landjuweel 2008

aliblabla

Experimenterende gebruiker
GEHEEL NIEUW CONCEPT: LANDJUWEEL 2008 wordt DORPSJUWEEL! 14-17 aug.

De kunstenaarsenclave Ruigoord manifesteert zich nu precies 35 jaar als culturele vrijhaven. Tientallen jaren lang inspireerde het Amsterdams Ballon Gezelschap op de vlakte van Ruigoord een groot zomerfestival, het Landjuweel. Maar rondom Ruigoord rukt het industriële bataljon nu op en de tijd is gekomen het festival een andere wending te geven. We hebben een geheel nieuw concept voor ogen: het Landjuweel wordt dorps!

Dit jaar speelt het Juweel zich af midden in het dorp en dat is gelijk al een alchemistische transmutatie op zich. Er ontstaat aldus een deelnemerslimiet en ieder die lid is en zich laat verleiden en/of uitdagen onderdeel te zijn van deze magische happening, zal zich dan ook vooraf moeten melden. Tickets zijn verkrijgbaar in de voorverkoop en op is op. De kosten van het gehele festival zullen door alle deelnemers opgebracht moeten worden en daarom hanteren we een eenheidsprijs van €50. Kinderen tot 16 jaar betalen niet.

Ook de programmering van dit dorpsjuweel wordt geheel aangepast. We leggen het accent op de ochtend met veel workshops (in de ger, in enkele ateliers en elders in het dorp), op de middag met veel kinderprogramma in de circustent en op de avond met enkele (akoestische) bands, het cabareteske Bal Bizar en singersongwriters-avonden.

Het programma is een uur na middernacht ten einde. Alleen de volle maansnacht wordt als vanouds een bruisende magistrale happening waar vele beeldend kunstenaars aan mee kunnen doen. Aanmeldingen om deel te zijn van de programmering zijn mogelijk en ook aanmeldingen voor een plaats op de markt langs de dorpsstraat.

En wat maakt dit dorpsjuweel zo anders dan de andere festivals? De mix van muziek, theater, poëzie, workshops, kinderprogramma, catering, markt én de eigen inbreng tot gezamenlijke productie; als verjaardagsfeest wordt het een Gesamtskunstwerk waarbij we elkáár wat gaan vertellen! We streven met alle deelnemers naar een totale positieve face-lift van het dorp. En in dit kleurrijk debat zal ook de toekomst van het Landjuweel aan bod komen…

En al krijgt het festival een intiemer karakter, toch is het dorpje ook fragiel en kan tijdelijke huisvesting van veel mensen niet gemakkelijk aan. Denk aan flora&fauna als hazen, konijnen, jonge vossen, blauwborst, bonte specht, ijsvogel, rugstreeppadden, salamanders, Vlaamse gaai, fazanten, bijzondere grassen en planten. Wees bewust!

* Er zijn maximaal 1000 tickets beschikbaar alleen en op is op.

* Eenieder die iets wil organiseren wordt gevraagd zich ruim van tevoren aan te melden, liefst met plan en tekening, daarna wordt je op de hoogte gehouden.
* kamperen is alleen mogelijk vanaf een dag voor tot een dag na afloop van het festival
* Er is in het dorp veel minder ruimte beschikbaar dan op de vlakte; houd hier bij de voorbereidingen rekening mee
* Auto’s kunnen het dorp niet in, je zult alles wat je meeneemt zelf moeten dragen
* Campers kunnen alleen op de daarvoor aangewezen parkeerplaatsen staan.
* Er kan geen drankverkoop anders dan de festivalverkoop toegestaan worden
* Harddrugs zijn uiteraard verboden
* Vuren zijn niet toegestaan, alleen op de daartoe aangevraagde plekken
* In het dorp staan brandnetel en berenklauw en wijs je kinderen er op
* Je kunt je behoefte niet zomaar in de vrije natuur doen, gebruik dan ook altijd de hiervoor ingerichte gelegenheden
* Honden zijn absoluut niet gewenst en worden op dit festival dan ook geweerd
* Het dorp is klein en fragiel, wees je daar voortdurend bewust van.
* Vrienden van Ruigoord zullen als gastheer/vrouw beschikbaar zijn.
* Zorg dat midden in de nacht de decibellen laag blijven

* Drie weken na het Landjuweel zijn er Open Atelierweekenden; het dorp moet dan weer helemaal schoon zijn. Neem altijd al je vuilnis mee en laat je plek en het dorp schoon en ook schoon achter

wwww.landjuweelfestival.nl

ik ga er zeker heen, ben vorig jaar voor het eerst geweest als lichttech op het hoofdpodium, af en toe flink stressen als er weer eens iemand de stroom eruit getrokken had... staat def p te rappen, staat ie ineens in het donker, en zie dan maar eens in het donker te vinden waar het probleem zit :cry:

maargoed... ik ben dus aangestoken met het landjuweelvirus, en ga dit jaar dus ook weer, zijn er hier nog meer mensen die gaan?

aliblabla

Henkfloyd zei:
* Harddrugs zijn uiteraard verboden

, zijn er hier nog meer mensen die gaan?

:P

die had ik even over het hoofd gezien:wink: maar vorig jaar waren er zat mensen die stijf stonden van van alles en nog wat, denk dus niet dat er een heel groot probleem van gemaakt zal worden:P

edit: Henkfloyd, ken ik jou toevallig van een ander niet nader te noemen niet langer werkend forum over een bepaalde drugs?

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
jammer dat t net rond de datum valt als ik net weer op vakantie ga,,,heb dus zo het geld er niet voor :angry: zou dus anders wel heen gaan maarja,,,verkeerd geboekt :confused:

vorig jaar was het een zeerrr leip feest :stoned: :)

aliblabla

pinheadlarry zei:
vorig jaar was het een zeerrr leip feest :stoned: :)

zeker! en dit jaar word nog leiper, het is nu in het dorp, dus de kerk word ook gebruikt, eens zien wat we van het licht daar kunnen maken:P maar dat is over 2 weken al :rockband:

aliblabla

ik ga bijna op vakantie, en daarna practisch gelijk door naar ruigoord, voor mij word het een hele week feest, incl. opbouwen en afbreken, mochten mensen mij herkennnen(lichttech van 2 meter lang, en 19 jaar oud) roep ff hoi:tongueout:

Alex

honingolie

Bewuste gebruiker
is er ook nog een trance orient express feest rond/na het festival? 2 dagen festival is me iets te veel van het goede, en 50 euro ook..

Bovenaan