keuze's

Soberlurker

Experimenterende gebruiker
Hee allemaal!

Ik heb al een paar keer eerder hier wat vragen gesteld en ook verteld over mijn wiet verslaving, ik heb aan iedereen opgebiecht dat ik verslaafd ben. (therapeut jeugdzorg familie)
Mijn therapeut kwam gister met het idee om naar Doc3 te gaan, in Groningen.

Dit is een gesloten instelling voor jongeren met gedragsproblemen en verslavings problematiek. Het klinkt heel erg streng en vooral als een straf. Ik zou graag wat meer informatie hierover willen van mensen die er echt zelf gezeten hebben. Het gaat namelijk bij mij niet alleen om de wiet, er zijn wel 100 andere dingen die invloed hebben op wie ik nu ben en hoe ik mij nu voel.

Alvast bedankt!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hi Ik zag dat nog niemand gereageerd hebt, ik denk dat je wel wat steun kunt gebruiken. Ik heb zelf geen ervaring met Doc3 (gelukkig) al heb ik wel 1,5 jaar lang geblowd. Ik kan me dus een beetje voorstellen in wat voor situatie je zit.

Mensen denken vaak dat je het middel zo lekker vind en daarom niet kunt stoppen, maar zoals je zelf ook al aangeeft zijn er vaak een hoop andere oorzaken bij te betrekken en is het niet alleen het stoned zijn wat van belang is.

Echter, oplossingen zullen pas komen als je stopt. Ik denk dat je de instelling niet moet zien als een straf maar juist als een gave. Je krijgt een kans om jezelf te herontdekken en de juiste richting in je leven te vinden, dat is dus eigenlijk helemaal geen straf maar een duw in de goede richting.

Heb je inmiddels al beslissingen genomen? In ieder geval heel veel sterkte ermee, je kunt het!

Eeks

Newbie
Hey!

Ik sluit me helemaal aan bij SmartieandMe. Je moet het als kans zien en als je achter de hulp staat en je er voor inzet gaat dat helemaal goed komen.

Twee jaar terug ben ik begonnen aan een afkicktraject van Brijder (na 3 jaar elke dag 1-2 blowtjes) maar stond daar ook niet helemaal achter. Begon het ook met het idee dat het een straf was en daardoor nam het een negatieve wending en heeft het me alles behalve geholpen. Juist omdat ik wel wilde stoppen maar de hulp niet serieus nam en daarbuiten de hulp ook niet professioneel was raakte ik al weer snel in een dip en ben eigenlijk nooit gestopt met het blowen.

Over een maand ga ik naar PsQ en heb nu zelfs zin in de hulp die ik ga krijgen omdat ik weet dat het zo veel positiefs gaat brengen wanneer ik dit doorzet.

Ze zeggen dat je maar een aantal keer in je leven op een punt komt dat je kan stoppen. Zo'n punt zul je vast al is hebben ervaren. Het belangrijkste is dat je dat punt nu herkent en dit ook echt ziet als iets positiefs. Noem alle negatieve punten van de verslaving maar is op, deze kunt je nu aanpakken en de hulp die je daarbij kan krijgen is alleen maar meegenomen en zal je ook zeker helpen :).

Heel veel succes!

Bovenaan