https://nos.nl/artikel/2282102-kabinet-wil-designerdrugs-aanpakken.html
Ik be benieuwd of zoiets er door komt..
Ik be benieuwd of zoiets er door komt..
Je snapt wel wat ik bedoel...38,42% om precies te zijn
Op elke stof of middel moet een stempel komen.
Dus dat zou nog wel een tijdje duren om alles te verbieden.
Volgensmij is het idee juist dat dat niet meer hoeft?
Ipv elke stof apart te moeten beoordelen zeg je gewoon "alle varianten op stofje X zijn verboden".
Daarom maar eens de (digitale) intellectuele eigendom weer toepassen. Zodat er geen stappen hoeven gezet worden. Want het blijft jou eigendom waar je ook het recht hebt om je eigen berichten te kunnen aanpassen. Aldus de wet...Ik lees meer dan 10 typfouten gemaakt door mijzelf in voorgaande tekst en er is wederom niets aan te doen omdat ik even boodschappen voor avondeten moest doen.
Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam.
In de kop van De telegraaf werd gesproken over 'knutseldrugs'
Ben ik ook wel benieuwd naar. Wil wel weten of ik haast moet maken met inslaanOp welke termijn zou zo'n wetsvoorstel voor een verbod op stofgroepen zijn opgesteld? Daarna moet het nog voor stemming door de Tweede en Eerste Kamer? Voordat dat hele proces is doorlopen zijn we zeker maanden verder toch?
Knutseldrugs
Dit zou wel echt een nieuw dieptepunt zijn. Weet niet hoeveel vaart zoiets loopt, maar dat wordt dan dus voor de zekerheid even flink inslaan
I'm on itDe enige manier om dit te doorbreken is door als drugsgebruiker zelf meer openlijk hierover te praten met vrienden, familie en collega's. Hoe meer mensen overtuigd raken van het feit dat verantwoord drugsgebruik mogelijk is, hoe minder support er is voor dit soort tragische wetsvoorstellen.
Mijn ervaringen zijn wisselend. Mijn familie en vrienden weten wel van mijn gebruik maar op mijn werk doe ik daar minder open over. Ik heb wel het idee dat de maatschappij als geheel meer open staat voor drugsgebruik maar misschien is dat de "bubbel" waarin ik leef.Valt me vaak mee hoe open mensen staan voor drugs