Je lever

ballie15

Belezen gebruiker
Beste mensen,
wat is het effect van XTC op je lever?
En dan bedoel ik niet het effect op lange termijn, maar wordt je lever extra belast o.i.d. tijdens gebruik?
Naja, ik ga eerst maar even googlen, dit is natuurlijk pure luiheid.
Als iemand er toch iets over kwijt wil, graag.
Alvast bedankt!
Gegroet.

Funky Monkey

Badass junkie
XTC word afgebroken door je lever en uitgescheden via je nieren... XTC is niet makkelijk af te breken dus ze krijgen wel een vlinke opdonder even :)

thunder-droopy

Belezen gebruiker
iid zoals hierboven al gezegd, xtc is een gif voor je lichaam en wordt door je lever o.a. eruit gefiltert, aangezien het een lastig af te breken stof is draait je lever op volle toeren tijdens het gebruik van xtc ( en na het gebruik tot de xtc uit je systeem is) .
ben je gezond dan krijgt je lever en je nieren best ff een optater maar zal het niet tot grote problemen leiden ( bij normaal gebruik dan he)
bij overmatig gebruik en/of te vaak achter elkaar kan er blijvende schade ontstaan.

Play_bunny

Wijs gebruiker
ik heb ergens gelezen dat je van xrc gebruik acuut nier- en leverfalen kan krijgen. (Ik zal wel even gaan kijken waar ik de bron kan vinden.) Echt goed voor je lever zal het dus zeker niet zijn.

ballie15

Belezen gebruiker
Geen alcohol

Ik gebruik geen alcohol en xtc tegelijk.
Ik maak me vooral een beetje zorgen omdat ik een paar weken geleden een weekend veel gezopen had ( doe ik niet op regelmatige basis) en op maandag en dinsdag een stekende pijn had in mijn lever-area.
Aangezien I love Techno eraan komt en ik graag drugsgebruik redelijk wil overleven was ik even op zoek naar relevante informatie.

Ik ben niet geel uitgeslagen ( althans, dat heeft niemand mij gemeld) maar het zat me niet zo lekker.
Ik denk dat ik gewoon even rustig met een kwartje begin en dan kijk wat het gaat doen.
Ook zal ik vantevoren even de plek van de EHBO-post lokaliseren.

Bedankt voor jullie reacties!
Natalie

MetaalKonijn

Badass junkie
Een kwartje is wel erg karig. :P

Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat XTC gebruik destructief is, en dat je in de dagen die na gebruik komen maar zo goed mogelijk moet rehabiliteren. :)

Marc39

Newbie
Natuurlijk krijgt je lever en je nieren een enorme optater. Daarom is het belangrijk dat je naast voldoende water drinken ook ervoor zorgt dat je regelmatig naar het toilet gaat. Dat lijkt logisch, maar in de euforie wil dat nog wel eens vergeten worden.
Beste tip is, gebruik met mate. Dan kun je er het langste van genieten!

Spacecowboy

Experimenterende gebruiker
Marc39 zei:
Natuurlijk krijgt je lever en je nieren een enorme optater. Daarom is het belangrijk dat je naast voldoende water drinken ook ervoor zorgt dat je regelmatig naar het toilet gaat. Dat lijkt logisch, maar in de euforie wil dat nog wel eens vergeten worden.
Beste tip is, gebruik met mate. Dan kun je er het langste van genieten!
Alleen verrot dat je tijdens x zo moeilijk kan pissen :+

iedere keer denk ik weer "hee ik moet" sta je daar weer te druppelen...

ballie15

Belezen gebruiker
Daarna

Ik ben nog op zoek naar het middel dat gewoon bij de drogist te krijgen is voor na het gebruik.
Was dat nou St. Janskruid ofzo?
Ik moet even gaan zoeken...

Arenshi

Bewuste gebruiker
E

kheb deze morgen 5 nov een bloedstaaltje moeten laten trekken omdat ik gezwolle klieren in myn nek heb... vorige woensdag heb ik x genomen maar gelukkig gaat dit niet meer aan te tonen zyn in myn bloed dankzy myn lever... XTC, Speed, Coke zyn stoffen die relatief snel worden afgebroken door de lever (2-3 dagen) en daarna is er niets meer van aan te tonen in bloed of urine. THC ( de werkzame stof in weed ) daarentegen word pas na 2-3 weken afgebroken aangezien dit zich in het lichaamsvet zet en zich langzaamaan laat afbreken... Men ma gaat dus wss terug boos zyn aangezien ik gezegd had om te stoppen met drugs... achja volgende week is ze het wss al vergeten :grin:

Ciao :wave:

Bovenaan