Kweekbak logje

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Mooie setting :) Ga hier een logje bijhouden vanaf nu, vandaag de cakejes in de kweekbak gezet... Nu afwachten :stoned:

Bijlagen

• Image116.jpg
    Image116.jpg
    138,5 KB · Weergaven: 854
  • Image117.jpg
    Image117.jpg
    133,4 KB · Weergaven: 853

Sybliminal

Experimenterende gebruiker
Altijd leuk om wat te groeien :grin: Je eerste kweekje?

Wat voor soortje is het?
En waarvoor heb je perliet of de bodem (zie ik goed toch?).

En is dat bakje wel hoog genoeg? Die paddo's willen nog wel eens flink de hoogte in gaan bij latere flushes.

Veel succes en growplezier

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Weer een update;

Ben nu een week verder sinds de cakejes in de kweekbak staan, helaas na 2 dagen een van de drie moeten weggooien wegens een schimmel op het cakeje... Voor zover te zien is, is het niet overgesprongen op de twee resterende cakejes. Waarvan er op 1 al 4 kleine pinheads te zien zijn :wave:

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    137,4 KB · Weergaven: 852
  • 2.JPG
    2.JPG
    185,8 KB · Weergaven: 852
  • 3.JPG
    3.JPG
    185,5 KB · Weergaven: 852

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Het is inderdaad mijn eerste kweek.

Het betreft hier de soort Psilocybe cubensis, via azarius besteld. Eerst veel op internet gelezen over het kweken van je eigen paddestoelen en filmpjes gezien op internet. Daar zag ik een aantal mensen perliet gebruiken in een kweekbak, houdt de humidity op niveau (volgens mij). En nu kunnen over het gehele cakeje paddestoeltjes groeien i.p.v. alleen aan de bovenkant.

Of het bakje hoog genoeg is vroeg ik mij ook af nadat ik de cakejes geplaatst had...
Zou het mogelijk zijn om ze in een grotere bak te zetten na de eerste flush? Verstoord dat niet de balans?

Cheers

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Nog een paar foto's

Bijlagen

• IMGP1317.JPG
    IMGP1317.JPG
    134,5 KB · Weergaven: 857
  • IMGP1316.JPG
    IMGP1316.JPG
    135,7 KB · Weergaven: 855
  • IMGP1315.JPG
    IMGP1315.JPG
    151,1 KB · Weergaven: 860

Sybliminal

Experimenterende gebruiker
Mooie foto's hey! Zeker die laatste 2, en met dat gescheurde vliesje, idd spooky :grin:
Hoe ze ook zo mooi zijwaarts omhoog groeien met hun kopjes horizontaal :hearteyes:

ik denk idd dat je wat ruimte tekort komt.
Ik heb ook ongeveer zo'n bakje thuis staan. En tijdje terug toen ik nog salvia stekjes had, liet ik ze daarin groeien maar werd het bakje ook al gauw te klein. Ik heb die zijkanten toen verhoogt door wat geknip en geplak met karton waarop ik de plastic kap vervolgens op kon zetten.
Nu klinkt dat niet echt steriel. Maar je zou zoiets kunnen improviseren met beter materiaal. Bijvoorbeeld in elke hoek een klein stukje hout en met folie en/of tape? of iets in die trant.

En ik denk ook niet dat het veel kwaad kan als je ze in een andere bak overzet. Misschien wel t beste om t tussen de flushes door te doen. Als je die nieuwe bak maar ook lekker vochtig houd ofzo.

growze en pluske :grin:

btw, ook leuk om sporenprints te maken, en heel gemakkelijk! check ff http://www.mushplanet.com/cult_sporeprint.php als t je leuk lijkt.
Kben er op t moment heel wat aan het verzamelen, waar ik wat spuiten van ga maken.

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Gisteravond begonnen met de eerste flush te plukken. Vanmorgen de laatste paar van het cakeje geplukt, gister in slaap gevallen na een jointje :tearsofjoy:

Het valt me niet tegen;

Bijlagen

• IMGP1331.JPG
    IMGP1331.JPG
    150,1 KB · Weergaven: 856
  • IMGP1335.JPG
    IMGP1335.JPG
    185,8 KB · Weergaven: 857

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Arenshi zei:
Stuur me er een paar ! :hearteyes:
Gheghe

Tweede cakeje begint nu ook eindelijk een beetje te groeien :)
Ziet er wel aardig uit;

Bijlagen

• IMGP1336.JPG
    IMGP1336.JPG
    135,5 KB · Weergaven: 855
  • IMGP1337.JPG
    IMGP1337.JPG
    156,2 KB · Weergaven: 855
  • IMGP1338.JPG
    IMGP1338.JPG
    164,8 KB · Weergaven: 855

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
@ Sybliminal; Thanks voor de tips! Ga na deze flush beide cakejes overplaatsen in zo' n plastic opberg doos van onze zweedse vrienden :wink:
Alle zijden met een boormachine perforeren, perliet wassen en onderin doen en met zo'n plantenspuit die je op druk moet brengen de boel bevochtigen. Erg handig die spuiten, ze dampen bijna en je kunt ze voor een paar euro bij de tuincentra krijgen.

Van deze flush ga ik ook sporen maken, net zo makkelijk! Goeie tip!

Bijlagen

• Drukspuit.jpg
    Drukspuit.jpg
    6,4 KB · Weergaven: 1.060
Bovenaan