Klaar voor dmt?

psychedelicmind

Experimenterende gebruiker
Is er zoiets als klaar zijn voor dmt? Is het iets waarbij je toch best aan bepaalde "kwalificaties voldoet"? Wat doet zo'n ervaring met je en kan dat een negatieve invloed hebben op bv. studies?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
psychedelicmind zei:
Is er zoiets als klaar zijn voor dmt?
Nee.

psychedelicmind zei:
Is het iets waarbij je toch best aan bepaalde "kwalificaties voldoet"?
Nee.

psychedelicmind zei:
Wat doet zo'n ervaring met je
Op lange termijn? Naar mijn mening bijzonder weinig.

psychedelicmind zei:
en kan dat een negatieve invloed hebben op bv. studies?
Negatieve effecten zijn natuurlijk nooit uit te sluiten, maar na één keer proberen zou ik me daar nog geen zorgen om maken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Er is niet echt zoiets als klaar zijn voor DMT. Het is wel een heftige en overweldigende ervaring, dus zou het niet direct aanraden aan iemand zonder ervaring met psychedelica. Aan de andere kant duurt het ook wel weer zo kort dat je als het teveel is je snel weer op aarde bent geland.

Wat het met je doet zal per persoon natuurlijk wel een beetje verschillen. Maar toen ik eenmaal doorbrak met DMT werd ik er extreem nederig van. Nou maken psychedelica mij altijd wel een beetje nederig, maar bij DMT was dit extreem. Verder kan je kijk op het leven van het een op het andere moment totaal veranderen door DMT. Dit is over het algemeen niet negatief, maar kan wel bepaalde keuzes die je in het leven hebt maakt in twijfel trekken. Zo zou dus bijvoorbeeld de interesse voor je studie minder kunnen worden, omdat je in enen in ziet dat andere dingen in leven belangrijker zijn. Die kans acht ik niet perse heel groot, maar als dat wel zo is kun je dat natuurlijk ook positief opvatten omdat je er dan beter nu achter kunt komen dan later.

Als je aan DMT kunt komen en je besluit er klaar voor te zijn, dan is het enige wat ik je aanraden het met respect te behandelen. Hoewel DMT heel leuk is, is het naar mijn idee zo'n bijzondere ervaring dat je het niet alleen voor de fun moet doen maar ook echt om er iets uit te halen. Verwacht vervolgens niet meteen er ook echt iets uit te halen, want vaak hebben mensen meerdere keren nodig om iets mee terug te nemen uit de DMT wereld. Maar als je dit lukt zal je respect en geduld zeker beloond worden.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Hoewel DMT heel leuk is, is het naar mijn idee zo'n bijzondere ervaring dat je het niet alleen voor de fun moet doen maar ook echt om er iets uit te halen. Verwacht vervolgens niet meteen er ook echt iets uit te halen, want vaak hebben mensen meerdere keren nodig om iets mee terug te nemen uit de DMT wereld. Maar als je dit lukt zal je respect en geduld zeker beloond worden.
Wat haal je eruit wanneer je verkracht wordt (ofzo) door aliëns? Waarmee word je dan precies beloond?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Hoewel DMT heel leuk is, is het naar mijn idee zo'n bijzondere ervaring dat je het niet alleen voor de fun moet doen maar ook echt om er iets uit te halen. Verwacht vervolgens niet meteen er ook echt iets uit te halen, want vaak hebben mensen meerdere keren nodig om iets mee terug te nemen uit de DMT wereld. Maar als je dit lukt zal je respect en geduld zeker beloond worden.
Wat haal je eruit wanneer je verkracht wordt (ofzo) door aliëns? Waarmee word je dan precies beloond?
Ik ben nog nooit door DMT entiteiten verkracht in ieder geval. Jij wel dus? Wil je er over praten?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Ik ben nog nooit door DMT entiteiten verkracht in ieder geval. Jij wel dus? Wil je er over praten?
Neuh, niet per se verkracht. Ook geen doekjes in de mond proppen enzo.

Ik vond ze wel onvriendelijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:

Ik werd wel op een redelijk dwingende manier aan de hand genomen door een entiteit om mij dingen te laten zien en te leren. Echt onvriendelijk vond ik het niet persoonlijk, maar er leek wel een zekere noodzaak achter te zitten om mij dit te laten zien. Ik vond het echter niet vervelend, want ik heb persoonlijk wel wat uit de informatie gehaald die mij is laten zien. Veruit het meeste van de informatie heb ik niet mee terug kunnen nemen, dat was gewoon teveel in te korte tijd. Maar de algemene boodschap was mij wel duidelijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Veruit het meeste van de informatie heb ik niet mee terug kunnen nemen, dat was gewoon teveel in te korte tijd. Maar de algemene boodschap was mij wel duidelijk.
Denk je niet eerder dat dergelijke informatie gewoon niet is te bevatten voor het normale (persoonlijke) bewustzijn?

Zo ervaar ik het tenminste heel erg sterk bij trips met andere psychedelica. Het is niet een normaal vergeten in tijd, maar eerder een dieper vergeten van "informatie" dat eigenlijk eerder inzicht te noemen is en die enkel te begrijpen valt als je zelf op die bepaalde golflengte zit (om het zo maar te zeggen). Zo heb ik heel vaak dat als ik erg diep ga in trips, ik eerdere inzichten uit vorige trips weer kraakhelder voor me zie en "herinner", alsof ik daar de draad weer oppak. In de tussentijd kunnen er maanden of zelfs jaren zijn verstreken waar ik deze dingen simpelweg niet kon zien in de normale staat van bewustzijn.

Ik denk zelf dat dergelijke informatie helemaal geen informatie is en je het ook niet mee terug kunt nemen en bewaren als een herinnering in je geheugen (daar zijn die inzichten veel te groot en allesomvattend voor) en ook niet kunt gebruiken voor je persoonlijke ontwikkeling, maar dat je deze dingen alleen kunt weten op het moment dat je zelf op een hoge frequentie zit, of dat nu m.b.v. drugs is of niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat zou ook heel goed kunnen hoor. Het ging ook zeker weer verder waar andere trips geëindigd waren, alleen weet ik van die andere trips nog veel meer. Dat waren vooral psilo en lsd trips. Met dmt krijg je naar mijn gevoel nog veel meer inzichten, alleen dan in zo'n korte tijd dat het nog moeilijker is die te onthouden. Maar ik ben er van overtuigd dat hoe vaker je dmt land in gaat hoe meer je er uit kunt meenemen.

Bobsacamano

Badass junkie
Zolang het vrijwillig is wat je de aliens met je laat doen valt het niet onder verkrachting.

Maar anyway. Nee klaar kan je er niet voor zijn en je kan je er ook niet mega op voorbereiden. Ik vind het wel dubbel of je meer trip ervaring moet hebben. Aan de ene kant zeg ik nee want je bent heel helder van geest en het flitst aan je voorbij. Voor je het weet is het alweer voorbij. Wel helpt het als je al hebt leren loslaten tijdens andere trips en dus niet probeert de controle te houden. Ook snap je denk ik beter wat je over komt als je een beetje ervaring hebt.

Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:

MeejheM

Badass junkie
Ik vind uit ervaring alle plantaardige psychoatieven, inclusief paddo's, truffels, (syth.) mescaline en DMT, niet heel vriendelijk voor het zelfbeeld wat je hoopte neer te zetten.

ik ga liever voor volledig synthetische drugs.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zeggen dat je de trip ervaring (en eventueel daarin voorkomende entiteiten) met dergelijke plantaardige psychedelica niet prettig, aangenaam en vriendelijk vindt, is als zeggen dat elke keer als je voor de spiegel staat, je het gezicht dat daarin verschijnt niet prettig, aangenaam en vriendelijk vindt. :P

Psychedelica houdt je een (mentale) spiegel voor. Vooral de plantaardige varianten. Wat je ziet, is wat er in jou speelt.

En dat vind ik juist het mooie eraan. Want kijk je verder dan wat de spiegel je in eerste instantie toont, dan kun je op die manier ontdekken dat alle dingen die je niet leuk vindt aan jezelf slechts een façade zijn, een masker naar de buitenwereld toe. En wat er onder dat masker zit is iets compleet anders waar je toch ook weer intiem bekend mee bent. :)

Verkrachten de entiteiten je in je trips (of iets in die trant), dan is het misschien juist tijd voor een goede zelfreflectie.

je bent er klaar voor als de nieuwsgierigheid het wint van de angst :mrgreen:

wat een enkele ervaring met je doet is voor iedereen verschillend, kan wel enkele voorbeelden geven zoals;

mensen verliezen angst voor de dood (misschien niet na 1 keer), ze krijgen weer een intrinsieke drang om dingen te gaan onderzoeken, sommige mensen gaan veel boeken lezen ipv treurbuis kijken, of ze weten in een keer weer de natuur te waarderen , zomaar een paar effecten die kunnen optreden,

negatieve invloed, tsja, niet perse negatief maar je wereldbeeld kan erdoor wijzigen, dingen die je altijd voor waar hebt aangenomen ga je wellicht anders zien,

hierdoor kan je omgeving je langzaam als het psychedelische schaap van de familie gaan zien, niks van aan trekken en gewoon je eigen weg vinden, wordt je t gelukkigst van en daar maak je op den duur je omgeving ook t gelukkigst mee , op den duur he :stoned:

Bovenaan