Leven

Practuna

Belezen gebruiker
Hallo mensen,

Ja wist gewoon eff niet hoe het onderwerp moest heten xD
Uhm ik hoop dat ik hier niet in overtreding ga van de forum regels maar om het kort te houden. Al jaren ben ik op zoek naar een plezierig leven (ik weet het, het leven kan geen één groot feest zijn..)

Ik wil zeker blijven leven maar ben de hoop om van mijn angst stoornis(sen) en/of informatie snoornis (een vorm van autisme.. zucht) af te komen verloren, al heel lang. Of realistischer bekeken daar beter mee om te kunnen gaan. Heb al meerdere keren therapie gevolgd; Kliniek opname voor verslaafden, PMT, CGT (3e keer), praten met psycholoog (vaak genoeg), sporten, gewoon proberen te functioneren zonder dood ongelukkig of verveeld te zijn.

Medicatie, mee begonnen 1,5 jaar geleden, Fluoxetine, Welbutrin, Tranxene en stuk of 4 lichte dosissen antipsychotica. Maakt het allemaal niet makkelijker, ben bedrogen/ gemanipuleerd door mijn boven buurman, heeft mij aan de cocaine geholpen en spullen gestolen overal, inclusief mijn broers laptop die ik had geleend. Het is een sociapaat en heb al een jaar geen contact meer met hem.. maar goed daar kom ik niet om over te praten, dat heb ik al te veel gedaan.

Ik probeer mijzelf voor de gek te houden, dat ik kan genezen van.. mijn 'cognitieve fouten' die ik telkens maak, verslaving komt er bij en is erg intens geworden in het algemeen, door mijzelf. Het had niet zo ver mogen komen, ben veel te gevoelig mens om drugs te gebruiken, de keuze om zware middelen te hebben gebruikt heeft mij verkocht.

Geen manier meer om omheen te draaien.. ik heb een leuk karakter, hoor ik van veel mensen, kan goed gitaar spelen en zingen. Maar dat is niet genoeg.

Ik wil de zekerheid hebben om een zo min mogelijk pijnlijk en als het kan zo euforisch mogelijke zelfdoding te kunnen krijgen wanneer ik die keuze wil maken. De vraag is dus, heeft iemand enig idee of ik zo'n middel kan bestellen, wat voor middel? Bestaat het inmmiddels uberhaupt, Wat kan ik doen?. Ik wil mijn eigen leven in handen hebben.

Alsjeblieft, ik vraag dit omdat ik niet weet hoe ik aan een pistool en een kogel kan komen anders was dat mijn keuze.

Met vriendelijke groet,

Erwin

Practuna

Belezen gebruiker
Alsjeblieft, ik zoek geen aandacht, niet hier.. dat zou ik doen bij mensen die ik ken. Ik wil gewoon weten hoe het beste op deze manier deze optie voor mij mogelijk is. Ben bewust van de gevolgen voor geliefden dus scheld me uit, zeg wat jij vind. Maar daar kom ik niet voor, dus alsjeblieft.

Practuna

Belezen gebruiker
Ik ben ziek

Ik voel me ziekelijk van alle onnodige stress, stomme automatische invullingen die maar niet weg gaan, niet met medicatie niet met wat dan ook. Die ups en downs maken mij langzaam kapot, ik wil geen langzame pijnlijke dood, want dat staat mij te wachten.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij enig zins begrijpen, doe gewoon een keer iets wat fout is, we zijn allemaal toch maar mensen :(

autysd

Bewuste gebruiker
Practuna zei:
Ik ben ziek

Ik voel me ziekelijk van alle onnodige stress, stomme automatische invullingen die maar niet weg gaan, niet met medicatie niet met wat dan ook. Die ups en downs maken mij langzaam kapot, ik wil geen langzame pijnlijke dood, want dat staat mij te wachten.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij enig zins begrijpen, doe gewoon een keer iets wat fout is, we zijn allemaal toch maar mensen :(
hi Practuna
ik reageer omdat ik ook bekend ben met chronisch mentaal leed
ik wens je sterkte en zelfs de factor geluk om jou leed te verlichten

mijn ongevraagd advies (van een leek, maar ik pas hem toe op mezelf...) is:
neem geen ingrijpende besluiten of daden, terwijl je onder invloed bent van middelen
-dan zou je jezelf tekort doen, dag Practuna :)

Mentat

Experimenterende gebruiker
Hoi Erwin,

Ik heb zelf ook een vorm van autisme en ondanks onze verschillen (ik kan helaas niet zingen) herken ik veel in je verhaal. Ik vind het onderwerp voor dit topic dan ook goed gekozen, want het leven is het probleem.

Ik ga je dan ook niet kwellen met tenenkrommende clichés zoals het komt goed en je hebt nog zoveel om voor te leven!

Er is echter wel een (wellicht kleine) kans dat het beter kan gaan in de toekomst. Vooral een verslaving is in theorie te behandelen. Het zou misschien kunnen dat je anders tegen het leven aankijkt als je af bent van je verslaving en de bijbehorende ontwenningsverschijnselen. Al besef ik ook dat dit niet makkelijk gaat zijn.

Practuna zei:
Ik wil de zekerheid hebben om een zo min mogelijk pijnlijk en als het kan zo euforisch mogelijke zelfdoding te kunnen krijgen wanneer ik die keuze wil maken. De vraag is dus, heeft iemand enig idee of ik zo'n middel kan bestellen, wat voor middel? Bestaat het inmmiddels uberhaupt, Wat kan ik doen?. Ik wil mijn eigen leven in handen hebben.

Ik heb even getwijfeld of ik hier inhoudelijk op moest reageren, maar in principe is al deze informatie gewoon vrij toegankelijk op het internet. Er zijn combinaties van medicijnen bekend die dit mogelijk maken, maar deze middelen zijn alleen niet vrij verkrijgbaar in Nederland. Het NVVE heeft meer informatie op de site staan voor haar leden.

Zelf flirt ik ook regelmatig met het idee om euthanasie aan te vragen aangezien dit best veel 'voordelen' heeft. Het zorgt voor een aantal drempels waardoor je niet impulsief een (irrationeel) besluit kan nemen, je kan waardig afscheid nemen, je hoeft het niet alleen te doen, je kunt je organen doneren, je bezorgt een machinist geen trauma, etc.

Bovendien kan het feit dat je weet dat je een uitweg hebt al veel geruststelling en zelfs levenslust bieden:

"A prison becomes a home if you have the key".

Practuna zei:
Ben bewust van de gevolgen voor geliefden dus scheld me uit, zeg wat jij vind.

Ik weet dat het makkelijker is gezegd dan gedaan, maar ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van zulke opmerkingen. Je hebt er niet zelf voor gekozen om geboren te worden en hier te zijn. Het is, naar mijn mening, dan wel zo redelijk om zelf te mogen beslissen of je ermee doorgaat of niet.

Als jij mij een cadeau geeft waar ik eigenlijk niet echt op zit te wachten, dan zou het toch best onredelijk zijn als jij verwacht (en zelfs bijna eist) dat ik er blij mee ben en het nooit weg zou gooien?

Veel sterkte in ieder geval en stuur gerust een PM als je, naast je leven, iets kwijt wilt.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Sorry hooor wat doet dit onderwerp op dit forum?
In mijn ogen moeten wij hem een contail geven zodat die zelfmoord kan plegen
Graag slotje

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Liefhebbertje zei:
Sorry hooor wat doet dit onderwerp op dit forum?
In mijn ogen moeten wij hem een contail geven zodat die zelfmoord kan plegen
Graag slotje
Wat is dit nou weer voor raar antwoord... Alles mag op dit forum besproken worden, maar dan wel graag steunende reacties op een topic als dit.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Egrijp ik het dan misschien helemaal verkeerd?

Mijn gedachten:

Een persoon die zo tegen het harde leven oo ziet
Dat die zich dat wil besparen
En vragen stelt over hoe het beste te handelen voor zelfmoord?

Als ik het mis heb wil iemand me dan uitleggen wat er anders is dankijn gedachten

De uitgesproken wens zelfdoding maakt zo eel in me los dat ik vind dat wij hem hierbij niet zouden moeten helpen

Mentat

Liefhebbertje zei:
Egrijp ik het dan misschien helemaal verkeerd?

Mijn gedachten:

Een persoon die zo tegen het harde leven oo ziet
Dat die zich dat wil besparen
En vragen stelt over hoe het beste te handelen voor zelfmoord?

Als ik het mis heb wil iemand me dan uitleggen wat er anders is dankijn gedachten

De uitgesproken wens zelfdoding maakt zo eel in me los dat ik vind dat wij hem hierbij niet zouden moeten helpen

Volgens mij lezen we hetzelfde, maar trekken we totaal verschillende conclusies.

Ik kan me de vraag wat een topic over zelfdoding op dit forum te zoeken heeft wel enigszins voorstellen, maar waar kun je met een vraag over zelfdoding wél terecht?

Het onderwerp is taboe en mensen praten er liever niet over omdat het, zoals je zelf ook aangeeft, soms teveel in ze los maakt.

De meeste mensen willen voorkomen dat mensen een einde aan hun leven maken, maar ondertussen kiezen ze er vaak wel voor om deze mensen tegelijkertijd dood te zwijgen (misschien misplaatst, maar pun intended).

Albedo

Wijs gebruiker
Mentat zei:
Ik kan me de vraag wat een topic over zelfdoding op dit forum te zoeken heeft wel enigszins voorstellen, maar waar kun je met een vraag over zelfdoding wél terecht?

Het onderwerp is taboe en mensen praten er liever niet over omdat het, zoals je zelf ook aangeeft, soms teveel in ze los maakt.

Die forums zijn er en hij zal er vast al geweest zijn, maar daar mag weer niet over methodes of middelen worden gesproken of om worden gevraagd.
EDIT; het is waarschijnlijk verboden omdat het gezien kan worden als hulp bij zelfdoding. Precies weet ik het niet meer. Meer duidelijkheid hierover en/of een slotje lijkt mij niet verkeerd.

Verder ben ik het met onderstaande persbericht eens over geen leeftijdsgrens, mits wilsbekwaam.

https://www.perssupport.nl/persberi...eeftijdsgrens-bij-wetsvoorstel-voltooid-leven

autysd

Bewuste gebruiker
ik negeer zoveel mogelijk het onderdeel levensmoeheid en reduceer het tot een zwaar depressieve moment-periode van wanhoop; dit is niet om de poster te beledigen, maar om zijn kansen te verhogen op leven, zeker als hij fysiek nog ok is

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat het juist heel mooi is als we zelfs dit soort moeilijke onderwerpen bespreekbaar kunnen maken. Ik heb zelf zo nu en dan ook wel suïcidale gedachten en dat is enorm lastig om over te praten.

Anyhoo, CGT is een prachtig iets wat vele mensen kan helpen maar ik ben van mening dat dat op gegeven moment niet meer werkt. Je hebt dan prachtig inzicht in je gedachten, gevoelens en gedragingen, maar rationaliseert zo alles en je komt niet meer bij je gevoel. Het gaat om je gevoel, het moet op dat punt meer de diepte in. Je patronen ontdekken en die zien te doorbreken. Misschien valt er nog wat voor je te halen met systeemgerichte en schemagerichte behandeling. Ik zie op mijn werk veel cliënten met complexe problematiek en daar wordt dat soort behandeling ingezet (al doet elke therapeut het net wat anders weer), werkt enorm goed. Combinatie met lichaamsgerichte therapie kan ook goed werken, zeker bij angst, om meer uit je hoofd te gaan en meer in je lijf. Maar dat bieden ze niet geloof ik overal zo makkelijk aan.. Mocht je er meer over willen weten, stuur dan maar een berichtje.

Zelf zit ik ook een beetje op dat punt. Ik weet al mijn denkfouten wel maarja. Kan er prima tegenop rationaliseren maar mijn gevoel gaat niet mee. En dan ga je langzaam maar zeker denken dat het toch niet meer goed komt. Die van die sleutel hierboven vind ik een passende quote. Weten dat je weg kan wanneer je wil is meestal een heel geruststellend idee.

Tips geven gaat hier natuurlijk niet gebeuren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens met ZERO. Op een gegeven moment moet je het rationaliseren achter je laten en meer in je lichaam/gevoel gaan zitten. In je hoofd zul je onvermijdelijk vervallen in over-analyseren en uiteindelijk doemdenken. De rust is daar niet te vinden.

Tips geven zal hier niet gebeuren nee, maar het lijkt mij ook een goed iets dat dit gewoon besproken kan worden.

Dan nog iets waar ik zelf weleens over nadenk: Mensen die suïcidale gedachten hebben zien de dood soms als een uitweg. Aan de ene kant begrijpelijk, omdat het leven beschouwd wordt als ondraaglijk, dus lijkt dat geen optie. Aan de andere kant: vanwaar de aanname dat de fysieke dood verlichting brengt? Er is niets dat ons vertelt dat de dood ons lijden wegneemt. Immers, zonder dat je weet waar je vandaan komt ben je hier nu ook, samen met miljarden anderen die een soortgelijke ervaring mee lijken te maken. Als het miljarden keren gebeurd, waarom zou het dan niet weer gebeuren? Vanwaar dus de aanname dat de dood verlichting brengt? De bangmakerij voor zelfmoord vanuit religie en dergelijke ben ik op tegen en vind ik ronduit verwerpelijk. Maar is het niet eens tijd dat we kritisch worden ten opzichte van dergelijke aannames? Wat als de echte uitweg vanuit menselijk lijden gewoon hier in dit leven is?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Eens met zero en mindless dat we dit gewoon moeten kunnen bespreken hier maar dat tips geven niet gaat gebeuren inderdaad.

Mentat

Liefhebbertje zei:
Oke dan had ik het mis

Hey Liefhebbertje,

Existentiële vragen en dilemma's blijven lastig en ik denk dan ook niet dat er één juist antwoord is. Je bent hier op dit moment misschien in de minderheid, maar je hebt het niet mis. Misschien denken we er allebei in de toekomst heel anders over.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Het is een zeer vervelend verhaal en situatie van topic starter
Enkel kwamen daar geen vragen over
Enkel een manier snel vredig heen te gaan
Vandaar mijn eerdere opmerking
Wou het toch nog even benadrukken
En vind jullie keuze dan ook niet goed of fout
Het is jullie wat ik vermoed wel overwogen beslissing dus oke

En voor topic starter
Probeer je in te denken wat je je naasten ermee aandoet
Ik was ook egoistisch en koos voor mezelf
Na 3 nislukte pogingen
Leeft mijn familie in constante angst
Hebben jaren slecht geslapen
En aan de medicijnen gemoeten
Om het draagbaar te maken voor ze

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik wil je graag even heel veel sterkte wensen practuna. Veel meer kan ik niet bijdragen helaas. Wat ik wel weet en ervaar, is dat sommige dingen niet kunnen genezen. Zoeken naar een genezing van iets wat misschien wel nooit genezen kan worden, is ontzettend vermoeiend en ik snap dat je uiteindelijk geen andere uitwegen meer ziet.

Dingen die niet kunnen genezen, kun je soms wel mee leren leven. Als je kunt accepteren en een manier kunt vinden om ermee om te gaan, is het misschien wel ineens een stuk minder zwaar.

Mocht je het echt niet meer weten, neem dan contact op met 113. Zij kunnen je misschien rustig krijgen als je het echt even niet meer weet.

https://www.113.nl/

nogmaals sterkte!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Goed verwoord Skittles , En bij deze een slot voor er info komt over hoe en wat.

Heel veel sterkte!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Sorry tijdloos, maar ik gooi hem toch weer open aangezien dit topic toch gewoon besproken moet kunnen worden mits er niet daadwerkelijk tips worden gegeven op de initiële vraag.

Dan heeft DE TS ook nog een mogelijkheid om te kunnen reageren.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Sorry tijdloos, maar ik gooi hem toch weer open aangezien dit topic toch gewoon besproken moet kunnen worden mits er niet daadwerkelijk tips worden gegeven op de initiële vraag.

Dan heeft DE TS ook nog een mogelijkheid om te kunnen reageren.
NP je hebt gelijk , had het gedaan omdat er vraag was , plus links (waren) naar een boek(en) waar WEL sources in staan. Weliswaar geen directe link maar toen ik de vraag zag voor een slotje later deed ik dat.
Wat achteraf niet noodzakelijk blijkt.
Heb dat toen al aangepast en via PB opgelost. Wiens bericht ik heb gewijzigd.

Zolang er geen tips/sources heb ik ook geen problemen (forumregel 1)
Excuus voor de onderbreking :)
Als je anoniem stoom wilt afblazen is er ook : https://www.113.nl/ wat fijn kan zijn. Of http://www.zelfmoord-forum.nl/ en vast veel meer.

And remember life is a precious gift! :hearteyes:

dacide

Practuna zei:
Hallo mensen,
.....

Beste Practuna,
allereerst, wat vreselijk om te horen hoe jij je voelt, en hoe je in het leven staat. En daarmee ook de keuze die je voor jezelf gemaakt hebt.

Ik kan niet oordelen over jouw gevoelens. Ik heb zelf (gelukkig) niet te maken met dit soort problemen. Wel heb ik al jaren een partner die met depressies, zware angst- paniekstoornissen en soms suicidaliteit worstelt. Dus ik kan me redelijk in dit onderwerp verplaatsen.

Om een heel lang verhaal kort te maken. Ik ben zelf voor de volle 100% voorstander dat mensen volledige soevereiniteit over lichaam en geest mogen hebben, en daarmee dus ook bepalen of ze willen leven of niet.

Echter, wil ik je wel wijzen op het feit dat, ondanks je al enorm veel geprobeerd hebt om je klachten te verminderen, nog meer tools bestaan op deze wereld.

In diverse landen is men momenteel bezig met uitgebreide onderzoeken rondom de inzet van psychedelische middelen ter 'genezing' van depressies, angststoornissen, suicidaliteit, verslavingen etc. De uitkomsten hiervan schijnen _vooralsnog_ erg positief te zijn.

Mogelijk dat een ayahuasca ceremonie, met de juiste mensen en begeleiding, voor jou dé oplossing kan zijn. Het is in ieder geval zeker de moeite waard om hier meer over te lezen, alvorens je tot een onomkeerbare beslissing komt rondom levensbeëindiging.

Toevallig afgelopen week nog op Ned 2 een interessante docu hierover gezien:
https://www.npo.nl/de-kennis-van-nu/16- ... ON_1266699

Meer weten over Ayahuasca, kijk dan eens (bijvoorbeeld) op de site van http://www.om-mij.nl

Let op, ik wil niet zeggen dat dit pasklare oplossingen zijn. Ik zeg wel dat er heel veel mensen zijn wereldwijd, die hiermee weer de zin en het plezier van het leven hebben geleerd.

Bovenstaande geldt ook voor verwante middelen als psilocybine, mescaline, lsd en iboga.

Experimenteer nooit op eigen houtje met dit soort middelen. Daarnaast zijn ze soms verboden, deels verboden of gedoogd. Daarnaast wil ik het gebruik van zulke middelen niet propageren of aanbevelen. Ik wil je enkel wijzen op het bestaan ervan, en het feit dat deze middelen therapeutisch ingezet _kunnen_ worden.

Ik wens je alle kracht toe. En hoop met heel mijn hart dat er een ommekeer in je leven komt.
Ik duim voor je!

autysd

Bewuste gebruiker
aan Practuna

jouw quote:
'Ik wil zeker blijven leven maar ben de hoop om van mijn angst stoornis(sen) en/of informatie snoornis (een vorm van autisme.. zucht)'

ik ben zwaar autist
-ik heb gelijkaardige klachten, maar ben (nog) niet suicidaal

-moet jij werken ?
-moet je vaak de deur uit ?

de 1e reden dat ik het red is omdat ik niet meer moet werken
-de 2e reden is, dat ik erin slaag, met hulpmiddelen om 16-18 uur lekker te slapen, weg van die vreselijke wereld
de 3e reden is dat ik een, bij toeval, wonderbaarlijk goede ssri als antidepressivum heb
de 4e reden is, dat ik farmaceuticals krijg, voldoende om me zelfs een paar verdoofde euforie-momenten per week te geven

in de hoop, dat je hier ook maar iets aan zou kunnen hebben, heb ik dit gepost :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
autysd zei:
-de 2e reden is, dat ik erin slaag, met hulpmiddelen om 16-18 uur lekker te slapen, weg van die vreselijke wereld
de 3e reden is dat ik een, bij toeval, wonderbaarlijk goede ssri als antidepressivum heb
de 4e reden is, dat ik farmaceuticals krijg, voldoende om me zelfs een paar verdoofde euforie-momenten per week te geven

Advies is 1 stoppen met werken, 2 jezelf in een kunstmatige coma houden en zo min mogelijk van de wereld mee krijgen, 3 en 4 jezelf nóg meer verdoven dus...

hoe wil je een suicidaal iemand van al z'n hoop ontnemen.

Man man man

autysd

Bewuste gebruiker
SkittlesAndMe zei:
autysd zei:

Advies is 1 stoppen met werken, 2 jezelf in een kunstmatige coma houden en zo min mogelijk van de wereld mee krijgen, 3 en 4 jezelf nóg meer verdoven dus...

hoe wil je een suicidaal iemand van al z'n hoop ontnemen.

Man man man
ik gaf aan hoe ik mezelf red, in vergelijkbare condities
geen reden voor jou om daar ook maar enige kritiek op te hebben
vergeet je rancune, blijf fair naar de OP

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Genoeg reden om daar kritiek op te hebben. Als je je al ellendig voelt is dat niet echt de oplossing die je wilt horen. Dat is een oplossing om het leven door te komen en er zo min mogelijk van mee te krijgen, niet een oplossing om ook daadwerkelijk vooruitgang te boeken.

Overleven is wat anders dan verbeteren. Als je fair naar de TS wilt blijven houd je hem geen duisternis voor. Geen rancune, puur inhoudelijk. Nogmaals je adviezen zijn ongetwijfeld goedbedoeld maar niet de juiste

autysd

Bewuste gebruiker
SkittlesAndMe zei:
Genoeg reden om daar kritiek op te hebben. Als je je al ellendig voelt is dat niet echt de oplossing die je wilt horen. Dat is een oplossing om het leven door te komen en er zo min mogelijk van mee te krijgen, niet een oplossing om ook daadwerkelijk vooruitgang te boeken.

Overleven is wat anders dan verbeteren. Als je fair naar de TS wilt blijven houd je hem geen duisternis voor. Geen rancune, puur inhoudelijk. Nogmaals je adviezen zijn ongetwijfeld goedbedoeld maar niet de juiste
in dit geval zeker, is jouw mening niet prevalent;
ik gaf enkel een reeks feiten, die de OP kunnen inspireren

als jj er je bedenkingen op hebt, kun je mij beter PB'en, dan de OP opties ontnemen

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Liefhebbertje zei:
Misschien is het nu de beurt aan practuna
Om even te reageren
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met Practuna. Hopelijk gaat het al iets beter maar dat gaat meestal niet zo snel helaas.. :rolleyes:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Inspiratie kun je dat toch niet noemen autysd? Iemand is niet suïcidaal omdat hij/zij niet weet hoe te overleven, maar hoe (in vrede met zichzelf en de wereld) te leven. Tips om jezelf te verdoven zijn geen echte oplossing en je kunt jezelf maar zo lang voor de gek houden dat het dat wel is. Ook zal verdoving het probleem uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar moeilijker maken.

En om daaraan toe te voegen: Er zijn echte oplossingen. Mensen komen uit depressies. Er ís hoop. Het is niet nodig om je heil te zoeken in verdoving.

autysd

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Inspiratie kun je dat toch niet noemen autysd? Iemand is niet suïcidaal omdat hij/zij niet weet hoe te overleven, maar hoe (in vrede met zichzelf en de wereld) te leven. Tips om jezelf te verdoven zijn geen echte oplossing en je kunt jezelf maar zo lang voor de gek houden dat het dat wel is. Ook zal verdoving het probleem uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar moeilijker maken.

En om daaraan toe te voegen: Er zijn echte oplossingen. Mensen komen uit depressies. Er ís hoop. Het is niet nodig om je heil te zoeken in verdoving.
het zijn inspiraties, in die betekenis, dat het:
-geen dictaten zijn
-het mijn concrete oplossing is (die mss later verandert-verbetert)
-het daarom een mensenleven kan redden

blijf bescheiden, zet jullie ego's opzij of de neiging om te debateren, denk alleen aan de OP

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zullen we hier even mee ophouden? Niet echt een topic om te gaan discussiëren. Bedankt.

autysd

Bewuste gebruiker
sorry Practuna
iedere post hier zou rechtstreeks aan jou gericht moeten zijn

zwaar leed en wanhoop is te benaderen door jezelf af te zonderen en in rust aan zelreflexie te doen

een andere optie is om professionele hulp te zoeken die gericht is op je persoonlijke problemen
blijf geloven in een toekomst, je leeft maar een keer

Bovenaan