Indica kweken

SteenS

Experimenterende gebruiker
Hey jongens,

Ik heb een vraagje, alweer xD

Wat is de zwakste indica soort die het makkelijkst te kweken is, en binnen gekweekt kan worden, dus ik bedoel één met zo weinig mogelijk thc en zoveel mogelijk cbd :P
En ik woon bij mijn ouders, ik heb een vrij grote slaapkamer (niet heel groot ofzo) met ook een luikje wat naar de binnenkant van het dak leid, heel donker dus :P
Zou ik één plantje kunnen kweken of zou de geur zo sterk en intens zijn dat iedereen het meteen ruikt?

Ik verwacht dat mijn groei plaats niet voldoet aan de eisen, of dat ik zo'n lamp nodig heb die misschien heel duur is enzo.
Of anders wel dat de geur te sterk word en ik het uiteindelijk moet vernietigen en ergens ver van ons vandaan moet weggooien :(

Oja en ik had ergens gelezen dat mannelijke wiet plantjes veel minder thc bevatten (wat ik goed vind :) ) dan vrouwelijke plantjes, of zijn mannelijke plantjes heel moeilijk om te kweken?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Met jouw mogelijkheden is het onmogelijk ja.
Als het zo makkelijk was zou iedereen het wel doen.
Achter het raam kweken heeft een kleine kans van slagen, maar dan had je sowieso eerder moeten beginnen.

Mannelijke planten hebben niet minder THC dan vrouwelijke planten, mannelijke planten produceren geen bloemen(de wiet) maar enkel stuifmeel.
Op de hoesjes van het stuifmeel, de balzakjes, zitten (overigens geen noemenwaardige hoeveelheid) werkzame stoffen. Maar veel te weinig om te roken.
Wellicht zou je er olie van kunnen maken (werkzame stoffen laten opnemen door bijv. ethanol en daarna uit laten dampen) maar dit zal niet echt rendabel zijn.

Je hebt om binnen achter het raam zonder benodigdheden behalve grond en water te kweken een paar dingen nodig:

- Voorjaar/begin van de zomer.
- Bij voorkeur een raam op het zuiden.
- Geen papa en mama waar je thuis woont, zonder kast waar de plant in staat ga je het geheid ruiken.

Als je een niet te sterk wietje wilt zou ik gewoon buiten kweken.
Nu ook al te laat voor, maar wellicht voor volgend jaar.
Je kunt bij sommige shops ook buitenwiet kopen (nu nog niet, maar in het seizoen. Vanaf september tot november ofzo) of andere Thai of jamaican. is ook niet sterk.

SteenS

Hmm bedankt, jammer dat het niet zo makkelijk is voor mij dan ik dacht xD
O en ik zie nu met mijn domme kop dat jullie een kweek sectie hebben -_- sorry :P

Groenteboer

Voor een autoflower is het echt niet te laat hoor.
Moet je wel zsm beginnen.
Zoek een mooi afgelegen en zonnig plekje ergens tussen de velden ofzo.
Plant er enkele autoflowers en als we zo'n lange nazomer hebben als vorig jaar dan komt het vast wel goed.
Je kunt ook een deel vd zolder ''verbouwen'' tot kweekhok, lamp erin (zijn echt niet zo duur hoor) en goede afzuiging en niemand die het merkt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Muah, half oktober is niet ideaal meer om af te bloeien.
Een reguliere plant heeft gedurende zn groeifase genoeg kracht op kunnen doen om in het na seizoen af te bloeien.
Dan kan augustus en september nog wel mooi zijn, voor een autoflower merk ik dat het echt telt wanneer de bloei er echt goed in zit en bijna klaar is.

Ik denk niet dat Steen z'n zolder kan verbouwen en een kwekerij op kan zetten zonder dat paps en mams er achter komen.
Dan nog is een veilig en fatsoenlijk kweekhok altijd nog een flinke investering, alles bij elkaar van 200-2000 euro, afhankelijk hoe professioneel je het wilt hebben. Een lamp hoeft niet duur te zijn, maar daar red je het nog niet mee.

Guerrilla is wellicht een idee, maar dan zou ik hem nog aanraden een winter goed te gaan lezen en dan in het voorjaar te beginnen.

Bovenaan