Jong gebruiken..

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
Even over drugs, waarschijnlijk hoort iedereen het vaak genoeg, maar het maakt ECHT meer kapot dan je lief is.. Mijn motivatie om te stoppen is geweest dat ik op een keer in de spiegel keek en mezelf niet meer herkende, wat ik zag was een klein meisje met diepe wallen onder haar ogen, een ingevallen gezicht en misschien nog maar 40 kilo.. plus dat ik heel depressief was.

Op m’n 13e slikte ik mijn eerste pilletje en had ik wel eens paddo’s gegeten, ik weet het het is jong en ik begrijp nu ook niet waar zo jong de nieuwsgierigheid voor drugs vandaan kwam, waarschijnlijk omdat m’n broer en z’n vrienden het deden en ik vond het stoer en was beinvloedbaar.

Nou, toen viel het allemaal nog wel mee met m’n drugsgebruik, totdat ik op m’n 14e een drugsgebruikende vriend van 20 jaar kreeg, hij dealde drugs dus het was er altijd. Nouja ik was tot over m’n oren verliefd en we gingen direct samen wonen, vanaf dat moment ging alles bergafwaarts, ik snoof speed en coke, ik slikte pillen, ik deed mee als hij ketamine of lsd deed, eigelijk nam ik alle drugs wel die voor m’n neus lagen, en het bleef niet bij afentoe, het was dagelijks. Ik viel kilo’s af, ik at bijna niks, ik feestte alleen maar, en ik vond het geweldig, ik dacht dat ik m’n alles had gevonden en dat we zouden gaan trouwen, maar eigelijk leefde ik niet echt.. ik ging niet naar school, ik werkte niet.. Ik sliep, ik gebruikte en ik feestte.. zo ging het door, een halfjaar, ik gebruikte wat er was, soms waren dat heel veel pillen, soms veel speed, dan weer coke, het maaktte me niet uit, want als ik nuchter was was ik depressief, ik merkte dat ik steeds vaker huilde en zelfmoordneigingen had, inmiddels was ik 15. ik had de band met m’n familie verpest, en als mijn oude vrienden me zagen schrokken ze zich rot.. ik deed dingen die ik niet hoorde te doen op mijn leeftijd.. maar ik was blind..

En toen gebeurde het.. mijn vriend dumpte me, hij had me ingeruild voor een ander meisje, ik heb me nog nooit zo vreselijk gevoelt, ik dacht dat ik niet zonder hem kon leven, ik heb de eerste weken alleen maar gehuild en ben weer bij m’n ouders ingetrokken, op voorwaarde dat ik geen drugs meer zou gebruiken, dat wou ik ook helemaal niet, ik wou weg uit dit leven, ik wou weer beter worden, en weer aan school beginnen.. ik heb nog een heel leven voor me.. en als ik op dezelfde toer door was gegaan was ik nu misschien wel dood geweest, ik heb gemerkt dat drugs echt niet alleen maar leuk zijn, want het stoppen gaat niet makkelijk.. m’n depressie is minder geworden maar de verslaving blijft, ik heb altijd zin in coke, als ik het zie begint m’n hart al sneller te kloppen en krijg ik direct zweethanden, maar ik wil m’n leven weer opbouwen en weg uit het hele drugswereldje..

Ik heb nu hulp bij m’n verslaving en ben van plan om weer helemaal beter te worden, ik ben 15! Ik snap echt niet waar ik mee bezig was.. dus wat ik bedoel te zeggen.. VOORAL tegen jongeren gebruikers, doe niet zo naief en wacht tot je een jaar of 20 bent! Dan kan het, maar als je jong bent heeft drugs zoveel effect op je lichaam en geest.. en ik kan het weten..

Dat wilde ik ff kwijt..

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je drugs gebruikt in die mate, brengt het inderdaad niets dan rottigheid teweeg. Dit is niet echt de schuld van de drugs, maar van je foute keuzes. Wel, je bent 15 en je wilt ervan af. Dus niet alles is verloren. 14 is inderdaad véél te jong om er mee te beginnen.

Maar het kan ook anders. Je kan wel degelijk een balans vinden tussen normaal leven en druggebruik. Als je er maar controle over weten te houden. Kan je dit niet, of je merkt dat het uit de hand kan/gaat lopen, stop ermee.

Ik hoop dat je verhaal inderdaad mensen aanzetten tot nadenken die in hetzelfde schuitje zitten als jij.

Ik wens je nog héél veel succes met her herordenen van je leven! Succes meisje!

Greetz, Argulas

-spaceman-

Badass junkie
OMG, goed dat je er vanaf bent gekomen...
en goed voor alle broekies die het stoer vinden om jong te beginnen...

Freezing

Bewuste gebruiker
Ik blow sinds mn 15e, en eerste pilletje was ik ook 15.

Ben nu 16 maar hou alles fijn met mate. Dit hou ik ook wel vol, ik blow 1x per week en 1 a 2x per 2 maanden 2 of 3 pilletjes op 2 feesten.

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Gelukkig dat ik tot mijn 20stje alleen maar dronk, blowde en 1x paddo's had gebruikt.. Daarna ging het snel en heb nu in 1 jaar tijd mdma/xtc coke en pep gebruikt maar heb het uitstekend onder controle, ben wel een tijdje, rond mijn 17e een erge blowjunk geweest maar ook daar ben ik vanaf.. Maar mooi verhaal en laat het idd een les zijn voor de jongere mensen die in de zelfde situatie zitten of komen! En veel succes met je vorderingen! Is achteraf maar goed dat het zo gelopen is misschien.. :wave:

TrippyShit

Badass junkie
ik ben zelf 16 en heb xtc, mdma kristal, paddo's, coke, lsd en wiet/alcohol gedaan behalve de coke(waardeloze kutzooi en veels te duur) doe ik de rest ook nog steeds.. probeer het met mate te doen maar is soms best lastig vooral met xtc/mdma bij uitgaan bijvoorbeeld. Blowen doe ik trouwens elke dag, en ben bang dat ik daar niet zo gemakkelijk meer mee kan stoppen.

azgaza

Badass junkie
13 is inderdaad veel te jong om te beginnen en voor pillen/coke/speed dagelijks is 15 inderdaad redelijk shoquerend. Goed dat je er vanaf probeert te komen en ik hoop dat je de gemiste periode van je leven nog in kan halen.
Ik begon zelf toen ik 15 was met blowen, en heb dat jaar ook een aantal keer paddo's gedaan. Op mijn 17e kwam LSD er bij en het totaal van beide drugs ligt nu op 22 ervaring (14x paddo's, 8x lsd), en hoewel het misschien een beetje veel is weet ik elke losse ervaring nog precies, van de tripmiddelen dan, en heb ik van elk moment genoten en er niks voor verpest. Natuurlijk is het heel anders in de zin van dat tripmiddelen niet verslavend zijn en geen voorraden uitputten zodat de kans op depressie ook afwezig is. En ik was natuurlijk 2 jaar ouder.
Maar tochsucces met er verder afkomen, tis niet goed dergelijke dingen te doen op je 14-15e elke dag. Echt niet.

Purple haze

Bewuste gebruiker
14 is wel erg jong om te beginnen, ik blowde pas van mn 20ste. Hoewel ik toch een kleine blow verslaving heb gehad dus, pas er mee op als je drugs gebuikt.
Als je voelt dat het uit de hand loopt moet je er mee stoppen. Drugs lost niks op aan je problemen. :stoned: :stoned:

Northawke

Wijs gebruiker
Ik ken behoorlijk wat gebruikers en degene die voor hun 18e al behoorlijk wat consumeerden zijn allemaal vet in de shit gekomen. Mensen die na hun 18e een periode hadden van flink gebruiken lieten het vaak na een poosje liggen en gingen verder met hun leven. Dat zet me af en toe wel aan het denken.

Ik ben zelf pas serieus begonnen op m'n 22ste (met speed, xtc etc.) en dat heb ik nog geen twee á drie jaar volgehouden. Toen had ik het wel gezien. Blowen en de psychedelica zullen altijd in m'n leven blijven (blowen in mindere mate, want dat ligt me als mens minder).

erwin krol

Bewuste gebruiker
Northawke zei:
Ik ken behoorlijk wat gebruikers en degene die voor hun 18e al behoorlijk wat consumeerden zijn allemaal vet in de shit gekomen. Mensen die na hun 18e een periode hadden van flink gebruiken lieten het vaak na een poosje liggen en gingen verder met hun leven. Dat zet me af en toe wel aan het denken.

Zeker, hier nog een. Na 18e begonnen en veel rustperiodes gekend van 0 gebruik.
Degenen die eerder begonnen zijn houden echt meer resteffecten over aan bv lsd.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Ik vind dat dit eigelijk nogal bullshit is wat je steld..
Want je leven zo aan drugs verneuken is niet gebonden aan je leeftijd, maar wat voor principes je voor jezelf steld en wat voor plaats je de drugs geeft in je leven. Iemand van ''20 jaar'' kan net zo hard z'n leven verneuken aan de drugs als iemand van 15 hoor..

Verder wens ik je het allerbeste in je leven, en ik hoop dat je van de drugs af kan blijven..

erwin krol

Bewuste gebruiker
^is ook zo, iemand van 20 of 96 kan zich net zo schuldig maken aan verslaving. De kans daarop is wel kleiner, inmiddels staat wetenschappelijk vast dat de kans op verslaving groter is als je jonger begint.

Northawke

Wijs gebruiker
Iemand van 15 is misschien wat sneller geneigd om z'n leven te verkloten dan iemand van 20. Puur en alleen al het overzien van risico's gaat beter op een oudere leeftijd. Tuurlijk zijn er mensen van 15 die net zo verantwoordelijk zijn als mensen van 20 en ouder en andersom natuurlijk ook. Maar ik denk dat het risico van te snel overboard gaan gewoon hoger ligt op een jongere leeftijd.

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat mensen die te jong gebruiken zich toch eerder laten gaan in overmatig gebruik omdat ze de gevolgen minder kunnen overzien (ik weet dat ik jong ben, maar ik zie dat wel in), daarom vermijdt ik verslavende middelen en wachtte ik met LSD tot mijn 17e, wat ik een prima leeftijd vind daarvoor trouwens.
Een jointje op je 15-16e vind ik nog niet heel erg, maar veel gebruik is gewoon erg slecht op die leeftijd.

Aking

Wijs gebruiker
Ik ben er persoonlijk ook erg blij mee dat ik er nu pas mee bezig ben.. en niet op mn 15e ofzo al... want dan had ik vermoedelijk nu al lang en breed in de goot gelegen

psilocybine

Bewuste gebruiker
Nja ik ben ook erg jong begonne
14 eerste paddo trip, eerste pil en lijn speed
15 eerste keer lsd en keta (noem maar op)
maar in die maten dat jij gebruikte :confused: :confused:
nee sorry dat gaat ver
ookal was ik zo jong
nog heb ik het gehoude bij af en toe
.. hang een beetje van persoon tot persoon af vind ik

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Precies, bij mij ongeveer het zelfde. Wel nog niet zoveel gedaan en ook ietsjes later, meestte op mijn 16e..
Het hangt gewoon allemaal van jezelf af..

Hype

Bewuste gebruiker
Een verhaal dat ook weer duidelijk maakt dat je gewoon beter pas met drugs kan beginnen als de emotionele rollercoaster genaamd pubertijd in wat rustiger vaarwater komt.

Hans

Wijs gebruiker
^ Ik denk inderdaad dat dat een heel grote factor is. Zo rond je 14e heb je al genoeg zorgen aan je kop.

Deranged

Badass junkie
Dit is voor mij momenteel een lastig onderwerp, en in combinatie met mijn lastige stemming en lastige afwijkende visie kan dat alleen maar heel erg lastig worden.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Hmm...ik was ook veertien toen ik begon, en tot m'n 17e alles onder controle weten te houden...maar nu een jaar later wil ik van alles af, geen geblow meer totdat ik weet dat ik zonder kan...Kan ik eenmaal zonder, na een geruime tijd, zal ik wel na een tijdje weer rustig aan en met mate gaan gebruiken, maar zonder de verslaving :) Van 3+ gram per dag naar 0 is best kut btw :P

RASCAL

Newbie
SLECHTSTE JAAR UIT MIJN LEVEN

Heb vroeger een vriend gehad met een thuisadressje voor weed
daar kwamen alle soorten mensen ook andere dealers die andere dingen verkochten zoals sos , vitesse enzovoort
na een tijdje begon ik ook rond te delen voor mijn vriend tot op een dag dat ik meer dan 800gr per dag verkocht samen met mn vriend en zelf mijn winst gewoon opsmoorde want ik beschouwde mezelf niet als een dealer dus van winst trok ik mezelf niks aan
ik smoorde ongeveer tussen de 20 en 25gr weed per dag en dronk daarbij zeer veel want iedereen deed dit dus da was normaal
ook kreeg ik alle soorten oppepmiddelen en tripmiddelen in mijn handen gestampt die ik zonder tegenspruttelen binnen werke want dit was gratis waarna ik nachten wakker bleef en over straat dwaalde toen ik snachts niet kon slapen
op 1 dag heb ik eens 300gr paddo's en truffels naar binnen in 48uuur
ik was toen 17jaar en het duurde totdat onze hoofddealer ( waar ik bijna woonde ) opgepakt werd enzowat al mn vrienden rondom mij verdwenen dat ik doorhad dat dit verkeerd was
nu rook ik gemiddelt 2 of 3 jointjes in de week ( soms meer ) en in het weekend ongeveer 3gram
ik hoop dat dit een boodschap is voor alle jonge gebruikers
HOU JE VERSLAVING BINNEN DE PERKEN WANT VOOR JE HET WEET IS HET TE LAAT
cheers RASCAL

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Hmm...dus dat betekend als je 0,5 grams joint bouwt dat 't neerkomt idd op zo'n 40 tot 50 jointes per dag, stel dat je altijd 24 uur per dat wakker bent rook je dan minimaal ieder half uur eentje...maakt niet uit wanneer...Da's best veel...ik zou het niet redden, en ik betwijfel 't ook. Maar 't blijft erbij dat 't veel is :grin:

RASCAL

Newbie
Vrije Geest zei:
Hmm...dus dat betekend als je 0,5 grams joint bouwt dat 't neerkomt idd op zo'n 40 tot 50 jointes per dag, stel dat je altijd 24 uur per dat wakker bent rook je dan minimaal ieder half uur eentje...maakt niet uit wanneer...Da's best veel...ik zou het niet redden, en ik betwijfel 't ook. Maar 't blijft erbij dat 't veel is :grin:
ik woog voor de fun soms mn weed voor ik ze rolde en kwam meestal tussen 0.7 en 1.3
rond de gram dus
mn makker houde altijd zn aantallen bij , die kwam aan +-60 per dag

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Okee, dus je rookte 60 joints per dag? Stel je slaapt gem 6 uur per nacht hou je 18 uur over... dus 60/18 is 3.3 joint per uur, dus 60 min/3.3 elke 18 minuten een joint?
Ik rook, en blow zelf niet, maar opzich lijkt het me mogelijk, en ja ik verveel me... :)

jcp

Bewuste gebruiker
Moet je natuurlijk niet vergeten daar nog de tijd af te trekken die je nodig hebt om een joint te draaien! :wink:

Dus dan heb je bijvoorbeeld 3 minuten nodig om een joint dicht te vouwen...

Dan heb je 15 minuten over om hem op te roken, doe je dat in 5 minuten, kun je nog 10 minuten wat nuttigs doen voordat je weer aan de slag kan :grin:

Vergeet ook niet dat volgens het trimbos een joint net zo slecht voor je is als 5 peuken...

Dus 60 x 5 = 300 peuken per dag aan teer en koolmonixide enz in je longen, dat is ongeveer 15 pakjes peuken per dag :P :grin:

RASCAL

Newbie
TechNora zei:
Okee, dus je rookte 60 joints per dag? Stel je slaapt gem 6 uur per nacht hou je 18 uur over... dus 60/18 is 3.3 joint per uur, dus 60 min/3.3 elke 18 minuten een joint?
Ik rook, en blow zelf niet, maar opzich lijkt het me mogelijk, en ja ik verveel me... :)
excuseer ik begrijp dt het moeilijk is aan te nemen maar maar ik hoef mij hier toch niet over te verantwoorden ofwal ?
mijn makker ging net zoals mij slapen rond 3a4uur en word wakker rond 7uur haklf8
hierdoor takelde hij zwaar af door deze slaastoornis ikzelf werd wakker rond 9uur aangezien ik sliep op de zetel en er dan al volk over de vloerkwam ...

Bovenaan