Legaliseer LSD

-R4sc4L-

Bewuste gebruiker
Onze regering is totaal verkeerd bezig.

Ze willen roken verbieden. Wat gaat dat uithalen? Mensen zullen blijven roken en ze gooien gewoon een dikke kluif naar de gangsters, die zullen rijk worden door Tabak te verkopen. Doodgewoon omdat het verslavend is. Verslavende producten zijn nu eenmaal de grootste bron van inkomsten voor mensen zoals Escobar of El Chapo.

Andere verslavende producten en dan vooral cocaïne vormen een gigantisch probleem voor onze maatschappij. Echter is het niet de cocaïne zelf maar eerder de wapens die eraan te pas komen. En Zo goed als alle wapens in de wereld worden geproduceerd onder bevel van de politici.

Maar MENSEN willen nu eenmaal soms high worden. LSD is niet verslavend en geeft de gebruiker een high die vele malen potenter is dan de high van coke. Dus waarom verkopen ze dat niet gewoon op festivals, disco's en Raves?

Het is namelijk zo dat voorlichting op gebied van drugs een heel pak meer invloed heeft op het aantal gebruikers dan het te verbieden. Er is geen enkele drug die zo illegaal is dan coke, dealers worden voor jaren achter de tralies gesloten. Maar ipv de coke te bestrijden maken die pummels in de wetstraat het spul net lucratiever.

Ook is bewezen dat de status van legaliteit geen enkele invloed heeft op het aantal gebruikers.

Het resoluut verbieden en die mensen jarenlang den bak indraaien werkt niet. Want net dat is hun incentief om wapens te dragen.

Het is namelijk echter zo dat het de mensen die voor de regering werken (poltitie) diegenen zijn die met wapens afkomen en de verkopers dreigen op te sluiten of zelfs dood te schieten. Wie is dan de eigenlijke agressor?

Het is een waanzinnig dilemma waar niemand een antwoord op heeft, maar zowel als druggebruiker of als minister hebben we een antwoord nodig. En lsd is niet verslavend en cannabis vanaf een bepaalde leeftijd zou ook geen probleem mogen vormen. Kijk naar Nederland en Duitsland.

Maar onze ministers voelen zichzelf moreel superieur tov hun. Maar ik vind ze een bende achterlijke pummels;

_shikantaza

Badass junkie
Mwah, totaal weet ik niet. Ze doen dingen waar ik het mee eens ben en behoorlijk wat waar ik m'n hoofdje af en toe van laat hangen.
Ook is bewezen dat de status van legaliteit geen enkele invloed heeft op het aantal gebruikers.
Zeker. verbieden heeft vaak juist een averechts effect. Kijk naar de drooglegging in de VS.
Het resoluut verbieden en die mensen jarenlang den bak indraaien werkt niet. Want net dat is hun incentief om wapens te dragen.
Nou, voor zover ik weet gebeurt dat helemaal niet. Gebruikershoeveelheden worden altijd gedoogd, en de enige sanctie is het innemen van de gebruikershoeveelheid. RC varianten zoals 1p-LSD mogen AFAIK gewoon gemaakt en verkocht worden.

Politie in NL is denk ik wel een voorbeeld voor de rest van de wereld hoor. Gaat er over het algemeen behulpzaam en vredelievend aan toe.
Het is namelijk echter zo dat het de mensen die voor de regering werken (poltitie) diegenen zijn die met wapens afkomen en de verkopers dreigen op te sluiten of zelfs dood te schieten. Wie is dan de eigenlijke agressor?

Het is een waanzinnig dilemma waar niemand een antwoord op heeft, maar zowel als druggebruiker of als minister hebben we een antwoord nodig. En lsd is niet verslavend en cannabis vanaf een bepaalde leeftijd zou ook geen probleem mogen vormen. Kijk naar Nederland en Duitsland.
Ik heb zat mensen gezien die hun leven verwoestten met wiet / hash. Met LSD ben ik ze nog niet tegen gekomen. Maar we hebben toch een proef met legale wietteelt en -verkoop? Ik snap je tirade niet helemaal met dit in het achterhoofd.
Maar onze ministers voelen zichzelf moreel superieur tov hun. Maar ik vind ze een bende achterlijke pummels;
Wie een ander veroordeelt, veroordeelt altijd zichzelf.

Uiteindelijk heeft niemand op dit moment een goed antwoord. Verbieden helpt niet. Legaliseren en harm reduction is op het moment misschien de beste aanpak. Maar dat wordt lastig bij middelen die uit cartels komen zoals Cocaïne en Heroïne. Wat denk ik wel heel belangrijk is dat mensen die in de problemen raken, hulp krijgen in plaats van dat ze als zwak gezien worden en uitgestoten worden. Maar dat zijn juist zaken die met een rechts-liberale regering langzaam afbrokkelen. Want: eigen schuld, dikke bult, dikke boete. Ben je dakloos en verslaafd en heb je er een extra probleem bij. Maargoed, daar ging jouw post niet over :)

_shikantaza

Badass junkie
De verwoesting is er vaak wel, maar bijna ongemerkt.
Ik denk dat hier ook wel een cultureel gezichtspunt mee speelt. Voor veel mensen hoort een jointje er bij, en iets als een lijntje of shot niet. Maar in essentie is het inderdaad een vlucht voor jezelf / de realiteit. Het zal mensen minder snel in financiele problemen brengen dan iets als Coke, maar uiteindelijk treedt er een afhankelijkheid op die lastig aan te pakken is zonder door de pijn heen te gaan. Ik kende zat wietrokers die geen fatsoenlijke nachtrust kregen zonder blowtje en dat hield hen in gebruik.

Maar wat mij betreft kun je hetzelfde zeggen van eten of gedragsverslavingen. Allemaal ontwrichtend op min of meer de zelfde wijze.

Proxima

Badass junkie
🤣

*schopt nog een paar open deuren in*

Ze willen roken verbieden. Wat gaat dat uithalen? Mensen zullen blijven roken en ze gooien gewoon een dikke kluif naar de gangsters,
*kijkt globale cijfers na*

Aha, hierbij de top drie van drugs waar de meeste mensen aan doodgaan:

Op nummer 1, de onbetwiste winnaar met naar schatting 7 tot 8 miljoen doden paar jaar....

*tromgeroffel en het schlemiele geluid van iemand die totaal niet op de blokfluit kan spelen*

Tabak!

Op nummerrrrr twee, met ook een bijzonder grote impact: Alcohol! En dat met naar schatting ongeveer 2,6 miljoen doden per jaar!

Op numerrrr drie *drie... drie....*: onze default drugs zoals opioide, cocaine, amphetamines, etc. met wel liefst 0,5 tot 0,6 miljoen doden per jaar!

Dus ja, dan ga je als overheid dus logisch gezien hard inzetten op de aanpak van het gebruik van tabak. En ze gebruiken daarvoor zo ongeveer de enige middelen die daarvoor werkzaam zijn: informatie verstrekking, campagnes, sociale stigmatisering en vooral het stukken duurder maken van het product.

En werkt dat? Ja! Alleen al het duurder maken van het product laat een significante vooruitgang zien van het aantal mensen dat minderd of zelfs volledig stopt met roken.

Met deze solide informatie zie ik niet in wat de overheid hierin fout zou doen, niet op de middelen die het target, en ook niet op de manier hoe het de meest schadelijke van allen aanpakt, en dat zelfs met aantoonbaar succes weet te verminderen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik weet dat ik vaak naïef ben

maar jullie zijn ook wel echt te naïef om te bedenken dat kamerleden zelf nooit gebruiken of dat gedaan hebben cmon zeg😂

Haha, yeah. Maar we gaan er eigenlijk een beetje vanuit dat ze wel anders zouden denken/handelen als ze “de juiste” drugs zouden hebben gebruikt…

SoulAssassins

Badass junkie
handelen als ze “de juiste” drugs zouden hebben gebruikt…
De vredelievende wereld begint bij LSD of XTC ,als de strijdende soldaten dit allemaal krijgen sturen ze geen kogels meer naar de vijand maar bekogelen ze elkaar met bloemen.
Edit:
Ik heb een docu gezien uit de jaren 60 wat LSD doet bij soldaten als experiment ,de soldaten klommen in bomen rende rond maar niet uit paniek.
Ze zagen hele mooie dingen waardoor ze vergaten dat ze soldaat zijn.
Wat zou er gebeuren als dit wereld wijd werd ingezet , dan kunnen de ministers in een boksring geplaatst worden want dan is de ruzie ineens tussen hun.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
De vredelievende wereld begint bij LSD of XTC ,als de strijdende soldaten dit allemaal krijgen sturen ze geen kogels meer naar de vijand maar bekogelen ze elkaar met bloemen.
Edit:
Ik heb een docu gezien uit de jaren 60 wat LSD doet bij soldaten als experiment ,de soldaten klommen in bomen rende rond maar niet uit paniek.
Wat zou er gebeuren als dit wereld wijd werd ingezet , dan kunnen de ministers in een boksring geplaatst worden want dan is de ruzie ineens tussen hun.
Paddestoeltjes doen het altijd wel goed om bewustwording van de eigen plek in het geheel te creeeren. MDMA sowieso voor empathie :)

Proxima

Badass junkie
Haha, yeah. Maar we gaan er eigenlijk een beetje vanuit dat ze wel anders zouden denken/handelen als ze “de juiste” drugs zouden hebben gebruikt…
In Nederland kan je al decennia lang makkelijk aan LSD komen in alle vormen, sinds minstens 10 jaar zelf legaal nog wel.

Er is geen data beschikbaar die laat zien dat dit ook maar enig verschil heeft uitgemaakt. Dus ga er maar vanuit dat als de kamerladen deze middelen zouden gebruiken dat het geen merkbare invloed zal hebben op hun beleid.

• Like
Waarderingen: ljuv

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Edit:
Ben bang dat (psychedelische) drugs het uiteindelijk altijd de hippie kant op zullen sturen.

Als drugs het antwoord waren, hadden we dat in de jaren 60 wel gezien, maar helaas: het ego kaapte het en het werd uiteindelijk hedonisme.

Psychedelica en entactogenen kunnen je naar de top van de berg schieten, maar schoppen je er vervolgens ook weer vanaf. Uiteindelijk moet je helemaal vanaf de voet van de berg zelf omhoog klimmen. Dan weet je ook om te gaan met een misstap want je leert te klimmen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
In Nederland kan je al decennia lang makkelijk aan LSD komen in alle vormen, sinds minstens 10 jaar zelf legaal nog wel.

Er is geen data beschikbaar die laat zien dat dit ook maar enig verschil heeft uitgemaakt. Dus ga er maar vanuit dat als de kamerladen deze middelen zouden gebruiken dat het geen merkbare invloed zal hebben op hun beleid.

Oké, maar hoe groot is het deel van de bevolking dat LSD (heeft) gebruikt nu werkelijk? (Ook legale.)

Het was van mij uit ook niet heel serieus bedoeld eigenlijk, die opmerking. Een knakworst blijft een knakworst, of je er nu LSD in stopt of niet. Maar toch zou het geinige TV zijn.

Proxima

Badass junkie
Oké, maar hoe groot is het deel van de bevolking dat LSD (heeft) gebruikt nu werkelijk? (Ook legale.)
Ongeveer 2% van de Nederlandse bevolking.

Het was van mij uit ook niet heel serieus bedoeld eigenlijk, die opmerking. Een knakworst blijft een knakworst, of je er nu LSD in stopt of niet. Maar toch zou het geinige TV zijn.
Knakworsten met LSD? Daar moeten dan ook wel knakworsten met regenboogkleuren tussen zitten toch? 😁

LucidLucy

Verslaafde in herstel
🤣

*schopt nog een paar open deuren in*

*kijkt globale cijfers na*

Aha, hierbij de top drie van drugs waar de meeste mensen aan doodgaan:

Op nummer 1, de onbetwiste winnaar met naar schatting 7 tot 8 miljoen doden paar jaar....

*tromgeroffel en het schlemiele geluid van iemand die totaal niet op de blokfluit kan spelen*

Tabak!

Op nummerrrrr twee, met ook een bijzonder grote impact: Alcohol! En dat met naar schatting ongeveer 2,6 miljoen doden per jaar!

Op numerrrr drie *drie... drie....*: onze default drugs zoals opioide, cocaine, amphetamines, etc. met wel liefst 0,5 tot 0,6 miljoen doden per jaar!

Dus ja, dan ga je als overheid dus logisch gezien hard inzetten op de aanpak van het gebruik van tabak. En ze gebruiken daarvoor zo ongeveer de enige middelen die daarvoor werkzaam zijn: informatie verstrekking, campagnes, sociale stigmatisering en vooral het stukken duurder maken van het product.

En werkt dat? Ja! Alleen al het duurder maken van het product laat een significante vooruitgang zien van het aantal mensen dat minderd of zelfs volledig stopt met roken.

Met deze solide informatie zie ik niet in wat de overheid hierin fout zou doen, niet op de middelen die het target, en ook niet op de manier hoe het de meest schadelijke van allen aanpakt, en dat zelfs met aantoonbaar succes weet te verminderen.

Misschien ook wel even goed om dan de bron aan te halen: WHO 2024; de benoemde cijfers dateren al uit 2019. Behalve die van tabak, kon ik niet duidelijk vinden, maar mogelijk één of twee jaar recenter.

henkie2

Bewuste gebruiker
Wellicht dat premier Jetten hier verandering in kan brengen.

Net zoals Trudeau in Canada in 2018: legaliseer CANNABIS :greenheart:

Daarna volgen psychedelics vanzelf wel.

Druggie86

Newbie
Er zijn goede rc varianten te krijgen zoals 1p-LSD en als het werkt moet vooral de regering zichzelf er niet mee bemoeien. Goede info is te vinden en een tripsitter ook wel. Ik ben echt liefhebber van halliciogene middelen maar het is gewoon echt niet voor iedereen geschikt. Ben wel zwaar overtuigd dat het therapeutisch meer onderzocht moet worden. Had zelf al de nodige ervaring met LSD maar had nog steeds arachnofobie. Na een paar kijkdaagjes met een vogelspin heb ik een keer onder invloed van LSD een avond spinnen gekeken en heb nu zelf vogelspinnen. Geen angst meer maar bewondering...

Deadwing

Wijs gebruiker
Er zijn goede rc varianten te krijgen zoals 1p-LSD en als het werkt moet vooral de regering zichzelf er niet mee bemoeien. Goede info is te vinden en een tripsitter ook wel. Ik ben echt liefhebber van halliciogene middelen maar het is gewoon echt niet voor iedereen geschikt. Ben wel zwaar overtuigd dat het therapeutisch meer onderzocht moet worden. Had zelf al de nodige ervaring met LSD maar had nog steeds arachnofobie. Na een paar kijkdaagjes met een vogelspin heb ik een keer onder invloed van LSD een avond spinnen gekeken en heb nu zelf vogelspinnen. Geen angst meer maar bewondering...
Hoe kom je aan die vogelspinnen? Mijn vader had vroeger een tijdje hagedissen en wat slangetjes, maar ik weet verder niks over het houden van oa reptielen of spinnen. Ik ben niet echt bang van spinnen.

Even Googlen doet natuurlijk wonderen maar het is soms leuker om het van een eigenaar zelf te horen waar en hoe je ze kunt aanschaffen.

Druggie86

Newbie
Ik kon er zelf bij via een ex. In Ede zit een goeie dierenwinkel met gezonde spinnen en een verkoper met kennis. In den haag heb je avonturia shop. Die hebben ook ene leuke collectie.

Deadwing

Wijs gebruiker
Ik kon er zelf bij via een ex. In Ede zit een goeie dierenwinkel met gezonde spinnen en een verkoper met kennis. In den haag heb je avonturia shop. Die hebben ook ene leuke collectie.
Bedankt voor je antwoord. Ik ben niet van plan een of meerdere aan te schaffen. Was gewoon nieuwsgierig.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Je kunt er niet uithalen wat er niet in zit...
Klopt, plus ik heb al best wat mensen gekend waarvan hun ego zo fragiel en out of whack is dat ze zelfs op psychedelica nog steeds zichzelf gaslighten. Ik vraag me af of dat een teken aan de wand is van sociopathisch gedrag. De ironie van de zogenaamd verlichte narcisten. Social media staat er vol van

En aangezien het best mogelijk is dat om het ver genoeg te schoppen in de politiek mensen neigen naar sociopatisch gedrag, wel dan zal die lsd helaas niet veel helpen :P

Bovenaan