je zegt al zelf dat drugs niet de goede oplossing is. niet dat ik betweter wil spelen, maar ik denk dat je daaraan eerst moet werken. drugs nemen uit disharmonie kan bijna nooit goed aflopen. zeker coke niet (staat niet voor niets bekend als zeer verslavend omdat t zo kort werkt, oke xtc MET therapeut misschien wel..
maar deze oplossing is niet vruchtbaar bedoel ik. Nadat je drugs hebt gebruikt zal je je weer negatiever voelen, omdat je dopamine/serotonine gehalte is afgenomen. De week daarna ben je weer 'saai' zonder dat je dat spul gebruikt. Neem je het dan weer? Ja? gevolg: dopamine toevoer neemt weer af. je voelt je slecht? maar wat verbind je met positiviteit? ja die drug. Dit laatste is natuurlijk hypothetisch maar een simpele oplossingen bestaan niet voor complexere problemen.
Waarom ben je 'saai' ineens geworden? vroeger was dat toch niet zo? misschien is de band tussen jullie nog niet zo goed & kan je beter 1 op 1 afspreken om rustiger/dieper op elkaar n te gaan. of aan je zelfbeeld werken? je bent al een uniek interessant en wonderbaar persoon, alleen moet je die deuren openen aan de buitenwereld. Jij WEET het al diep van binnen anders zou die drug toch ook niet werken? het betekent niet dat je ineens een 2e persoonlijkheid cadeau krijgt! dit kan ook met vele andere nuttigere manieren bereikt worden; schrijven zingen lopen rennen sporten mediteren lezen dichten, opschrijven waar je blij van word/waar jij blij over bent met jezelf, alle positieve dingen in je/het leven, dankbaar zijn...drugs zijn geen oplossing, maar moet een toevoeging/cadeautje zijn waar je makkelijk zonder kan.