K-hole beste vriend

Nakkiedoen?

Newbie
Hallo allemaal,

een aantal maanden geleden ben ik met mijn beste maat en nog een vriend naar een festival geweest. Zoals gewoonlijk gebruikte wij wat 4mmc, maar mijn beste vriend had Ket bij

(doordat hij er de laatste tijd niet zo goed in kwam met 4mmc en zijn collega’s hadden verteld dat met n klein puntje Ket t wel beter zou lukken)

aan t einde van de avond kwam hij weer eens terug van de Dixi’s, maar nu wat serieuzer dan normaal. Hij zei ik heb n probleempje… ik vroeg wat er was en hij gaf aan dat hij de zakjes perongeluk had verwisseld (wat ik wel kan begrijpen aangezien wij ook best wat alcohol erbij nuttigen en al aardig aangeschoten waren)

ik weet wat voor punten 4mmc hij normaal neemt en ipv 4mmc had hij dus 1 zo’n flinke punt Ket gepakt. Niet veel later is hij in een k hole terecht gekomen.

praatte niet meer, telkens aan t overgeven, kon niet meer lopen of iets dergelijks en heb ik besloten met hem naar de ehbo te gaan. Verder wist k totaal niet wat te doen, en was ik in best n paniek… uiteindelijk is alles goed gekomen, hebben we hem wat water gegeven en gewacht tot het wa beter ging. Sinds dien ook nooit meer Ket aangeraakt.

Nu zie ik de comments al komen met: Jaa moet je maar niet zo dom doen bla bla bla maar dat weten we en hoeven we niet nogmaals te horen.

mijn vraag is wat kan ik het beste doen mocht er nogmaals een vriend van mij in een k hole terecht komen? want ik wil er dan wel iets beter op voorbereid zijn..

Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie!👊🏽

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Jaa moet je maar niet zo dom doen.... grapje.
In eerste instantie heb je goed gehandeld door hem naar de EHBO te brengen.
Wil je echt goed voorbereid zijn, dan gebruik je een 0,000 weegschaaltje, op een festival niet zo handig misschien maar je kan het thuis afwegen en de dosisjes apart in een zakje steken. Dissociatieven weeg ik altijd af.
Mocht iemand ongewild in een K-hole terecht komen dan moet je die persoon in de gaten houden dat hij niet stikt in z'n eigen braaksel, ademhaling checken.
Stel die persoon gerust, niet paniekeren. Kijk dat hij zichzelf niet verwond. Zeg dat het ook overgaat, heb zelf nooit een k-hole (willen) ervaren, maar ik gok dat het heftigste na een uurtje weer voorbij is. Ik ben nooit in een k-hole beland puur omdat ik exact weet hoeveel en wanneer ik snuif.
Wanneer daadwerkelijk iemand in gevaar is.. de k-hole voorbij dat kan ik niet zeggen, als je het niet vertrouwd zou ik sowieso doen wat je nu gedaan hebt. EHBO of andere bevoegde personen met kennis ervan.

Nakkiedoen?

Newbie
Jaa moet je maar niet zo dom doen.... grapje.
In eerste instantie heb je goed gehandeld door hem naar de EHBO te brengen.
Wil je echt goed voorbereid zijn, dan gebruik je een 0,000 weegschaaltje, op een festival niet zo handig misschien maar je kan het thuis afwegen en de dosisjes apart in een zakje steken. Dissociatieven weeg ik altijd af.
Mocht iemand ongewild in een K-hole terecht komen dan moet je die persoon in de gaten houden dat hij niet stikt in z'n eigen braaksel, ademhaling checken.
Stel die persoon gerust, niet paniekeren. Kijk dat hij zichzelf niet verwond. Zeg dat het ook overgaat, heb zelf nooit een k-hole (willen) ervaren, maar ik gok dat het heftigste na een uurtje weer voorbij is. Ik ben nooit in een k-hole beland puur omdat ik exact weet hoeveel en wanneer ik snuif.
Wanneer daadwerkelijk iemand in gevaar is.. de k-hole voorbij dat kan ik niet zeggen, als je het niet vertrouwd zou ik sowieso doen wat je nu gedaan hebt. EHBO of andere bevoegde personen met kennis ervan.
Bedankt voor je reactie zal k zeker wat mee doen mocht het ooit nog gebeuren..

Bovenaan