Koken met truffels?

LABELED

Newbie
Hoi allemaal,
volgend weekend besluiten we met een 5tal vrienden te trippen op truffels. Nu vroeg ik me af, kan ik daar een soort van soepje ofzo van maken? 1 vriend van me kan truffels namelijk niet binnenhouden als hij erop moet kauwen.
Alvast bedankt,

LABELED

lunafaye

Experimenterende gebruiker
ik heb wel ergens gelezen dat je paddo's heel klein kan snijden en in een lege capsule kan doen en dan afslikken.
duurt wat langer voor dat het werkt maar werkt wel.
Als je ze maar heel klein snijd.
weet niet of dat met truffels ook kan?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kunt ze op alle zelfde manieren verwerken in eten als paddo's.
Belangrijk is om ze altijd zo fijn mogelijk te krijgen.

Bij het maken van soep of thee zullen paddenstoelen zacht worden en hun werkzame stoffen makkelijk afgeven. Truffels blijven ondanks het weken in warm water vrij hard, en zullen alleen aan de oppervlakte aanwezig stoffen opgenomen worden.

lunafaye zei:
ik heb wel ergens gelezen dat je paddo's heel klein kan snijden en in een lege capsule kan doen en dan afslikken.

Dat kan.
Je zult echter wel wat verder moeten gaan dan heel klein snijden (met paddo's trouwens ook).
Je moet ze dan eerst vermalen (keukenmixer of vijzel) en daarna drogen.
Het poeder/korreltjes stop je dan in capsules die je in slikt.
De misselijkheid bij het opzetten van de trip is bij mij bij deze wijze aanzienlijk minder.

lunafaye

PepTalk zei:
Je kunt ze op alle zelfde manieren verwerken in eten als paddo's.
Belangrijk is om ze altijd zo fijn mogelijk te krijgen.

Bij het maken van soep of thee zullen paddenstoelen zacht worden en hun werkzame stoffen makkelijk afgeven. Truffels blijven ondanks het weken in warm water vrij hard, en zullen alleen aan de oppervlakte aanwezig stoffen opgenomen worden.

lunafaye zei:

Dat kan.
Je zult echter wel wat verder moeten gaan dan heel klein snijden (met paddo's trouwens ook).
Je moet ze dan eerst vermalen (keukenmixer of vijzel) en daarna drogen.
Het poeder/korreltjes stop je dan in capsules die je in slikt.
De misselijkheid bij het opzetten van de trip is bij mij bij deze wijze aanzienlijk minder.

ok en de intensiteit is hetzelfde als dat je ze kauwt en doorslikt?
en de tijd totdat het werkt ook?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wanneer je het residu ook opeet zowiso.
De inwerktijd kan met thee of soep iets sneller zijn, omdat de effectieve beschikbare oppervlakte groter is en je maag/dunne darm dus sneller de stof op kan nemen.

lunafaye

PepTalk zei:
Wanneer je het residu ook opeet zowiso.
De inwerktijd kan met thee of soep iets sneller zijn, omdat de effectieve beschikbare oppervlakte groter is en je maag/dunne darm dus sneller de stof op kan nemen.

ik bedoelde als je ze in capsules doet?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hetzelfde verhaal.

Het werkt bij mij in ieder geval prima.
Het is wel heel erg makkelijk.

Normaal na het eten van paddo's of truffels weet ik nog heeel goed aan de smaak in m'n mond een half uur later dat ik ze genomen heb.
Bij capsules slik je ze in, en een half uur-uur later heb je ineens iets van: Ohja shitt :hearteyes: , ik had paddo's/truffels genomen!

lunafaye

PepTalk zei:
Hetzelfde verhaal.

Het werkt bij mij in ieder geval prima.
Het is wel heel erg makkelijk.

Normaal na het eten van paddo's of truffels weet ik nog heeel goed aan de smaak in m'n mond een half uur later dat ik ze genomen heb.
Bij capsules slik je ze in, en een half uur-uur later heb je ineens iets van: Ohja shitt :hearteyes: , ik had paddo's/truffels genomen!

ok thanx, dan denk ik dat ik het volgende week zo ga doen.
Ik kan niet goed tegen gore smaken ga dan al snel kokhalsen en overgeven.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vergeet ze niet te drogen he!

Wanneer je ze heel fijn hebt gekregen duurt het minder lang dan normaal.
Maar hou toch wel rekening met een dag of 5.

Wanneer je al je capsules meteen opmaakt kan het ook vers.
Wanneer je ze wilt bewaren (met kleine hoeveelheden vind ik het teveel werk.. dus ik doe altijd meer) moet je ze eerst drogen.

Bovenaan