Kan je 3mmc roken?

ik heb nu al meerdere mensen horen zeggen dat je 3mmc kan roken en dat je daar helemaal van gaat spacen en dat het effect veel intenser is.
Maar als ik op internet zoek kan ik hier zo goed als niks over vinden dus nu was mijn vraag of dit mogelijk is?
En heeft iemand hier verder ervaring mee? En hoeveel moet je dan roken? En zou dat dan uit een pijpje moeten of kan je er ook gewoon een joint mee draaien?

Neo-Shulginist

Badass junkie
ik heb nu al meerdere mensen horen zeggen dat je 3mmc kan roken en dat je daar helemaal van gaat spacen en dat het effect veel intenser is.
Maar als ik op internet zoek kan ik hier zo goed als niks over vinden dus nu was mijn vraag of dit mogelijk is?
En heeft iemand hier verder ervaring mee? En hoeveel moet je dan roken? En zou dat dan uit een pijpje moeten of kan je er ook gewoon een joint mee draaien?

Meestal werkt roken bij chemische zouten niet goed omdat de sterke ionische binding ervoor zorgt dat de 3-MMC in de kristalvorm vastgehouden wordt. Daarom wordt bij andere stimulerende drugs (zoals cocaïne) de zoutvorm eerst opgelost zodat de freebase overblijft.

Het roken van stimulanten geeft inderdaad een sterke rush. Maar het wordt dan wel een stuk gevaarlijker, schadelijker en verslavender dan bij orale inname. Vanwege de sterke pieken en dalen tussen harde rush en harde comedown is er bij het roken van stimulerende middelen meestal niet meer echt sprake van recreatief gebruik, of gaat het karakter van het drugsgebruik in ieder geval al snel richting misbruik of verslaving.

Potviz

Belezen gebruiker
Nee, het ondergaat pyrolyse tot wat nare (waarschijnlijk) carcinogene stoffen

LucidLucy

Verslaafde in herstel
3mmc is te roken (vapen). Can confirm!

Het is zelfs nog relatief aangenaam qua smaak en gevoel aan de keel. Mits je voorzichtig verdampt natuurlijk. Ik heb geen idee bij welke temperatuur 3mmc precies verdampt en wanneer het ontbind (verbrand). Zou goed kunnen dat die twee temperaturen ook nog redelijk dicht bij elkaar liggen.

Maar voor een zoutvorm dampt het best aardig.

Het voornaamste probleem van 3mmc roken zit hem in de onnoemelijke hoeveelheid damp die je weg moet kunnen werken om er enigszins effect van te hebben.

Daarom.... Het is het niet waard. 100mg wegroken kost al best wat moeite en meerdere keren inhaleren. Dus het 'klapt' nooit zo in als dat het bij andere stimulanten zou doen waar je bij één hit al gelanceerd wordt als een raket.

3mmc wordt het beste oraal of rectaal geconsumeerd if you ask me.

Dirkdirk

DF-koning
Aan de ene kant hebben we

Meestal werkt roken bij chemische zouten niet goed omdat de sterke ionische binding ervoor zorgt dat de 3-MMC in de kristalvorm vastgehouden wordt. Daarom wordt bij andere stimulerende drugs (zoals cocaïne) de zoutvorm eerst opgelost zodat de freebase overblijft.
En aan de andere kant

Het is zelfs nog relatief aangenaam qua smaak en gevoel aan de keel. Mits je voorzichtig verdampt natuurlijk. Ik heb geen idee bij welke temperatuur 3mmc precies verdampt en wanneer het ontbind (verbrand). Zou goed kunnen dat die twee temperaturen ook nog redelijk dicht bij elkaar liggen.
Tegenstrijdige informatie. Daar kan ik helemaal niet tegen. 😵‍💫

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zie niet zozeer tegenstrijdigheden.
Chemisch zouten verdampen gaat doorgaans niet zo lekker. In het geval van 3-MMC leidt dat mogelijk tot afbraakproducten die kankerverwekkend zijn. Wel blijkt uit een empirisch onderzoek (N=1) dat er wel degelijk psychoactieve dampen ontstaan, maar daarvan moet je zoveel inhaleren dat het eigenlijk niet echt de moeite waard is.

Dirkdirk

DF-koning
Hier las ik overheen, mijn excuses.

Pyrolyse, letterlijk ontleding met vuur, ook kraken of droge destillatie genoemd, is een endotherm proces waarbij koolstofhoudend materiaal wordt ontleed door het te verhitten tot hoge temperaturen zonder dat er zuurstof bij kan komen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Het was eigenlijk ook mijn eerste verwachting dat het pyrolyse zou ondergaan. En misschien doet dat het (deels) ook. Ik kan natuurlijk alleen afgaan op mijn eigen waarnemingen en mijn papillen zijn niet dusdanig ontwikkeld dat ze onderscheid maken tussen: 'aah dit is 3mmc in gasvorm' en 'dit is een psychoactief carcinogeen stofje als gevolg van pyrolyse' 😂

Toch... Ik heb wel meer domme dingen gevaped. En dit verdampte best aardig itt bijvoorbeeld snuifcoke.

Maar nog steeds... Het is niet de moeite waard. Met dat het aardig vaped bedoel ik vooral dat het makkelijk en geleidelijk aan verdampt. Sommige stoffen doen heel lang niets en dan ineens 'poef' alles in rook op en gelijk het gevoel alsof ik asbest inadem ofzo.

Het was niet om te kotsen.

Op Reddit heb ik destijds volgens mij wel meer reports gevonden over het vapen van 3mmc.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het was eigenlijk ook mijn eerste verwachting dat het pyrolyse zou ondergaan. En misschien doet dat het (deels) ook. Ik kan natuurlijk alleen afgaan op mijn eigen waarnemingen en mijn papillen zijn niet dusdanig ontwikkeld dat ze onderscheid maken tussen: 'aah dit is 3mmc in gasvorm' en 'dit is een psychoactief carcinogeen stofje als gevolg van pyrolyse' 😂

Toch... Ik heb wel meer domme dingen gevaped. En dit verdampte best aardig itt bijvoorbeeld snuifcoke.

Maar nog steeds... Het is niet de moeite waard. Met dat het aardig vaped bedoel ik vooral dat het makkelijk en geleidelijk aan verdampt. Sommige stoffen doen heel lang niets en dan ineens 'poef' alles in rook op en gelijk het gevoel alsof ik asbest inadem ofzo.

Het was niet om te kotsen.

Op Reddit heb ik destijds volgens mij wel meer reports gevonden over het vapen van 3mmc.

Ja dat van mij was ook meer een algemene vuistregel voor ionische bindingen. Denk dat jij meer expertise hebt op dit gebied, met je analytische longen 😂👌

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Geen zorgen! Op de X-Thorax fotos was vooralsnog niets raars te zien!

De tijd zal het leren though... Ik heb met periodes dagen tot weken lang naar adem lopen happen als een zeehond. Kreeg echt geen lucht. Dit was wel voornamelijk van de a-pihp en a-php. Tis niet voor niets dat ik aan de naald begon nadat alle andere ROA's begonnen te dalen.

Maarja als ik iets van longkanker zou krijgen op latere leeftijd is het ook maar de vraag waar dat van komt. Het roken van al die rotzooi, roken in het algemeen, werken met styreen zonder de juiste maatregelen, werken in stoffige omgevingen (soms ook composiet schuursel) en weigeren de juiste pbm's te dragen. 😅

Ach, ik probeer sinds een jaar wel netter te leven en te werken. Wie weet is het nog geen verloren zaak.

Dirkdirk

DF-koning
Geen zorgen! Op de X-Thorax fotos was vooralsnog niets raars te zien!

De tijd zal het leren though... Ik heb met periodes dagen tot weken lang naar adem lopen happen als een zeehond. Kreeg echt geen lucht. Dit was wel voornamelijk van de a-pihp en a-php. Tis niet voor niets dat ik aan de naald begon nadat alle andere ROA's begonnen te dalen.

Maarja als ik iets van longkanker zou krijgen op latere leeftijd is het ook maar de vraag waar dat van komt. Het roken van al die rotzooi, roken in het algemeen, werken met styreen zonder de juiste maatregelen, werken in stoffige omgevingen (soms ook composiet schuursel) en weigeren de juiste pbm's te dragen. 😅

Ach, ik probeer sinds een jaar wel netter te leven en te werken. Wie weet is het nog geen verloren zaak.
Ik wil je niet bang maken, echt niet, maar als ze iets vinden op een long-foto/scan is het meestal al tijd om de bloemen te bestellen voor bij de begrafenis.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik wil je niet bang maken, echt niet, maar als ze iets vinden op een long-foto/scan is het meestal al tijd om de bloemen te bestellen voor bij de begrafenis.
Meh ik was meer bang voor directere schade. Was ergens een report tegen gekomen van iemand die littekenweefsel in z'n longen had na een flinke a-php binge.

De rest ga ik me maar niet te druk om maken. Dat komt wel als het komt. Ik heb ook niet echt de genen mee zitten lijkt het als het om kanker gaat. Vooral aan m'n vaders kant van de familie.

Ketamingo23

Belezen gebruiker
Even terugkomend op dit topic, ik vraag me nu af wat als je 3mmc zou chinezen (roken van een alluminium folie af,
Zou dit überhaupt iets doen en wat zijn de gevaren en gevaarlijke stoffen die vrij kunnen komen.
Weet iemand hier meer van?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Even terugkomend op dit topic, ik vraag me nu af wat als je 3mmc zou chinezen (roken van een alluminium folie af,
Zou dit überhaupt iets doen en wat zijn de gevaren en gevaarlijke stoffen die vrij kunnen komen.
Weet iemand hier meer van?
Zie mijn eerdere bericht hierover hier beneden. Ik heb het gechineest.

Maar voor een zoutvorm dampt het best aardig.

Het voornaamste probleem van 3mmc roken zit hem in de onnoemelijke hoeveelheid damp die je weg moet kunnen werken om er enigszins effect van te hebben.

Daarom.... Het is het niet waard. 100mg wegroken kost al best wat moeite en meerdere keren inhaleren. Dus het 'klapt' nooit zo in als dat het bij andere stimulanten zou doen waar je bij één hit al gelanceerd wordt als een raket.

3mmc wordt het beste oraal of rectaal geconsumeerd if you ask me.

Het is verspilling van de 3mmc. Het werkt nauwelijks en je verliest veel materiaal omdat je de rook niet kan bijhouden.

Ketamingo23

Belezen gebruiker
Zie mijn eerdere bericht hierover hier beneden. Ik heb het gechineest.

Het is verspilling van de 3mmc. Het werkt nauwelijks en je verliest veel materiaal omdat je de rook niet kan bijhouden.
Ahh ja ik had al wat dingen gevonden uiteindelijk na lang zoeken en toen heb ik het ook maar gechineest🤷

Duurde echt heel lang om 100mg weg te branden
(Ben ik rustig 12 minuten mee bezig geweest)
Uiteindelijk wel wat gevoeld maar vooral koppijn en weinig effect

Dit was wel maar 100mg dusja met meer voel je meer, maar ik zou jou wel 40 minuten aan zo'n ding willen zien heissen als je van plan het te gaan doen 😉

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ahh ja ik had al wat dingen gevonden uiteindelijk na lang zoeken en toen heb ik het ook maar gechineest🤷

Duurde echt heel lang om 100mg weg te branden
(Ben ik rustig 12 minuten mee bezig geweest)
Uiteindelijk wel wat gevoeld maar vooral koppijn en weinig effect
Tja schiet toch niet op je 😂

Nee als je als een raket wilt gaan, kan je beter je dosis slikken (de helft of tweederde) en de rest pluggen zo'n 20/25 minuten na de orale inname.

Roken werkt voor geen meter. Veel gedoe, duurt te lang en weinig reward.

maar ik zou jou wel 40 minuten aan zo'n ding willen zien heissen als je van plan het te gaan doen 😉
Oh dat zal je mij niet meer zien doen hoor. Al zou ik nog wel drugs gebruiken, dan toch zeker niet op die manier 😂

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Heb het een paar keer proberen hotrailen in het verleden en geeft geen tot heel licht effect en smaakt enorm goor. Inderdaad ook die hoofdpijn.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Geen judgement maar na het lezen van dit topic heb je nog steeds een poging gewaagd?

Blijft toch een vrij frequent voorkomend fascinerend fenomeen op dit forum dat gebruikers een topic aanmaken om een vraag te stellen en vervolgens precíes datgene doen wat letterlijk tegen alle logica van de - op theorie dan wel ervaring gebaseerde - antwoorden die ze krijgen ingaat.

:nerd:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Blijft toch een vrij frequent voorkomend fascinerend fenomeen op dit forum dat gebruikers een topic aanmaken om een vraag te stellen en vervolgens precíes datgene doen wat letterlijk tegen alle logica van de - op theorie dan wel ervaring gebaseerde - antwoorden die ze krijgen ingaat.

Ja ik heb me ook even achter de oren gekrabd toen ik dat las.

Ketamingo23

Belezen gebruiker

Ja klopt maarja iemand moet het doen ofz
Btw ik heb de topic nie aangemaakt maar alleen weer levend na een jaar🤷🤷

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja klopt maarja iemand moet het doen ofz
Btw ik heb de topic nie aangemaakt maar alleen weer levend na een jaar🤷🤷

Nee niemand moet het doen. Al zeker niet nadat die iemand meerdere keren gewaarschuwd is om het niet te doen. Je werd niet gedwongen met een pistool tegen je hoofd neem ik aan?

En oké, je was niet de TS, maar dat doet niet af aan het feit dat je een hoop vragen stelde en vervolgens exact het tegenovergestelde deed.

Ik vroeg het me ook af las veel verschillende dingen dus ging voor de gok het te proberen ik heb een longflouw en tip gepakt en daar in de 3mmc gedaan ik heb ong 0.4 a 0.5 der in gedaan is misschien te veel dus bekijk je eigen goeie doses ik vind de smaak wel goed te doen tot me verbazing en merk dat je erg rustig woord van het roken van 3mmc ik vind het best wel overeen komen met cracke roken ik zelf ben niet zo van het roken maar als je een persoon bent die het ook fijn vind cracke te roken is het mis wel iets voor je het is opzich wel de moeiten waard om het een keer te proberen als je nieuwsgierig der naar bent mits ik niet weet of het erg verslavend is om 3mmc te roken voor mij denk niet egt voor reden hervatbaar maar heb der geen spijt van dat ik het heb geprobeerd

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik vroeg het me ook af las veel verschillende dingen dus ging voor de gok het te proberen ik heb een longflouw en tip gepakt en daar in de 3mmc gedaan ik heb ong 0.4 a 0.5 der in gedaan is misschien te veel dus bekijk je eigen goeie doses ik vind de smaak wel goed te doen tot me verbazing en merk dat je erg rustig woord van het roken van 3mmc ik vind het best wel overeen komen met cracke roken ik zelf ben niet zo van het roken maar als je een persoon bent die het ook fijn vind cracke te roken is het mis wel iets voor je het is opzich wel de moeiten waard om het een keer te proberen als je nieuwsgierig der naar bent mits ik niet weet of het erg verslavend is om 3mmc te roken voor mij denk niet egt voor reden hervatbaar maar heb der geen spijt van dat ik het heb geprobeerd
Heb je je leestekens ook opgerookt?

Bovenaan