Kanna, de mini XTC

Smoken

Bewuste gebruiker
Heeeeyyyyy mensen,

Ik wou alleen even dit forum openen om mijn enthousiasme over Kanna met jullie te delen :grin:
Want, misschien weten velen dit niet, maar Kanna is echt geweldig om op uit te gaan! (En heeft nog vele andere voordelen)

Ik lees graag dingen over de biochemische werking van bepaalde drugs op de mens en kwam erachter dat Kanna een serotonine-heropname-remmer is, dat wil zeggen dat serotonine minder snel wordt opgenomen weer terug in het neuron, waardoor er meer serotonine in de synapsiche spleet zit (ruimte tussen twee neuronen), waardoor het opvolgende neuron heel erg geprikkeld wordt en veel activiteit vertoont. XTC is ook een serotonine-heropname-remmer en het stimuleert de afgifte van serotonine, waardoor dat effect ontstaat.

Hierom leek het me logisch dat kanna in hoge dosissen zo'n zelfde soort effect kan hebben. En dat klopt!

Met een normale dosis en al helemaal met een hoge dosis voelt het een klein beetje als xtc.

Dit ervaar je bij een normale dosis:
Het eerste effect (eerste kwartier) voelt exact aan als het inslaan van een pilletje, maar dan delen door 10 ofzo. Alles voelt iets anders, terwijl je je toch nuchter voelt, je wordt blij en voelt je lichjes vaag. Vervolgens heb je een uur lang een licht stimulerend effect, met een zeer goede gemoedstoestand en voldoende zelfvertrouwen, met meer empathie. Daarna heb je een aantal uur nog een licht dromerig gevoel en een blij/tevreden gevoel.

Ook verhoogd je libido gedurende de hele trip. Volgens mij is het een heerlijke sexdrug, want je kan dr echt een zieke boner van krijgen :P Ook ben je extra zelfverzekerd, dus op het gebied van seks is dat succes verzekerd.

Dit ervaar je met hoge dosissen (tijdens uitgaan):
Je hebt dus bij het inslaan hetzelfde gevoel als het inslaan van xtc, maar dan veel zwakker.
Vervolgens krijg je meerdere uren erg veel energie. Je spieren voelen lichter aan. Je voelt je facking vrolijk. Je voelt je zelfverzekerd. Je wordt socialer en houdt van praten. Ook stoor je je minder aan vervelend gedrag van anderen of wat dan ook. Wat ik ook heb ervaren, klinkt misschien heel raar, maar is dat ik een soort van ''scherper'' zicht heb ofzo... Dit heb ik ook ervaren met truffels en ecstasy.

Zoals velen van jullie waarschijnlijk opvalt heeft dit erg veel overeenkomstige effecten met dat van ecstasy, maar dan een pitje lager.

Ik moet erbij zeggen dat dit mijn ervaringen zijn bij snuiven! Met eten of roken merkte ik geen tot nauwelijks effect. Tevens heb ik als ik uitga sowieso veel zelfvertrouwen en ben erg sociaal, maar toch had ik het gevoel dat dit versterkt was. Deze gevoelens had ik niet verwacht, dus het is geen placebo.

Uiteraard is ieder mens en ieder lichaam anders, dus kan jij dit anders ervaren.

Ook heb ik nog andere effecten (een aantal keer) ondervonden:
- Hoofdpijn (zeer hoge dosis)
- Misselijkheid
- Het gevoel langer te zijn
- Lichtjes kippenvel (fijn gevoel)
- Stimulatie van de peristaltische beweging (oftewel moeten kakken)
Een vriend van me kreeg hier een beetje buikpijn van
- Langer uithoudingsvermogen en meer kracht
- Veel of anders dromen

Samenvatting

In dit verhaal heb ik veel punten uitgelicht, maar voornamelijk ondervind je met een normale dosis dit:
- Verbeterde gemoedstoestand
- Minder angsten en stress
- Eerste uur een beetje energie

Met een (zeer) hoge dosis:
- Licht XTC achtig gevoel
- Meer energie
- Blijheid
- Lichtere spieren

Zelf ben ik dus erg enthousiast over dit middel. Ik denk dat er wel een aantal mensen wat aan dit bericht hebben, als ze, net als ik, het liefst uitgaan op stimulerende middelen, maar niet persé super hard hoeven te gaan en het een beetje gezond willen houden.

Vraag me af of anderen zich hierin kunnen vinden, want ik ben zo'n bericht niet eerder tegen gekomen op het internet.

Peace

brahma

Experimenterende gebruiker
Ik zou het graag een keer proberen, maar beide smartshops in den bosch hebben het niet en kan geen drugs thuis laten bezorgen want ik heb gewoon ouders enzo.. zit er dus niet echt in voor mij :(

Smoken

Bewuste gebruiker
Ah jammer man, maar je komt toch vast wel heel af en toe een keertje in Den haag ofzo?
Ik woon zelf ook niet in Den Haag, maar heb laatst gewoon gelijk 5 gram gekocht... kan ik weer ff vooruit toch :grin:

ice-cube

hey man,
Ik heb recent ook 5 gram Kanna aangeschaft, en het op elke mogelijke manier geconsumeerd (volgens de verpakking kan je het snuiven (20gram) of kauwen (100mg tot 1 gram).

Ikzelf heb een keer 1,5gram gekauwd, met maar een licht effect, namelijk wat energie, maar dat was zo licht, had net zo goed een placebo kunnen zijn.

Roken had ik maar weinig geprobeerd, in een pijpje ongeveer 200mg gerookt, geen effect.

Snuiven was het enige waar ik echt effect van had, namelijk zeer lichte euforie en verhoogde energie. Maar ik krijg pas dat effect bij zo een 300mg snuiven, terwijl 20mg op de verpakking staat.

In welke dosis heb jij dit dan genomen? Want zo te lezen heb jij er toch iets meer effect mee gehad dan ik.

Gr Ice-cube.

Smoken

Bewuste gebruiker
Nou kijk, zoals jij het noemt is ook wat ik bedoel he.
Maar ik heb het zo vaak gebruikt, dat mij ook nog andere effecten zijn opgevallen.

Maar eenvoudig gezegd kan ik inderdaad het effect van een normale dosis ( naja nogsteeds veel meer dan die 20mg hoor :wink: ) noemen als: licht euforisch en lichte energie.
Zo bedoel ik het ook. Het is niet een spetterend en heel heftig middel, maar toch voel dat euforische zo ongelofelijk fijn. Absoluut niet vergelijkbaar met de euforie van xtc, maar het totale gevoel lijkt er wel op, maar dan in extreem kleine mate. Daarom de titel.

300 mg vind ik nog aardig wat. Als ik uitga en dus echt die effecten van een hoge dosis ervaar, zoals eerder beschreven:
Smoken zei:
Met een (zeer) hoge dosis:
- Licht XTC achtig gevoel
- Meer energie
- Blijheid
- Lichtere spieren

Dan werk ik er ongeveer een derde tot een halve gram doorheen.
Misschien komt het ook omdat ik sowieso heeeel erg veel van uitgaan hou en ongelofelijk veel dans, waarvan ik sowieso al euforisch wordt en me geweldig voel.

Wel is mij ook echt opgevallen dat het de ene keer heel anders kan uitpakken dan de andere keer, dus ik zou er gewoon lekker mee verder experimenteren.

Vertel me na een aantal keer hoe het was.

Ik heb echt het gevoel alsof ik de enige diehard kanna fan ben :P
Meer mensen moeten dit middel ontdekken. Één van me favo drugs sinds kort.

Peace

ice-cube

Ah ja, nu is het me wat duidelijker :)

De keren dat ik Kanna heb geprobeerd, was dat in mijn uppie thuis, hangend achter de tv of wat naar muziek luisterend. Daardoor ben ik misschien wat minder enthousiast over dit middel, omdat je weinig aan lichte euforie en lichte energieverhoging hebt als je thuis zit.

Ik ga dit zeker nog een keer proberen met uitgaan / op kleine houseparty's. Misschien dat ik dan net zo enthousiast ben als jij :smoke:

Gr.

Smoken

Bewuste gebruiker
Dat denk ik wel man :wink:

Maar in me uppie thuis doe ik het ook genoeg hoor, haha.
Het is wel een stuk minder leuk.
Misschien is iets psychedelisch in je uppie wel redelijk leuk, maar ja dit valt als je het mij vraagt toch echt onder de uppers. En uppers zijn toch het allerleukst op een feest of gewoon tijdens iets anders actiefs, met veel mensen.

Ik raad je aan om het gewoon mee te nemen naar uitgaan en voor je gaat indrinken ff één dikke lijn te nemen en een klein beetje meedrinken (of niet) en dan in de club lekker lijntjes blijven nemen :grin:

Tee

Newbie
Juist thuis voor de eerste keer een lijntje Kanna extract (x10) gesnoven. Heb 1mg afgewogen en verdeeld in 2 lijntjes (op 1 been kan je niet lopen :grin:). Nog geen 5 minuten geleden en ik begin het al te voelen... Smaakt als coke; niet slecht. Dit lijkt goed spul te zijn, voel me relaxed, maar wel een beetje zweethandjes. Wordt vervolgt...

Tee

Newbie
De Kanna werkt ongeveer 2 uurtjes nu. Na de eerste 2 lijntjes van 0.5mg ieder, nog ongeveer 0.5 mg bijgenomen. Totaal nu dus zo'n 1.5mg. Heerlijke high. Beetje xtc achtig, maar relaxter. Ben er wel (bijna) helemaal bij, maar lekker fit en actief en ook redelijk blij. Zweethandjes zijn over. Geen last meer van bijverschijnselen na een hele korte periode van een klein beetje misselijkheid. Echt niet bijzonder hinderlijk. Ben het volledig met Smoken eens: dit is gewoon erg goed spul. Zoals met alles gaat hier denk ik ook op: "Don't overdo it". Was goed voorbereid op zowel de positieve als negatieve effecten. Zo'n beetje alles erover gelezen wat er over te lezen is. Qua dosering ook rustig aan begonnen; je kan altijd bijnemen, maar eruithalen gaat niet :grin: . Mellow wiet jointje bij de hand houden om eventuele heftige effecten af te zwakken, maar absoluut niet nodig gehad. Kanna is een vriendelijk spulletje mits je er wijs mee omgaat. Ik laat het nu lekker uitwerken en misschien nog een jointje voor het slapen gaan later. Benieuwd hoe ik er op slaap. Ik haat het om lang wakker te liggen en de halve nacht plafond dienst te hebben. Dit keer dus in een relaxte thuis setting. Zeker ook eens proberen in een party setting. Iedereen in dit forum: BIG thanks voor de nuttige info!

Smoken

Bewuste gebruiker
Tee zei:
De Kanna werkt ongeveer 2 uurtjes nu. Na de eerste 2 lijntjes van 0.5mg ieder, nog ongeveer 0.5 mg bijgenomen. Totaal nu dus zo'n 1.5mg. Heerlijke high. Beetje xtc achtig, maar relaxter. Ben er wel (bijna) helemaal bij, maar lekker fit en actief en ook redelijk blij. Zweethandjes zijn over. Geen last meer van bijverschijnselen na een hele korte periode van een klein beetje misselijkheid. Echt niet bijzonder hinderlijk. Ben het volledig met Smoken eens: dit is gewoon erg goed spul. Zoals met alles gaat hier denk ik ook op: "Don't overdo it". Was goed voorbereid op zowel de positieve als negatieve effecten. Zo'n beetje alles erover gelezen wat er over te lezen is. Qua dosering ook rustig aan begonnen; je kan altijd bijnemen, maar eruithalen gaat niet :grin: . Mellow wiet jointje bij de hand houden om eventuele heftige effecten af te zwakken, maar absoluut niet nodig gehad. Kanna is een vriendelijk spulletje mits je er wijs mee omgaat. Ik laat het nu lekker uitwerken en misschien nog een jointje voor het slapen gaan later. Benieuwd hoe ik er op slaap. Ik haat het om lang wakker te liggen en de halve nacht plafond dienst te hebben. Dit keer dus in een relaxte thuis setting. Zeker ook eens proberen in een party setting. Iedereen in dit forum: BIG thanks voor de nuttige info!

Herken me volledig in je verhaal.
Hierom vind ik het dus erg fijn spul.
Tip: Heb je een spannende dag of wordt je snel zenuwachtig, dan kan je ook 's ochtends een kleine hoeveelheid nemen, wat zo weer uitgewerkt is, maar toch je ervaren dat je de rest van de dag wat relaxder bent.

harry123

Bewuste gebruiker
Hmm klinkt welgoed, sowieso keertje het proberen waard!

Alleen de dosissen verschillen hier erg hoorik? De een snuift 300mg weg en de ander 1?

En waar maakt het aanspraak op? Serotonine? Dopamine? En beinvloed dit je xtc pauzes?

ice-cube

harry123 zei:
Hmm klinkt welgoed, sowieso keertje het proberen waard!

Alleen de dosissen verschillen hier erg hoorik? De een snuift 300mg weg en de ander 1?

En waar maakt het aanspraak op? Serotonine? Dopamine? En beinvloed dit je xtc pauzes?

die 300mg was gewone kanna, geen 10x extract. Dan nog scheelt de dosis veel, maar die 300mg moet je dus ook niet mee beginnen, dat is meer om 1x te proberen als je al goed bekend ben met het middel. Van de gewone kanna zou ik zeggen ; 20-50 mg is een goede dosis om te beginnen, gewoon even kijken hoe het effect heeft op je. Later kan je misschien richting de 100mg per keer gaan, dan neem ik nu ongeveer.
Ik heb ontdekt dat voor mij persoonlijk, het middel een soort reverse tolerance effect heeft, als ik een tijdje gebruik, herken ik de effecten beter en sneller, maar ik zit nu op zo een 100mg per keer. Verwacht trouwens geen overweldigend effect :wink:

Het is een SSRI en spreekt dus je serotonine aan. Ik had een tijdje terug gevraagd aan Trimbos of het kwaad kan om in eenzelfde week kanna en xtc te nemen, maar dat kon geen kwaad.
Ik ging ook niet minder hard toen ik xtc gebruikte een aantal dagen na kanna gebruik.

Tee

Newbie
Smoken zei:
Tip: Heb je een spannende dag of wordt je snel zenuwachtig, dan kan je ook 's ochtends een kleine hoeveelheid nemen, wat zo weer uitgewerkt is, maar toch je ervaren dat je de rest van de dag wat relaxder bent.
Ga ik zeker ook eens proberen. "spannende dagen" komen bij mij nog wel 'ns voor :openmouth: . Wat zou jij als een kleine hoeveelheid van de x10 nemen? Thx voor de tip.

Smoken

Bewuste gebruiker
No prob man :wink:
Ik weet niet man, is moeilijk te zeggen..
Sowieso is het niet erg om gewoon de ochtend te spacen. Is wel nice hoor. Je dag begint gelijk goed. Ik doe het 's ochtends voor ik ga douchen en dan komt het rustig op in de douche en ben ik een beetje euforisch, waarna ik vervolgens lekker energiek ben, waardoor je lekker wakker wordt, waarna ik daarna de rest van de dag gewoon ontspannender ben.
Doe gewoon een lage dosis van wat ongeveer normaal spacen is voor jou. Ik ben niet bekend met het 10x extract, binnenkort wel :grin: Maar als het niet belachelijk veel is is het gewoon goed.

xastur

Belezen gebruiker
Lijkt mij erg interessant om dat eens uit te proberen. Nooit gehoord van natuurlijke drugs dat in de buurt kan komen van de chemische versies en hoe werkt het met alcohol ben je dan net zo dronken of helemaal niet meer?

Smoken

Bewuste gebruiker
xastur zei:
Lijkt mij erg interessant om dat eens uit te proberen. Nooit gehoord van natuurlijke drugs dat in de buurt kan komen van de chemische versies en hoe werkt het met alcohol ben je dan net zo dronken of helemaal niet meer?

Levendiger dronken en waarschijnlijk een ego-boost :grin:

diososo

Newbie
Heeft er iemand een idee hoe ik een extract uit de kanna plant moet trekken? Ik heb al iets gelezen over ethanol, maar...

Anderemaan

Wijs gebruiker
hey man,
Ik heb recent ook 5 gram Kanna aangeschaft, en het op elke mogelijke manier geconsumeerd (volgens de verpakking kan je het snuiven (20gram) of kauwen (100mg tot 1 gram).

Ikzelf heb een keer 1,5gram gekauwd, met maar een licht effect, namelijk wat energie, maar dat was zo licht, had net zo goed een placebo kunnen zijn.

Roken had ik maar weinig geprobeerd, in een pijpje ongeveer 200mg gerookt, geen effect.

Snuiven was het enige waar ik echt effect van had, namelijk zeer lichte euforie en verhoogde energie. Maar ik krijg pas dat effect bij zo een 300mg snuiven, terwijl 20mg op de verpakking staat.

In welke dosis heb jij dit dan genomen? Want zo te lezen heb jij er toch iets meer effect mee gehad dan ik.

Gr Ice-cube.

Ik ben een erg groot fan van Kanna, maar moet zeggen dat het roken voor mij wel werkt. We roken gewoon veel wiet met de heldentijd een beetje kanna in de joints. Werkt prima.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik moet trouwens zeggen dat de combinatie van Kanna, Wiet en eventueel damiana echt geweldig is. Het neemt de stoned naar een ander level, en lig je er niet na een paar jointjes dood bij.

Goed topic, informatief en ben erg benieuwd of mensen nog andere ervaringen hebben. Heb zelf *modknip: geen verkooppunten noemen aub* gekocht. Denk dezelfde ongeveer als Tee....

Bij mij werkt het ook heel relaxed. Denk dat je pure Kanna beter niet kunt kopen maar echt het extra geconcentreerde extract!

Laatst bewerkt door een moderator:

Incubi666

Belezen gebruiker
Heb kanna e liquid geprobeerd maar totaal geen effect flesje wel leeggemaakt maar echt zonde van mijn geld of komt het omdat ik Venlafaxine en diazepam gebruik dat kanna gewoon niet werkt. Jammer dat kraton nog niet op e liquid is.
Thc is verboden in Nederland dat weet ik. En 18mg nicotine de max. In USA wel meer verkrijgbaar maa4 mijn zending van de 24mg kwam niet aan.

Sandy vdv

Newbie
Ik heb kanna kruid , het ziet eruit als tabak, maar ik wil het niet roken, kan je het ook tot poeder vermalen en dan snuiven?

Roekeloos

Newbie
Bijzonder dat Kanna voor sommige zo'n positief effect kan hebben. Ik wordt er persoonlijk erg ziek van, heb het meerdere malen geprobeerd en lijkt wel een soort allergische reactie te hebben. Krijg angsten, zweten en misselijk met daarbij een ziek achtig gevoel, heel naar.

Bovenaan