Kater van pep steeds erger

leipebaviaan

Wijs gebruiker
De laatste tijd als ik pep gebruik lijkt het wel alsof de katers toenemen. Daar waar ik vroeger de dag na gebruik alweer kon eten en dingen ondernemen, is dit de laatste tijd afgenomen. Ik kan nu dagen na gebruik nog steeds niet eten, gigantisch moe, zelfs depressieve gevoelens. Slik nu 5-HTP om me weer wat beter te voelen. Kom eigenlijk het huis niet meer uit en heb daar verder ook geen zin in. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik de kater kan reduceren?

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Re: Kater van pep

Ik had vroeger hetzelfde. Maar sinds ik voor tijdens en na het gebruik veel vitaminen tot mij neem, is de kater ernstig verminderd.
Ook goed eten voor, tijdens en na gebruik helpt enorm. Ik neem dan veel drinkontbijt, fruit, soep met brood, rijstepap dat soort "natte voeding".
En sinds enkele jaren heb ik mijzelf aangeleerd om goed te eten. Klein beginnen en met veel water. Dit langzaam opvoeren. Tegenwoordig eet ik rustig tosti's tijdens gebruik. En de dag erna back to normal.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Re: Kater van pep

Veel vitaminen nemen van tevoren gaat eigenlijk nooit op, want het is vaak in combinatie met alcohol en dan ook nog eens na twaalven. Ik heb om zes uur dan al mijn laatste maaltijd genuttigd. Ik snap verder echt niet hoe je kan eten op pep, zowel tijdens als na gebruik. Mijn hele hongergevoel is gewoon weg en alles proeft vies. Heb nu nog steeds geen honger. Tosti's eten tijdens gebruik is gewoon :kots:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zolang je de speed blijft combineren met alcohol en weinig tot geen eten zit er weinig anders op dan een zware kater te verduren de dagen erna. Probeer anders te experimenteren met verschillende soorten voedsel, de tips die dubbel0seven noemt zijn echt makkelijk te nemen tijdens speedgebruik en een tosti niet zo, dat is veel te droog. Het is ook een kwestie van wennen natuurlijk.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Alcohol en speed is echt een vreselijke kater inderdaad. Ik voel me misselijk van de alcohol, er tegen eten werkt niet omdat mijn hongergevoel zwaar onderdrukt is. Hierdoor breekt je lichaam minder snel die gifstoffen af. Ik kan na gebruik ook nooit slapen, wat de kater nog intensiever maakt. De tips van dubbel0seven zijn niet verkeerd, maar in de praktijk heb ik er niets aan. Ik gebruik voornamelijk met uitgaan en festivals, dan bestel je niet snel even een broodje met soep.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Die tosti komt wel in gezelschap van veel ketchup. Anders echt niet weg te happen.

leipebaviaan zei:
Alcohol en speed is echt een vreselijke kater inderdaad. Ik voel me misselijk van de alcohol, er tegen eten werkt niet omdat mijn hongergevoel zwaar onderdrukt is. Hierdoor breekt je lichaam minder snel die gifstoffen af. Ik kan na gebruik ook nooit slapen, wat de kater nog intensiever maakt. De tips van dubbel0seven zijn niet verkeerd, maar in de praktijk heb ik er niets aan. Ik gebruik voornamelijk met uitgaan en festivals, dan bestel je niet snel even een broodje met soep.

Speed en alcohol werken beide waterafstotend in het lichaam. Gecombineerd gebruik resulteert in een ernstige zware kater. Zowel geestelijk en lichamelijk.

Wat tegen de misselijkheid werkt is of minder drinken. Of Calciumcarbonaat en magnesiumsubcarbonaat slikken. Beide binden maagzuur en neutraliseren de maaginhoud.

Om gifstoffen af te breken heb je een hoge mate antioxidanten nodig. Zit in veel fruit, groenten en verschillende noten. Ook vitamine C en E werken als antioxidant. Je kunt toch rustig s'middags/s'avonds voordat je vertrekt extra vitaminen slikken. Die blijven vrij lang aanwezig in je lichaam. En s'morgens na het thuiskomen nog eens een dosis. Die pillen zijn dan wel lastig weg te krijgen. Maar het werkt echt tegen een kater en radicalen/gifstoffen.

Wanneer je niet kunt slapen heb je gewoon teveel speed gehad of te laat bijgepakt. Speed werkt erg lang door. Hoe lang ligt aan veel factoren en verschilt ook per persoon.

Krijg je ook geen pizza punt weg op een festival? Ik heb op Ground Zero heerlijk pizza gegeten. Moest wel bij iedere hap een klein slokje water nemen. Anders is het al snel te droog.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Speed en alcohol werken beide waterafstotend in het lichaam. Gecombineerd gebruik resulteert in een ernstige zware kater. Zowel geestelijk en lichamelijk.

Zeg dat wel, ik begin me nu pas weer wat beter te voelen.

Om gifstoffen af te breken heb je een hoge mate antioxidanten nodig. Zit in veel fruit, groenten en verschillende noten. Ook vitamine C en E werken als antioxidant. Je kunt toch rustig s'middags/s'avonds voordat je vertrekt extra vitaminen slikken. Die blijven vrij lang aanwezig in je lichaam. En s'morgens na het thuiskomen nog eens een dosis. Die pillen zijn dan wel lastig weg te krijgen. Maar het werkt echt tegen een kater en radicalen/gifstoffen.

Ik eet standaard enorm veel fruit. Elke dag zeker 3 tot 4 stuks, en sla geen dag over. Groenten eet ik ook redelijk vaak bij het avondeten. Ik neem dus redelijk veel vitaminen per dag. Als ik in de ochtend na gebruik thuiskom zit eten er echt niet meer in, te vies gewoon. Bij 3 nakjes pep krijg ik al een afkeer van voedsel, kan je nagaan als ik een halve gram er doorheen jaag. :(

Wanneer je niet kunt slapen heb je gewoon teveel speed gehad of te laat bijgepakt. Speed werkt erg lang door. Hoe lang ligt aan veel factoren en verschilt ook per persoon.

Wanneer ik speed in de avond pak, zit slapen er standaard niet in. Tegenwoordig al helemaal niet meer omdat ik niet langer Seroquel (slaapmedicatie) krijg voorgeschreven. Mijn slaapprikkel is volledig verdwenen waardoor ik het nu met troep als melatonine moet doen.

Krijg je ook geen pizza punt weg op een festival? Ik heb op Ground Zero heerlijk pizza gegeten. Moest wel bij iedere hap een klein slokje water nemen. Anders is het al snel te droog.

Mooi om te horen dat jij ook naar stamp festivals gaat, niks mooier dan daar heen gaan en volledig van de kaart te zijn. :tearsofjoy: Dat je vervolgens ook nog eens een pizza er doorheen jaagt kan ik alleen maar respect voor hebben.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Je kunt altijd eens extra vitamines proberen. Met name extra C. Kost weinig, en dan kun je met zekerheid zeggen of het wel of niet voor je werkt.

Een maat van me die kan ook echt niet eten wanneer hij ook maar iets van drugs heeft geconsumeerd. Hij is nogal breed, en om toch niet teveel af te vallen, drinkt hij shakes met eiwit, vitaminen en koolhydraten. Ieder ze ding.... :kots:

Zowieso beetje knal feestje's zijn relaxed om rond te spacen. Lekker rammen op industrial :hearteyes: En die pizza was het enige beetje eetbare wat er verkocht werdt. Snap niet dat ze het aanbod aan eten niet een beetje aanpassen aan de spacers. Al die vette hap is niks....

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De allereerste vraag die je moet stellen is, hoe vaak gebruik je? Elke week? In dat geval zit daar natuurlijk de oorzaak. Je lichaam kan best af en toe eens een nachtje zonder slaap, maar 6 nachten per week is te kort als dit elke week gebeurt.

Sowieso met deze klachten is het misschien verstandig om even een maandje helemaal niets te gebruiken.

Verder zorgt niet eten er ook absoluut voor dat je kater erger wordt. Natuurlijk is eten niet fijn, maar het kost je misschien een kwartiertje per maaltijd (oké laten we negatief blijven, een half uur) en daarna voel je je wel beter. Je moet het leren, zo lang je niet eet tijdens gebruik zul je je altijd slechter voelen.

EDIT verder geloof ik persoonlijk ook niet in alle supplementen. 5-HTP is een risico omdat je daarmee juist weer een overschot aan serotonine kunt veroorzaken en dus de boel veel verder uit balans brengt. Melatonine moet je écht alleen 's avonds gebruiken om je eigen ritme niet kapot te maken, en meestal wil je 's ochtends pas slapen lijkt me.

Het enige wat werkt is je lichaam af en toe wat rust geven en zorgen dat je je lichaam niet verwaarloosd (slecht eten, slecht slapen).

leipebaviaan

Wijs gebruiker
De allereerste vraag die je moet stellen is, hoe vaak gebruik je? Elke week? In dat geval zit daar natuurlijk de oorzaak. Je lichaam kan best af en toe eens een nachtje zonder slaap, maar 6 nachten per week is te kort als dit elke week gebeurt.

Zou heel goed wel eens kunnen. De laatste maanden is het gebruik van pep redelijk geïntensiveerd. Ik had mezelf voorgenomen om eigenlijk alleen nog op festivals te gebruiken, maar afgelopen zaterdag was het helaas weer raak. Nachtje overslaan is eigenlijk de afgelopen maanden ''normaler'' geworden. Niet dat het de norm is geworden, maar valt me wel op dat ik redelijk vaak van zaterdag ochtend tot zondag nacht wakker ben.

Sowieso met deze klachten is het misschien verstandig om even een maandje helemaal niets te gebruiken.

Moet hopelijk lukken. :rolleyes:

Verder zorgt niet eten er ook absoluut voor dat je kater erger wordt. Natuurlijk is eten niet fijn, maar het kost je misschien een kwartiertje per maaltijd (oké laten we negatief blijven, een half uur) en daarna voel je je wel beter. Je moet het leren, zo lang je niet eet tijdens gebruik zul je je altijd slechter voelen.

Ik ga het eens proberen om een banaan ofzo te eten, hopelijk lukt dat. Maar vaak word ik alleen al misselijk door er aan te denken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
leipebaviaan zei:
Ik ga het eens proberen om een banaan ofzo te eten, hopelijk lukt dat. Maar vaak word ik alleen al misselijk door er aan te denken.

Klinkt bekend. Daar begint het mee en als je door blijft zetten kost het uiteindelijk geen moeite meer. Het is écht iets wat je kunt leren. In het begin vrat ik af en toe een banaan en een kopje cup-a-soup, maar tegenwoordig eet ik eigenlijk alles als ik honger heb. Gaat steeds makkelijker, het went vanzelf :wink:

leipebaviaan zei:
Zou heel goed wel eens kunnen. De laatste maanden is het gebruik van pep redelijk geïntensiveerd. Ik had mezelf voorgenomen om eigenlijk alleen nog op festivals te gebruiken, maar afgelopen zaterdag was het helaas weer raak. Nachtje overslaan is eigenlijk de afgelopen maanden ''normaler'' geworden. Niet dat het de norm is geworden, maar valt me wel op dat ik redelijk vaak van zaterdag ochtend tot zondag nacht wakker ben.

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat er naar mijn inzicht een link lijkt te liggen tussen al jouw actieve topics momenteel. Alles hangt aan elkaar. Het klinkt vrij herkenbaar, ik heb ook periodes dat ik elk weekend een nacht (en soms zelfs twee) mis en uiteindelijk krijg je allerlei klachten zoals slapeloosheid en onrust/concentratieproblemen overdag. Probeer al je klachten als geheel te bekijken en niet als losstaande problemen, er zou wel eens meer verbinding tussen kunnen liggen dan je denkt!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat er naar mijn inzicht een link lijkt te liggen tussen al jouw actieve topics momenteel. Alles hangt aan elkaar. Het klinkt vrij herkenbaar, ik heb ook periodes dat ik elk weekend een nacht (en soms zelfs twee) mis en uiteindelijk krijg je allerlei klachten zoals slapeloosheid en onrust/concentratieproblemen overdag. Probeer al je klachten als geheel te bekijken en niet als losstaande problemen, er zou wel eens meer verbinding tussen kunnen liggen dan je denkt!

Er zal ongetwijfeld een verband tussen mijn klachten staan, maar als ik één klacht al wat kan reduceren draagt dat weer meer bij aan de oplossing. Vandaar ook dit topic. :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is zeker waar, maar ik bedoel meer dat je misschien niet op losse symptomen moet richten maar de oorzaak moet aanpakken. Ik denk als je wat rust neemt met alle middelen, het een stuk beter zal gaan...

hardhead

Newbie
Wanneer klachten verergeren moet je dit niet onderkennen. Je lichaam geeft een signaal. Beter te luisteren en te stoppen met gebruik.
Ik ben ook eindelijk gestopt na jaren van misbruik en het ontkennen van klachten en symptomen.

Bovenaan