Lekkerste wiet (advies)

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal!

Ik rook regelmatig wel eens een jointje en ga meestal voor de voorgedraaide varianten. Zelf ben ik groot fan van Amnesia en Silver Haze – die blijven toch wel favoriet op dit moment!

Ik ben echt een sativa-liefhebber; indica maakt me vaak te loom en moe. Laatst heb ik via Zamnesia cones besteld die ik zelf kan vullen, dus ik wil nu een keer iets nieuws proberen en afstappen van de standaard voorgedraaide jointjes.

Wat zijn volgens jullie echt lekkere strains qua smaak?
Ik ben benieuwd naar jullie aanraders – iets fris, fruitig, of juist heel uniek mag ook!

Thanks alvast!

Raver

Badass junkie
Bijna alle 'Cookie' strains , wel vaak indica of hybride

G13 en Crystal Haze vind ik lekkere haze smaak hebben.

Strains met smaken die me het meest hebben verrast zijn : Gelato (41 , Lemon Cherry) , Runtz soortjes , Zkittlez.

Aangezien je sativa liefhebber bent zou ik eens op leafly zoeken naar de Sativa dominante varianten van strains die hierboven staan. Er zijn enorm veel soorten die overwegend dezelfde terpetenen profielen hebben. Zo ruikt bijna alle haze hetzelfde en lijken bijna alle cookie soorten op girl scout cookies. Het is gewoon erg veel hetzelfde maar er zijn duidelijke verschillen. Proberen, ruiken en zo kom je vanzelf tot de smaak die jij lekker vind.

Laatst bewerkt:

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Als je echt eens wat anders wil roken dan zou ik Kali wiet adviseren. Het is wiet dat daadwerkelijk anders smaakt en voelt dan alle indica/sativa combinatie wietjes die je normaal voorgeschoteld krijgt.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Tegenwoordig ga ik voor de Hybride.Die is lekker mild en valt ook lekker. De voorgedraaide Sativa en Indica. Indica maakt idd loom en moe en van de Sativa raak ik opgefokt. Gisteren een paar haaltjes wedding cake, maar die heb ik weer netjes teruggegaan in het doosje..Zo ben ik ook een beetje aan het uitproberen, welke soort geschikt is. Ik rook alleen in de avond. Lekker even opslomen en filosoferen voordat ik ga slapen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hallo allemaal!

Ik rook regelmatig wel eens een jointje en ga meestal voor de voorgedraaide varianten. Zelf ben ik groot fan van Amnesia en Silver Haze – die blijven toch wel favoriet op dit moment!

Ik ben echt een sativa-liefhebber; indica maakt me vaak te loom en moe. Laatst heb ik via Zamnesia cones besteld die ik zelf kan vullen, dus ik wil nu een keer iets nieuws proberen en afstappen van de standaard voorgedraaide jointjes.

Wat zijn volgens jullie echt lekkere strains qua smaak?
Ik ben benieuwd naar jullie aanraders – iets fris, fruitig, of juist heel uniek mag ook!

Thanks alvast!
Vraagje zijn jouw voorfedraaide jointje ook puur? Sinds kort verkoopt een shop hier 2 verschillende pure joints. En de thc snoep en de space brownies en de normale menukaart aan de kant. Maar hier zijn ze heerlijk die pure, wel prijzig maar scheelt niet veel met de oorspronkelijke prijs.

OT
Puur Haze jointje met 20mg oxy en 0.5mg clonazepam

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Helaas zit er in de voorgedraaide joints die ik hier haal ook tabak en dus ook nicotine.Als (niet) roker, niet zo blij mee. Heb nu losse wiet gehaald en vloetjes om ze zelf te draaien. Ooit ook een best wel dure vape gekocht, die heb ik ook weer gevonden. Ook maar weer eens uitproberen. Ook nog gedroogde lotusbloem gevonden. Kan ik dat gebruiken als tabaksvervanger? Ik vraag dit voor een vriend :smileycat::relaxed::blush:

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Want? 😂

Ik dacht dat WeddingCake wel een sociaal wenselijk wietje was. Althans kan weinig mis aan gaan.
Ik was misschien te gespannen. Dan kan het gewoon even niet lekker binnenkomen. Zo'n jointje moet je van kunnen genieten, ik neem het meestal in de avond, als voorbereiding om te ontspannen om uiteindelijk te kunnen slapen.

N3K0

Badass junkie
Helaas zit er in de voorgedraaide joints die ik hier haal ook tabak en dus ook nicotine.Als (niet) roker, niet zo blij mee. Heb nu losse wiet gehaald en vloetjes om ze zelf te draaien. Ooit ook een best wel dure vape gekocht, die heb ik ook weer gevonden. Ook maar weer eens uitproberen. Ook nog gedroogde lotusbloem gevonden. Kan ik dat gebruiken als tabaksvervanger? Ik vraag dit voor een vriend :smileycat::relaxed::blush:
Ik gebruik CBD als tabaks vervanger. (Vind ik zelf het beste)
Maar je kan ook vlierbesbloessem gebruiken als vervanger. (Zelf nooit gerookt maar een vriendin wel)

En je kan ook zakjes tabaksvervanger kopen inde shop of tabak winkel.

Kattenkruid kun je volgens mij ook roken.

XMR

Wijs gebruiker
Ja, dat werkt goed als tabaksvervanger. Het is zacht op de keel en brand gemakkelijk. Ook voegt het wat smaak toe aan de joint.

Raver

Badass junkie

CBD zorgt ervoor dat THC zich minder kan binden aan receptoren in het brein , het zorgt ervoor dat de high minder intens is , het zorgt er in feite voor dat het de scherpe randjes van THC verminderd. Alleen de addict in mij wilt dat natuurlijk niet. Ik wil gewoon de volledige high en intensiteit ervaren. CBD kan ook helpen wanneer iemand paranoïde of angstig word van THC.

Dus ik vind het zonde, maar snap dat het ook persoonlijk kan zijn.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Inmiddels draaien we de joints zelf. Veel geprobeerd ook. Nooit geen voorgedraaiden meer. Een fijne sativa gevonden, waar je niet moe van wordt. Het helpt mij momenteel erg om even tot rust te komen in mijn hoofd. Vanavond weer shoppen en een Haze proberen. Meer tips zijn welkom!!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Leer met een bong roken, en dat scheelt vloe tabak en geeft het fijnste effect.
Ik vind dat wat dubbel, het effect van de bong is vaak voor mij een beetje ´te´.
Ik heb dan ook zo´n glazen mega bong waarin je alles in bijna 1 diepe teug naar binnen laat schieten door dat klapgat.

Maar wanneer het goed gedoseerd is, voor mij een kruimeltje dus, is het effect wel aangenamer dan een joint.
Maar dan mis ik weer de gezelligheid van het traag en in stukjes oproken van een joint.
Maar ik rook eigenlijk ook alleen nog wiet wanneer ik ook iets anders gebruikt heb.

OT: voor smaak heb ik het liefst de citroen fruitachtige zoete smaaksoortjes.
Nu heb ik lemon haze en gorilla glue en opdat vlak vind ik het topwietjes

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Mijn favoriet is de zuncle 11. Niet al te zwaar en een prima oppepper. Heerlijk om de dag mee te beginnen. Het neemt bij mij de spanning ook wat af. Heb wat lastige tijden meegemaakt, dus het werkt voor mij ook nog een therapeutisch.

• Like
Waarderingen: XMR
Bovenaan