Leuke dingen voor tijdens XTC

jbanrm

Newbie
hoi allemaal,

ik zit al een paar dagen het internet af te sporten voor dingen die je MOET doen tijdens het space op XTC. nu vind ik alleen maar post van 2005 en 2011. misschien zijn er nieuwe leuke dingen ontdekt of nog niet gezegd? Ik ga zelf over 2 weken goed space op oranje lego mannetjes. Heb ze laten testen en heb er veel zin in!

wat ik zelf altijd heel fijn vind tijdens het space is buiten lopen, roken, thee drinken, knuffelen met vrienden, op de bank goed space en naar klassieke muziek luisteren, verder de algemene dingen zoals lichtjes en harde muziek.ik heb laatst ook X en lachgas gedaan... :xtc: pff hele andere wereld nog nooit zo hard gespaced. :hearteyes: :openmouth:

maarja iemand nog tips en tops die je moet doen tijdens een space?

Timmie94

Bewuste gebruiker
er zijn geen dingen die je per se moet doen tijdens een xtc trip, laat de trip zijn vrije loop en geniet van dat wat op je pad komt. Soms dan haal ik iets voor tijdens een trip omdat ik denk dat het super leuk zou zijn, en blijkt het vies tegen te vallen maar zijn de simpelste dingen wel weer leuk.

wat ik overigens wel altijd doe tijdens een xtc trip is mij helemaal uitrekken en strekken voor een minuutje of 2. met mn ogen dicht, opgaan in de muziek en in je eigen lichaam. Mensen kijken me dan vaak enigzins raar aan als ik dat doe midden op de dansvloer maarja :rolleyes: mn vrienden die zeggen al; "oh kijk hij voert weer zijn ritueel uit" of "gaat ie weer mediteren"

verder vind zijn zachte dingen ook heel fijn, zoals knuffelen met mn kat als ik thuiskom en nog space

jbanrm

Newbie
Timmie94 zei:
er zijn geen dingen die je per se moet doen tijdens een xtc trip, laat de trip zijn vrije loop en geniet van dat wat op je pad komt. Soms dan haal ik iets voor tijdens een trip omdat ik denk dat het super leuk zou zijn, en blijkt het vies tegen te vallen maar zijn de simpelste dingen wel weer leuk.

wat ik overigens wel altijd doe tijdens een xtc trip is mij helemaal uitrekken en strekken voor een minuutje of 2. met mn ogen dicht, opgaan in de muziek en in je eigen lichaam. Mensen kijken me dan vaak enigzins raar aan als ik dat doe midden op de dansvloer maarja :rolleyes: mn vrienden die zeggen al; "oh kijk hij voert weer zijn ritueel uit" of "gaat ie weer mediteren"

verder vind zijn zachte dingen ook heel fijn, zoals knuffelen met mn kat als ik thuiskom en nog space

uitrekken is inderdaad ook echt veel te chill om te doen. ik liet de afgelopen keren de avond gewoon op me afkomen en heb daar onwijs van genoten, ik dacht dat het misschien leuker zou zijn als je bepaalde dingen plannend (zoals lachgas) hoorde namelijk van andere mensen dat het eten van aarbeien en druiven HEMELS is tijdens de trip. ergens anders las ik weer iets met knetterijsjes? iemand daar ervaring mee? ben benieuwd.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Aardbeien vond ik verschrikkelijk. Voelde al.die kleine haartjes van de aarbei, was 3x niks

kingdalton

Belezen gebruiker
Timmie94 zei:
wat ik overigens wel altijd doe tijdens een xtc trip is mij helemaal uitrekken en strekken voor een minuutje of 2. met mn ogen dicht, opgaan in de muziek en in je eigen lichaam.

Als ik mijn ogen sluit en mijn handen de lucht in gooi heb ik het gevoel alsof ik alleen boven op een berg staat, king of the hill. Helemaal een met de muziek :grin:

Tot het moment dat ik wordt aangestoten, wat ik niemand kwalijk kan nemen omdat ik gruwelijk in de weg sta zo :P

EDIT:
Ik heb nog nooit XTC thuis gedaan, maar wel een keer 5-mapb wat ook inwerkt op je serotine. Heel veel meer dan een paar goede luidsprekers had ik toen niet nodig. Hoewel we wel midden in de nacht op het dak van de auto zijn gaan liggen om de trillingen van de muziek te voelen :grin: :grin:

Timmie94

Bewuste gebruiker
Precies dat ja, en ik neem.dan ook veel ruimte in. omdat ik met armen net zi gespreid sta als dit bbeeld in rio

kingdalton

Belezen gebruiker
Timmie94 zei:
Precies dat ja, en ik neem.dan ook veel ruimte in. omdat ik met armen net zi gespreid sta als dit bbeeld in rio

Die blikken van mensen die nog nooit een pilletje hebben genomen :openmouth:

OT: Wellicht is een goede koptelefoon een aanrader als je naar buiten gaat :grin:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Timmie94 zei:
Aardbeien vond ik verschrikkelijk. Voelde al.die kleine haartjes van de aarbei, was 3x niks
Aardbeien met LSD daarentegen. :hearteyes:

'Wil je suiker op je aardbeien?'

'Nee, LSD graag'

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Mindless zei:
'Wil je suiker op je aardbeien?'

'Nee, LSD graag'

:tearsofjoy:

Alle fruit en LSD gaan goed samen. Heerlijk om van te voren een verse ananas te slachten en een grote schaal met koude stukjes ananas weg te werken onder invloed van LSD :hearteyes:

Maargoed persoonlijk vind ik dat ook goed samengaan met XTC en eigenlijk alle andere drugs

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Misschien niet te verwachten maar bananen zijn ook echt hemels tijdens een xtc trip :hearteyes:

Verder de dingen die je al beschreven hebt. Ik ben meestal niet zo van de speciale attribuutjes. Laat mij maar lekker met vrienden gewoon chillen, knuffelen, praten.... Ik vind helemaal mooi.

Op feesten sta ik trouwens vaak met mn handen in mn haar naar boven naar de mooie lichtjes van de stage te kijken, helemaal opgaand in de muziek

jbanrm

Newbie
MusicIsLife zei:
Misschien niet te verwachten maar bananen zijn ook echt hemels tijdens een xtc trip :hearteyes:

hoe krijg je dat in hemels naam weg! ik heb ooit geprobeerd een tosti te eten tijdens de trip. heb een uur zitten kauwen en kreeg em nog niet doorgeslikt...

wat ik trouwens vergeten ben te zeggen wat je volgens mij echt een keer moet doen is:
met beide handen vanaf de bovenkant van je hoofd 1 lange harde krab langzaam naar je wangen moet krabben. en dan genieten van het gevoel dat 2 min op je gezicht blijft zitten.

of je handen nat maken met koud water en dan over je gezicht wrijven :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

maar wat nog het allerchilste is, is in de badkamer gaan zitten met het licht uit dan een lava lamp in het midden zetten en (klassieke) muziek rustig op de achtergrond aanzetten.

op een gegeven moment lijkt het alsof de botsingen van de "lava" precies op de maat van de muziek gaat :openmouth: :hearteyes: :xtc:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
jbanrm zei:
maar wat nog het allerchilste is, is in de badkamer gaan zitten met het licht uit dan een lava lamp in het midden zetten en (klassieke) muziek rustig op de achtergrond aanzetten.
Moet dat per se in de badkamer, of kan het ook in de bijkeuken?

:P

Of heeft het te maken met de akoestiek daar?

Vikingdancer

Experimenterende gebruiker
Met XTC zag ik altijd dubbel. Dat is geweldig. Bovendien trilde men beeld erbij, maar dat kon ik altijd wel sturen. Heerlijk om te doen ook. Maar wat dan echt dé shit was om te doen, was allemaal van die glowlights kopen en dan mee zwaaien enzo. Wat je dan ziet en voelt. Euforie 2.0 wat mij betreft.

jbanrm

Newbie
Mindless zei:
jbanrm zei:
Moet dat per se in de badkamer, of kan het ook in de bijkeuken?

:P

Of heeft het te maken met de akoestiek daar?

Ja vind persoonlijk de badkamer chiller vanwege de akoestiek inderdaad. Dan galmt het geluid mooi (tenzij je een te grote badkamer heb) maar denk dat het in de bijkeuken ook prima kan. Als het licht maar uit is :mrgreen:

Timmie94

Bewuste gebruiker
Je moey.ook gen tosti eten of.iets vettigs en krokant/droogs maar lekker zoete smeuige dingen ;p

@music, klinkt wel herkenbaar, handen im je.haar en zweven haha

Het allerchillste is trouwens een massage op x :hearteyes:
Een avondje awakenings/gashouder gaat altijd gepaard met een massage bij mij haha

jbanrm

Newbie
Timmie94 zei:
Je moey.ook gen tosti eten of.iets vettigs en krokant/droogs maar lekker zoete smeuige dingen :tongueout:

Ik heb het beeld dat een banaan net zo moeilijk weggaat als een bruin broodje pindakaas. Het is zo papperig en droog
Aardbeien gaan denk daarom beter omdat dat veel vocht bevat:tongueout:
Maargoed ga het allemaal proberen
Aardbeien druiven en bananen. Wel met een glas water bij de hand voor het geval ik het echt niet weg krijg

Timmie94

Bewuste gebruiker
Ik eet altijd.een paar bananen.als ik op feestjes/festivals ben. Ik eet ze echt met gemak en kan er goed van genieten. Zit ook veel energie en vezels in, niet geheel onbelangrijk op festivals enzo..

Narayani

Bewuste gebruiker
Het is erg leuk om dingen te delen op x. Ik heb zaterdag nog wat mensen mijn spacebril uitgeleend en kauwgompjes gegeven. Vaak krijg je er iets voor terug, een knuffel ofzo :) De dankbaarheid van mensen is echter al voldoende!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Narayani zei:
Het is erg leuk om dingen te delen op x. Ik heb zaterdag nog wat mensen mijn spacebril uitgeleend en kauwgompjes gegeven. Vaak krijg je er iets voor terug, een knuffel ofzo :) De dankbaarheid van mensen is echter al voldoende!
Dingen delen gaat ook altijd heel natuurlijk aan de X, ik sta meestal aan de hele groep peuken uit te delen. En dan verbaasd zijn dat het pakje zo snel leeg is...

jbanrm

Newbie
kokosmakroon900 zei:
bedoel je nou vóór of tijdens het XTC gebruik? of allebei? :confused:

Tijdens om de optimale meest zieke trip te beleven en de gaaftste dingen te doen.
Maar als er dingen Zijn die je van je voren kan doen om beter te spacen dan graag

Las ergens dat after e voor het space te nemen ook helpt beter te space?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik wilde het eerst ook niet geloven maar een banaan is gewoon echt goed weg te krijgen. Het glijdt zeg maar gewoon naar binnen.

T-Bone

Met iemand onbekend aan de praat gaan en er het gezelligste gesprek van je leven mee hebben. Meer hoeft dat niet te zijn voor mij.
Om dan verder drinken te gaan halen en dan met je pintje en sigaretje even neer te zitten en te genieten van het hele gebeuren.

Het laatste waar ik mee bezig ben is wel met eten. Ik probeer gewoon van de momentopnames te genieten waar ik op die moment zin in heb. :hearteyes:

mikzel

Newbie
Ik heb met een paar vriendinnen in een speeltuintje op een draaiding gezeten. Heeel fascinerend, vooral als je alleen naar iemands gezicht kijkt, dan lijkt het (letterlijk) alsof de hele wereld om jou heen draait. Maar dan moet je wel samen met iemand zijn. Tenzij je alleen ronddraaien geweldig vindt natuurlijk. (;

jbanrm

Newbie
Psychedelibee zei:
Narayani zei:
Dingen delen gaat ook altijd heel natuurlijk aan de X, ik sta meestal aan de hele groep peuken uit te delen. En dan verbaasd zijn dat het pakje zo snel leeg is...

Dingen uitdelen is ook heel chil inderdaad. Was afgelopen keer op HDE (Hard Dance Event) en er liep een meisje langs die heel waus keek, heb der toen een lollie aangeboden waarop ik een antwoord kreeg.

"Zie ik er zo slecht uit dan?" Zeg ik "nee maar je kan em wel gebruiken" vervolgens een hele stevige knuffel gehad waarna ze de lollie uitpakte. De lollie op de grond gooide en het papiertje in der mond deed en zei dat ze hier superblij mee was hahahaha.
Uitdelen zijn echt de mooiste dingen die er zijn tijdens X.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
MusicIsLife zei:
Op feesten sta ik trouwens vaak met mn handen in mn haar naar boven naar de mooie lichtjes van de stage te kijken, helemaal opgaand in de muziek

Zo herkenbaar, ik heb weinig haar op me kop maar als ik hard op piek zit en aardig wat rushes te verduren krijgen is niets zo heerlijk dan met me handen over me hoofd te gaan en de genieten van de omgeving.

Zelf geniet ik heel basic van goeie babbels, vrienden onder elkaar, een stampfeestje. Atributen of speciale drank hoeft er voor mij niet te zijn. Wat zoutschips, energiedrankjes, sigaretten en water plus een portie snoep en een groep vrienden = fun gegarandeerd.

Kessie

Dansen met je ogen dicht en je handen op de rug voelt heel erg relaxed voor mij. En natuurlijk zorgen dat je liefje in de buurt is voor een lekkere knuffel en tongzoenen. :hearteyes: In de hals sabbelen is ook verrukkelijk :hearteyes:

Massage lijkt mij ook wel :hearteyes: . Staat op mijn to do list :smoke:

Lollie's vond ik tegenvallen. Een droge mond met een lolly erin is niet fijn. Raket ijsjes daar in tegen is wel geweldig.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Op XTC vond ik eigenlijk altijd alles wel prima. Of we nou gingen stampen, wat rondstruinen buiten, even zitten op het grasveld, ik vond alles geen probleem. Vaak verwittigde ik m'n metgezel even van het feit dat ik teringhard ging. ''Jezus gast, ik ben echt niet normaal van de kaart.'' ''Ben fucking leip man.'' Dit wou ik voorbijgangers ook nog wel eens melden. Al was dat waarschijnlijk niet nodig, m'n kaak lag vaak ergens op m'n schouder en zelfs het grofste geschut qua kauwgom kon dit niet verhinderen. :sunglasses:

SirErick

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
Vaak verwittigde ik m'n metgezel even van het feit dat ik teringhard ging. ''Jezus gast, ik ben echt niet normaal van de kaart.'' ''Ben fucking leip man.'' Dit wou ik voorbijgangers ook nog wel eens melden. Al was dat waarschijnlijk niet nodig, m'n kaak lag vaak ergens op m'n schouder en zelfs het grofste geschut qua kauwgom kon dit niet verhinderen. :sunglasses:
Whahahaha, dat zal mooie reacties opgeleverd hebben of niet soms?

Bovenaan