lekkere xtc muziek

Yo,
Weten jullie chille muziek om te luisteren tijdens een xtc trip? Ik zat een beetje te denken aan hardcore/hardstyle/dubstep/techno? Maar niet van die keiharde stampmuziek maar meer liedjes als year of summer? Laat maar gwn wat goeie titels achter

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Ik ga meestal voor de trance als ik thuis ben. Het zijn die "strings" die meestal worden gebruikt in deze stijl die heerlijk verweven met de xtc. Vocal trance moet ik dan weer niets van hebben, dat zwijmelige gezing irriteer ik mij dood aan. Op feesten buiten de deur is het meestal techno.

spacebilly

Belezen gebruiker
Complexe instrumentale acoustische muziek zoals bela fleck and the flecktones.. dat klinkt echt zo ziek. Een van de beste bands ooit wat muzikaliteit betreft als zeg ikhet zelf. Heel wat anders dan house of techno maar ik denk dat je het zeker kan waarderen tijdens de trip!http://m.youtube.com/watch?v=mKk0Gm53Mkg
Wel wat elektrisch bij dit nummermaar je begrijpt me wel! Genot voor het oor.

gregory94

Experimenterende gebruiker
-Techno ( len faki , spacid) => klinkt echt 150x beter , en duisterder op een echt techno feestje
-acid ( gasmask,epidemic,acidolido,cynogen,.....)
-minimal
-core (duh :grin:)

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
ZERO- zei:
Uh op xtc vind ik techno/deephouse toch altijd wel t chillst. Lekker zwevennnnnnn

http://www.youtube.com/watch?v=Swj_1uhAeW4
Deze luister ik vaak tijdens het schrijven van verslagen

Oef, die ga ik onthouden....Lijkt me heerlijk op after tijdens de comedown van :xtc: ....lekker achterover op de bank met oogjes dicht meezweven (en met je voeten op ritme meewiebelen :grin: ), naar een plek waar tijd niet bestaat en verplichtingen nog niet zijn uitgevonden :hearteyes:

Tristan

Newbie
Ik kan je deep house aanraden, sommige nummers lijken wel op techno maar zijn net ietsje rustiger. Artiesten waar ik zelf erg van houd zijn Bicep, Ejeca, Izmo, Infinty Ink, Midland en Brawther.

harry123

Bewuste gebruiker
Ik vind hardstyle en hardcore wel fijn vooral beetje duistere, met diepe vocals en zo! Ook deephouse en techno zijn fijn

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Old school goa trance en acidtrance zijn heerlijk met mdma op.

Techno vind ik iets te monotoon al kan het soms wel leuk klinken, toch opteer ik voor de zweverige en/of trippie muziek als ik aan de mdma ga. :xtc:

Sir Lex

Newbie
spacebilly zei:
Complexe instrumentale acoustische muziek zoals bela fleck and the flecktones.. dat klinkt echt zo ziek. Een van de beste bands ooit wat muzikaliteit betreft als zeg ikhet zelf. Heel wat anders dan house of techno maar ik denk dat je het zeker kan waarderen tijdens de trip!http://m.youtube.com/watch?v=mKk0Gm53Mkg
Wel wat elektrisch bij dit nummermaar je begrijpt me wel! Genot voor het oor.

Victor wooten op de bass altijd :hearteyes:

MarkD

Experimenterende gebruiker
Shpongle, Infected Mushroom (en dan vooral Vicious Delicious album), 1200 Micrograms, Skazi, Ajja, Ott, Hallicunogen, Vibe Tribe en Younger Brother is allemaal hele chille psytrance, of iets in die trant iig.

Oude rock zoals Pink Floyd, The Doors, Rolling Stones, The Beatles (Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band vooral :grin:), Grateful Dead live albums, Kyuss, DeWolff (niet oud maar wel briljant!), Cream, Jimi Hendrix, kan nog wel ff doorgaan :tongueout:

Blues en Jazz kunnen ook geweldig zijn, Eric Clapton, Gary Moore, Tom Waits bijvoorbeeld.

Downtempo/Chillwave is ook superchill, Toro Y Moi, Bonobo, Flume, XXYYXX, The XX, Moloko, Beach House, ook al is dat meer Dream Pop maar het is wel superchill.

Eigenlijk is alles wat je normaal al goed vind nog beter op xtc, 't enige wat ik eigenlijk dan niet zo chill vind is keiharde metal. En verder ligt het ook een beetje aan de setting wat voor muziek het chillst is natuurlijk.

JB0341

Newbie
Raw Hardstyle vind ik persoonlijk ook super fijn met een snoepje op!! Denk aan namen zoals : Radical Redemption, Gunz for Hire, Adaro. Als ik dan eenmaal een tijdje lekker ga op mn snoepje gooi ik dr ook wel is een Partyraiser Mix ( +- 200 BPM ) tegen aan. :grin:

Narayani

Bewuste gebruiker
Techno, deep house en drum 'n bass zijn altijd goed, of als je met vrienden of een vriendje/vriendinnetje bent vind ik het ook altijd erg leuk om voor elkaar op youtube leuke liedjes op te zoeken die voor jou of jullie iets betekenen. Vooral als je er een leuk verhaaltje bij hebt, kan je zo je waardering aan je relatie of vriendschap met de ander laten blijken en de liefde in de kamer groeit ongekend :hearteyes: . Zo heb ik met vriendlief pas na een paar jaar 'ons' liedje gevonden, omdat de lyrics mij doen denken aan de dag dat meneer officieel verkering vroeg.

mensen ga fuckin DeWolff luisteren. Nederlanders die met hun psychedelische meuk allang op nr 1 in de billboard top list had moeten staan. ik geef je met een briefje mee dat je bij het album Orchards/Lupine of hun nieuwste album Roux-Ga-Roux echt knijters, maar dan ook echt, knijter en knijters hard gaat spacen onder het genot van een beetje MDMA. zo hard, dat je broek gewoon vol gepoept zit na je tripsessie. bij wijze van dan. :P :P :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
Als je dit of dit niet tof vind kun je beter iets met minstens 1 gitarist en bassist zoeken.
Alsof er niet nog genoeg andere elektronische stijlen zijn waaraan geen gitarist of bassist te pas komt...

da_pj

Belezen gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=5--IaTC5lJw

Afterclub The Kings Club, berucht en bekend tot over de grenzen vooral in Frankrijk!

Nu dat de baas Rudy VDB gestorven is :cry: :cry: is het een nachtclub met nu Jean Paul M. als eigenaar maar het zal wel terug komen. Vroeger was het van vrijdag tot maandag ochtend NON STOP open :xtc: :rock: :grin: :sunglasses: .

Daarmee een setje van uit die goeie oude tijd. Op 10min wandelen van de zaak woon ik dus gemakkelijk :tearsofjoy:

:wave:

Bovenaan