is roze speed anders?

speedkills

Experimenterende gebruiker
wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de witte/gelige pep en roze pep?
Ik heb op dit forum gezocht en lees een aantal dingen, deze twee lijken me het meest waarschijnlijk;
kleurstof, of restproduct.

wie-o-wie weet hoe dit zit?????

speedkills

ja dacht ik all
maar het wordt altijd aangeprezen of je echt DE SHIT in handen hebt :rolleyes:

thanx voor het snelle antwoord,
kan ik nog afdingen op de prijs :wink:

Endymion

speedkills zei:
ja dacht ik all
maar het wordt altijd aangeprezen of je echt DE SHIT in handen hebt :rolleyes:

thanx voor het snelle antwoord,
kan ik nog afdingen op de prijs :wink:

Kan toch ook hele goeie roze speed zijn? Dan is het toch ook DE SHIT :wink:

Waar ik haal hebben ze eigelijk altijd hetzelfde. Sinds een tijdje is het roze maar de prijs is niet veranderd en de werking is eigelijk ook niet echt anders ofzo.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb wel eens roze pep gehad die supergoed was, maar heb ook roze spul in handen gehad dat naar rotte vis of zweetvoeten meurde en waarvan de kwaliteit heel matig was... Wat mij betreft zegt die kleur dus niet zoveel, als het z'n werk maar naar behoren doet!

Heb trouwens wel ooit jaaaaren geleden met Koninginnedag eens knaloranje pep gehad. Was speciaal voor de gelegenheid natuulijk! Was in eerste instantie wel echt een beetje raar, maar het rook heerlijk naar appeltjes en ik ben er ook toen keihard op gegaan!

roze speed is geen fluit verschil met witte; khe b ze da al zelf zien doen; ze mengen daar gewoon een of ander pilleken-medicijn tussen en da wordt kanl roos :tongueout:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Heb wel is gele, licht blauw, roze gehad, of gewoon spierwit.

Maakt niet zoveel uit eigenlijk, de een is goed, de andere niet.. Ik weet niet hoe ze het doen, maar zal wel een kleurstofje zijn. Of een bepaald product wat ( teveel? ) is gebruikt met het maken ervan.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Vrijdag, en voor de eerste keer in jaren heb ik nog eens van die roze. Kleur maakt misschien niet uit, maar roze is bij mij nog nooit slecht geweest. Met gele heb ik dan weer slechte ervaringen.

De geur van het drogende eerste lijntje is veel sterker dan ik gewoon ben, het ruikt alsof het mijn hele neus aan flarden gaat branden. Lets find out.

als ik wil maak ik alle kleuren speed :grin: je neemt pasta je sprijdt het op een gekleurd papier legt het onder de zonnenbank voor 10-15 min en de speed heeft dezelfde kleur als het papier :grin: leuk he ( kun je zeggen dat het een nieuwe soort is en vraag je 20 euro per gram lolz ha )

caninus

Bewuste gebruiker
allemaal gelul. of methodes van amateurs

De rose kleur krijg je op het laatst van het proces. Bij het opkloppen van de speed wordt zwavelzuur langzaam toegevoegd. Als dit te snel gebeurd krijg je de licht rose tint. ik ken er ook die dit trouwens expres doen om de roze kleur te krijgen

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Door jou heb ik vanacht gedroomd over roze speed, en over groene! En ik mocht beide pakjes ruilen tegen paarse. :openmouth:

Proffesor Xavier

Ik wil niet met de deur in huis vallen.
En wil ook niet propogeren dat ik alles beter weet dan de rest, aangezien ik zelf een beroep heb die toch wel scheikundig een beetje met dit allemaal te maken heeft.

Waarom is sommige speed roze :

(hier zijn meerdere mogenlijk heden voor, echter is de hoofreden de manier van het afdraaien ervan.)

De vorming van een rozige gloed of kleur komt vooral door het toevoegen van zwavelzuur aan de base op een te hoge of te lage temperatuur.

Heeft dit verder te maken met de effectiviteit ervan ?
Volmondig : JA !
Namelijk dat de eindreactie van de Base dus niet volkomen goed gaat en er sommige resten Zwavelzuur achter blijven in het eindproduct met als gevolg een verschikkelijk brandende Sulfaat !
Of in nog ergere vorm een bloedneus ervan krijgen.

Toedeliedokie :wave:

Soma

Bewuste gebruiker
Ik dacht al dat er iets niet klopte. Ik heb vorige week voor het eerst roze speed in mijn handen gekregen en ik dacht eerst dat het maar kleurstof was, maar toen ik er mijn eerste lijn van snoof had ik het gevoel dat mijn neus van binnen aan het kapotbranden was. Ik weet wel dat speed brandt in je neus, maar zuivere pep brandt nog redelijk aangenaam terwijl die roze rommel dus echt letterlijk mijn neus van binnen wegvrat. Ik heb dan ook voor het eerst in mijn leven een bloedneus gekregen na het snuiven van een lijn.

Valt hier iets aan te doen dan? Is er geen manier om die speed nog een beetje normaal te maken?

boeka

Newbie
Ik heb eens gele,witte en roze had, en daarvan moetek zeggen dat roze zeer goede was...

Van roze niets van afkick had ,dag erna ook kunnen eten, en 'k voelde mij vree goed alsek hem snoof..

Drientje

DF-koning
Kleur zegt geen ene donder, als het hard brand in je neus heb je gewoon troep, en als het niet brand ook. Als je al 5 dagen aan het snuiven bent en het brand dan, is je neus gewoon naar de kloten en wordt het tijd om te gaan slapen en de dokter te bellen de volgende dag.

Soma

Bewuste gebruiker
Volgens mij klopt die uitleg van Xavier wel hoor. Ik heb nu al op verschillende sites gelezen dat roze speed teveel zwavelzuur bevat (rommel dus).

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
de pep die ik wel eens snuif die brand wel de eerste paar lijnen, maar na een tijdje voel ik dat niet zo ernstig meer, naja soms wel opeens een lijn die dan je neus brand maar zoizo vind ik het nooit egt ''pijn'' doen ofzo, het is wel uit te houden zegmaar :P

Soma

Bewuste gebruiker
Het is een feit dat goeie pep brandt in de neus. Maar die roze troep die ik nu heb brandt echt abnormaal hard. Het is nu al een paar dagen geleden dat ik nog wat gesnoven heb en ik had gisteren weeral last van een bloedneus..

The_kid

Re:

caninus zei:
allemaal gelul. of methodes van amateurs

De rose kleur krijg je op het laatst van het proces. Bij het opkloppen van de speed wordt zwavelzuur langzaam toegevoegd. Als dit te snel gebeurd krijg je de licht rose tint. ik ken er ook die dit trouwens expres doen om de roze kleur te krijgen
Weet jij wat gelul is jonge de zever die jij hier zojuist verkoopt....

200 ml 40% methylamine in water

hydrochloric acid for HCl reaction

Table salt for HCl reaction

one pint of methanol for condenser cooling

one tank of commercial nitrogen

calcium chloride for drying tube

84.3 ml benzyl chloride

16.2 g magnesium turnings

2 lbs. anhydrous ether

small amount of crystalline iodine

44 g acetaldehyde

dit is de lijst met ingrediënten om Amphetamines te produceren
zie jij hier sulfuric acid tussen staan??....NEE?....jammer nou,...
DE enige amateur hier ben jij, ik krijg het van zo'n mense als jij zeker met men pepkop :P

evil_kermit

Bewuste gebruiker
heb ooit eens roze speed gehad en dat was gewoon mijn verse pasta op een roze vloeipapier gelegd en voila => roze speed

van dat zwavelzuur ik weet het niet hoor,dat goedje ruikt echt wel sterk door.moest mijn speed naar zwavelzuur ruiken,ik kom er niet aan denk ik.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
het zal allemaal wel kloppen maar mijn zekerheden zijn ook dat benzyl metyl keton een grondstof voor pep is, ik zie hem er na mijn idee niet bijstaan :confused: verklaring?
(niet om te kutten, gewoon zekerweten dat er geen onzin word verspreid) :sunglasses:

Een lichtroze gloed is idd een aanwijzing voor problemen tijdens de productie, de gloed zie je vaak in grotere hoeveelheden, maar niet duidelijk in bv een lijntje. Het is dus echt heel licht roze.

Moet zeggen dat ik persoonlijk niet vind dat deze nou zo extreem veel erger brand, en hij doet zijn werk meestal prima...

maar ik heb ook heel wat batches voorbij zien komen die met behulp van crepe-papier op de pasta, of andere manieren fel roze was gemaakt. Opzich zit je niet te wachten op een rode neus van de kleurstof, maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit niet uitstekend kan zijn.

Bovenaan