Leeftijd 1e keer truffels

Dirk

Newbie
Hoi allemaal,

Ik wil graag gaan experimenteren met truffels maar twijfel over het feit of dit wel verantwoord is aangezien mijn (nog jonge) leeftijd.

Wat denken jullie dat de minimale leeftijd is om zo iets aan te gaan? Ik begrijp dat dit voor iedereen verschillend is, maar een algemeen beeld zou fijn zijn. Ik heb verder geen mentale problemen of zoiets dergelijks, maar moet bekennen dat ik helemaal nog geen ervaring heb met drugs whatsoever.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groet,
Dirk

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
lekker wachten tot je 18-20 bent. je hersenen zijn nog volop in de groei als je jonger bent.

Narayani

Bewuste gebruiker
Wacht nog lekker een paar jaartjes. Je hebt je hele leven nog de tijd om te exploren! Truffels kunnen best heftig zijn, en zeker zo jong en als je verder nog geen ervaring hebt met drugs kan je nog wel eens onaangenaam verrast worden. Als je ouder bent en meer levenservaring hebt opgedaan sta je veel sterker in je schoenen en verklein je daarmee automatisch je kans op een zogenaamde 'bad trip'. Zelf was ik 22 toen ik voor het eerst truffels gebruikte overigens en vind 21+ ook wel de minimale leeftijd persoonlijk.

Fool

Badass junkie
een algemeen beeld zou fijn zijn.
Ik begrijp dat dit voor iedereen verschillend is,

Ik heb verder geen mentale problemen of zoiets dergelijks, maar moet bekennen dat ik helemaal nog geen ervaring heb met drugs whatsoever.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groet,
Dirk
Oke,oke, dat was flauw. Kijk, k zal niet de hypocriet uit gaan hangen: ik heb op mijn 16e mijn eerste truffeltrip gedaan, en dat zou ik zo weer doen. Maar, een een 21-jarige vriend van mij heeft laatst een gewone dosering van een ander tripmiddel(ALD-52) genomen, en hij is door zijn enthousiasme achteraan te rennen in een bad trip geraakt. Iedereen (inclusief hijzelf in de spiegel) leek flink te bloeden over hun hele lichaam.

Er is gewoon geen algemeen antwoord, het hangt af van ieder invidu. Als je wilt inschatten of je het al aankunt om te trippen raad ik aan om erachter te komen of je dingen kunt laten rusten, to go with the flow. En daarom het is zéker mijn advies om een paar een keer een jointje te roken, om te kijken of je jezelf dus kunt overgeven aan een middel dat de regie in je lichaam bepaald.

Daarnaast is het extra belangrijk om voldoende nuchtere mensen in de buurt te hebben (met verstand van trippen!), een veilige plek zonder angst dat ouders/grootouders/buren naar binnen komen spieken en gewoon een algemeen goede voorbereiding te treffen. Dat houd ook een mentale voorbereiding in, voor iedereen die wil gaan trippen!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
^ Papa Fool :wink:

Maar uhhh, je moet in ieder geval wel stevig in je schoenen staan voor je wil gaan trippen. Truffels kunnen zo verschillen, ook qua effect per persoon. Ik heb een vriendin die 4 uur lang alleen maar lag te lachen, en ik heb een vriendin die zichzelf behoorlijk tegenkwam en de halve trip gehuild heeft. Om zo maar even twee totaal verschillende voorbeelden te geven.

Ik was zelf trouwens 22 dat ik truffels voor de eerste keer deed, maar had al wel een paar keer 2cb gehad. Dat vond ik wel fijn, dan kan je een beetje wennen aan het soms zeezieke gevoel wat trippen je kan geven. Verder sluit ik me bij Fool aan wat betreft het jezelf kunnen overgeven.

• Like
Waarderingen: Fool
Bovenaan