Jaren mentaal niet in orde, psychedelische kant proberen?

Ketaboer23

Experimenterende gebruiker
Goedemorgen mede forum leden

Zoals de titel al vermeld, ben ik geïnteresseerd geraakt in de werkende wijze van psychedelische drugs zoals dmt paddo’s etc, dankzij de mentale potentie het kan hebben. Dit omdat ik zat ben telkens medicatie te switchen en van A naar B word gestuurd ik probeer het kort te houden het zit zo;

Ik heb nu inmiddels al een jaar of 4 extreme last van depressie, extreem overmoeid slaapproblemen, onbewuste stress, gewichtstoename ongeacht sport of dieet, vlakt in emoties en gevoel, futloos, ongelukkig, etc.. dit is op het ene of andere moment begonnen het begon met vermoeidheid en meer slaap inmiddels tot dit.

Kortom, ik voel me simpel gezegd niet meer mezelf was altijd energiek,vrolijk, gelukkig, ondernemend, sociaal echt het totale tegenovergestelde van hoe ik nu ben ik ken mezelf niet meer.

Ik heb tig keer me bloed laten testen, 2 slaap onder zoeken gehad waarvan eerst apneu dacht te hebben daar een beugel voor gehad maar na geen verbetering een ander onderzoek laten doen in een uitgebreid slaap ziekenhuis, dit maal bleek het wellicht een “mentaal” onder liggende kwestie te zijn omdat ik vaak wakker word snachts en dus niet uitgerust ben (4 jaar lang) en de hele dag meer enkelt wil slapen en overmoeid ben enkelt de apneu bleek echter niet zo intens te zijn en ookal had ik het gehad waren de klachten niet zo erg die ik ervaar volgens de slaap onderzoeker.

Ben inmiddels bij 3 psychiaters geweest, 3 psychologen diverse therapie gehad nu Inmiddels 16 soorten medicijnen geprobeerd van anti-depresivas naar anti-psychotica tot add medicatie en nu modafinil en sta alweer in de wachtrij voor het volgende traject… “ADD/depressie” is zover het enigste wat ik nu te horen heb gehad, maar zonder effectieve behandelingen toch weer aangemeld om verder te kijken.

Mijn probleem met al dit is dat niks maar dan ook niks helpt. Ik heb al vaker aangegeven niet weet wat mijn probleem is waardoor ik mij zo voel, ik heb het idee het onbewust is, therapie zoals CGT was ik na de 3e behandeling klaar mee, deze psycholoog denkt dat ik mijn oorzaak niet zal vinden en de behandeling moest afmaken, hoe kan ik ergens op bouwen als ik niet weet waar of wat de oorzaak is? Ik weet best met stress en gedachte gang om te gaan, altijd positief te blijven. Maar ik voel me belemmerd door iets, drugs helpen me afentoe ff de lol der weer in te hebben vooral speed dat doet me echt mezelf weer toe brengen maar nu moet het wel leuk blijven omdat ik er geen verslaving aan wil over houden hoe verleidelijk het ook kan zijn, ook tig supplementen geprobeerd als http Gabba etc

Ik kan wel uren doorgaan maar tis echt teveel in die 4 jaar kort gezegd heb ik zonder enig resultaat te hebben bereikt, 4 jaar weggeslapen leven noem ik het maar. De zin en toekomst is donker aan het worden ik raak radeloos.. we blijven natuurlijk positief.

Ik heb als het komt op psychedelische drugs niet de hoogste ervaring of kennis, mijn vrienden zijn er ook niet van. Vroeger wel geblowd nu nog wel is ketamine en 2cb gebruikt dat is het op xtc etc wel na.

Ik lees namelijk steeds vaker dat psychedelische drugs schijnbaar extreem goed jezelf weer in kaart te brengen, DMT blijkt zo geestverruimend te zijn jezelf reset.
Microdoseren schijnt ook een flinke uitkomst te bieden na een tijd te doen.

Ik hoor graag meer over deze richting van zelf hulp, ik moet ff kijken hoe ik dit moet gaan uitvoeren wellicht met een non-gebruikende vriend als tripsitter, ik heb namelijk goeie hoop in deze manier van mentaal beter worden, die 4 jaar dat ik nu inmiddels bezig ben met geen enkele wijze uitkomsten ben ik nu wel zat.

Wellicht zijn er meer die hetzelfde verhaal delen als mij en dit ook zo hebben opgelost? Of van de ervaren psychedelic users die weten wat ik het beste zou kunnen doen.

Alle hulp is van harte welkom.

ps; deze post staat ook in een andere subvermeld maar kreeg deze enkelt daar niet verwijderd, denk dat dit toch de juiste plek is

• Like
Waarderingen: ljuv

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat slik je nu nog aan medicatie?

Psychedelica kunnen zeker behulpzaam zijn, maar het is geen heilige graal. Of een instant oplossing. Ik zou hier dan ook niet aan beginnen zonder overleg met je arts/behandelaar.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Kijk eens op netflix de docu "magic medicine" en de docu "fantastic fungi". Daar kom je al een heel eind mee.. en er bestaat zoiets als "microdoseren" (zeer kleine hoeveelheden psychedelica).. verder is er nog de serie "The mind explained" eveneens op netflix, seizoen 1 aflevering "mindfulness" en de ander is "psychedelica". Dat bij elkaar zal je kijk veranderen en kan ik toch zelf niet beter uitleggen... veel kijkplezier

Ketaboer23

Wat slik je nu nog aan medicatie?

Psychedelica kunnen zeker behulpzaam zijn, maar het is geen heilige graal. Of een instant oplossing. Ik zou hier dan ook niet aan beginnen zonder overleg met je arts/behandelaar.
Op dit moment modafinil, de laatste antidepressiva was citrelopam, hiermee sinds vorige week mee gestopt.

En ja dat is natuurlijk zeker zo, ik verwacht ook niet dat het na gebruik meteen allemaal ff beter is maar het lijkt er in iedergeval op dat het 10x maal beter is dan de rotzooi van de farmaceutische kant. Meer bijwerkingen dan het goed doet, en vervolgens werkt het niet.

Ik heb me arts destijds al is gevraagd voor cbd olie maar dat was enkelt voor terminale mensen zei die, vervolgens zei die om een of andere plant dan te vermalen via de smartshop nooit meer wat mee gedaan toen.

Sinds kort heb ik hem idd over het proberen van psychedelische drugs, me huisarts is ondertussen een vriend geworden ik kom er nog net niet wekelijks. Hij vind ook dat de zorg richting mij echt massaal kut gaat en hij het ook zat is, staan nu duideijke hulpvraag vermeld bij me nieuwe inschrijvingen dankzij de dokter, om terug te komen op psychedelische middelen kon hij moeilijk wat over kwijt maar hij snapte mijn kant dondersgoed hij raad het niet af maar ook niet aan mits ervaring etc.

• Like

Ketaboer23

Kijk eens op netflix de docu "magic medicine" en de docu "fantastic fungi". Daar kom je al een heel eind mee.. en er bestaat zoiets als "microdoseren" (zeer kleine hoeveelheden psychedelica).. verder is er nog de serie "The mind explained" eveneens op netflix, seizoen 1 aflevering "mindfulness" en de ander is "psychedelica". Dat bij elkaar zal je kijk veranderen en kan ik toch zelf niet beter uitleggen... veel kijkplezier
Zal ik zeker doen! Klinkt interessant, maar hoe bedoel je precies mijn kijk ernaar zal veranderen?

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Zal ik zeker doen! Klinkt interessant, maar hoe bedoel je precies mijn kijk ernaar zal veranderen?
Nou.. er is een verband tussen psychedelica, meditatie; de werking van de linker- en rechter hemisfeer en onze allerdaagse perceptie . Om het grotere plaatje te zien, helpen deze documentaires om inzicht hierin te krijgen. Een ingewikkelde maar mind-blowing documentaire.. die je op het beste kan bewaren voor het laatst is "The devided brain" van Ian McGilchrist: https://vimeo.com/ondemand/thedividedbrain

mitchieee

Wijs gebruiker
ik ben ook flink depressief en herken al je klachten, ik ken me zelf eigelijk ook niet meer, maar tripmiddelen hebben mij het leren te accepteren en anders in het leven te staan en me zelf beter leren kennen dan ik ooit gekent had, ik weet niet hoe het zit met je medicatie (daar moet je zelf ff naar zoeken hoe of wat) maar ik denk dat je het zeker een poging kan wagen… het kan eng worden maar het is PRACHTIG, je komt bij je onbewusten dus ook mischien de problemen waar je tegen aan loop en hoe je dat kan oplossen

( ik zou het alsnog zonder tripsitter doen want die houd tog dingen tegen wat er in je headspace gaat rondhangen, mischien dat hij op een andere kamer aan het chillen is tot het wat minder gaat en zelf niet oplosbaar zal zijn) maar dat moet je zelf ff kijken wat jij het fijnst en veiligst vind

Zoraa

Wijs gebruiker
Ik heb me arts destijds al is gevraagd voor cbd olie maar dat was enkelt voor terminale mensen zei die, vervolgens zei die om een of andere plant dan te vermalen via de smartshop nooit meer wat mee gedaan toen.
Dit is dus echt grote zeer grote kul!!
Wat heeft jou ervan weerhouden om zelf onderzoek te doen op internet naar cbd olie?
Cbd is helemaal niet alleen bedoeld voor terminale patiënten. Het is juist mits juist gebruikt een erg goed middel. Kan je alleen maar adviseren dit te gaan onderzoeken op het internet. Kijk vooral ook naar de cbd raw fullspectrum. Echt je kunt er heel veel baat bij hebben.

Je zegt jezelf kwijt te zijn.. het lijkt mij persoonlijk helemaal geen goed idee om op eigen houtje nu psychedelische middelen te gebruiken. Ook zijn er veel aanbieders die je geheel begeleid willen helpen met therapeutische psychedelische middelen ( trip therapie)
Ook daar is veel over te vinden op het internet.
Wens je veel succes in je zoektocht

• Like

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik begin maar even hiermee omdat dit je hoofdvraag is:

Wellicht zijn er meer die hetzelfde verhaal delen als mij en dit ook zo hebben opgelost? Of van de ervaren psychedelic users die weten wat ik het beste zou kunnen doen.
Ik ben wel depressief geweest, jaren terug, en tijdens die depressie heb ik ook wel eens getript op LSD. Nou, dat was gelijk mijn minst prettige trip en ik heb er ook geen levensveranderende inzichten van gehad, terwijl ik dat bij sommige andere trips wel zo heb ervaren. In mijn geval was ik al depressief, en een half uur voordat ik ging trippen hoorde ik dat degene op wie ik hopeloos verliefd was een nieuwe relatie was aangegaan met een bekende van ons. Ik weet niet precies waarom ik toen dacht dat ik alsnog wel LSD kon nemen. Maar dat was dus niet zo'n goed plan. Tijdens de piek veranderden de gezichten van mensen in varkens. Het was een soort manifestatie van het gevoel wat ik voor hen had; ik walgde van ze en wilde dat ze weggingen (terwijl ik varkens eigenlijk best chille dieren vind, maar daar dacht mijn trip kennelijk anders over). Uiteindelijk ben ik maar in mijn tent gaan zitten wachten tot de trip voorbij was.

Niet om te zeggen dat alle psychedelische trips zo zullen verlopen als je depressief bent. Maar depressie is wel een risicofactor voor een vervelende tripervaring. Dat is een beetje de catch-22 van psychedelica. Aan de ene kant verschaffen ze nieuwe inzichten en gevoelens van verbinding, precies wat je kan gebruiken als je depressief bent, maar aan de andere kant maakt de depressie het waarschijnlijker dat je een angstige of moeilijke ervaring hebt.

Als je dus echt vast van plan bent om psychedelica te proberen, zorg dan in ieder geval dat je kalm bent, dat de omgeving gunstig is en wees bereid om op het allerlaatste moment te zeggen dat het toch niet zo goed uitkomt.

Psychedelica zijn geen quick-fix voor je problemen. Maar soms kunnen ze wel ineens een inzicht geven waardoor je anders naar de zaken gaat kijken. Of en wanneer dat gebeurt, dat is lastig te voorspellen. Daarom zijn andere therapievormen veiliger en betrouwbaarder. Maar dan moet je ze wel een kans geven.

therapie zoals CGT was ik na de 3e behandeling klaar mee, deze psycholoog denkt dat ik mijn oorzaak niet zal vinden en de behandeling moest afmaken, hoe kan ik ergens op bouwen als ik niet weet waar of wat de oorzaak is? Ik weet best met stress en gedachte gang om te gaan, altijd positief te blijven.

Het doel van cognitieve gedragstherapie is namelijk om te ontdekken wat er nou precies aan de hand is. Dat kost wel veel tijd en kan mede daardoor heel frustrerend zijn ja. Over het algemeen wordt ervan uit gegaan dat het een half jaar duurt voordat je voldoende vertrouwen heb opgebouwd met de behandelaar om echt goed jezelf te kunnen bevragen. Na drie behandelingen kan je dus geen resultaat verwachten :wink:

Maar ik voel me belemmerd door iets, drugs helpen me afentoe ff de lol der weer in te hebben vooral speed dat doet me echt mezelf weer toe brengen maar nu moet het wel leuk blijven omdat ik er geen verslaving aan wil over houden hoe verleidelijk het ook kan zijn.
Juist middelen zoals speed kunnen een depressie verergeren vanwege hun effect op het beloningssysteem van het brein. Daardoor zijn alledaagse genotsprikkels die je ervaart bij eten, ontspanning, sociale interactie, etc. niet meer voldoende om echt te genieten. Regelmatig gebruik van drugs kan op die manier aan de basis liggen van een depressie. Dat is een beetje tegenstrijdig omdat je door de depressie juist enorm zin krijgt in een verzetje, en omdat middelen zoals speed dan juist een quick-fix brengen. Maar je gaat er eigenlijk alleen maar door achteruit. Dus die speed kan je echt maar beter laten liggen denk ik.

• Like

Ketaboer23

Nou.. er is een verband tussen psychedelica, meditatie; de werking van de linker- en rechter hemisfeer en onze allerdaagse perceptie . Om het grotere plaatje te zien, helpen deze documentaires om inzicht hierin te krijgen. Een ingewikkelde maar mind-blowing documentaire.. die je op het beste kan bewaren voor het laatst is "The devided brain" van Ian McGilchrist: https://vimeo.com/ondemand/thedividedbrain
Ahh oke op die manier, bedankt man! Ik ga dit zeker even allemaal bekijken klinkt erg interessant!

Ketaboer23

ik ben ook flink depressief en herken al je klachten, ik ken me zelf eigelijk ook niet meer, maar tripmiddelen hebben mij het leren te accepteren en anders in het leven te staan en me zelf beter leren kennen dan ik ooit gekent had, ik weet niet hoe het zit met je medicatie (daar moet je zelf ff naar zoeken hoe of wat) maar ik denk dat je het zeker een poging kan wagen… het kan eng worden maar het is PRACHTIG, je komt bij je onbewusten dus ook mischien de problemen waar je tegen aan loop en hoe je dat kan oplossen

( ik zou het alsnog zonder tripsitter doen want die houd tog dingen tegen wat er in je headspace gaat rondhangen, mischien dat hij op een andere kamer aan het chillen is tot het wat minder gaat en zelf niet oplosbaar zal zijn) maar dat moet je zelf ff kijken wat jij het fijnst en veiligst vind
Ja precies man, tis nu echt puur de poging/gok nemen, ga het nu maar alternatief proberen en zover zie ik hele goeie tripreports/breakthroughs en hoop er mee hetzelfde in elk geval te bereiken, dat ik weet hoe het zit en er met de way it is door het leven kan.

maar alleen roken ? ik woon namelijk thuis ken eventueel bij me vriendin maar ja die zit er dan sws wel bij de geur zal niet aangenaam zijn denk ik zo thuis.

Ketaboer23

Dit is dus echt grote zeer grote kul!!
Wat heeft jou ervan weerhouden om zelf onderzoek te doen op internet naar cbd olie?
Cbd is helemaal niet alleen bedoeld voor terminale patiënten. Het is juist mits juist gebruikt een erg goed middel. Kan je alleen maar adviseren dit te gaan onderzoeken op het internet. Kijk vooral ook naar de cbd raw fullspectrum. Echt je kunt er heel veel baat bij hebben.

Je zegt jezelf kwijt te zijn.. het lijkt mij persoonlijk helemaal geen goed idee om op eigen houtje nu psychedelische middelen te gebruiken. Ook zijn er veel aanbieders die je geheel begeleid willen helpen met therapeutische psychedelische middelen ( trip therapie)
Ook daar is veel over te vinden op het internet.
Wens je veel succes in je zoektocht
Klopt, ik snap wat je bedoelt over die CBD niet alleen voor de terminale is. Ik heb het al ver van te voren ooit in verdiept enzo toen destijds had ik z’n 10% flesje gekocht voor 50 euro om het uit te proberen, ma na het flesje op was merkte ik niet echt een verschil, toen begrepen van meerdere dat het allemaal gedoogde zooi is dat verkocht word, tis peperduur als je hogere cbd % wilt hebben en het is niet eens puur, Ik probeer het nu via iemands vader te verkrijgen die maakt het namelijk zelf.

Met terminaal bedoelde hij echter dat het niet zo 123 voorschreven word wel vaak bij terminale mensen, farmaceutische CBD is daarin tegen net zo gedoogd en gecontroleerd maar de CBD is daar in tegen wel wat echter omdat het “medische” cannabis is en velen potenter dan wat je online besteld.

En nee klopt man daarom kwam ik ook hier naar dit forum om het een en andere ervaring voor op te vragen, ik ben namelijk niet z’n extreem ervaren psychedelische gebruiker, ben daar in tegen wel een ervaren gebruiken van xtc, speed, mdma, 6apb, mmc, ket, 2cb etc dus kwa gebruik en verwachting sta ik niet gek op te kijken laat het op me afkomen heel laag gedoseerd beginnen, had dat trouwens wel gezocht of er begeleiding is zoals een psychiater die dat doet, vond er toen wel een paar maar kost je ff een paar 1000 euro. Nee dankje.

zit nu veel op reddit en google velen info te verzamelen en nu hier dit bericht geplaatst om extra ervaring op te doen.

mitchieee

Wijs gebruiker
Ja precies man, tis nu echt puur de poging/gok nemen, ga het nu maar alternatief proberen en zover zie ik hele goeie tripreports/breakthroughs en hoop er mee hetzelfde in elk geval te bereiken, dat ik weet hoe het zit en er met de way it is door het leven kan.

maar alleen roken ? ik woon namelijk thuis ken eventueel bij me vriendin maar ja die zit er dan sws wel bij de geur zal niet aangenaam zijn denk ik zo thuis.

dan bedoel je de dmt? die geur ruik je als je het verbrand heel erg, maar als je het vaped bijna totaal niet of als je het goed rook mischien met raampje open, na mijn dmt trip kwam ik goed in het leven met nog meer verbazing alleen geen echt bericht eraan, wie weet is dat anders bij jou maar na een goede truffel trip kwam ik een stuk verder

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ahh oke op die manier, bedankt man! Ik ga dit zeker even allemaal bekijken klinkt erg interessant!
Ja, de laatste documentaire is wel betaald en in vimeo krijg ik het niet voor elkaar om ondertiteling in te stellen. Dus je moet wel een beetje engels kunnen volgen. Als ik je een volgorde aan zou kunnen raden is het deze:
1. the mind explained - mindfulness (uitleg DMN en link met meditatie)
2. the mind explained - psychedelics (uitleg korte geschiedenis psychedelica, wat het doet en link met DMN en meditatie)
3. fantastic fungi (de wereld van paddestoelen, geneeskracht en intro naar medicinale werking bij angst voor de dood, depressie)
4. magic medicine (voorbeeld met diverse patiënten, hoog gedoseerde trips in begeleide setting en de verhalen die eruit voorkomen)
5. the divided brain (uitgebreide uitleg over de hemisferen en hoe we dit terug zien in de samenleving en tot een explosie van geestelijke kwalen heeft geleid)

Wellicht nog een klein staartje voor als je interesse hebt in microdoseren (verhaal van een vrouw bij wie geen enkele vorm van medicatie heeft geholpen bij depressieve klachten).

Ik kan je nog wel 1000 dingen toesturen.. maar denk dat dit al voldoende is om je op weg te helpen. Heel veel succes met kijken!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
dan bedoel je de dmt? die geur ruik je als je het verbrand heel erg, maar als je het vaped bijna totaal niet of als je het goed rook mischien met raampje open, na mijn dmt trip kwam ik goed in het leven met nog meer verbazing alleen geen echt bericht eraan, wie weet is dat anders bij jou maar na een goede truffel trip kwam ik een stuk verder

Hm, ik heb DMT gevaped, ik denk wel op een redelijk juiste manier (met VaporGenie), maar het specifieke DMT-geurtje is dan nog steeds wel aanwezig hoor. :wink:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Dit heeft niet zozeer met trippen te maken maar met schimmels in zijn algemeenheid
Dat klopt, het zet fungi in een ander daglicht. Ik weet niet wat de topic starter weet/denkt te weten over paddo's en fantastic fungi is een prachtige kennismaking met dit koninkrijk en erg toegankelijk. Het is dan ook de intro m.i. naar de psychedelische tak.. zonder gelijk de diepte in te gaan. Psychedelica komen wat later aan bod in de docu, maar het geeft iets om weer verder op te borduren/zoeken; roland griffiths, paul stamets, andrew weil, johns hopkins. Michael pollan, Dennis McKenna kom je weer tegen in "the mind explained" en imperial college london en david nutt via "magic medicine". Vandaar dan ook dat ik deze als eerste zou kijken.

Bovenaan