Is medicatie (fentanyl) per post ONTVANGEN strafbaar

RN12

Newbie
Zoals hierboven vermeld is een doosje fentanyl pillen per post ONTVANGEN strafbaar? Kan ik hiervoor een werk/celstraf krijgen?

Hoef geen waarschuwing over gevaren fentanyl. Alleen of de politie met handboeien op de stoep kan staan met die envelop… ?
dank

Manu76

Badass junkie
Ja, lijkt me wel ja. Op zijn minst om je te ondervragen en wat dat allemaal inhoudt.
Ik verwacht ook dat ze wel meer gaan onderzoeken. Je behoort zeker op een gekleurde lijst te komen.

• Like
Waarderingen: RN12

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Zoals hierboven vermeld is een doosje fentanyl pillen per post ONTVANGEN strafbaar? Kan ik hiervoor een werk/celstraf krijgen?

Hoef geen waarschuwing over gevaren fentanyl. Alleen of de politie met handboeien op de stoep kan staan met die envelop… ?
dank

Of je opgepakt/vervolgt/bestraft gaat worden is natuurlijk de vraag, maar je bent strafbaar ja. Fentanyl valt onder lijst 1 van de Opiumwet.

• Like

Ketamingo23

Belezen gebruiker
Als het 1 doosje is dan acht ik de kans klein dat ze echt veel onderzoek doen, ik verwacht wel dat de politie je adres registreert en misschien meer controleert op post naar jou adres.

Als de politie inderdaad aan de deur komt zijn dit volgensmij de straffen als ze er een zaak van maken:

Als je word veroordeeld voor bestellen voor het dealen:
11 t/m 30 pillen
Eerste overtreding= eis 120 taakstraf

Als je word veroordeeld voor eigen gebruik:
Meer dan 10 pillen:
Eerste overtreding: €750,- boete

Als hier een zaak van word gemaakt worden er natuurlijk ook factoren als verslaving (als dat de reden is) etc meegerekend.

Dit zijn volgensmij de straffen
Bron: https://www.de-strafrechtadvocaat.nl/drugshandel-advocaat/

• Like

Neo-Shulginist

Badass junkie
In principe wordt bezit van een halve gram harddrugs voor eigen gebruik niet bestraft. Maar een halve gram fentanyl is zóveel, dat het OM daar dan denk ik wel een probleem van maakt. Vooral omdat het bekend staat als een levensgevaarlijke drug. Wat dat betreft zullen ze al niet blij zijn dat het met de post wordt verstuurd, omdat dat een gevaar is voor de gezondheid van mensen die bij de postbezorging werken. Ik heb eigenlijk nog nooit een (Nederlandse) rechtszaak gezien waarbij iemand specifiek voor dat bezorgrisico aansprakelijk werd gesteld. Maar het zou mogelijk aangepakt kunnen worden. Vaak zijn ze enkel geïnteresseerd in degene die het verstuurt. Dus als ze geloven dat je zelf niet dealt dan heb je met kleine hoeveelheden niet zo snel een probleem. Wel is drugsbezit op zichzelf strafbaar. Dus je kan gepakt worden als iemand daar zijn zinnen op heeft gezet.

Raver

Badass junkie

dank

Ik denk dat je buiten dat ze geïnteresseerd in jou, vooral geïnteresseerd zijn in de verkoper en waar dit spul vandaan komt. Die vragen zal je zeker kunnen verwachten.

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Dit snap ik dus niet hè… ik heb maand of 2 fentanyl pleisters gehad op voorschrift voor pijnbestrijding… is toch niets recreatiefs aan?

Raver

Badass junkie
Dit snap ik dus niet hè… ik heb maand of 2 fentanyl pleisters gehad op voorschrift voor pijnbestrijding… is toch niets recreatiefs aan?

Wijze van toediening en dosering verschillen enorm. Transdermale toediening werkt trager en daardoor minder merkbaar.

Je hebt ook neusspray en tabletten voor onder de tong dacht ik. Die zijn over het algemeen wat zwaarder en worden veel minder snel voorgeschreven dan pleisters.

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Wijze van toediening en dosering verschillen enorm. Transdermale toediening werkt trager en daardoor minder merkbaar.

Je hebt ook neusspray en tabletten voor onder de tong dacht ik. Die zijn over het algemeen wat zwaarder en worden veel minder snel voorgeschreven dan pleisters.
Ik had de laagste dosis en was daar zo misselijk en mottig van…

Universje

Newbie
Mij lijkt niet dat medicijnen ontvangen via de post per definitie strafbaar is. Zelf kreeg ik voorheen mijn ADHD medicatie (Elvanse ofwel Lisdexamfetamine) van de apotheek via de post.

Paranoize.

Badass junkie
Fentanyl is bekend als de meest gevaarlijke drug die er nu rondgaat zou daar heel voorzichtig te werk mee gaan 😂

Bovenaan