kleverig ? droogproces ?

mvematthaus

Belezen gebruiker
Ten eerste : alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal !

Ik heb een gram gehaald bij mijn dealer (verkoopt het altijd droog, in een ponypackje)

maar vaak valt het me op dat de pep een beetje blijft kleven aan mijn sleutel, en dat het alleen van de sleutel af terug in de ponypack valt als ik de sleutel tegen de binnenkant van het pakje tik (hiervoor moet ik redelijk hard tikken)

kan iemand me uitleggen wat dit betekent ? is het niet goed gedroogd ofzo ?

en :

kan ik die pep dan zelf ook nog een keertje drogen (t is al gedroogd) of is het slecht voor speed om het nogmaals te drogen en verliest het haar sterkte ?

zoja, wat is de beste manier om het te drogen en hoe merk ik wanneer het precies goed droog is ?

Ik wil degenen die mij hierbij helpen alvast hartelijk bedanken !

SirErick

Wijs gebruiker
mvematthaus zei:
vaak valt het me op dat de pep een beetje blijft kleven aan mijn sleutel, en dat het alleen van de sleutel af terug in de ponypack valt als ik de sleutel tegen de binnenkant van het pakje tik (hiervoor moet ik redelijk hard tikken)

kan iemand me uitleggen wat dit betekent?
Zuivere speed hoort niet te plakken, althans, niet zoals jij het beschrijft.

mvematthaus zei:
kan ik die pep dan zelf ook nog een keertje drogen
Ja, dat kan.

mvematthaus zei:
verliest het haar sterkte?
Nope, dat heeft geen invloed op de sterkte van speed.

mvematthaus zei:
wat is de beste manier om het te drogen
Smeer het uit op een bord, leg dat bord op de verwarming of onder een lamp.

mvematthaus

Belezen gebruiker
SirErick zei:
mvematthaus zei:
vaak valt het me op dat de pep een beetje blijft kleven aan mijn sleutel, en dat het alleen van de sleutel af terug in de ponypack valt als ik de sleutel tegen de binnenkant van het pakje tik (hiervoor moet ik redelijk hard tikken)

kan iemand me uitleggen wat dit betekent?
Zuivere speed hoort niet te plakken, althans, niet zoals jij het beschrijft.

mvematthaus zei:
kan ik die pep dan zelf ook nog een keertje drogen
Ja, dat kan.

mvematthaus zei:
verliest het haar sterkte?
Nope, dat heeft geen invloed op de sterkte van speed.

mvematthaus zei:
wat is de beste manier om het te drogen
Smeer het uit op een bord, leg dat bord op de verwarming of onder een lamp.

Ontzettend bedankt voor je reactie !

Ik weet wel dat hij zijn speed altijd versnijdt, maarja zal het daar wel door komen (het geeft geen last)

Ik heb nog 1 vraag :rockband:

Kan het gebeuren dat je speed TE droog wordt ? Dat je het bijv. te lang laat drogen ?

Thanks man :)

Skirre

Bewuste gebruiker
mvematthaus zei:
[
Ik weet wel dat hij zijn speed altijd versnijdt, maarja zal het daar wel door komen (het geeft geen last)
Hij is er dan in ieder geval eerlijk over :rolleyes: Misschien handig om het even te wassen met aceton?

Speed hoort inderdaad niet te plakken maar waar dat aan zou kunnen liggen weet ik niet. Het ligt voor de hand dat het óf niet goed gedroogd is óf dat het door het versnijden komt.

Fool

Badass junkie
Waarschijnlijk is je speed gewoon nog een beetje vettig, dat droog je er niet zomaar uit. Als je echt gezuiverde of farmaceutisch pure pep had dan zou het inderdaad niet moeten kleven. Bij een kleine vervuiling kan het echter al vettig worden, dat is niet zo'n ramp en betekend ook niet persé dat je dealer het versneden heeft.

(Om daarachter je komen kun je je product gewoon laten testen)

En wat Ooscarr zegt zal inderdaad ook wel werken.

mvematthaus

Belezen gebruiker
Ah cool, thanks voor jullie reacties !

Ik heb het in 1 uur tijd ongeveer even 2 keer gedroogd nog (omdat ik het leuk vind met een pasje erop te hakken)

Het is toen wel iets minder kleverig geworden, maar het is wel elke keer goede speed dus eigenlijk maakt het totaal niet uit dat het wat blijft kleven.

Gelukkig zijn het geen brokjes enzo wat erin zit ! Haha !

Groetjes .

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lotske1984- zei:
Exceptional Insight zei:
mvematthaus zei:
het is wel elke keer goede speed
Je zegt net dat je dealer het versnijdt. Dus dat is het niet.

lotske1984- zei:
Als hij langer als 1 dag op mijn spiegel ligt vind ik de speed te droog om te snuiven en persoonlijk werkt hij minder goed..
Dit is bullshit.
Ja bij jou mss bij mij niet.!
Oh ja. Ik was even vergeten dat jij in een andere wereld leeft dan wij.

MeejheM

Badass junkie
speed is steeds vaker erg nat, vloeibare versnijding zegmaar. toch is het best normaal dat je speed niet kurkdroog is. kurkdroog weegt het het minste, en als je behoorlijke hoeveelheden doorverkoopt is het financeel onverstandig het spul verder te laten drogen dan je het gekregen hebt.

voor eigen gebruik moet je hem zeker laten drogen, amphetaminesulfaat is een droge stof, en alles wat verdampt is vervuiling. even wassen is zeker aanbevelenswaardig. alles wat je kwijtraakt is in principe toch niet wat je wilt houden.

veel mensen hoor ik klagen over de irritaties die kurkdroog poeder snuiven met zich meebrengt. ik heb daar zelf echter geen problemen mee. kwestie van gewenning misschien, ik zuiver zelf alles wat ik gebruik, vooral omdat het sneller is dan anders drogen.

Bobsacamano

Badass junkie
Wat lotske zegt over werking van de speed klopt niet. Maar het kan wel zo zijn dat je bijvoorbeeld denkt dat het minder goed werkt omdat als je het wast de caffeine er ook uit word gewassen en je dat effect niet meer voelt. Schone gewassen pep is echt de moeite waard. Je houd dan minder poeder over maar dit is wel puur amfetamine en alle rommel is er uit dus je verliest eigenlijk geen pep.

Je hebt gewoon minder nodig dan anders.

Met nye heb ik het gebruikt en heb 2 keer 2 sleutelpunten gebruikt daar heb ik het van 22:00 tot 10:00 mee uitgehouden en heb van die 12 uur 11 uur continue staan dansen. In het begin dacht ik zelfs dat het minder goed werkte omdat het nerveuze er niet bij zat maar dat kwam dus normaal van de troep die er in zat.

Ook vond ik het fijn dat het niet meer stonk amper en niet brande.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De eerste keer dat ik gewassen pep gebruikte dacht ik ook dat het minder goed werkte, je hebt wel energie maar niet zo opgefokt en nerveus inderdaad. Toen ik eenmaal doorhad dat het effect gewoon veel schoner aanvoelt wilde ik niet meer zonder. In mijn ongewassen pep zat overigens niet eens cafeïne, alleen maar restanten van de productie die niet actief zouden zijn, maar toch voelt het effect veel schoner aan nu alle troep eruit is gewassen.

Dat meer gedroogde pep minder goed werkt is echt de grootste bullshit trouwens. Dat iemand te droge pep minder lekker vind om te snuiven ok, maar het werkt er echt niet minder op hoor.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Bobsacamano zei:
Wat lotske zegt over werking van de speed klopt niet. Maar het kan wel zo zijn dat je bijvoorbeeld denkt dat het minder goed werkt omdat als je het wast de caffeine er ook uit word gewassen en je dat effect niet meer voelt. Schone gewassen pep is echt de moeite waard. Je houd dan minder poeder over maar dit is wel puur amfetamine en alle rommel is er uit dus je verliest eigenlijk geen pep.

Met nye heb ik het gebruikt en heb 2 keer 2 sleutelpunten gebruikt daar heb ik het van 22:00 tot 10:00 mee uitgehouden en heb van die 12 uur 11 uur continue staan dansen. In het begin dacht ik zelfs dat het minder goed werkte omdat het nerveuze er niet bij zat maar dat kwam dus normaal van de troep die er in zat.

Als ik speed was brand hij nog hoor en ruiken ook..

Bobsacamano

Badass junkie
Ooh serieus bij mij is hij dan echt helemaal schoon. Ik ruik er niks meer aan en voel hem ook niet meer in de neus.

Hoe was je het dan?

lotske1984- zei:
Bobsacamano zei:

MeejheM

Badass junkie
als ik pep was hou ik bijna hetzelfde gewicht en volume aan poeder over. ik doe het meer om de geur en kleur eruit te krijgen. en het droogt sneller.

peprick

Experimenterende gebruiker
ik smeer het uit op me spiegel, hak het, smeer het uit,hak het enz.enz.enz. net zolang tot ik het droog genoeg vind niet helemaal dus. en dat vieze pep geurtje smaakje, is na de eerste nak of drop onmisbaar, ik laat wel eens te lang een lijn liggen op me spiegel dan ist beetje weg en mis ik het gewoon. maar wel als het al in me systeem zit, bij de eertse lijn moet ik me best doen om niet over te geven. maar het hoort er natuurlijk wel bij.

peprick

Experimenterende gebruiker
en het hakken doe ik met me koksmes :wink: . zonder echte reden, weet niet of het beter of slechter is. ik vind het gewoon makkelijker

Bobsacamano

Badass junkie
Hoezo hoort het er bij. Het is gewoon rommel dat er bij in zit waarom hoort dat er bij :confused: snap die logica nooit zo.

Hoezo niet een schoner en puurder product snuiven.

peprick zei:
ik smeer het uit op me spiegel, hak het, smeer het uit,hak het enz.enz.enz. net zolang tot ik het droog genoeg vind niet helemaal dus. en dat vieze pep geurtje smaakje, is na de eerste nak of drop onmisbaar, ik laat wel eens te lang een lijn liggen op me spiegel dan ist beetje weg en mis ik het gewoon. maar wel als het al in me systeem zit, bij de eertse lijn moet ik me best doen om niet over te geven. maar het hoort er natuurlijk wel bij.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
als ik pep was hou ik bijna hetzelfde gewicht en volume aan poeder over. ik doe het meer om de geur en kleur eruit te krijgen. en het droogt sneller.
Droogt sneller.?dan is de speed direct kurk droog..

lotske1984-

Wijs gebruiker
Bobsacamano zei:
Ooh serieus bij mij is hij dan echt helemaal schoon. Ik ruik er niks meer aan en voel hem ook niet meer in de neus.

Hoe was je het dan?

lotske1984- zei:
Bobsacamano zei:

Met aceton en filter..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Hoezo hoort het er bij. Het is gewoon rommel dat er bij in zit waarom hoort dat er bij snap die logica nooit zo.
Omdat dat soort argumenten ook niks met logica te maken hebben.

MeejheM

Badass junkie
lotske1984- zei:
MeejheM zei:

drogen van speed is deels afhankelijk van de hoeveelheid, ik kan echt geen 10 bordjes op mn verwarming zetten. schiet niet op.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
lotske1984- zei:
MeejheM zei:

drogen van speed is deels afhankelijk van de hoeveelheid, ik kan echt geen 10 bordjes op mn verwarming zetten. schiet niet op.
Ja maar als je speed wast mee aceton is hij direct kurk droog..
Microgolfoven of haardroger kun je ook gebruike om te drogen..

MeejheM

Badass junkie
@bob: Om onnodige stappen en gewichtsverlies te voorkomen is een zekere hoeveelheid vervuiling in het product normaal. dat is een soort mexica stand-off tussen groothandelaren die het zo accepteren, en fabrikanten die er niet meer mee willen doen. de eindgebruiker hefft daar maar mee te leven.

@Lotske..: speed drogen aan de lucht of omgevingswarmte is een procces waarbij vooral oppervlakte van speed nodig is. als je de chemicalien er met aceton uit kan halen, wat zelf echt enorm snel vervliegt, bespaar je tijd, moeite en afwas.

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Meejhem, dat snap ik lijkt me ook niks meer dan logisch. Maar ik snap niet dat als mensen de kans hebben hun speed schoner te maken en een deel van de onzuiverheden eruit te halen dat dan niet doen. Veel gebruikers snuiven liever veel 30% speed dan minder 70+% speed. Alleen al om de geur /smaak dat begrijp ik niet helemaal.

Zelf heb ik nu 78% speed thuis liggen. Het stinkt niet het brand niet het is kurk droog en voelt heel schoon in gebruik. Toen ik dat voor het eerst probeerde dacht ik meteen dat ik geen rommel (relatief :P) meer in mijn neus ga stoppen.

Er zit een gast in mijn vriendengroep die het gewoon erg lekker vind dat die smaak en geur van in mijn ogen slechte pep zijn neus in gaat. Ik verklaar hem voor gek maar het is zijn keuze. Het is blijkbaar een smaakje dat niet in mijn pallet zit :P

MeejheM zei:
@bob: Om onnodige stappen en gewichtsverlies te voorkomen is een zekere hoeveelheid vervuiling in het product normaal. dat is een soort mexica stand-off tussen groothandelaren die het zo accepteren, en fabrikanten die er niet meer mee willen doen. de eindgebruiker hefft daar maar mee te leven.

@Lotske..: speed drogen aan de lucht of omgevingswarmte is een procces waarbij vooral oppervlakte van speed nodig is. als je de chemicalien er met aceton uit kan halen, wat zelf echt enorm snel vervliegt, bespaar je tijd, moeite en afwas.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Bobsacamano zei:
Hey Meejhem, dat snap ik lijkt me ook niks meer dan logisch. Maar ik snap niet dat als mensen de kans hebben hun speed schoner te maken en een deel van de onzuiverheden eruit te halen dat dan niet doen. Veel gebruikers snuiven liever veel 30% speed dan minder 70+% speed. Alleen al om de geur /smaak dat begrijp ik niet helemaal.

Zelf heb ik nu 78% speed thuis liggen. Het stinkt niet het brand niet het is kurk droog en voelt heel schoon in gebruik. Toen ik dat voor het eerst probeerde dacht ik meteen dat ik geen rommel (relatief :P) meer in mijn neus ga stoppen.

Er zit een gast in mijn vriendengroep die het gewoon erg lekker vind dat die smaak en geur van in mijn ogen slechte pep zijn neus in gaat. Ik verklaar hem voor gek maar het is zijn keuze. Het is blijkbaar een smaakje dat niet in mijn pallet zit :P

MeejheM zei:

Alle proficiat dat je 78% hebt..maakt mij alleen maat kwader en jaloers..en als ik mijn speed was mee aceton dan werkt de speed nog niet..

MeejheM

Badass junkie
Bobsacamano zei:

[...]
MeejheM zei:
@bob: Om onnodige stappen en gewichtsverlies te voorkomen is een zekere hoeveelheid vervuiling in het product normaal. d[...]

je zou niet geloven hoeveel van die natte zooi sneller geaccepteerd wordt door de gemddelde gebruiken dan spul waar verder niets mee is gedaan. dat is echt waanzin, als je het mij zou vragen...

Bovenaan