ghbnightmare
Newbie
ik gebruik van mijn veertiende speed en weed waarvan ik twee maal een half jaar volledig gestopt was. ben er nu 23, volgende week 24. das best lang he. te lang. heeft tot 2009 geduurd vooraleer ik inzag dat ik verkeerd was. ben in 2009 begonnen met ghb. op feestjes in het weekend. of bij zogezegde vrienden thuis, zogezegd voor feestje te bouwen maar eindigde altijd of bijna altijd in sex. maar was me nog niet van kwaad bewust, vond het gevoel fijn. al gauw veel fijner dan speed, speed in vergelijking met dat was verspilling van al die jaren vond ik. dacht met ghb het echte geluk gevonden te hebben... in mijn hoofd dan toch.. al gauw begonne feestjes in het weekend van vrijdag tot maandag, van donderdag tot maandag, van donderdag tot dinsdag... in het begin kon ik slapen als de vloeibare was uitgewerkt kan er geen tijd op plakken hoelang het duurde vooraleer ik niet meer in slaap viel, soms was ik tot 48 uur nuchter wakker (enkel weed) en viel ik nog maar met moeite in slaap!! verzwakte fel en begon niet meer uit te zien, meer en meer afwezig op werk en als ik wel ging had ik nauwelijks de energie of kracht of moed om het 8 uur vol te houden. als ik een doktersattest had voor een paar dagen gebruikte ik die dagen niet voor terug te recuperen maar voor verder te kunnen gebruiken, stelde mijn laatste dop (dosis, nam colaflesdopjes) telkens verder uit, tot de dag voor ik terug moest beginnen werken. wou niet meer van het gevoel af van ghb, wou me geen enkel moment nuchter en slecht voelen. het escaleerde tot dagdagelijks gebruik werken of niet, feestjes bij jongens wat alleen maar misbruik van me maakte en ik liet maken. dacht dat ik populair was haha dat ik het zelf geloofde! had een vw corrado, heb altijd al passie gehad voor corrado dus dat was mijn grote trots en liefde. tot op 28augustus09 ik in de auto stapte met vier dopjes op zonder effect op nog geen uur tijd, dacht slechte vloei. had het gewoon geen tijd gegeven! onderweg naar huis ging volledig mis, herinner me nog dat ik links aan het rijden was en het volgende moment erna zat ik kilometers verder, auto vol rook en had pijn! omgegaan achter het stuur, op een tegenligger ingerede. pertotal beide,ik had niks. maar wel 2 leningen op auto en zonder rijbewijs in fout 7000 euro moeten betale.. voor het even in te korten, want breid nog te fel uit en laat al zoveel details achter hehe. in december 2009 was het van kwaad naar erger tot veel erger, dacht toen dat ik mijn dieptepunt had bereikt. nog twee ongevalle onder invloed, talloze keren in het ziekenhuis wakker geworde nadat mense ambulance en politie belde als ze iemand midden op de weg stil zagen staan, 'slapend' niet wakker te krijgen.. had een relatie toen, heb ik ook verpest, was echt een trut, deed alles gelijk ik het wou wat hij zei vond ik onbelangrijk. hij had het zo goed met mij voor.. de enige toen. de rest waar ik het ging halen zagen mij als een speelgoedje niet op batterijen maar op ghb. nam door de dag vloei, snachts allerhande medicatie waar benzo inzat en smorgens startte ik weer met een lijn voor daarna terug te kunnen hervatten met vloei. kon niet meer, vriend kwijt, droomauto kwijt en op korte tijd al 15000euro schuld. (minder als de helft van nu!!!!!) heb me laten opnemen eind januari 09,(werk had me zelfs niet ontslaan,gaven me de kans en tijd om terug beter te worde waar vind je dat nog) 2weken psych afd ziekenhuis voor slaapprobleem en benzo afbouwen en toen katarsis, afkickcentrum. na 6 dagen vertrokken,was de hel!!! denk dat ik het toen nog altijd niet serieus nam wat voor blijvende letsels mijn gebruik had toegericht en dat het niet enkel lichamelijk is. na detox dacht dat ik het wel kon... jajaaaa niet dus. half jaar, net niet. eind mei 2010 was ik terug onschuldig begonnen (moet wel eerlijk zeggen dat ik liters alcohol heb gezope toen die periode) met speed en weed, sporadisch. een keer terug iets eender wat gebruikt keur je al snel ghb ook terug goed. voor die ene keer denk je... of dat ene weekend, wat al gauw weer dagen aan een stuk werden. bij verkeerde mensen, verkeerde situaties, ziekenhuizen... al gauw werk kwijt, nog meer tijd voor te gebruiken! ingehuisd bij de bron, relatie mee begonne, wat je relatie kunt noeme.. was nooit echt helder, altijd wel iets genomen. geen sprake van liefde.. die gevoelens ken ik niet meer.. dit duurde tot 05-10-10. datum staat in mijn geheugen gebrand, ben snachts met auto van toenmalige vriend (eigen auto paar maande voordien opeen gereden en pas autotje alweer gekocht maar in beslag genomen nadat ik lag te 'slapen' achter het stuur aan rode lichten) na hevige ruzie omdat ik echt niet bekwaam was tot rijden zei hij (geloofde hem niet!) vertrokken voor vloei te kopen. nooit meer terug geraakt... iets langer dan een week in coma gelegen, wakker geworde op intensieve. weet tot vandaag nog niets over het ongeval, buiten wat de tegenpartij en de kranten vertelden. auto leek wel geperst, volledig uitgebrand, ik in levensgevaar.. ben helemaal omgeslage, 2maande plat liggen door breuken vanaf rug tot onderbeen, tot inzicht gekome.. niks drugs. want had me tenslotte men leven gekost bijna, iets moest gebeuren voor ogen te openen... in het begin was ik optimistisch, geen zin erin zat in goede structuur qua slapen, geen benzo wat voor het ongeval een ramp was. dronk wel weer vaker en vaker, voor toch iets te doen denk ik. afgelopen maande voelde ik me men eigen niet meer. depressief, dacht allemaal door het ongeval, sta tenslotte vol littekens en kan ng niet goed lope was eerste maand ook meer in bed dus dacht dat dat me depri maakte.. ben veel gaan beseffen, heb maar een beste vriendin, voor de rest geen echte vriende. al die jongens van die feestjes van toen zagen niet naar me om als ik nuchter was. was het niet gewoon voor bij mijn thuis constant te zijn, mama zelf medicatiemisbruikster valt nie mee onder een dak, papa al 19 jaar dood, 2zussen en 1 broer maar geen of slecht contact mee. net alsof ik voor hun al dood ben, alsof ze zich er al bij hebben neergelegd... heb geen rijbewijs,verzekering en auto meer dus ook geen vrijheid.. terug met mense van vroeger contact gelegd.. diegene waar het van leek nog niet zo superslecht voor te hebbe met mij, heb nie veel keus in vrienden..
AND TO THE POINT NOW:
terug beginnen weed roken (afhankelijk al,slaap nie zonder) speed snuiven, al gauw weer twee nachten wakker blijven en hoop benzo voor te kunnen slapen.. dacht zolang ik geen vloei neem is het niet zo erg.. maar vorige week was het zover, hetgeen wat me al tientalle keren zo dicht bij de dood bracht en 1 keer echt zo close bij de dood was ineens niet meer zo erg, voor een keertje!? heb me super gevoeld, gelukkig terug. haat mezelf dat ik me er zo goed van voelde. besef nu ineens te meer hoe ellendig ik me nuchter voel, blijf voelen. als ik speed snuif voel ik me ook wel niet gelukkig hoor, neemt gewoon mijn gedachten erover even weg... ik ken mijn eigen niet meer!!!! weet niet meer hoe het is voor nuchter te leven, vroeg of laat keer ik weer terug als ik een tijd nuchter ben. haat het leven, zit in een schuldenberg waar ik de eerste tien jaar nog niet uit ben, kan me niks veroorloven, het ongeval moet nog voorkomen ben volledig in fout, vraag is of verzekering zich terugtrekt anders kunnen de schulden zich ineens verdubbele... wil ik nie aan denke.. heb geen werk (tot nu toe kan ik nog niet werke maar toch) en zie me ook niet meer bekwaam voor te werken. waarom weet ik niet. net alsof mijn leven op pauze staat,geraak niet vooruit. alle ellende blijft en slecht gevoel ook, weet niet wie ik ben nuchter... pffffff ik wil niet terug naar een halfjaar gelede naar hoe het was voor het ongeval!! dat word mijn dood die drugs, had al dood moete zijn.. snap nog niet waarom ik het heb overleefd, voor mij slecht en depressief te voelen en alleen te zitten of terug te gaan gebruiken voor mezelf weer wijs te maken dat ik me wel goed voel?????!!! ik wil beide situaties niet langer... hoe komt toch dat ik mij zo voel? is dit normaal, ik dacht dat nuchter zijn de hemel zou zijn in vergelijking met toen maar in tegendeel.. realiteit is hard en nuchter zijn ook. kan met niemand praten, niemand intresseert het ook. zou me niet verbaze als mensen hier al in de helft stoppe met lezen.. wil gewoon weten of er nog ergens iemand dit gevoel herkent en me kan geruststelle dat het maar een periode is en dat alles wel weer beter wordt..
AND TO THE POINT NOW:
terug beginnen weed roken (afhankelijk al,slaap nie zonder) speed snuiven, al gauw weer twee nachten wakker blijven en hoop benzo voor te kunnen slapen.. dacht zolang ik geen vloei neem is het niet zo erg.. maar vorige week was het zover, hetgeen wat me al tientalle keren zo dicht bij de dood bracht en 1 keer echt zo close bij de dood was ineens niet meer zo erg, voor een keertje!? heb me super gevoeld, gelukkig terug. haat mezelf dat ik me er zo goed van voelde. besef nu ineens te meer hoe ellendig ik me nuchter voel, blijf voelen. als ik speed snuif voel ik me ook wel niet gelukkig hoor, neemt gewoon mijn gedachten erover even weg... ik ken mijn eigen niet meer!!!! weet niet meer hoe het is voor nuchter te leven, vroeg of laat keer ik weer terug als ik een tijd nuchter ben. haat het leven, zit in een schuldenberg waar ik de eerste tien jaar nog niet uit ben, kan me niks veroorloven, het ongeval moet nog voorkomen ben volledig in fout, vraag is of verzekering zich terugtrekt anders kunnen de schulden zich ineens verdubbele... wil ik nie aan denke.. heb geen werk (tot nu toe kan ik nog niet werke maar toch) en zie me ook niet meer bekwaam voor te werken. waarom weet ik niet. net alsof mijn leven op pauze staat,geraak niet vooruit. alle ellende blijft en slecht gevoel ook, weet niet wie ik ben nuchter... pffffff ik wil niet terug naar een halfjaar gelede naar hoe het was voor het ongeval!! dat word mijn dood die drugs, had al dood moete zijn.. snap nog niet waarom ik het heb overleefd, voor mij slecht en depressief te voelen en alleen te zitten of terug te gaan gebruiken voor mezelf weer wijs te maken dat ik me wel goed voel?????!!! ik wil beide situaties niet langer... hoe komt toch dat ik mij zo voel? is dit normaal, ik dacht dat nuchter zijn de hemel zou zijn in vergelijking met toen maar in tegendeel.. realiteit is hard en nuchter zijn ook. kan met niemand praten, niemand intresseert het ook. zou me niet verbaze als mensen hier al in de helft stoppe met lezen.. wil gewoon weten of er nog ergens iemand dit gevoel herkent en me kan geruststelle dat het maar een periode is en dat alles wel weer beter wordt..
'