Korte trip

Madeon

Newbie
Hallo allemaal,

Niet zo lang geleden voor de 5e keer XTC gedaan. Het beloofde een mooi feestje te worden omdat ik 'eindelijk weer' mocht. De laatste keer was alweer dik 5 maanden geleden. Ik had goede pillen geregeld dus daar zou het zeker niet aan liggen.

Eenmaal op het festival nog een aantal uren nuchter rondgelopen. Rond 18:00 uur 's avonds begonnen mijn maten al met de eerste pilletjes. Ik besloot nog eventjes te wachten omdat ik wist dat ik niet 6 uur lang op XTC kon lopen. Rond 18:45 moest ik er ook maar aan geloven en dropte ik de eerste 3/4 (130mg).
Na ongeveer een half uurtje begon ik hem al lekker te voelen. (voor het eerst dat een pil snel werkt, want normaal gesproken duurt dit zo'n 60-90 minuten bij mij)
Ik ging heel lekker maar om 21:00 uur was ik allang weer over mijn top heen en was het tijd om bij te doseren met 1/2tjes.
Het bij doseren bracht mij niet meer op het niveau waar ik was.. erg balen natuurlijk en de comedown kwam al meteen inzetten. Binnen 3 uur was ik alweer helemaal depri geworden en had ik totaal geen 'love' gevoel meer. Ook was ik al vermoeid en had ik geen zin om te dansen.

Ik baalde erg omdat mijn maten nog steeds allemaal op hun top zaten en ik alweer depri was. (Als ik tijdens een trip mijn 'top' heb gehad wordt ik vrijwel meteen depri en heb ik geen energie meer). Deze keer was het wel heel extreem en heel snel. Ik besloot bij te doseren maar dit zorgde er alleen voor dat ik wazig en misselijk werd. De laatste 2 uren van het feest was ik niets meer waard en ben ik maar ergens op de grond gaan zitten. Erg jammer natuurlijk!

Nu is mijn vraag natuurlijk: Hoe kan het dat de trip zo extreem snel voorbij is bij mij? Ik heb ook last van een hele nare comedown waar ik heel depressief en saai van wordt.
Mijn vrienden kunnen mak-ke-lijk meer dan 6 uur partyen op xtc maar mij is het nooit langer dan 4 uur gelukt.
Het rare is ook nog dat ik de enige ben van mijn vrienden die ruime pauzes houdt tussen het gebruik in. Ik houdt er altijd wel 2-3 maanden tussen en het minste wat is voorgekomen is 6 weken. Mijn maten gebruiken gemiddeld iedere 2-3 weken en zij gaan altijd prima..
Ik had die nacht ervoor gewoon goed geslapen dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand een idee?

Madeon

Newbie
Even ter verduidelijking: Mijn trip heeft van 19:15 tot 21:45 geduurd (2,5 uur). Daarna natuurlijk nog wel strak gestaan maar ik ervaarde het totaal niet meer als 'fun'. Ik was er toen gewoon al helemaal klaar mee.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Bij jou is het wel extreem snel uitgewerkt. Ik herken het wel een beetje, ik ben meestal ook wel net iets eerder klaar met xtc dan mijn vrienden, als het bij mij is uitgewerkt dan ben ik er ook vaak wel klaar mee, moe en wil ik naar huis. Maar meteen dat depri gevoel dat ken ik niet. Ook vind ik het raar dat het bijdoseren geen effect had.

Misschien een te snelle stofwisseling door een overactieve schildklier oid? Dan zou je in je eetpatroon misschien ook wel een verandering hebben kunnen merken de laatste tijd? Vermoeidheid is geloof ik ook vaak een symptoom.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
dat wel ja..

maar dan nog zou dat (te late) halfje nog wel een hoop goed moeten maken normaal gesproken toch?

Madeon

Newbie
Hendroit zei:
Je had eerder moeten bijpakken..

Misschien is dat wel een factor ja.. als ik eenmaal lekker ga wil ik nog wel eens vergeten bij te doseren.
Maar ik ben geen frequente xtc gebruiker, dus 130mg als begindosis was voor mijn doen redelijk veel. Ik had binnen 2 uur al ~90mg bijgepakt en toch ging het allemaal zo snel voorbij :cry: Erg vaag dit..

harry123

Bewuste gebruiker
Ik wil niet veel zeggen hoot maar dat love gevoel houd bij mij ook niet veel langer aan dan 3 uur..

Laat de xtc niet je feest bepalen, ga gewoon lekker door feesten zonder love gevoel, als je maar energie hebt en je je maar lekker voelt!

onlypills

Experimenterende gebruiker
Goede tip van Harry. Elke trip is anders en iedereen heeft wel eens dat dit eerder afgelopen is dan eigenlijk de bedoeling is. Jezelf er aan gaan ergeren maakt dat gevoel nog sterker. Als je gewoon door was gegaan met feesten en jezelf over de teleurstelling had heen getild stond dit verhaal hier niet eens :) .

Smoken

Bewuste gebruiker
Mijn tip: Niet met de pil bezig zijn, maar met het feestje.
Ik begin ook nuchter tot ik heerlijk in het feest zit (duurt bij mij niet lang) en vaak neem ik niet eens bij, want ja, waarom zou ik, het love gevoel komt toch niet meer terug en het maakt de dagen erna alleen maar kutter.

Tufnut

Badass junkie
Madeon zei:
Ik had goede pillen geregeld dus daar zou het zeker niet aan liggen.
Wie zegt dat die pillen goed waren. Ik geloof dat alleen als het testcentrum het bevestigd heeft!

Maar mss is xtc gewoon niet zo geschikt voor jou. Verder zijn alle zinnige dingen al wel gezegd.

Bovenaan