Als we paddo's nu ook onder de harddrugs gaan rekenen, is het voor mij ook 15 ipv 16. Alleen op het moment dat ik ze als 15jarig ukkie kocht (ik zag er ook nog eens uit als 13/14), was de controle nog niet zo scherp en kreeg ik ze gemakkelijk zonder blikken of blozen mee. Je kon zelfs de gedroogde Mexicaanse versie gewoon nog in iedere smartshop legaal kopen, dus ik kan het eigenlijk toch nog steeds niet echt als een harddrug zien hoor. Zo voelde het op dat moment ook helemaal niet voor mij!
Hoewel.... Toen ik dus als dat kleine meisje van nog geen 47 kg, wel mooi in 1x een hele portie van die gedroogde Mexicaanse krengen naar binnen had gewerkt en deze dus ook een beetje veel te keihard insloegen, ik wel het eerste uur dacht dood te gaan. Dat vond ik dus niet zo fijn, maar toen ik een beetje over die eerste klap heen was, heb ik uiteindelijk toch nog wel een hele leuke eerste keer gehad hoor!
Oja, en alcohol is eigenlijk ook best een harde drug vind ik persoonlijk! Dat dronk ik op mijn 13de voor het eerst. Toen ik voor het eerst ongesteld was geworden, nam mijn vader me namelijk "als vrouw" mee naar een duur restaurant en bij het toetje mocht ik toen ook een likeurtje kiezen. Ik voelde me toen ontzettend blij, volwassen en gewichtig. Hihihi, was er wel ook helemaal teut van geworden.

Dit was in 1993 trouwens, dus ik neem mijn vader ook helemaal niks kwalijk. Er werd toen echt een stuk lichtzinniger over alcohol gedaan en het was een compleet geaccepteerd iets, dat ik daar - als kind van 13 - in dat restaurant een amaretto bestelde. Echter, als ik straks zelf kinderen van die leeftijd heb, zullen ze van mij iig echt nog geen alcohol krijgen hoor!