jullie mening / advies ?

Winehouse

Badass junkie
Beste allemaal,
Hier schrijft een meisje van 17 jaar oud; klein, tenger en gevoellig laat ik maar zeggen.
Over twee weken heb ik een schoolparty, en daar wil ik op een very very classy manier (namelijk op het toilet) mijn eerste snuif gaan nemen. Ik ben van plan om dit alleen te gaan gebruiken, en het ook tegen niemand te zeggen. Dit zodat het echt mijn ervaring is, en ik geen mensen bezorgd of bang maak. Ik heb al een hele tijd serieus nagedacht om deze drug te gaan proberen; alle voor en nadelen op een rijtje gezet, forumberichten gelezen, nagedacht over het verslavingsrisico (dit omdat ik nou niet echt een hoog zelfbeeld heb), lichamelijke risico's enz. enz. Na al dat gezoek en gedenk ben ik er uit. Ik wil het echt gaan proberen.
Een gram kopen, laten testen, 0.5 (??) meenemen naar de party, en het gaan proberen. Ook ga ik d'r voor zorgen dat ik goed uitgerust ben en die week gezond eten enz. Ik ben niet van plan het te gaan combineren met alcohol of andere drugs omdat dit extra risico's met zich meebrengt.
Nu wil ik graag jullie mening hierover.

Andrew

Badass junkie
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

''I've got to powder my nose.''

Immo

Badass junkie

Go for it zou ik zeggen, Klinkt als een prima eerste keer. :)

Thafish

Newbie

Hoi Winehouse,

Wat wil je nou? Goedkeuring?? Van gebruikers?
Je 'klinkt' intelligent maar wat je gaat doen is dat juist niet! Je bent voor jezelf alle voorwaarden aan het scheppen om straks afhankelijk te worden van deze zooi. Vanzelfsprekend je eigen keuze maar als ik jou was ging elke dag 5 kilometer hardlopen, goed voor je gevoel van eigenwaarde, je krijgt een natuurlijke high die je geen geld kost anders dan een paar schoenen en je gaat je naar verloop van tijd vanzelf geestelijk en lichamelijk beter voelen.
Zoals jij het beschrijft ben ik bang dat je straks in donkere steegjes op je knieen je geld moet verdienen (ook al denk je nu van niet maar ik heb het helaas vaak genoeg zien gebeuren). Sorry, je vraagt om een reactie op je plan, kan en wil het dus niet anders schetsen.

IK wens je heel veel sterkte toe in het maken van je keuze.
Thafish

TeKNoZem

Wijs gebruiker

Thafish zei:
Hoi Winehouse,

Je 'klinkt' intelligent maar wat je gaat doen is dat juist niet! Je bent voor jezelf alle voorwaarden aan het scheppen om straks afhankelijk te worden van deze zooi. Vanzelfsprekend je eigen keuze maar als ik jou was ging elke dag 5 kilometer hardlopen, goed voor je gevoel van eigenwaarde, je krijgt een natuurlijke high die je geen geld kost anders dan een paar schoenen en je gaat je naar verloop van tijd vanzelf geestelijk en lichamelijk beter voelen.
Zoals jij het beschrijft ben ik bang dat je straks in donkere steegjes op je knieen je geld moet verdienen (ook al denk je nu van niet maar ik heb het helaas vaak genoeg zien gebeuren). Sorry, je vraagt om een reactie op je plan, kan en wil het dus niet anders schetsen.

Thafish

Pff. Ik vind jou nogal negatief over alles in je posts en bent redelijk onbekend met het wereldje. Ik vind je bij nader inzien ronduit irritant.

Er zijn inderdaad gevallen waar drugs niet goed zijn, en dan heb ik het over een bepaalde groep mensen die nogal snel verslaafd raken.

De situatie die Winehouse voorlegt kan best goed aflopen. Ze wil het immers in dit geval alleen proberen. Ik adviseer wel met mede gebruikers de eerste keer een drug te doen, ongeacht welk middel sinds mensen je er dan in kunnen begeleiden.

Jou conclusie dat wie ook maar aan welke drugs begint gelijk als een crackhoer eindigt is volledig ongegrond en ronduit belachelijk. Lees je in over middelen, lees je in over bewuste gebruikers, en dan mag je posten. Rot tot die tijd alsjeblieft een eind op zeg.

Als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks...

Aalpoepert

Badass junkie

@Winehouse:
Op zich zou het moeten kunnen, maar ik wil je adviseren om het aan minstens één iemand te vertellen, of het met iemand anders samen te doen.
Stiekem gebruik heeft namelijk een grotere kans om verkeerd te gaan dan wanneer je het met iemand deelt.

Hoe dan ook, veel plezier!

Oom Klaas

Badass junkie

Zoals aalpoepert zegt vertel het tenminste 1 iemand.
Coca maakt veel mensen paranoïde en dan is het fijn om tenminste 1 iemand te hebben die weet wat je ophebt als je opeens erg teruggetrokken of wat dan ook word.

Wat alleen bij veel coke gebruikers het geval is wanneer ze het op een feest doen, althans de mensen in mijn omgeving, die moeten na een half uur perse weer naar het toilet om de volgende te nemen. En na lijn nr. 2 of 3 draait het ook alleen nog daarom, laat het iig niet zover komen en neem minimaal na een uur pas je 2de lijn.

Oom Klaas

Badass junkie

Hehe, 'k weet je oude naam nie eens meer joh.
Maar waarschijnlijk is dat ook de bedoeling.

Maar nut heeft het niet echt, want de quotes staan wel nog op jouw oude naam dus een google search zal wel nog alle posts kunnen vinden waarin je gequote werd.

Aalpoepert

Badass junkie

Oom Klaas zei:
Hehe, 'k weet je oude naam nie eens meer joh.
Maar waarschijnlijk is dat ook de bedoeling.

Maar nut heeft het niet echt, want de quotes staan wel nog op jouw oude naam dus een google search zal wel nog alle posts kunnen vinden waarin je gequote werd.
Dat is waar, helaas vind ik het een beetje ver gaan mensen te vragen om hun berichten aan te passen :confused:

JunkXL

Bewuste gebruiker

Thafish zei:
Hoi Winehouse,

Thafish

Kortzichtig vind ik het juiste woord voor jou!
Dat meisje van 17 is wel op de juiste manier informatie en tips aan het verzamelen. En ik denk dat zei inderdaad goedkeuring zoekt bij gebruikers. Ze wil weten wat ervaren gebruikers ervan vinden. En ze geeft toe dat ze erg onzeker en gevoelig is. En dat zijn al meer wijze dingen als in jou "Stupide klinkende blaat". Mijn tip naar haar is inderdaad om het de eerste keer met iemand te pakken die er al ervaring mee heeft. Om haar te laten zien wat het is en hoe je het gebruikt.
Jij bent in haar alle mogelijkheden aan het zoeken om haar neer te zetten als een crack hoertje. WTF. Zoals ik al zei kortzichtig en ook oppervlakkig. Je zegt dat ze voorwaarden schept om afhankelijk te worden. ZE HEEFT HET NOG NIET EENS GEPROBEERD!
Als jij al enige eigenwaarde op kan brengen om toe te geven dat jij met dit puritanisme alleen jezelf hebt. Dat jij met mensen omgaat die al vaak genoeg als prostituee hebben gewerkt voor drugs, zegt meer over jou en je omgeving. En vaak is het zo: waar je mee omgaat raak je mee besmet."

En nu ben ik niet kortzichtig en bekijk graag iedereen zijn of haar mening van alle kanten. Maar jij bent anders. Jij verdient geen respect. Volgens mij ben je zo roekeloos aan het posten omdat je zelfs denken aan drugs gewoon niet aankan! Volgens mij zijn er mensen in jou omgeving die meer van hun drugs houden als van jou...
En dat zullen ze blijven doen, want ze respecteren die drugs, en die drugs respecteert hun. Die drugs is sterker en meer waard, als jou en je mening.
Het beeld dat ik krijg, door jou reacties op topics, is dat jij alles beter weet over drugs en de drugsgebruikers. Want volgens mij heb je zelf niets of nauwelijks iets aangeraakt. Jij bent volgens mij iemand die nooit een zonde begaat. Waardoor jij denkt dat jij recht van spreken hebt.
Maar de waarheid in de echte wereld is toch anders: jij bent een van de meest onwetende personen op het gebied van drugs. Ik geloof nooit dat jij zodanig veel ervaring kan hebben dat jou mening überhaupt serieus genomen zal worden.
Ik wens jou heel veel sterkte toe in het vinden van een eigen mening. En als je die kan onderbouwen mag je van mij terug komen.
Dan pas zullen sommige jou eventueel serieus nemen, en verdien jij pas het recht van spreken!!
Bahbah wat laat jij een kut indruk achter!! En ja ik sluit me aan bij teknozem je bent fucking irritant.

Greetz

Thafish

Newbie

Hoi,
Teknozem en junkxl: dank voor jullie reactie. Sorry dat het zo over is gekomen ben alleen bezorgd over zo'n jong iemand die deze zooi gaat proberen meer niet. Toon kan als ik het zo teruglees idd anders ...maar ben net als jullie in jullie posts ook gewoon recht rechtaan, althans dat is mijn beeld ervan.
Over kortzichtigheid gesproken: het is pas kortzichtig om zo terug te reageren zonder te weten waarom ik zo reageer.
Ik hoop echter dat winehouse de shit niet gaat gebruiken that's all folks.

gr Tahfish

TeKNoZem

Wijs gebruiker

Thafish zei:
Hoi,
Teknozem en junkxl: dank voor jullie reactie. Sorry dat het zo over is gekomen ben alleen bezorgd over zo'n jong iemand die deze zooi gaat proberen meer niet. Toon kan als ik het zo teruglees idd anders ...maar ben net als jullie in jullie posts ook gewoon recht rechtaan, althans dat is mijn beeld ervan.
Over kortzichtigheid gesproken: het is pas kortzichtig om zo terug te reageren zonder te weten waarom ik zo reageer.

gr Tahfish

Misschien. Maar het is vooral kortzichtig om iemand te gaan oordelen en een toekomst beeld gaan schetsen terwijl je diegenen helemaal niet kent. Vooral door hetgeen wat je dan waarschijnlijk mee hebt gemaakt.

Als er iets is wat ik geleerd heb met drugs en verslaving dan is het voornamelijk dat het aan de persoon zelf ligt en hoe stevig diegene in zijn of haar schoenen staat. Vandaar ook de reden waarom ik en meerdere met mij het advies hebben gegeven om er in ieder geval iemand van op de hoogte te brengen. Mocht het dan toch fout gaan is er iemand op de hoogte van de situatie. Het beste zou zijn met een ervaren persoon welke het liefst ervaring met de drug in kwestie heeft.

Het is altijd de persoon zelf die er voor kiest om advies op te volgen of niet. Maar om direct een flame post als reactie neer te zetten is nogal asociaal. Ongeacht of dit bedoeld was om diegene er van af te laten zien.

Ik ben in ieder geval blij dat je het toegeeft dat je fout zat en ik hoop dat je er zelf ook iets van geleerd hebt. Een boek kan je niet beoordelen aan de kaft zeggen ze toch altijd?

space scientist

Wijs gebruiker

Ik raad het je ten zeerste af. Lees er nog maar eens wat meer over. Tuurlijk kan het zo zijn dat dit een topavond voor je wordt maar er zijn altijd risico's....

Je bent ook nog erg jong om aan zulke dingen te beginnen. Wil je het toch graag een keer proberen, wacht dan een paar jaar. :wink:

In het begin zul je denken, is dit het nou, is dit nou zo verslavend? Maar over de tijd zal je er achterkomen dat het meer teweeg brengt dan je denkt.

Doe het alsjeblieft gewoon niet, ondanks dat het natuurlijk je eigen keuze is.

Winehouse

Badass junkie

bedankt voor jullie reacties,
maar als het het nou toch ga doen, heeft iemand tips voor mij?
het aan tenminste een persoon vertellen vind ik wel een goeie :)

Hislordship

Wijs gebruiker

Neem een sleutel punt is makkelijker dan een lijn moeten leggen en sneller.
Neem de eerste keer weinig en kijk hoe je het vind.
Gebruik allebij je neus gaten want een half verdoofde neus voelt nogal raar :grin:
Niks anders gebruiken.

Biertje

Bewuste gebruiker

YO WINEHOUSE,

Een lijn leggen is wat voor mij juist de magic is van coke, verder vind ik er geen zak aan... Denk er wel aan dat je NIET op de wc bril gaat werken ofzo want dan krijg je van die junk-uitziende-praktijken en voordat je 't weet knallen ze de deur open omdat ze denken dat dr iemand KO op de grond ligt. Verder moet je er ook aan denken dat niet op alle toiletten zo'n soort plateautje is! Ik zou dus gaan voor de sleutelpunten als je toch aan de coke wilt, en dat effect leuk vindt!

Succes en veel plezier

Angramar Temenos

Badass junkie

Ehh, beter begin je helemaal niet eraan, maar als je uppers wil proberen, waarom probeer je er niet een met een wat minder risico eerst? MDMA of Speed ofzo? Speed is evengoed verslavend trouwens, maar toch minder dan coke.

Vigilante

Wijs gebruiker

Als je het wil proberen moet ik zeggen dat dit wel als een hele spannende, en daardoor vette, 1e keer lijkt.
Lijkt mij zeker de moeite, mits je inderdaad rustig aan doet zodat je het risico verkleint om para te gaan. Para gaan wil je echt niet in zo'n situatie, ik schat de kans klein in, maar toch.

1e keer verdient rustig te zijn.

Debris

Bewuste gebruiker

Klinkt allemaal heel verstandig, maar ik ben benieuwd hoe je gebruik over 3 maanden is.
Veel beginnen heel verantwoord, houden dat een maand, 2 maanden, sommige 3, vol. En dan knalt langzaam de bom los.
Maar ik hoop dat dit niet het geval is, en uiteindelijk heb je 't allemaal nog zelf in de hand.

Laat 't een vette party wezen!

Origineel bericht (heb me even laten gaan):
Klinkt allemaal heel verstandig, maar ik ben benieuwd hoe je gebruik over 3 maanden is.
Veel beginnen heel verantwoord, houden dat een maand, 2 maanden, sommige 3, vol. En dan knalt langzaam de bom los, komt het boze mannetje naar boven dat vertelt dat je datgeen in je neus moet duwen, wat je helemaal niet wilt. Maar je bent verplicht "Het moet! Het moet! Anders zorg ik wel dat je geen leuke avond meer hebt." ondertussen leg je een nieuwe lijn omdat je tijdens het luisteren naar die boze gedachte die lijn hebt opgesnoven, maar dat ben je vergeten. Je moet die lijn pakken anders is je avond naar de klote. Maar nog voor je 't door hebt is de avond al voorbij en kom je erachter dat je de hele avond hebt liggen snuiven, in je eentje ergens in een hoekje. Helemaal alleen zonder contact met iemand, want dat heb je helemaal niet nodig. 't Enigste wat jij nodig hebt is die lijn, die lekkere lijn. Kijk, hij roept je! Hij roept je, hij schreeuwt dat hij je neus in wilt. "Ik wil opgesnoven worden!" hoor je ondertussen door je hoofd vliegen. Je hebt er wel zin in, jij wilt die lekkere klote lijn wel, maar toch ga je in discussie. Het is vies en je wilt 't niet. Nee, echt niet! Ik ben er klaar mee! Maar diep van binnen weet jij dat jij geen weerstand kan bieden tegen dat, datgeen wat alles doet en alles kan. Zonder dat is er geen jij, maar er is wel een dat zonder jou. Dat een wat je elke keer opnieuw weer zo slecht doet voelen, lichamelijk, mentaal. Je voelt je schuldig omdat je iedereen in de steek hebt gelaten. Je moeders geld waar ze zo hard voor heeft gewerkt heb jij gejat zodat je toch nog even goed kan voelen. Terwijl dat je wegkwijnt in je eigen ergernis en verdoemenis snuif je toch nog even snel een lijn op. Je kunt niet zonder, je mag niet zonder. Nee, je wilt niet zonder. Jawel, je wilt wel, je wilt wel een nieuwe lijn. Lekker, dat streepje gaat ook weer naar binnen. Nee! Ik wil niet! Je moet!

Maar toch ben je niet verslaafd.

Fulairyn

Belezen gebruiker

Je hebt er tenminste zo te horen goed over nagedacht.
Toch zou ik het niet stiekem doen en net als wat hierboven gezegd werd: op z'n minst 1 iemand het vertellen, voor het geval er toch iets fout gaat.

Ik zou het niet doen als ik jou was, maar als je het doet:
Have Fun!

Winehouse

Badass junkie

Angramar Temenos zei:
Ehh, beter begin je helemaal niet eraan, maar als je uppers wil proberen, waarom probeer je er niet een met een wat minder risico eerst? MDMA of Speed ofzo? Speed is evengoed verslavend trouwens, maar toch minder dan coke.

MDMA en Speed heb ik allebei al geprobeerd.
Van MDMA werd ik wat onrustig maar wel een heeleeee geile love feeling :hearteyes:
van Speed werd ik juist rustiger in m'n hoofd, dit komt omdat ik waarschijnlijk ADD heb.

Heeft Coke ook andere invloed op mij als ik daadwerkelijk ADD heb??

space scientist

Wijs gebruiker

Jazeker, ik word (ondertussen werdt) er ook rustig van en moest altijd achtelijk veel snuiven voor een beetje goed effect. De grammen vlogen door mijn neus heen.

Denk er nog een keer over na zou ik zeggen

trekdrop

Newbie
ik zou het wel met iemand anders doen of met iemand er bij. de eerst keer dat ik een sleute puntje had gesnoven was niet leuk ik ben 3 keer met mij koptegen de muur aan gevlogen heb in mij broekgepist zo bang was ik (geen grap) ik ging echt fout ik wist niks meer in mij hooft was ik nog gewoon hellder alleen ik kon niks doen toen heben ze mij een paar glazen water gegeven en daarnaa voelen ik mij pass weer chill dus pas op voor de eerst keer naa de eerste keer ben ik nooit meer zo hard gegaan op coke alleen nog meer chill ervaringe en nu doe ik het bijne elke week dus zeer verslavend ik hoop voor je dat je nooit verslaaft word aan deze troep ik heb ook add en heb vanalles geprobeerd maar coke is echt wel een van de verslavendste ik hoop dat jou eerst keer beter valt dan de mijne (sorry voor mij tiep foute ik ben dyslecties) :wink:

De Mosselman

Bewuste gebruiker

Winehouse zei:
van Speed werd ik juist rustiger in m'n hoofd, dit komt omdat ik waarschijnlijk ADD heb.

Heeft Coke ook andere invloed op mij als ik daadwerkelijk ADD heb??

Ik vermoed zelf ook dat ik ADD heb, en voor mij was het (achteraf gezien) best wel een uitweg en zo werd het al gauw elk weekend en af & toe een nacht doordeweeks in mn eentje de hort op, gedachten een plek geven.. Ik moet wel zeggen dat (oa door het gebruik van coke) ik een sterke persoonlijkheid heb gecreeerd, iets wat nu in mijn voordeel werkt nu ik tegen problemen in mn leven oploop (die weer duidelijk wijzen op ADD). Ik weet dat ik deze problemen makkelijk kan "oplossen"/omzeilen door (dex)amfetamine te gebruiken alleen ik wil het graag op eigen kracht doen.

Misschien ben ik wel helemaal niet zo sterk als ik denk, ben ook pas 19 dus misschien hou ik mezelf wel gigantisch voor de gek :wink: Voor mij heeft het iig wel een sterkere invloed op me als anderen op me heen, ik kan het nu prima weerstaan maar heb er weer dexamfetamine voor in de plaats gekregen..

Ik heb veel leuke momenten gehad ermee maar deze waren allemaal omdat ik met iemand samen gebruikte.. Vind het het nu niet meer waard om zoveel geld uit te geven aan dat effect, aangezien ik het gelijknamige effect x 10 in dexamfetamine heb gevonden.. Maarja dat is natuurlijk persoonlijk, denk erover na of de ervaring je zoveel waard is :) Have fun iig op je schoolfeest :)

Holden

Bewuste gebruiker
Ik zou het ten zeerste afraden..ten eerste omwille van je leeftijd maar ook omwille van je gevoelige karakter. Besef goed dat coke je geestestoestand intensifiëert. Dus als je je een beetje onzeker voelt en de coke begint uit te werken is dat onzekerheid³.

Maar zo te zien heb je toch al voor jezelf uitgemaakt dat je't gaat doen..

Let erop dat je genoeg vocht binnenkrijgt tijdens 't gebruik; bij voorkeur isotone dranken en als die niet voorhanden zijn pak je best water.
Als je jezelf al gedocumenteerd heb neem ik aan dat je je bewust bent van de korte werking van coke? Hou er dus rekening mee dat je na'n halfuurtje alweer enorme trek gaat krijgen en de kans groot is dat je dan weer effe naar de wc verdwijnt..En daarna weer..en daarna weer..en..

Wat mij het meest zorgen baart is dat niemand het mag weten omdat het JOUW ervaring moet worden. Ik zou zeggen: vertel het tegen je beste vriendinnen zodat die tenminste weten wat er gaande is. Het meest irritante onder coke is je slecht voelen terwijl niemand weet wat er gaande is, en het moeten verbergen..En je gaat je onrustig gaan voelen als je voor de zoveelste keer even moet verdwijnen om daarna weer "nuchter" te verschijnen..Je neus gaat misschien wat lopen, pupillen wat wijder,..dat zijn toch dingen die je best kan laten gebeuren, ipv ze moeten te verbergen!

Hoeveel je koopt/gebruikt is jouw keuze, maar met coke gaat het HEEL snel dus probeer er toch voor te zorgen dat je voor't einde van de avond nog een lijntje (of 2) overhoudt. Als je je dan zwaar kut begint te voelen en het feest is nog lang niet gedaan (EN niemand weet dat je gebruikt hebt) dan kan je daar nog (even) op terugvallen. Want ik zweer het je: weten dat je nog een paar uur aanwezig moet zijn, de afkick eraan komt, en je niets meer hebt..nja dat wil je nou niet bepaald meemaken denk ik..

Maak er een fijn feestje van, zorg dat je je steeds op je gemak voelt en niet onrustig.

Frog83

Bewuste gebruiker
Op wikipedia staat trouwens handige info over ADD , doordat ik er zelf mee bekend ben ook van andere kan ik wel zeggen dat de info heel goed is.

Ik vindt het de grootste onzin dat iemand roept in een donker steegje op je knieën belanden om geld te gaan verdienen,het is goed dat iemand bezorgd is, maar of het gegrond is en rationeel is een 2de.
Iedereen die aan drugs begint maakt kans zo te eindigen,mensen met een gevoeligheid er voor wat eerder mischien, je bent er wel zelf bij uiteraard voor zoiets gebeurt.
Als je drugs gebruik vaker zou willen doen is het mischien(ik zeg mischien het leven bied nu eenmaal niet al te veel garanties) in de hand te houden.Je vergtoot je kans er wel enorm mee.
Het zijn sterke verleidingen, en persoonlijk geloof ik niet zo in mensen die zeggen" ik gebruik aleen in het weekend maar heb het in de hand, volgens mij zijn dat uiterst zeldsame uitzonderingen, die mensen die het echt in de hand hebben en frequent gebruiken.

Je zegt iig goed ingelezen te hebben en al, dat is al groot plus punt.
Wel is het denk ik belangrijk wat andere ook zeggen dat je wel minimaal het aan een iemand moet vertellen.
Een beste vriendin ofso die er niet negatief tegenover staat, die je vertrouwd, en die die avond nuchter blijft zal denk ik het beste werken als "Trip sitter".
Gaat het goed heb je mischien een hele leuke avond zonder dat diegene je veroordeeld, en als het mis gaat kan ze helpen.Ik zou verder zeggen lees alles goed door, ga op je gevoel en verstand af, maak de keuze of je wat gaat nemen of niet.Als je er voor gaat neem een kleine hoeveelheid, pak niet te snel wat bij enzo, je hebt de tips wel gelezen.
Het is een hele lap tekst geworden en het meeste weet je mischien al wel, maar zo heb je hopelijk er wat aan.Als je heel erg bang bent fout te gaan raad ik het wel af,dan kun je beter in een rustigere setting een keer wat proberen eerst met iemand erbij ook.

De Mosselman

Bewuste gebruiker
Frog83 zei:
ADD brengt vaak ook depresive klachten met zich mee etc, dus je zal wat gevoeliger kunnen zijn voor verslaving ook je leeftijd kan hier een rol in spelen.
Nu is ze idd wel wat jong nog, maar ikzelf ook en vind/weet van mezelf dat ik een dusdanig sterke persoonlijkheid heb ontwikkeld dat drugs geen uitweg voor mij is, en dat ik goed verantwoording durf te nemen (en die ook neem) voor hetgene wat ik doe en t gene wat ik nog MOET doen.. Stel dat zij ook zo dusdanig sterk is, en een sterk verantwoordelijkheids gevoel heeft of kan creeeren, minimaliseert ze in ieder geval al de kans op verslaving omdat je bij jezelf te rade kan gaan als je je ergens niet goed in voelt.. Maar on the other hand, misschien is 17 geestelijk nog net iets te jong, dat je nog net ff een te "onbezorgd" leven kan of wil lijden..

(Misschien slaat niks hiervan op jou hoor Topicstarter, trek het je dus ook niet persoonlijk aan.. T zijn maar mijn gedachten, dont want to offend no one :))

TrippleKX

Belezen gebruiker

TeKNoZem zei:
Thafish zei:
Hoi,

gr Tahfish

Misschien. Maar het is vooral kortzichtig om iemand te gaan oordelen en een toekomst beeld gaan schetsen terwijl je diegenen helemaal niet kent. Vooral door hetgeen wat je dan waarschijnlijk mee hebt gemaakt.

Als er iets is wat ik geleerd heb met drugs en verslaving dan is het voornamelijk dat het aan de persoon zelf ligt en hoe stevig diegene in zijn of haar schoenen staat. Vandaar ook de reden waarom ik en meerdere met mij het advies hebben gegeven om er in ieder geval iemand van op de hoogte te brengen. Mocht het dan toch fout gaan is er iemand op de hoogte van de situatie. Het beste zou zijn met een ervaren persoon welke het liefst ervaring met de drug in kwestie heeft.

Het is altijd de persoon zelf die er voor kiest om advies op te volgen of niet. Maar om direct een flame post als reactie neer te zetten is nogal asociaal. Ongeacht of dit bedoeld was om diegene er van af te laten zien.

Ik ben in ieder geval blij dat je het toegeeft dat je fout zat en ik hoop dat je er zelf ook iets van geleerd hebt. Een boek kan je niet beoordelen aan de kaft zeggen ze toch altijd?

Hij zegt alleen wat voor ervaring hij er zelf mee heeft. Hij zegt toch niet dat dat zowiezo gaat gebeuren bij dat meisje..Hij had het inderdaad op een andere manier kunnen zeggen. Maar het was echt zijn bedoeling niet om haar in de grond te boren hoor. Ik vind die grote muilen hier op dat forum gelijk ook best irritant.

TeKNoZem

Wijs gebruiker

TrippleKX zei:
Hij zegt alleen wat voor ervaring hij er zelf mee heeft. Hij zegt toch niet dat dat zowiezo gaat gebeuren bij dat meisje..Hij had het inderdaad op een andere manier kunnen zeggen. Maar het was echt zijn bedoeling niet om haar in de grond te boren hoor. Ik vind die grote muilen hier op dat forum gelijk ook best irritant.

Zo bracht hij het anders wel, en dat was absoluut niet nodig. Dit heeft hij/zij ook zelf toegegeven en het was daarmee klaar. Ongeacht of het de bedoeling was Winehouse de grond in te boren, zo kwam het wel over. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, of beter gezegd: wie een grote muil heeft, kan hem terug verwachten.

Bovendien werd er in zijn eerste post wel zeker op een duidelijke manier gezegd dat in principe iedereen die an de drugs begint als een crackhoer eindigt, welke hij/zij ook direct na JunkXL en mijn posts (nota bene de post van hem in je quote) verteld zo niet bedoeld te hebben.

Door jou post heb je er alleen maar voor gezorgd dat ik hier alweer een post over moet typen, ik houd me liever bezig met nuttige zaken. Je post was volledig onnodig en heeft verder geen relevantie aan, of toegevoegde waarde voor, het topic.

Zorg er de volgende keer dat je iets of wat nuttigs post. Zodat het niet zorgt voor onnodige off topic reacties (zoals deze).

Dopezilla

Badass junkie
Mijn mening is dat je het eigenlijk niet moet doen. Je hebt je er over ingelezen, en je kent jezelf redelijk goed heb ik het idee, maar ik zou toch nog een paar jaartjes wachten. Maar veel recht van spreken heb ik niet, want ik was 19 (nog niet eens zo gek lang geleden) toen ik het voor het eerst probeerde, en geestelijk ben ik ook niet meteen de stabielste, dus het hóeft niet fout te gaan, maar probeer het maar te vermijden.

Maar, als je er dan toch aan begint, houdt er dan rekening mee dat je heel snel onopgemerkt al richting een verslaving kan gaan. Ik had er in het begin geen erg in, en toen deed ik het opeens een paar weken achter elkaar (dat het bij wijze van spreke steeds in m'n gezicht werd gegooid door volslagen onbekenden hielp ook niet mee), en dat is even schrikken.

Ook moet je zeker wel iemand inlichten, voor het geval dat je paranoïde wordt (wat een welbekende bijwerking is tegen de tijd dat het uit begint te werken en je alweer een nieuw lijntje nodig hebt). Overigens lijkt jouw gekozen setting me maar niks. Ik weet niet of er ook docenten aanwezig gaan zijn, maar als ze er zijn kan je het nog angstig gaan krijgen. Maar sowieso zou ik een andere gelegenheid kiezen, want een saai schoolfeest gaat op coke echt geen leuker schoolfeest worden, het zal hooguit een opgefokt schoolfeest worden.

Ook denk ik dat je met een halve gram wel rond gaat komen in je eentje voor je eerste keer. En begin inderdaad met sleutelpuntjes zoals al aangegeven werd in eerdere posts.

Ik weet niet hoe de crash gaat zijn voor je. Ik heb nooit last van de crash gehad op de avond zelf. Als het op was, dan was het op, en vond ik het wel best, maar ik ben hier geloof ik meer een uitzondering in dan de regel.

Als het op is voordat het feest is afgelopen, en je hebt last van de crash, ga dan lekker naar huis, want leuk gaat het niet meer worden.

Ook ga je (althans, dit is mijn eigen ervaring) de volgende dag erg chagrijnig zijn, en de rest van de week redelijk prikkelbaar. Hieruit zou je al moeten afleiden dat het een gevaarlijk goedje is.

Als je de neiging hebt om het snel nog eens te proberen, doe het dan alsjeblieft niet, want voor je het weet ga je er veel te makkelijk over nadenken (zie je wel, ik gebruik dit elke week en het gaat prima!), en raak je stiekem verslaafd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Olle

W.F.L.

Badass junkie
Als je dan toch gaat gebruiken zou ik overigens ook al een tijd vastprikken van "Nu doe ik het niet meer tot dan." Dat ga je toch vroeg of laat moeten doen, want anders wordt het gemakkelijk ieder weekend. Zo ervaar ik het althans. Kan best zijn dat je die belofte breekt, en ik weet dat het geen goeie oplossing is en dat het wellicht schuldgevoelens zou kunnen kweken en da's al helemaal niet goed. Maar als je die belofte breekt heb je zwart op wit een bewijs dat je er zeker mee moet opletten. Als je het wel kunt, good for you en geniet ervan.

Dopezilla

Badass junkie
Ja, dat is heel verstandig. Ik deed het opeens elke week, en besloot daarna gelukkig nog op tijd een pauze van een paar maanden te nemen. En die paar maanden houd ik nu ook steeds tussen mijn gebruik, want het spul is nu eenmaal retegevaarlijk.

Overigens snap ik niet waarom coke nou zo veel verslavender is dan xtc ofzo, aangezien xtc toch echt een stuk leuker is, vind ik. :grin:

Maar goed, ik dwaal af.

Olle

Chemical

Belezen gebruiker
Ollemann zei:
Ja, dat is heel verstandig. Ik deed het opeens elke week, en besloot daarna gelukkig nog op tijd een pauze van een paar maanden te nemen. En die paar maanden houd ik nu ook steeds tussen mijn gebruik, want het spul is nu eenmaal retegevaarlijk.

Overigens snap ik niet waarom coke nou zo veel verslavender is dan xtc ofzo, aangezien xtc toch echt een stuk leuker is, vind ik. :grin:

Maar goed, ik dwaal af.

Olle

elke drug is zowiezo verslavend omdat het leuk is, maar sommige drugs hebben dan nog extra verslavende eigenschappen ( coke,tabak,.. ) die het nog verslavender maken .

Bovenaan