kattegras en rietgras

EazyE

Newbie
Wij hebben kattenkruid in onze tuin staan wat kan ik hier mee doen? Hoe gebruik je het en wat is het effect?

En hoe gebruik je rietgras en wat zijn de effecten ervan.

caatje

Badass junkie
Je zou het kunnen eten tegen haarballen, of je zou het kunnen maaien, Effect: een schone maag bij de ene en een keurig gazonnetje bij de andere optie. :wink:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Kattenkruid @ Azarius

EazyE zei:
En hoe gebruik je rietgras en wat zijn de effecten ervan.

Het enige wat ik hierover weet is dat er in rietgras DMT zou zitten (net als in een veelheid aan andere planten), als je dat wilt gebruiken moet je het volgens mij extraheren. Ik heb maar een keer iemand gesproken die dit had gedaan, en hij zei dat het niet de moeite waard was; misschien is het DMT-gehalte te laag (?). Je kunt beter andere plantjes gebruiken. Voor extractie-informatie over DMT enz. moet je even verder kijken op het forum/internet.

DMT maken

EazyE

Newbie
We hebben kattekruid in de tuin staan en heb toenet 3 shagies met tip gerookt met in elk 3 bladeren van het kruid. Voel me erg relaxt nu. :)

dit ga ik vaker doen.

oxygen

Newbie
heb gehoord dat dat DMT ook in grotere hoeveelheden in acacia schors zit (een soort boom :P) Maar dan zal je er denk ik ook een extract van moeten maken

Moker

Bewuste gebruiker
hoe ziet kattengras er eigenlijk uit want als ik het op zoek krijg ik van erg veel verschillende planten een plaatje te zien. :cry:

EazyE

Newbie
Onze plant heeft blauwe bloemetjes met steeltjes met daaraan bladertjes en die maak je in een paar stukies en leg je in een shagie met een beetje shag erbij en dan oproken. Het brandt alleen niet geweldig.

Edit: ik heb het gisteren met een pijp gerookt en dat werkt beter en is handiger.

Drientje

DF-koning
Ha jullie bedoelen met kattenkruid, Salvia officinalis, niet te verwarren met Salvia divinorum. Salvia officinalis groeit bij veel mensen in de tuin ook wel bekend als salie. Het is geliefd bij katten die er graag in gaan liggen en uitwendig wordt het ook, in de Fytotherapie, toegepast bij mensen met onstekingen. Je kunt er thee van trekken die heel gezond is voor je.

Ik kan me niet voorstellen dat als je het rookt je er relaxed van wordt, er zitten namelijk geen bruikbare stoffen in voor je lichaam wanneer je het rookt. Misschien was je al zo relaxed van eigens of werd je relaxed van de tabak.

Salvia divinorum kan ook wel voorkomen in nederlandse tuinen maar de bladeren zijn significant groter dan die van de Salvia officinalis. En waarschijnlijk liggen er geen katten in te rollen. :grin: :grin: :grin:

XXX Drientje

teebo

Bewuste gebruiker
eten katten er niet van? om in een roes te komen, daarom dat ze er zo van houden dacht ik ergens gelezen te hebben.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Ha jullie bedoelen met kattenkruid, Salvia officinalis, niet te verwarren met Salvia divinorum. Salvia officinalis groeit bij veel mensen in de tuin ook wel bekend als salie. Het is geliefd bij katten die er graag in gaan liggen en uitwendig wordt het ook, in de Fytotherapie, toegepast bij mensen met onstekingen. Je kunt er thee van trekken die heel gezond is voor je.

LOL, nee het is niet Salivia officinalis (dit is gewone salie) maar kattenkruid (wild kattenkruid - Nepeta cataria)

Drientje

DF-koning
en ik maar denken dat ik kattenkruid in de tuin heb staan. :flushed: De kat vind de salie dan ook wel heel erg lekker ruiken...

:grin:

X Drientje

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Waarom katten van kattenkruid houden, hihi.

"Elke kat reageert op zijn eigen manier op kattenkruid. Nadat ze de geur ervan hebben opgesnoven, rollen sommige katachtigen zich dramatisch miauwend of jankend over de grond, schurken ze tegen de plant aan of blijven ze onbeweeglijk staan met een doffe blik in de ogen. Na tien à vijftien minuten is de "betovering" verbroken."

Echt. Ik ging ka-pot.

rietgras mag dan wel DMT bevatten, maar het bevat echter ook giftige stoffen waaronder bufotemine en grammine

als je zonodig DMT wilt extraheren kun je dat het beste doen met de Mimosa hostilis

en katten kruid kan enigzins wel effect op je hebben, maar dan heb je wel de goede nodig genaamd: Nepeta Cataria
er zijn namelijk ook andere soorten nepeta verkrijgbaar, die geen of minder effect op je hebben

mvg, mushierainbow

Bovenaan