Is dit normaal?

CDissonance

Newbie
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag eindelijk de kans gegrepen om voor het eerst truffels te ervaren. Het was een beetje een 'ongeluk', maar wel geweldig.
Ik had dus nog een doosje Mexicana A. (10 gram) in de koelkast staan, die ik vorig jaar besteld heb. Omdat deze al drie maanden over de datum was, deze stond op het doosje, wou ik even kijken of ze nog goed waren omdat ik anders een nieuw doosje zou bestellen ivm trip plannen voor de toekomst. Tot mijn verbazing waren de truffels nog precies zoals toen ik ze kreeg, en nog dezelfde kleur zowel aan de binnen en de buitenkant. Omdat ik deze dag niks te doen had, besloot ik er een te proeven om verder vast te stellen of de truffel nog goed was. De smaak was nog normaal, niets opmerkelijks, en na deze ene truffel ben ik achter mijn computer gekropen om met mijn dagelijkse bezigheden verder te gaan. Na een tijdsperiode van ongeveer een half uur begonnen mijn benen heel erg zwaar te worden, en ik vroeg me af of dit van de truffels kwam. Echter dacht ik, ik heb er maar een genomen, dit kan nooit gaan werken. Boy was I wrong. Ik voelde na een uur een sterk aanwezig gevoel van een trip die wachten om van start te gaan, maar toch niet genoeg kracht had om dit daadwerkelijk te doen. Omdat dit me zo irriteerde, en ik toch niks te doen had, besloot ik maar om de helft van het bakje op te eten. Wat volgde was een hele erge 'sociale' trip, waar ik enorm blij was, mijn comfort zone en acceptatie level opeens heel erg breed werden en ik constant op zoek ging naar contact met mensen die veel voor mij betekenen. Alle emoties werden versterkt, ik was dolgelukkig in het hier en nu, en alle zorgen die ik had voor de trip verdwenen als sneeuw voor de zon. Zo heb ik de gehele avond dolfijn getript, heel veel lol gehad (lachbuien om niks die waarlijk 5 minuten doorgingen), en gewoon gelukkig was met de dingen die ik had.
Welnu heb ik een paar vragen betreffend deze truffle. Allereerst, is dit gevoel een normale 'lichte' paddo trip die voltrekt? Ik had mij iets totaal anders ingebeeld, meer visuals, mind fucks en dergelijke, of was dit simpelweg grotendeels een placebo effect?
Binnenkort ga ik de natuur in met mijn vriendin, om nog beter deze truffel te ervaren. Op welke dosering beginnen de visuals en mindfucks pas echt goed aanwezig te zijn? En tot slot, ik lees heel veel verhalen over de risico's op een bad trip wanneer je heel veel mentale problemen hebt, maar tijdens de trip heb ik totaal geen gevoel gehad dat het misschien de verkeerde kant op kon gaan, ookal ik mentaal heel veel problemen heb. Is dit met grotere doseringen wel zo? Of is dit persoonlijk, en heb ik met een grotere dosis nog steeds geen problemen ermee?

Alvast bedankt voor het reageren! :wink:

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
5gr Mexicana Truffels is niet echt genoeg om echt te trippen. Mexicana gaven mij de laatste keer ook enorme lachbuien, je weet wel die diep vanuit je maag komen :grin:
Mexicana vind ik over het algemeen ook makkelijker te sturen, 10g Atlantis vind ik al wat sterker en zullen je ook wel laten ervaren wat een trip inhoudt. Bij lichte doseringen is het nog makkelijk te sturen, maar paar gram extra kan toch al snel een wat intensere trip veroorzaken. Het is daarom ook goed om rustig op te bouwen met psychedelica, mindloops kunnen soms wel beangstigend zijn als je onervaren bent, maar die moet je gewoon leren te accepteren en niet angstig van worden. De visuals nemen ook toe naar mate je meer neemt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat je beschrijft klinkt als een lichte dosis inderdaad, niks raars dus. Echt trippen kun je het in die doseringen niet noemen, vandaar ook het uitblijven van visuals, mindfucks en dergelijke.

Zoals ElvenSpice al zei is het belangrijk dat je je realiseert dat het karakter van de ervaring heel anders wordt als je de dosis omhoog gooit. Dan zie je hoe een trip daadwerkelijk is en dat zal wel een stuk intenser zijn. Aangezien je aangeeft dat je mentale problemen hebt zou ik het heel rustig gaan opbouwen, want in hogere doseringen kunnen die mentale problemen snel naar voren komen. Wat voor mentale problemen heb je precies als ik vragen mag? Afhankelijk van je mentale problemen is het wellicht wel of niet aan te raden uberhaupt te gaan trippen.

CDissonance

Newbie
Bedankt voor de info, ik zal het langzaam opbouwen en even aanzien.

Ik ben wel benieuwd hoe Terence Mckenna dacht (of het hele sjamanisme in zijn geheel) over trippen met mentale problemen. Ik heb nog een 7 daagse ayahuasca cursus op de planning staan :tongueout:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Trippen kan je helpen om je mentale problemen te overwinnen ofwel dragelijker te maken, echter kan het ook de andere kant op waarbij je het erger wordt.

Belangrijk is hoe jij met de trip om kan gaan of hierin begeleidt wordt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Terence McKenna raadde iedereen aan 5 gram droog (50/60 gram vers) te nemen. :P Ik zou niet teveel naar die man luisteren, aangezien hij ondanks zijn vele psychedelische ervaringen (imo) niet echt het punt begreep van wat deze ervaringen ons willen vertellen. Hij bleef het maar in extreme doseringen gebruiken, terwijl dat (ook imo) helemaal niet nodig en zelfs erg riskant is. Het schijnt ook dat hij zelf een (of meerdere) extreem angstige ervaringen heeft gehad met psilocybine en/of DMT en het daarna jaren niet meer had gebruikt.

Ik heb veel respect voor McKenna hoor (hij is een meester in praten :) ) en ik waardeer z'n filmpjes, maar ik denk dat veel mensen helemaal niet geschikt zijn voor dergelijke extreme ervaringen. Ook denk ik dus dat het helemaal niet nodig is om zulke middelen de rest van je leven te blijven gebruiken. Ik heb meerdere malen gezien dat Terence zei dat hij helemaal het geduld niet had voor meditatie en dergelijke. Dat was imo zijn probleem. Daarom moest hij terug blijven komen naar dergelijke extreme ervaringen om daar (vooral intellectueel) voldoening uit te halen, maar ja zulke ervaringen zijn een keer afgelopen en dan moet je weer. En je neemt (zeker met zijn doseringen) elke keer een risico dat het niet zo lekker zal gaan. Zeker iets als psilocybine geeft mijzelf ook zeker duidelijke signalen als ik het te vaak doe.

Bovenaan