klein probleem

alic

Newbie
hey

ik ben een jongen van 19 jaar en heb wel al een paar keer geblowd maar telkens maar ik voel er helemaal niet zo veel van enkel als ik trek voel ik me licht in mijn hoofd maar dat is al 5 min later ben ik weer nuchter. Mijn kammeraden lagen te trippen en ik zat daar zonder dat ik iets voelde.Ik inhalleer volgens mij correct ( gewoon de rook in je mond nemen en door ademen, ik voel altijd een branderig gevoel in mijn keel wat denk ik normaal is).
Inhaleer ik misschien fout :(
Weten jullie misschien iets ?
Tips of zo iets ?
Ik zou jullie heel dankbaar zijn.
Thx

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
1. meer weed in de joint, je hebt mss gwn meer nodig omdat je een bigboy bent?
2. trek is een paar keer door na elkaar... ?
3. pijpje/bong roke?
4. puur?

de_psychonaut

Experimenterende gebruiker
Dat lichte gevoel in je hoofd is waarschijnlijk ook de nicotine in de joint. Nicotine is vrij heftig als je normaal nooit gerookt hebt, probeer eens wiet puur te roken.

Mijn eerste keer was uit een waterpijp en die was gelijk goed raak.

acidboy

Badass junkie
Zoals hierboven gezegd wordt... komt wel goed, ik merkte de eerste keer wel redelijk wat, had gelijk een joint in mn eentje... maar ik hoor zo vaak dat mensen de eerste paar keren vrij weinig voelen (mijn ex ging trouwens de eerste keer gewoon out, dus dat kan dan ook weer).

Verder moet je de andere tips maar in acht nemen, keertje puur roken, keertje wat meer roken of meerdere trekjes achter elkaar nemen...

Fout inhaleren lijkt me moeilijk, je moet namelijk, zoals je zelf terecht aangeeft, gewoon inademen, maar dan de rook en niet de normale lucht...

Kriebel in je keel is normaal en die 5 sec duizeligheid is idd nicotine, heb ik ook nog wel eens als ik een zwaar shaggie rook 's ochtends om 6 uur op een lege maag, dan is het gewoon 10 seconden alsof ik stoned ben :)

GrayMatter

Draai eens een fatsoenlijke joint dat kan ook helpen, geen voorgedraaide of door een vriend... gewoon lekker een grammetje halen en lekker volgooien. Niet te snel oproken ik zou wel uitkijken met hoeveel en hoe snel, je wil natuurlijk wel dat het aangenaam blijft

honingolie

Bewuste gebruiker
THC is voor je lichaam een onbekende stof.. Het 'stoned' of 'high' zijn is een soort allergische tegenreactie van je lichaam op de THC. Het kan dus zijn dat je pas na een aantal keren echt effect voelt..

pixo207

Belezen gebruiker
honingolie zei:
THC is voor je lichaam een onbekende stof.. Het 'stoned' of 'high' zijn is een soort allergische tegenreactie van je lichaam op de THC. Het kan dus zijn dat je pas na een aantal keren echt effect voelt..
De eerste keren voelde ik ook vrij weinig, en ik rookte puur uit een pijp. Als je het nog een aantal keer doet wordt het steeds beter, geloof me :) . Als je niet rookt raad ik ook geen joints aan maar gewoon puur uit een pijp ofzo (of puur joints :stoned: ). Doe het ook niet in combinatie met alcohol, daar ben ik al meerdere keren scheef van gegaan!

J0rrit

Badass junkie
honingolie zei:

Bron?

GrayMatter

daar klopt geen reet van, je hersenen bevatten receptoren en neuronen die cannabinoiden verwerken als onderdeel van je hersenchemie.
Mischien niet in de concentraties van blowen maar zijn zeker aanwezig
In het lichaam binden deze stoffen een cannabinoïdereceptor, waarvan er minstens 2 typen bestaan.
Hiervan is CB1 een receptor die bij stimulatie voor het effect van 'vreetbuien' kan zorgen, een bekend nevenverschijnsel van cannabisgebruik.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
honingolie zei:

Watskeburt? :openmouth:

Santa Maria

honingolie zei:

of.....misschien is dit wel echt hele erge onzin :rolleyes:

Mijn allereerste keer voelde ik ook nix ma da was omdat da slechte wiet was en ik veel te weinig in mn sigaret (met kort blaadje zonder tip) deed. Kwist er toen ng nix van. Tijdje later rookte ik goeie wiet in kleine jointjes dus had ik al wa ervaring met lichtjes stoned zijn. Khad dan van die filmpjes op internet gezien waar ze zon ganse bong voltrekken en ik dacht: da kan ik ook! Khad dan mn eigen waterfall bong gemaakt uit een 2liter fles, dikke kop gevuld met pure wiet en helemaal late voltrekke, dan geprobeerd om die in ene keer leeg te trekke wat natuurlijk ni lukte omdak begon te hoeste gelijk gek, klag daar kapot te gaan ma ni lang daarna wask zo high as ne vlieger. Nooit meer benk zo high geweest als toen..
Dus probeer es een pure bong en as ge dan ng nix voelt.. ma wel oppasse da ge ni scheef gaat want da heb ik int begin wel ene paar keer gehad.

Riel

Bewuste gebruiker
GrayMatter zei:
daar klopt geen reet van, je hersenen bevatten receptoren en neuronen die cannabinoiden verwerken als onderdeel van je hersenchemie.
Mischien niet in de concentraties van blowen maar zijn zeker aanwezig
In het lichaam binden deze stoffen een cannabinoïdereceptor, waarvan er minstens 2 typen bestaan.
Hiervan is CB1 een receptor die bij stimulatie voor het effect van 'vreetbuien' kan zorgen, een bekend nevenverschijnsel van cannabisgebruik.

correct!

Spor

Wijs gebruiker
honingolie zei:

Ik ben ook erg benieuwd waar je dit van hebt :) ik wéét dat jij wel iemand bent die een wiet-expert te noemen is. Ik moet zeggen dat ik er ook wel even raar van op keek toen ik het las, maar ik vind het nog niet eens zo gek klinken. Niet minder gek als dat recreatieve gebruikers op zoek zijn naar de bijwerkingen van mediceinen bijvoorbeeld. Ik werd de eerste paar keer ook niet stoned. Eerst paar voorgedraaide gerookt, toen een keer een zakje gekocht, en pas van de laatste joint van het zakje werd ik stoned. Ondanks dat ik het nog nooit gehoord heb, vind ik het zelfs enigsinds aannemelijk, kijk maar naar een andere natuurlijke downer: opiaten. Dit valt de eerste keren in de regel ook niet goed, en bereik je niet het gewenste effect. Nou is het gewenste effect van opiaten vele malen sterker als dat van wiet, dus mss zijn de gewennings verschijnselen daardoor ook vele malen minder, en daardoor wel te verwaarlozen. Met als uitkomst dat alleen het gewenste effect niet bereikt word...

Ik schrijf ook maar een hersenspinsel op he :) heb er dan nog nooit van gehoord, maar vind het op zich niet zo gek klinken...

Of ben ik nou gek ?

Bovenaan