Is me weed oogst klaar ?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter

kraakaap

Newbie
ik ging altijd oogsten als de toppen keihard en compact waren.
je THC gehalte ziet er picobella uit :stoned:
maak een sneetje onderaan de stam dan maakt hij nog meer thc aan omdat hij stresst.
zo deed ik het altijd.

pawelonius

Belezen gebruiker
Ik moet zelf ook nog mijn eerste oogst doen dus ik heb er nog niet heel veel verstand van, maar ik zie dat een deel 'milky' is, maar een deel lijkt mij ook nog doorzichtig. Ik denk dat je dus nog ff moet wachten.

Dat over die snee: dat wil ik wel eens van meer mensen horen, want dan ga ik het ook doen :tongueout:

EDIT:
hoe had je deze foto gemaakt? via een loep of microscoop of kun jij ver inzoomen met je camera?

gtje

Bewuste gebruiker
hey man nee die zijn nog niet oogstrijp

wanneer alles milky is zal die een heldere high geven met een lichte stoney gevoel

laat je het doorgaan tot het 50/50 is met amber/milky krijg je een wat stonere wietje

laat je het staan tot ze helemaal amberkleurig is dan word het een echte stonerzzz wietje..

dat laaste is lang niet altijd prettig bij sativa achtige kun je beter oogsten wanner het 50/50 is dit geeft een veel lekkerder gevoel. zo op de foto te zien kan ze zeker nog wel een ruime week wanneer ze onder kunstlicht staat . mocht ze buiten staan en verduisterd worden o.i.d zeker nog wel 2 weken

suc6

greetzzz gtje

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
kraakaap zei:
maak een sneetje onderaan de stam dan maakt hij nog meer thc aan omdat hij stresst.
zo deed ik het altijd.

Volgens mijn weten is dit je reinste bullshit. Als die plant energie moet gaat steken in het helen van een wond en dus gaat stressen, hoe minder energie die overhoud voor de bloei/thc aanmaak. Net als mensen die alle bladeren gaan verwijderen 2 weken voor de oogst. Dat is echt dom waar daar haalt de plant zijn laatste weken ook erg veel stoffen uit die hij weer gebruikt voor de toppen.

Achja wiet fabeltjes. :P

Mayan

Bewuste gebruiker
Neen die techniek klopt dipptone, die noemt klieven.
Klieven heeft haar nut al bewezen bij wietplanten. Ik heb het gehoord van mensen dat de toppen veel harder zijn. Niet meer opbrengst, maar wel hardere toppen.

Ze doen dat bij tomaten ook :)

Je moet dan wel geen sneetje maken in de stam vanonder, maar een gehele openening en daar iets tussensteken ... wel zien dat alles goed bij elkaar blijft m.b.v. een touw he.
(wat dan weer outdoor oppassen is voor schimmel.)

gtje

Bewuste gebruiker
@tippy kees: waarop baseer je dat???? makkelijk iets roepen maar ik weet 100% dat JIJ er naast zit ... ben duzzz benieuwd naar je bron van info

greetzzz masteryero

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mayan zei:
Neen die techniek klopt dipptone, die noemt klieven.
Klieven heeft haar nut al bewezen bij wietplanten. Ik heb het gehoord van mensen dat de toppen veel harder zijn. Niet meer opbrengst, maar wel hardere toppen.

Ze doen dat bij tomaten ook :)

Je moet dan wel geen sneetje maken in de stam vanonder, maar een gehele openening en daar iets tussensteken ... wel zien dat alles goed bij elkaar blijft m.b.v. een touw he.
(wat dan weer outdoor oppassen is voor schimmel.)

Bewezen? Is dat een officieel onderzoek geweest? Mag ik de bron aub?

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik heb dat van prorider op jointjedraaien.nl, lijkt me wel een betrouwbare bron te wezen me dunkt. En er zijn er nog die dat daar gedaan hebben, op wf ook.

Zelf zou ik nooit klieven, maar het is nu eenmaal wel een gekende methode in het canna gebeuren.

trippykees

Belezen gebruiker
gtje zei:
@tippy kees: waarop baseer je dat???? makkelijk iets roepen maar ik weet 100% dat JIJ er naast zit ... ben duzzz benieuwd naar je bron van info

greetzzz masteryero
als de kristallen een anijs-kleurig tintje hebben is het rijp, als ze wit zijn
nog niet.
En die kleur is overduidelijk te zien..

cracker

Belezen gebruiker
Ja als het om binnenweed gaat.
Wacht tot 75 % van de haartjes bruin zijn, dan oogsten, NEE man.
MAAR ik wacht tot ik echt geen een wit haartje zag, dus alles bruin, en dan begon ik met het afknippen van de grote bladeren.
Kijk gewoon eerst naar de haartjes, en dan naar de toppen zelf.

Wat dat klieven aan de stam wil zeggen, net geen reet.
Bewezen,, kom op wie doet er zo een onderzoek.
En zelf dan nog moet je 2 ruimtes hebben, 1 waar je ze gewoon in kweek.
De 2de waar je ze klieft.
OF NEE een ruimte die je verdeeld door 2.

Je kan wel door te weinig water geven de laatste dagen, ervoor zorgen dat de plant meer thc, gaat aanmaken.
Je moet er voor zorgen dat de plant denkt dat zij gaat sterven, dat gebeurt ook in de natuur.
Hierdoor gaat deze extra thc produceren, om voor voortplanting te zorgen.
MAAR er zijn zo veel verhalen....

Aan de foto kan ik zien dat er thc op zit, maak eens een van de top zelf....

doemaar

Newbie
Re: heb een plant buiten

kan iemand mij raad geven? heb een plant buiten staan (soort , hawai en nog iets ) staat al sinds begin juni.Is nu bijna 2 meter groot er beginnen klein knopjes aan te komen , men vraag is gaan er nog meer topjes aan groeien of is het daar al telaat voor? kan iemand mij raad geven ? :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripper zei:
Je beter een nieuwe topic openen.

True, maar ik geef toch hier even snel advies.

doemaar zei:
kan iemand mij raad geven? heb een plant buiten staan (soort , hawai en nog iets ) staat al sinds begin juni.Is nu bijna 2 meter groot er beginnen klein knopjes aan te komen , men vraag is gaan er nog meer topjes aan groeien of is het daar al telaat voor? kan iemand mij raad geven ? :)

Was de soort toevallig hawaiien snow?
Dit is een voornamelijke sativa soort, en heeft binnen een bloeitijd van 10 weken.
Buiten kun je dus wel op 12 weken rekenen.

Als ze nu pas begint te bloeien, is het helaas vergeeft.
Sommige mensen gooien nu al hele planten weg vanwege de rot.

Ik zou dr nog zo lang mogelijk laten staan, tot de eerste rot verschijnt en dan oogsten.
Rijp of niet rijp, dan heb je in ieder geval wat.
Voor volgend jaar even flink lezen op wietforum.nl , en uiteraard soortjes kiezen die wel buiten te kweken zijn. ( zonder binnen af te bloeien of te verduisteren)

Bovenaan