langzaam vergeten van truffeltrip

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
Hebben jullie ook dat je de eerste paar dagen na een truffeltrip, je je het effect en gevoel wat je toen had nog zeer goed kan herrineren maar dat het later steeds verder wegzakt tot je je het echt maar amper kan herrineren en het lijkt alsof je nooit een truffeltrip hebt ervaren?

ja ik weet dat dit misschien een hele rare vraag is.
ben gewoon benieuwd

rustigggggg

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja! Heel erg herkenbaar. Vind trips in dat opzicht erg vergelijkbaar met dromen. Vlak nadat je wakker wordt is het gevoel nog goed terug te halen, en dan vervaagt het. Tot het bijna niet meer terug te halen is.

Helemaal geen rare vraag, het is iets waar ik mij zelf ook regelmatig over verbaas. Ik probeer altijd zo snel mogelijk een tripreport te schrijven na een boeiende ervaring, dat helpt me wel goed om de ervaring langer bij me te houden.

Sprokkie

Bewuste gebruiker
Hebben jullie ook dat je de eerste paar dagen na een truffeltrip, je je het effect en gevoel wat je toen had nog zeer goed kan herrineren maar dat het later steeds verder wegzakt tot je je het echt maar amper kan herrineren en het lijkt alsof je nooit een truffeltrip hebt ervaren?

ja ik weet dat dit misschien een hele rare vraag is.
ben gewoon benieuwd

rustigggggg
Vind het geen rare vraag . Heb zelf wel dat ik bepaalde dingen/gebeurtenissen me blijf herinneren. Maar als ik daaraan denk kan ik me mijn gevoelens weer beter herinneren en afentoe ook meerdere gedachtes.
Vind het altijd erg knap en mooi dat mensen zulke uitgebreide tripreports kunnen schrijven.
Zou dat zelf erg moeilijk vinden om zo gedetailleerd alles te kunnen herinneren en beschrijven. (zonder notities/aantekeningen)

Offtopic : 100e Post !!!:rock::rock:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb ik ook, maar als ik er voor ga zitten en een report schrijf is het alsof ik de trip nog een keer meemaak. Dan komen het gevoel en de details terug.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Geen rare vraag hoor, maar het antwoord is wel een beetje een open deur. Zo werkt het geheugen helaas. Alleen hele intense momenten tijdens trips blijven eigenlijk echt hangen, maar die zijn zeldzaam en komen ook niet in elke trip voor.

Maar wat inderdaad goed werkt is om er achteraf een trip report van te schrijven, bij voorkeur wel binnen uiterlijk 2 a 3 dagen. Terwijl je dan aan het schrijven komen dan steeds meer gevoelens en details terug. Zo vind ik het ook af en toe leuk om reports van jaren terug te lezen. Dan komt het ook deels weer terug, maar helaas nooit meer zo als dat het nog recent was.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb weleens tijdens trips dat ik weer andere trips begin te herinneren. Soms zie ik dat ik veel en veel dieper ben gegaan in een vorige trip. Dan zie ik die "plek" in de verte/diepte, maar ben ik zelf op dat moment lang niet op dat punt. Het is op dat moment absurd om te zien dat ik zulke onvoorstelbare dingen kon "vergeten".

Het lijkt dan ook meer een 'verticaal' (in diepte) herinneren, dan een 'horizontaal' (in tijd) herinneren. Het is niet dat die dingen vergeten worden, maar dat ze niet zichtbaar zijn op het niveau van alledaags persoonlijk bewustzijn.

adam

Newbie
Nee heb dat niet heel erg, maar snap wel wat je bedoeld en heb over een van de oorzaken een idee denk ik.
Waar het bij mij dan zou kunnen liggen zijn de volgende dingen: - Natuurlijk ga ik niet in die stage kunnen komen omdat het pure gevoel wat ik op dat moment ervaarde was toen op zijn sterkst. Daarin tegen denk ik ook dat het wel kan door meditatie in vorm van in jezelf verdiepen, muziek, kunst, natual high of energy blabla. ( maar ben daar niet tot zijn uiterst mee bezig, maar ervaar soms dat gevoel juist wel op momenten wanneer ik muziek lusiter dans of met andere dingen bezig ben.

- Dus mijn oorzaak is dat ik er mij dus niet honderd procent op focus.
Maar voor mij is het dat ik de trip echt wel leef ook in dagelijks leven ( dat gebeurt ook niet vanzelf sprekend, moet er wel dingen voor doen, self study) maar misschien niet op precies de zelfde manier dingen opvat (en ook wel). Maar het effect is er wel. De power/drive blijft wel 100 als ik trg denk aan de trip krijg ik er ook wel emoties bij.

Bovenaan