Inslag bijpakken xtc

Skirre

Bewuste gebruiker
Hallo DF'ers,

Dit weekend was ik met een vriend (genaamd "A") naar een hardcore feest :rock: en A pakte om 23:30 een capsule 150mg 4fmp. Deze sloeg na ongeveer 20-25 minuten in. A had ook een kwart xtc pil bij en pakte deze rond 3:00 maar een uur en een kwartier later merkte hij hier nog altijd niks van; vreemd want we hadden niet belachelijk veel gegeten van tevoren en er was natuurlijk ook al redelijk wat tijd voorbijgegaan.

Daarop besloot hij om nog een kwart bij te pakken toen er anderhalf uur verstreken was na het eerste kwartje xtc. Vrienden van ons waren ook aanwezig en nadat we ze gevonden hadden moest A een kwart van een hele pil, die hij kreeg, afbijten. Voor degene die dit wel eens geprobeerd hebben zal het niet verassend zijn dat het stuk dat A afbeet eerder richting een halve pil ging, dan naar een kwart maar omdat de pil al verbrokkeld was in zijn mond kon hij het moeilijk teruggeven.

Tien minuten na het bijpakken van de xtc kreeg A het enorm warm, begon hard te zweten en werd duizelig. Hij vroeg me mee te gaan naar de gang en de toiletten waar we ongeveer twintig minuten hebben gezeten en hem afgekoeld hebben.

In het kort;
23:30 150mg 4f
03:00 0.25 xtc pil (+/-190mg MDMA)
04:30 0.5 xtc pil (onbekend hoeveel mg erin zat)

Mijn vraag over dit verhaal is: Kan het zo zijn dat het bijgepakte halfje al binnen tien minuten begon te werken of heeft dit gelegen aan het kwart dat misschien gewoon erg laat insloeg.

Ik begrijp ook wel dat het moeilijk is om hier een objectieve uitspraak over te doen omdat het natuurlijk van meer factoren afhangt maar ik wil vooral weten hoe lang het duurt voor het lichaam de bijgepakte xtc opgenomen heeft (duurt dit even lang als het eerste kwart of duurt dit minder lang?)

Nu ik het probeer uit te typen merk ik dat het een beetje vaag kan overkomen dus als er iets niet duidelijk is ga ik er nog een keer voor zitten om het duidelijk te maken :)

Alvast bedankt,

Skirre

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lastig te zeggen, maar over het algemeen is een inwerktijd van maar 10 minuten voor orale inname wel heel erg kort. Maar aan de andere kant zou je verwachten dat wanneer het eerste kwartje pas toen ging inwerken hij later nog een extra inslag gemerkt zou moeten hebben van het halfje.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat dat eerste kwartje wat aan de late kant was waardoor het misschien dubbel insloeg met het tweede kwartje/halfje? Dat gevoel heb ik soms zelf ook wel eens gehad namelijk.
Trouwens, als ik 4-fa heb genomen en ik neem eind van de dag/avond nog een klein beetje mdma of xtc bij dan heb ik ook altijd het idee dat het minder werkt. Dus misschien dat.

MeejheM

Badass junkie
wat hebben die vrienden van jullie allemaal korte namen. ik heb wel een paar vrienden met een letter als achternaam, maar alleen een letter lijkt me echt lastig als je een veelvoud van 26 vrienden hebt.

korte lijst contacten op je mobiel, dat wel.

Skirre

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Lastig te zeggen, maar over het algemeen is een inwerktijd van maar 10 minuten voor orale inname wel heel erg kort. Maar aan de andere kant zou je verwachten dat wanneer het eerste kwartje pas toen ging inwerken hij later nog een extra inslag gemerkt zou moeten hebben van het halfje.
Later op de avond toen hij de xtc wel nog merkte voelde hij zich wel weer oke, maar had hij een stuk minder energie dan hij gehoopt had. 10 minuten inwerktijd vonden wij ook onwaarschijnlijk en daarom vroeg ik het hier even; kans zat erin dat iemand er een verklaring voor had :P

MeejheM zei:
wat hebben die vrienden van jullie allemaal korte namen. ik heb wel een paar vrienden met een letter als achternaam, maar alleen een letter lijkt me echt lastig als je een veelvoud van 26 vrienden hebt.

korte lijst contacten op je mobiel, dat wel.
:tearsofjoy: :tearsofjoy: Het is een letter kiezen, of een andere naam voor m'n maat verzinnen en laat dat eerste nu net even iets minder moeite kosten :wink:

MeejheM

Badass junkie
nou ja... dan krijg je of dingen als Mohammed B. of Benno L.

anders kun je nog iets verzinnen als "de neus" of "de hakkelaar" :tearsofjoy:

Bovenaan