Jongen (15) in coma na snuiven van butaangas

Nathaniel

Wijs gebruiker
OUD GASTEL - Een vijftienjarige jongen uit Oud Gastel is deze week in zorgwekkende toestand in het ziekenhuis beland na het snuiven van butaangas.De scholier zou enige tijd in coma zijn geraakt nadat hij 's avonds in zijn ouderlijke woning een hartstilstand had gekregen. Volgens de politie is het slachtoffer door zijn familie gevonden. Het drama heeft grote indruk gemaakt in de vriendenkring van de tiener. Het jongerenwerk in de gemeente Halderberge en verslavingsorganisatie Novadic Kentron reageren geschrokken. Zij onderzoeken of sprake is van een nieuwe hype. Twee jaar geleden kwam een 17-jarige jongen uit Alphen om het leven na het snuiven van schoonmaakspray.

bron

Dacht meteen aan dit topic. Misschien moeten we eens een lachgas promo tour organiseren, die koters snappen d'r niks van...

[Veronica]DE LACHGAS PROMO TOUR KOMT NAAR JE TOE DEZE ZOMERRRRRRRR!!![/Veronica]

( :stoned: )

Flameon

Badass junkie
Hoe dom ben je dan? Maar even goed triest dat het is gebeurd. 15 jaar, experimenterende fase .... maar zonder zich goed in te lezen en zomaar beginnen aan iets, met dit als gevolg. Jammer dat de overheid te weinig geld beschikbaar stelt voor deze vorm van voorlichting

kaasbaas

Badass junkie
Flameon zei:
Hoe dom ben je dan? Maar even goed triest dat het is gebeurd. 15 jaar, experimenterende fase .... maar zonder zich goed in te lezen en zomaar beginnen aan iets, met dit als gevolg. Jammer dat de overheid te weinig geld beschikbaar stelt voor deze vorm van voorlichting

Sja dat is toch wel een reden waarom drugs verboden blijven. 'T is zelfs de reden waarom paddo's verboden zijn geworden... Mensen kennen hun grenzen niet, doen domme dingen met drugs en betalen er een prijs voor.

Zonde...

Nathaniel

Wijs gebruiker
Dit lijkt mij geen toevallige gelijkenis..

soldiermoney zei:
Niet mijn blunder, maar die van een oud maatje van me. (Jeff) Ik moet dit even kwijt hier

Hij inhaleerde soms butaangas/aanstekergas. Dom, fucking dom, een gewaarschuwd man telt voor twee. Twee, twee bussen op 1 avond. Komtie
Deze keer deed hij het op zijn kamer. Z'n ouders waren beneden, en z'n zusje in de kamer naast hem.
In de waas van het gas stapt hij naar zijn zusje en fluistert dat er inbrekers zijn (waarschijnlijk hoorde hij zijn ouders in de woonkamer) Zusje gaat naar beneden, en zegt tegen haar ouders dat Jeff gek doet. Op dat moment komt Jeff de trap afgestommeld, de laatste 4 treden valt hij naar beneden en krijgt gelijk een hartstilstand. De buurman heeft hem gereanimeerd. In de ambulance heeft hij weer 2 hartstilstanden gehad. Na weer gereanimeerd te zijn raakte hij in coma. Het was maar de vraag of hij het er levend vanaf zou brengen.
Nu, een ongeveer een week later kan hij weer praten en bewegen.
Een ongelofelijke blunder, die hier misschien niet eens thuis hoort. Butaangas is namelijk geen drugs.

(gepost op 21 september)

Einstein

Badass junkie
Nathaniel zei:
DE LACHGAS PROMO TOUR KOMT NAAR JE TOE DEZE ZOMERRRRRRRR!!!
:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Ik vraag me af hoe wanhopig je moet zijn om butaangas te snuiven zonder even onderzoek te doen naar de gevolgen en/of alternatieven zoals wiet of paddo's. Buiten dat is het natuurlijk wel erg wat er hier gebeurd is, een gevolg van de cultuur van hypocrisie op het gebied van drugs en de illegaliteit van bepaalde middelen.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Dit is in Amerika een tijd lang een hype geweest. Zoals iedereen weet is het niet mogelijk om gewoon voor een lange tijd je adem in te houden. Je reflexen zullen er dan voor zorgen dat je weer gaat ademen. Een manier om ervoor te zorgen dat je alsnof zuurstof tekort krijgt is een gas inademen waar geen zuurstof in zit. Je kunt dan fijn doorademen, maar je krijgt wel een zuurstoftekort.

De rillingen lopen al over mijn rug als ik het alleen al zo lees....
Ik zou dit mijn ergste vijand nog niet eens aan doen.

burnevil92

Belezen gebruiker
ik vind butaangas een zeer leuke drugs om te doen :grin: maar ik doe het bijna nooit omdat ik weet hoe schaddelijk het is..

Flameon

Badass junkie
burnevil92 zei:
ik vind butaangas een zeer leuke drugs om te doen :grin: maar ik doe het bijna nooit omdat ik weet hoe schaddelijk het is..

Laat bovcenstaande een wijze les voor je zijn!
Butaangas is levensgevaarlijk, en maakt je meer naar de klote dan menig drugs dan ook

Irezz

Bewuste gebruiker
Ik zou 'm huisarrest geven tot ie 20.000 giga-ballonnen heeft opgeblazen, + een exacte replica van het disneykasteel in Parijs. In clownsballons, en real size. 's zien hoe stoer z'n longinhoud dan is.

Mijngod, lachgas proberen, akkoord, maar het zo ver drijven, al merk je écht alsje te ver gaat...

Wizziewiz

Newbie
Butaan:
Gezondheidsgevaren:
Inademing van hoge dampconcentraties kan verzwakking van het centrale zenuwstelsel (CZN) veroorzaken, leidend tot duizeligheid, een lichtgevoel in het hoofd, hoofdpijn en misselijkheid.
Door hoge gasconcentraties kan de beschikbare zuurstof in de lucht verdreven worden en kunnen verlies van bewustzijn en overlijden plotseling optreden als gevolg van gebrek aan zuurstof.
Blootstelling aan snel expanderende gassen kan vriesbrandwonden aan de ogen en/of op de huid veroorzaken.

Hoezo stimulerend danwel psychedelisch. Net zoiets als wurgsex. :(

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wizziewiz zei:
Hoezo stimulerend danwel psychedelisch. Net zoiets als wurgsex.
Vast goed bedoeld dit wizziewiz, maar je haalt een post van 7 jaar oud omhoog. Waarmee je juist alleen maar onnodige aandacht geeft aan het gebruik van butaangas, bovendien wordt het gebruik in het topic ook zwaar afgeraden door iedereen. Dit soort topics onnodig omhoog halen werkt helaas denk ik eerder averechts.

Bovenaan