Kans op psychose na coke?

lp1992

Experimenterende gebruiker
Goede avond,

Ik heb saterdag avond ongeveer een halve gram coke gebruikt in combinatie met veel alcohol. Na had ik gister en vandaag last van wat onrust en een angstig gevoel. Nu heb dit altijd wel hier na. Trekt meestal na een paar dagen weg. Meer mensen hier overigens last vast? Nu ben ik op de een of andere mannier een beetje bang om nog een psychose te krijgen. Ik ben ongeveer 48 uur verder na het laatste gebruik. Heb ik nu nog kans om een psychose door het gebruik van saterdag te krijgen? Of is die kans niet meer reeel aanwezig en maak ik mezelf bang nu? Eigenlijk blijft het ook gewoon een rot spulletje..

TechnoChicken

Bewuste gebruiker
Hallo,

Ik denk dat je jezelf een beetje bang aan het maken bent. Zoals je zelf zegt trekt het gevoel na een paar dagen weg. Komende dagen gewoon extra veel aandacht aan jezelf geven, goed eten en slapen en dan moet het wel goed komen. En natuurlijk even geen drugs gebruiken.

रति

Wijs gebruiker
Ik denk dat het heel verstandig is voor de zekerheid een benzodiazepine in huis te hebben wanneer je coke gebruikt.
Juist vanwege dit soort verschijnselen die je momenteel ervaart. Ik zelf heb het altijd in huis.
Hoeveel gebruik je normaal?

Ik ervaar soms bij de 'comingdown' wat lichamelijke onrust. Ook dan is een oxazepam oid prettig. Het kan ongeveer 3-5 dagen duren voordat je je weer een beetje normaal voelt. De intensiteit van de onrust hangt af van de hoeveelheid die je gebruikt en de frequentie van je gebruik.

Mijn huidige gebruik wordt gekenmerkt door redelijk korte perioden (paar dagen tot een week) van voor mij redelijk intensief gebruik (soms tot halve gram pd). Daarna neem ik ongeveer een week pauze. Gedurende de eerste 2 dagen pauze merk ik dat mijn hart wat onrustig is (hartslag frequentie normaal maar misschien lichte hartritme stoornis) Ook dan is een benzo heel prettig. Vanaf dag 3 begint het weer normaler te worden.

Ik weet niets over jouw gevoeligheid aangaande psychoses. Dit is voor iedereen anders.

Laatst bewerkt:

lp1992

Experimenterende gebruiker
Ik heb het door de jaren heen in periodes wel redelijk veel gebruikt. Wel altijd bij de weekenden gehouden. Soms in periodes weekenden achter elkaar. En dan weer heel lang niet. Begin wel op een punt te komen dat ik er definitief een stop achter wil zetten.
En psychose heb ik tot dus ver nog nooit ervaren. Wou ik ook graag zo houden. Ozazepam heb ik wel in huis. Maar neem dat liever niet.

Lytje pole

Bewuste gebruiker
Ik verwacht niet dat een avondje matig coke gebruik na 48 uur nog een psychose oplevert. Zowiezo moet je aanleg hebben en ik verwacht dat overmatig gebruik (dagen achter elkaar gebruiken) dit eerder in de hand werkt.

Toch lees ik dat je na de laatste keer gebruiken niet helemaal goed in je vel zit. Ik zou voor de zekerheid het advies van @Rayyar en @TechnoChicken opvolgen.
Na een weekje ff langs de dokter mocht je het toch in je kop hebben gekregen.

WAZA

Belezen gebruiker
Vrij normaal is dit.. Daarom loop ik ook elke dag 2x een half uur ofso om rust in mijn kop te krijgen anders word ik ook helemaal gek van de onrust! Zeker de week na cocaine

Bovenaan