Datisgekzeg

Newbie
Dag forumleden,

Afgelopen weekend heb ik weer eens wat door de neus geslingerd. Ongeveer 1 tot 1.5 gram aan 3mmc over een tijdsspan van rond de 20 uur. Ik heb regelmatig bij het gebruik last van mijn handen, na ongeveer 14 uur. Die lijken dan ook een stuk dunner, net als mijn polsen. Dat is voor mij dan meestal een teken van dat ik naar huis moet. Drinken let ik wel op, eten vergeet ik meestal pas tot het te laat is. En dan is het buikpijn lijden. Natuurlijk logisch als je lang niks hebt gegeten. Na deze keer heb ik eigenlijk de hele week erna nog last van mijn handen gehouden. Bijvoorbeeld als ik mijn vingers strek heb ik last van het midden van mijn handpalm aan de binnenkant en het voelt allemaal nog steeds erg stroef aan. Nu weet ik dat vasoconstrictie vaker mijn vijand is geweest, maar dit voelt toch net iets anders aan. 5 dagen na het feestje zijn mijn zielige polsjes nog erg dun, wat ik merk aan het festivalbandje dat eraan zit. Die kan ik normaal niet makkelijk heen en weer verschuiven, maar nu dus wel.
Ik weet dat er een aantal research-genieën op dit forum zitten dus ik vroeg me af of iemand weet hoe dit kan en of iemand hier ervaring mee heeft. Niemand die ik tot nu toe gesproken heb kan mij een verklaring geven, en daar zitten die-hards tussen die 3 keer mijn hoeveelheid gebruiken.
Bij voorbaat dank!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Datisgekzeg

Ik wilde het eigenlijk ook gelijk gooien op vasoconstrictie, maar 5 dagen erna nog 🤔. Zie je ook dat je aderen weg zijn uit je bovenste huidlaag? Is je huid iets bleker op die plekken? Oftewel, zijn er andere tekenen die vasoconstrictie kunnen bevestigen? Zo niet, kun je dan bevestigen dat het juist niet vasoconstrictie is, goed doorbloed, rood etc?

Dunne polsen zijn of bloed, of vocht, dus dan blijft alleen vocht nog over. Dat zou betekenen dat je na/tijdens het feesten minder vocht vasthoudt. Drugs en alcohol spelen met je natuurlijke vochtbalans, maar hier houdt het voor mij qua kennis op en wordt het alleen nog speculeren.

Datisgekzeg

Newbie
@Geneesmiddel

De pijn in de hand is nu wel aanzienlijk minder, maar alsnog irritant soms. De aderen bovenop mn hand zijn nog te zien en volgens mij is heb ik geen plekken die bleker zijn dan anderen. Wel zijn mn handen gerimpeld, maar dat heb ik ook vaker gehad na gebruik. Ook zijn mn handen wat kouder dan normaal, wat ook bekend is en dus nog de nasleep kan zijn van vasoconstrictie i guess. Het enige wat een beetje nieuw voor me is dus echt de pijn. Het maakt het wel een stuk minder aantrekkelijk om nog uberhaubt te afteren met al die kwalen die er tegenwoordig bij komen kijken haha. Thanks voor je reactie en het meedenken

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Geneesmiddel

De pijn in de hand is nu wel aanzienlijk minder, maar alsnog irritant soms. De aderen bovenop mn hand zijn nog te zien en volgens mij is heb ik geen plekken die bleker zijn dan anderen. Wel zijn mn handen gerimpeld, maar dat heb ik ook vaker gehad na gebruik. Ook zijn mn handen wat kouder dan normaal, wat ook bekend is en dus nog de nasleep kan zijn van vasoconstrictie i guess. Het enige wat een beetje nieuw voor me is dus echt de pijn. Het maakt het wel een stuk minder aantrekkelijk om nog uberhaubt te afteren met al die kwalen die er tegenwoordig bij komen kijken haha. Thanks voor je reactie en het meedenken
Ik denk toch dat je handen een klap hebben gehad van langduring te weinig bloed, wat nu nog pijn geeft. Kouder is zoals je zegt een directe aanwijzing op vasoconstrictie, dus dat is bij mij nog steeds hoofdverdachte. We weten natuurlijk dat 1 tot 1,5 gram veelste veel is, maar misschien is het een eye opener als je zo lang erna nog last hebt van vasoconstrictie. Dat is echt niet goed voor je hart- en bloedvaten kan ik je zeggen.

Het maakt het wel een stuk minder aantrekkelijk om nog uberhaubt te afteren met al die kwalen die er tegenwoordig bij komen kijken haha.
Als tip om het iets beschaafder te houden en side effects te minimaliseren zou ik bommetjes nemen ipv snuiven. Neem 1 goed bommetje of optioneel daarna nog een kleine redose, dan kan je op een avond een aantal uren plezier hebben van +-300 mg. Bommetjes geven mildere comedown en je zult een mega verschil merken in side effects tussen 300mg en 1000mg.

Bovenaan