Is dit HPPD?

appelflap

Experimenterende gebruiker
hello, ik heb al ongeveer 12 keer xtc gedaan enneh,
ik zie nou de hele tijd voor mn ogen zoeen soort rondje met een lijn drnaast. maar het is alleen op mn rechter oog. ik zit nou te twijfele wat het is... want het is of een beschadeging op mn oog, of het is HPPD denk ik? heeft iemand enig idee wat het is? want heb het nu een maand lang en er is zover ik weet nix gebeurd met mn ogen.

azgaza

Badass junkie
Als je nou opzij kijkt, of er naar probeert te kijken 'drijft' het dan? Zoja dan is het waarschijnlijk een floater, dat kan iedereen in zijn oog krijgen en is niet persé hppd, dat zit namelijk écht in je oog.

nightmare

Belezen gebruiker
die floaters heb ik ook! grappig, ik vroeg me altijd al af wat het waren. ik zie ze soms en als ik er naar probeert te kijken zwemmen ze weg, alsof er iets op je oog zwemt. nu hoorde ik het woord en zocht het even op. maar heb er niet echt last van. ik zie ze alleen als het licht heel fel is ik naar een witte muur kijk ofzo :)

azgaza

Badass junkie
nightmare zei:
die floaters heb ik ook! grappig, ik vroeg me altijd al af wat het waren. ik zie ze soms en als ik er naar probeert te kijken zwemmen ze weg, alsof er iets op je oog zwemt. nu hoorde ik het woord en zocht het even op. maar heb er niet echt last van. ik zie ze alleen als het licht heel fel is ik naar een witte muur kijk ofzo :)

Ja precies dan zie ik het ook, in fel licht tegen een hele lichte achtergrond als ik er op let, komt volgensmij bij best veel mensen voor.

Riel

Bewuste gebruiker
he grappig, dat heb ik dus ook en best vaak. ik heb het ook op dit moment als ik naar mijn computerscherm staar. niks om je druk over te maken dus :)

TrippyShit

Badass junkie
Dit is 1 van de dingen die ik ook heb. Heb wel hppd. Vooral het snow-beeld heb ik heel erg, als het donker is vooral. Tiss net alsof ik de wereld bekijk door een hppd-net. In het donker lijkt het ook vaak of ik iemand zie staan en staat er niemand, of is het een bosje. Rare dingen. Achja kan er mee leven :P

Die floaters die zwemmen idd echt door je beeld heen. Heel raar. Las keer verhaal van iemand hier op DF geloof ik die een als 1 van zn floaters een bol had die met een draadje aan zn hand vast zat, lijkt me pas echt irritant. Die floaters zie ik ook het beste als er een lichte achtergrond is.

azgaza

Badass junkie
Floaters zijn geen HPPD, visual snow oveigens wel maar het verschil daar tussen is enorm. Ik weet hoe visual snow er uit ziet, heb 3 maanden HPPD gehad door een combinatie van veel paddo's en vlak daarna de ziekte van pfeiffer krijgen, door de vermoeiheid had ik toen constante milde flashbacks (hppd dus), dat was in 2005 en nog veel getript en heb nooit opnieuw HPPD gekregen. Niet eens echt flashbacks. Weet dus wel zeker dat vermoeidheid flashbacks triggeren. Een tip: krijg niet de ziekte van pfeiffer na een experimenteer-zomer!

vogel

Bewuste gebruiker
ahfijn ook al angesloten op de heilige geometrie van de kosmos
zit er een vuiltje in je oog,?

koop een spirograaf,,kleur de figuren in
concentreer je op mooie figuren

TrippyShit

Badass junkie
azgaza zei:
Floaters zijn geen HPPD, visual snow oveigens wel maar het verschil daar tussen is enorm. Ik weet hoe visual snow er uit ziet, heb 3 maanden HPPD gehad door een combinatie van veel paddo's en vlak daarna de ziekte van pfeiffer krijgen, door de vermoeiheid had ik toen constante milde flashbacks (hppd dus), dat was in 2005 en nog veel getript en heb nooit opnieuw HPPD gekregen. Niet eens echt flashbacks. Weet dus wel zeker dat vermoeidheid flashbacks triggeren. Een tip: krijg niet de ziekte van pfeiffer na een experimenteer-zomer!

De floaters die ik heb, hebben toch duidelijk iets met hppd te maken. Evenals de visual snow. Ik heb hier ook al langer dan een jaar last van. Ook objecten die langer/korter worden, groter/kleiner als ik moe ben bijv.

azgaza

Badass junkie
Misschien in jouw geval, floaters zitten wel echt in je oog en komen ook voor bij mensen die dus geen HPPD hebben maar ik kan me voorstellen dat ze extra opvallen met HPPD ofzo.

Bovenaan