Joopiejo zei:
Herbalisme zei:
Het is niet te bedoeling om je te beledigen als je dat zo interpreteert.
Ik geloof niet dat ik in staat ben om beledigd te raken op een internetforum, daarnaast vond ik in je woorden ook niets wat beledigend zou kunnen overkomen, dus peace en alle respect terug!
Herbalisme zei:
Ik ga niet akkoord bij de uitspraak dat kinderen beter geen drugs zouden gebruiken, bij matig gebruik zijn de meeste drugs minder schadelijk dan alcohol.
Het ligt ook een beetje aan de leeftijd natuurlijk.. En ik vind ook dat kinderen beter geen alcohol moeten drinken.
Herbalisme zei:
Drugs heeft me gevormd tot wie ik ben en daar heb ik totaal geen probleem mee, het heeft me geholpen op veel aangeboren gebreken die ik had.
Drugsgebruik heeft ook invloed in mijn leven gehad, dat zal bij iedereen wel zo zijn. Jij geeft in mijn ogen de invloed van drugs in jouw leven grote waarde en dat vind ik interessant. Kun je aangeven welke drugs wanneer welke invloed op je hebben gehad?
Ik vind het persoonlijk erg moeilijk om aan te geven welke zaken in mijn leven nou precies wanneer welke invloed hebben gehad. Ik gaf in mijn eerste reactie aan dat ik denk dat mensen hun eigen werkelijkheid creëren. Vandaar ik kan zelf niet zo'n grote waarde aan drugs geven, en vice versa.
Zal het proberen kort en bondig weer te geven, door drugs in het algemeen heb ik een grotere vriendengroep, en deze personen zijn geen "drugsvrienden" waarbij de vriendschap alleen is gebaseerd op drugs. Deze personen zijn echt goeie vrienden waarbij ik met van alles terecht kan, samen mee kan gaan feesten, ...
Mijn persoonlijkheid is gevormd door een combinatie van drugs, vroeger was ik zeer agressief maar door wiet en psychedelica heb ik respect voor m'n medemens en zie ik in dat er meer manieren zijn om conflicten op te lossen en te vermijden.
Ook heeft mdma en truffels een groot deel van m'n toekomst bepaald, in het 3de middelbaar vaagde ik echt m'n voeten aan de richting, Moderne Wetenschappen, waarin ik me bevond. Daardoor heb ik blijven zitten, ik ging eerst kiezen om te zakken naar technisch maar door truffels zag ik in dat ik Aso mooi aankon en dat je jeugd zeer bepalend is voor je toekomst, daarom heb ik gekozen om te veranderen naar Humane Wetenschappen waarin ik erg goeie resultaten haal. ( Wil zeker niet zeggen dat mensen van een technische of beroepsrichting minderwaardig zijn, zeker niet! Het grootste deel van m'n vriendenkring zijn personen met een technische opleiding en heb alle respect voor die mensen, het probleem is gewoon dat ik wat onhandig ben, ik ben beter met het hoofd en wil erg graag psycholoog of psychiater worden ).
Ook was ik vroeger soms wat bang om m'n mening over bepaalde zaken te zeggen, wat inhoudend, en door gebruik van drugs is dit helemaal verdwenen.
Het is allemaal wat moeilijk te verwoorden maar het is gewoon zo dat drugs echt m'n persoonlijkheid heeft gevormd, mijn gedrag, mentale processen, ... zijn allemaal gebaseerd op drugs, dit klinkt misschien wat junkie, maar ik ervaar het echt positief. Ik ga er verstandig mee om en ervaar ze daardoor echt op een zinvolle manier.
Zowiezo speelt drugs een grote rol in de keuzes die je maakt, maar dat is zo bij alles ...
Mvg,
Herbalisme