Ketamine, de vergelijking

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Net als velen ben ik een groot fan van Ketamine en voornamelijk het dissociatieve effect vind ik toch wel heel te gek! Er komen steeds meer RC's op de markt met vergelijkbare werkingen, vergelijkbare moleculen en vergelijkbare namen. Ik kan door de bomen het bos even niet meer zien en wil wel eens weten wat jullie ervaringen zijn met analogen en vergelijkbare middelen.

Ik zoek niet persé naar de exacte Keta ervaring, want dan koop ik wel keta :grin: Er staan allerlei losse topics, maar geen verzameltopic dus vandaar even deze vergelijking. Welke middelen hebben jullie geprobeerd uit deze familie en wat is wel/niet de moeite waard. En waarom?

Wat ik zo snel tegenkom in dit straat je is

2-MeO-Ketamine
N-ethyl-Ketamine
N-ethyl-norketamine (dit is volgens mij hetzelfde als die hierboven)
Methoxetamine
3-MeO-PCP
4-MeO-PCP

Zijn er meer analogen en vergelijkbaren? De PCP analogen vind ik een beetje eng en Methox staat heel hoog op mijn lijstje. Verder hoor ik dat de 2-MeO-ketamine en n-ethyl-ketamine niet echt de moeite waard zijn.

Fool

Badass junkie
Ik heb er zelf (nog) geen ervaringen mee. Maar ik lees wel op andere fora dat N-ethyl-ketamine als n-ethyl-norketamine (of andersom) werd verkocht, terwijl dit 2 wél verschillende stoffen zijn. Vandaar waarschijnlijk de verwarring :)

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Van keta-achtige rc's heb ik alleen ervaring met MXE en dat vind ik zelfs nog beter dan keta. Waar je bij keta binnen anderhalf uur weer met beide voeten op de grond staat, blijf je met MXE enkele uren in de ketawereld. Het is ook lekker verwarrend spul, waar je met keta op een bepaald plateau komt en daarna langzaam terugkomt, ben je met MXE steeds weer ergens anders. Al kan de vaagheid op zich ook wel meevallen, net als bij keta, bij een wat lagere dosis. MXE werkt ook een beetje op opiaat-, serotonine- en dopaminereceptoren, waardoor het zeker in combinatie met bv pep of X ook euforie geeft, al domineert de vaagheid, zeker bij hogere doses.

De beste beschrijving van het effect van MXE vind ik: een eindeloze ketaloop.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Anyone else? Hebben we nog ervaringen hier op het forum? Of meer nuttige info? Anders ga ik alles maar bestellen en onderzoeken denk ik... :grin:

Fool

Badass junkie
Ik krijg binnenkort methoxetamine en diphinedine binnen om te 'onderzoeken', daarna nog wachten tot mijn scale eindelijk bezorgt wordt en dán pas kan ik hier meer over uitweiden. Als jij eerder aan de gang bent hoor ik ook graag wat jij hierover ervaart :P

Fool

Badass junkie
Haha, het leken mij een beetje twee uitersten in het dissociatieven-straatje, dus daarom heb ik maar voor deze 2 gekozen. (Buiten dat had de betreffende vendor alleen maar andere vage dissociatieven, methoxphenidine enzo) :P

Diphinedine schijnt wel aardig 'leeg' te zijn trouwens, benieuwd wat men daarmee bedoeld. :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Diphinedine schijnt wel aardig 'leeg' te zijn trouwens, benieuwd wat men daarmee bedoeld.

Klopt ja, lees af en toe dat het de dooie variant van MXE is maar zie ook reports die totaal het tegengestelde zeggen. Ben benieuwd :)

Fool

Badass junkie
Inderdaad, wel oppassen! Diphinedine schijnt een behoorlijk steile dosis-response-curve te hebben. Misschien dat daar ook het verschil mee kan worden verklaard?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik moet het nog uitgebreider onderzoeken voor ik het neem, dus dat weet ik niet. Je bedoelt net als met GHB/GBL?

Fool

Badass junkie
Ik weet niet hoe het exact met GHB/GBL zit, maar 20/30 milligram zou wel eens het verschil kunnen zijn tussen een 'hole' en een matige ervaring.

Er is niet veel over bekend, maar dat zijn voornamelijk de reacties die ik op fora/ervaringen lees.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja dat bedoelde ik inderdaad :) Bij GHB en vooral GBL kan een halve ml al het verschil maken tussen toppie en nokkie :P

Fool

Badass junkie
Nou, dan dat inderdaad :P

Een waarschuwing in het algemeen leek mij in ieder geval op z'n plaats. :)

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Ik heb ervaring met MXE en 3meo-pcp.
3meo-pcp vond ik (raar genoeg) niet echt indrukwekkend.

MXE daarintegen vind ik wel zeer raar spul, het effect houdt echt uren aan in tegenstelling tot ketamine. Ik zou de raad geven om te beginnen met 25mg
Het effect komt pas na 20 minuten dus wees voorzichtig!

Ik vind ketamine ook nog altijd het beste, na een uur is het al terug uitgewerkt.
Met MXE had ik soms wel eens het gevoel dat het effect te lang en te sterk was om echt leuk te zijn.

Ik heb ook een keertje MXE (methoxetamine) gedaan, onverstandig genoeg wel na wat alcohol en ook niet echt bescheiden gedoseerd. Ontzettend leipe trip gehad, weet er helaas vrijwel geen details meer van. Verder helemaal niks negatiefs, had alleen een erg lange comedown (zo'n 12 uur na inname had ik nog steeds een slechte balans).

Oftewel, rustig beginnen en aankijken hoe en wat, daarna pas bijnemen. Wel een aanrader

Fool

Badass junkie
Gisteravond heb ik methoxetamine gedaan na de coming down van zo'n 20 gram truffels, best wel een heftige ervaring!

Heb verspreid over 4.5 uur zo'n 5 'lijntjes' van ongeveer 20 milligram(eyeballed) gesnoven. Heb heerlijk gelegen op de bank, praten terwijl je je amper bewust bent van je lichaam enkel van gedachten en stemmen, de meest rare filosofische onderwerpen zijn aan bod gekomen.

Heb daarna in bed nog anderhalf uur met oortjes in gelegen, een album geluisterd. Hele duidelijke CEV's in 3D en kleur over de muziek die ik hoorde, geweldig! :hearteyes:
Er was alleen best wel wat bodyload mee gemoeid op de momenten dat ik me wel bewust was van mijn lichaam. Ik voelde mij o.a. uit elkaar trekken als mijn CEV's perspectief uitzoomde en dergelijke. Hierna heb ik een uurtje of 5 een wakker-slaap slaapje gehad.

Ben vandaag nog een beetje duf, maar dat komt waarschijnlijk meer door het slaaptekort en het feit dat ik mijn gedachten nog aan het ordenen ben.

Ik vindt dit best leuk spul en zeker voor herhaling vatbaar, maar ik heb wel het gevoel dat er best wat tijd tussen 2 trips mogen zitten! Het spul komt trouwens traag op, je merkt pas na 30 minuten wat voor effect een lijntje voor effect op je heeft!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Er was alleen best wel wat bodyload mee gemoeid op de momenten dat ik me wel bewust was van mijn lichaam.

Is het vergelijkbaar met bodyload van 2-CB? Daar stoor ik me bij 2-CB altijd enorm aan..

Fool zei:
Ik voelde mij o.a. uit elkaar trekken als mijn CEV's perspectief uitzoomde en dergelijke.

Holy shit :grin: :openmouth: Dat klinkt echt bruut!

Had je tijdens de MXE nog het idee dat de truffels wat terugkwamen/versterkt werden? Lijkt me lastig oordelen als je ervoor net een truffeltrip had..

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Is het vergelijkbaar met bodyload van 2-CB? Daar stoor ik me bij 2-CB altijd enorm aan..
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe de bodyload van 2C-B is, ik ervoer het in ieder geval niet als storend.

Had je tijdens de MXE nog het idee dat de truffels wat terugkwamen/versterkt werden? Lijkt me lastig oordelen als je ervoor net een truffeltrip had..
Haha, dat was het ook wel, mooie ervaring. :grin:

Voor mijn gevoel leek het er niet echt meer in terug te komen, maar zeker weten doe ik het niet. Het maakt me eerlijk gezegd ook niet héél veel uit, het gaat mij grotendeels ook om de ervaring zelf. :)

Ik ga het in ieder geval nog een keer herhalen zonder de truffels, om hier uitsluitsel over te geven, waarschijnlijk nog een iets hogere dosis. :openmouth:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Er was alleen best wel wat bodyload mee gemoeid op de momenten dat ik me wel bewust was van mijn lichaam.

Fool zei:
Ik voelde mij o.a. uit elkaar trekken als mijn CEV's perspectief uitzoomde en dergelijke.

Ik vind persoonlijk dat MXE nauwelijks bodyload heeft, lijkt mij meer op een nawerking van de truffels die versterkt wordt.

Fool

Badass junkie
Dat zou heel goed kunnen, ik weet ook niet of ik helemaal de goede term te pakken heb. Ik trilde iig aardig, mogelijk had ik het ook koud maar interpreteerde mijn lichaam/hersenen dat dus niet juist?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hé Fool we hadden het hier boven over Methoxphenidine en Diphenidine. Zag in een ander topic dat je dat inmiddels gebruikt hebt. Ervaringen maar even delen dan? :wink:

Fool

Badass junkie
Hey, ja dat is misschien wel een goed idee. Zat al langere tijd met het idee in mijn hoofd om wat over diphenidine te schrijven, maar misschien is een kort bericht over de twee stoffen voor zover als ik ze heb ervaren ook geen slecht idee. Ik heb alleen nog niet echt een hoge dosering methoxphenidine gehad, daar wacht ik nog eventjes mee totdat mijn receptoren weer wat gesetteld zijn. :)

Diphenidine vindt ik best een leuke stof, maar het is wel een beetje 'gokken' met de dosering. Te weinig geeft niet heel veel effecten en teveel zorgt voor gaten in je geheugen. :P Het was aardig verwarrend en gewone communicatie werd elke keer weer aardig abstract voor mij, alle gedachtegangen en communicatie ging in 'concepten', niet echt spul om sociaal mee te doen dus. CEV's waren wel leuk, maar niet heel bijzonder. Dit spul had ook wel een beetje een 'feel-good' effect, lekker in bed liggen en muziek luisteren; beetje nadenken en niets doen. Slapen na de piek gaat hierbij beter dan na Methoxetamine. Echte 'holes' zijn hierbij niet echt mogelijk, naar mijn mening.

Methoxphenidine loste amper op in water, klein nadeel als je het wilt innemen (maar het smaakt een stuk minder vies dan opgeloste diphenidine :P). De dosering is hierbij véél breder dan diphenidine, veel meer lineair dan cumulatief en ik heb tot nu toe het gevoel dat je er ook 'dieper' mee kunt gaan dan bij diphenidine zelf. Het is volumetrisch ietswat potenter dan diphenidine (bij een laag-medium dosering dipheindine) en ik vond methoxphenidine meer een warm/compleet gevoel geven dan diphenidine. De laatstgenoemde had het gevoel dat er iets 'mistte', dat heeft methoxphenidine veel minder. Ben benieuwd naar hogere doseringen! :hearteyes:

Fool

Badass junkie
Is hier trouwens iemand die ervaring heeft met 3-MeO-PCP? Ik heb hier namelijk wat van thuis liggen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Weinig onderzoek naar gedaan persoonlijk. Beetje vanwege de naam PCP, die me toch wel een lichte rilling doet voelen.

Overigens afgelopen zaterdag een stapje verder gegaan met MXE. Holy fuck, ik heb de potentie in vergelijking met ketamine mogen ervaren :openmouth: :grin: Complete mind reset gehad. Wellicht nog een tripreportje binnenkort!

Fool

Badass junkie
Hehe, de 3-methoxy groep schijnt het manische deel van PCP er aardig af te slopen, maakt het best een fijne stof. :wink:

En ja, MXE kan je aardig versteld doen staan van de potentie. Ben benieuwd naar je vergelijking t.o.v. ketamine? :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Oké dan, toch niet overtuigd. Ik ga er eens meer over lezen want dat heb ik eigenlijk ook nog weinig gedaan.

Fool zei:
En ja, MXE kan je aardig versteld doen staan van de potentie. Ben benieuwd naar je vergelijking t.o.v. ketamine?

Dat heb ik gemerkt ja, en vooral van de duur van de trip :wink: We namen om 1 uur 's nachts ongeveer 50mg pp, daarna nog twee keer een lijntje (totaal zo'n 100-120mg gehad, misschien zelfs iets meer nog) en om 10 uur 's ochtends was het nóg niet uitgewerkt :rolleyes:

Het gaf me heel erg het gevoel dat de intensiteit maar bleef stijgen, steeds als je denkt een piek te hebben bereikt gaat het nog even harder. Wel een heel fijn goedje, vond het op één of andere manier wat rustiger dan ketamine. Had wel veel meer desorientatie en dubbel zien enz.

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Oké dan, toch niet overtuigd. Ik ga er eens meer over lezen want dat heb ik eigenlijk ook nog weinig gedaan.
Was ook niet mijn bedoeling om een preek te houden :P. Wou alleen even aangeven dat de stof toch wel schijnt te verschillen van PCP zelf en dat er een aardig positieve consensus over bestaat. De stof zelf is wel een wat uitgebreider onderzoek waard. :)

Dat heb ik gemerkt ja, en vooral van de duur van de trip :wink: We namen om 1 uur 's nachts ongeveer 50mg pp, daarna nog twee keer een lijntje (totaal zo'n 100-120mg gehad, misschien zelfs iets meer nog) en om 10 uur 's ochtends was het nóg niet uitgewerkt :rolleyes:

Het gaf me heel erg het gevoel dat de intensiteit maar bleef stijgen, steeds als je denkt een piek te hebben bereikt gaat het nog even harder. Wel een heel fijn goedje, vond het op één of andere manier wat rustiger dan ketamine. Had wel veel meer desorientatie en dubbel zien enz.
Oh ja, een protip is om je neus uit te spoelen voor het slapen! Je bent een heel stuk minder wazig als je dan weer wakker wordt (nog steeds niet helemaal nuchter, maar 2 bakken sterke koffie kunnen dan al erg veel goed maken), maakt echt een wereld van verschil!

Thanks voor de uiteenzetting btw, begin nu wel een beetje benieuwd naar ketamine te worden xD

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Huh? Ik had wel verwacht dat jij ketamine gehad zou hebben :) Die vind ik persoonlijk toch fijner dan methox, je hebt meer controle over de dosis omdat je grotere punten/lijnen kunt nemen en het effect korter duurt.

Had m'n neus volgens mij wel gespoeld voor het slapen gaan maar meer met het idee dat ademen dan makkelijker gaat. Wordt dat nog steeds opgenomen dan? Slapen was wel drama trouwens, half uurtje in een soort van staat tussen slaap en waak gezeten met hele intense droom/trip effecten en toen werd ik weer wakker gemaakt omdat de rest niet kon slapen :confused:

Fool

Badass junkie
Ketamine valt nogal lastig aan te komen hier, heb nu misschien iemand die via-via iemand kent die aan veel kan komen, maar zelfs dan is het de vraag of ze ook daadwerkelijk ketamine verkopen. :P

Vind methoxetamine eigenlijk wel fijn doseren, heb geen enkele moeite om de dosis goed te controleren, maar ga dan ook wel voor veel xD

Ik heb vaak wel het gevoel dat het heel lang nog steeds wordt opgenomen ja, ik merk namelijk een wezenlijk verschil tussen wel en niet uitspoelen, ook met lagere doseringen. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ken het probleem, kon er ook lang niet aankomen. Gaat meestal met vlagen :wink:

Vond het doseren ook wel goed te doen maar dat is puur omdat ik veel ervaring heb met Ketamine en dissociatieven goed kan handelen. Hou er wel van om wat verder te gaan met dit soort middelen, is eigenlijk nog nooit misgegaan. Ook als ik wat meer neem dan verwacht, bevalt het goed :wink:

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Vond het doseren ook wel goed te doen maar dat is puur omdat ik veel ervaring heb met Ketamine en dissociatieven goed kan handelen. Hou er wel van om wat verder te gaan met dit soort middelen, is eigenlijk nog nooit misgegaan. Ook als ik wat meer neem dan verwacht, bevalt het goed :wink:
Stiekem heb ik ondertussen ook wel de nodige dissociatieve tripjes achter de rug en ik vindt het wat hoger doseren stiekem ook wel fijn. Daarom heb ik ook juist geen problemen met de extra potentie :P

Vindt het zo al vies veel om in één keer te snuiven als ik wat dieper wil, laat staan als je hogere doseringen ketamine wilt nemen. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Vindt het zo al vies veel om in één keer te snuiven als ik wat dieper wil, laat staan als je hogere doseringen ketamine wilt nemen.

Dat is een kwestie van gewenning :wink: Maar ik vind keta een stuk minder vies dan methox. Methox voelde ik echt weer zo in m'n keel druipen net als de eerste lijntjes speed vroeger. Keta is misschien wat zoutig maar verder niks. Na het eerste lijntje is je neus/keel verdoofd en merk je er weinig meer van :wink:

Fool

Badass junkie
Vies veel alsin het is veel dat je moet snuiven :P. Die gare mentholachtige-smaak trek ik nog wel, al ben ik daar ook niet heel enthousiast over :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ach ja, bijna alles went en je moet er wat voor over hebben toch? :wink: Vind het vooral fijn dat je met keta echt in plateaus werkt. Eerste dosis is rustige trip, tweede dosis iets harder en zo bouw je de hele avond op tot je aan het eind van de avond een hoogtepunt hebt. Met methox werkt dat toch anders..

Fool

Badass junkie
Ah ja, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Mezelf kennende zou ik de eerste paar 'stages' bij ketamine waarschijnlijk proberen over te slaan en iets dieper te beginnen. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee want juist die eerste levels zijn ook leuk om erbij te hebben :) Wij zitten meestal met 2 tot 4 mensen aan de keta en dan begin je gewoon heel rustig en zit je gezellig te ouwehoeren. Eerst heeft gezelligheid de overhand en dat wisselt langzaam om en krijgt trippen de overhand :wink:

Perfecte opbouw van een gezellig avondje wat eindigt in hole-achtige taferelen :grin:

Fool

Badass junkie
Hmm ja, dat klinkt stiekem ook wel goed :P

Ach, ik zie het wel. Eerst maar eens dat spul scoren, voordat we verder gaan met het plannen van de avond xD

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hey ik zie in een ander topic dat je 3 dagen terug 3-meo-PCP hebt toegevoegd aan je lijstje, één dag na:
Fool zei:
Is hier trouwens iemand die ervaring heeft met 3-MeO-PCP? Ik heb hier namelijk wat van thuis liggen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Geen geduld? :wink: :tearsofjoy:

ben benieuwd naar je ervaring (natuurlijk)

Bovenaan