Lichamelijke reacties bij denken aan xtc

Polly

Newbie
Hallo! Dit klinkt misschien een beetje gek, maar als ik aan xtc denk of aan de keren dat ik het heb gebruikt spant mijn lichaam opeens aan en soms beginnen mijn kaken zelfs te trillen. Ik heb geen nare ervaringen gehad, ook geen bad trip. Wel heb ik xtc een keer gecombineerd met lachgas, daardoor was ik ongeveer 20 seconden compleet van de wereld. Daar was ik wel een beetje van geschrokken, maar ook weer niet heel erg want het ging daarna gewoon prima. Als ik het met mensen erover heb voel ik dus dat mijn lichaam zich aanspant en mijn kaken trillen een beetje, maar als ik er bijvoorbeeld aan denk als ik gewoon in bed lig dan ben ik helemaal aangespannen en ben ik aan het klappertanden, best wel heftig. Het lijkt net alsof mijn lichaam een loopje met me neemt, want ik denk alleen maar jeetje doe even kalm. Het is alsof ik geen controle heb over mijn eigen lichaam.

Ik vroeg mij af of anderen dit ook hebben. Ik twijfel ook een beetje of ik het wel weer moet gebruiken als het blijkbaar zo'n indruk heeft achtergelaten bij mijn lichaam.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Gezonde spanning!! Ik heb dat als ik er over praat of er aan denk en aan het aftellen ben tot weer bijna gebruiken. Niet zo heel erg, maar dat heugelijke gevoel, een kriebel in mijn buik, soort verliefde vlinders, spier aan spannen... niet iets wat me in de weg zit ofzo.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Ik heb dat ook ( gehad), heel bizar: mijn lichaam reageert dan echt als ik iets lees over xtc ervaringen, of als ik terug denk aan eigen ervaringen. Ik heb dat nooit als onprettig ervaren, idd meer een prettige kriebel, maar heb er wel altijd versteld van gestaan dat mijn lichaam daar zo op reageert. Bijna vergelijkbaar(al is het gevoel heel anders) met dat je lichaam kan reageren bij seksuele gedachten. Best bizar.

En nu ik je post lees, realiseer ik me dat ik dat eigenlijk al een hele tijd niet meer gehad heb, terwijl ik het jarenlang wel had bij elk verslag dat ik las...

Sannetje

Experimenterende gebruiker
Ik voel je!
Ik gebruik xtc op techno feestjes en als ik nu in me auto stap en techno door de wagen blaas krijg ik kippenvel en druk ik me kaken stijf. Heel apart. Ik ervaar het niet echt als vervelend heb het kaak dichtduwen ook vaak niet in de gaten.

Zou dit te maken met het belonings systeem in je hersenen? Iets met dopamine? Weet niet meer hoe het zat maar staat me iets van bij. Maar kan ook bullshit zijn..

Bovenaan