!!LEES DIT AUB, HEEL BELANGRIJK OM GOED TE WETEN!!
hondacivic zei:
weet er toevallig iemand truckskes vo in slaap te kunne valle na een paar lijne speed??
grtzz
Ik zie op dit drugsforum regelmatig voorstanders van slaappillen na speedgebruik:
Slaappillen waren ook het enige wat bij mij (uiteindelijk) werkte vroeger, ik doe dat nu alleen niet meer omdat het een
zeer gevaarlijke combi is met speed!!! Toen ik nog wat jonger en onwetender was heb ik - achteraf gezien - levensgevaarlijke capriolen uitgehaald met combinaties van speed en zeer sterke slaappillen. Bijv een hele (!) gram speed (tegenwoordig is dat best veel voor mij op een avond ineens, gebruik nu wel veel frequenter maar veel minder per keer ) en dan om in slaap te vallen thuis in bed nog even 5 stuks oxazepam (Seresta) van 50 mg (in totaal 250 mg dus). Niet al die pillen te gelijk hoor, maar wel in vrij rap tempo achter elkaar. Normaal schrijft de dokter aan iemand met serieuze slaapproblemen een dosis van zo'n zelfde pilletje voor in de vorm van 10 mg! Bij ernstige psychiatrische gevallen en verslaafden is zo'n pil van 50mg (waar ik er dus 5! van slikte) gebruikelijk. Ik had dus na een gram speed 25x zoveel van de gebruikelijke dosis oxazepam nodig om in slaap te kunnen vallen! Het moge verder duidelijk zijn dat ik die pillen ook niet op een legale manier verkreeg.... Sterker nog: ik was me dus ook van geen gevaar bewust. Niemand die het over een risico had, ik kreeg alleen van de desbetreffende verhandelaar te horen dat je er goed op kon slapen na speedgebruik. Wat ik dan wel vaak deed als ik die pillen nam, was nog een tijdje expres voor de daadwerkelijke werking wakker proberen te blijven, omdat dat lome gevoel van die slaappillen dan weer zo'n lekker waus gevoel gaf. Totdat tijdens zo'n keer keer letterlijk alles opeens wel heel zwart voor mijn ogen werd..... Gelukkig is dit goed afgelopen omdat ik nog vaag bij kennis was en blijkbaar ook nog in staat was om een gedeelte er uit te kotsen dit weet ik van de vrienden met wie ik toen was, want ik ben het dus zelf helemaal kwijt). Het heeft me hoe dan ook wel goed wakker geschud. Letterlijk en figuurlijk!
Door die ervaring ging ik me er wat meer in verdiepen en ontdekte ik dat het
heel gevaarlijk is voor o.a. je
hart om plotseling over te gaan van dat hele snelle ritme van speed naar het hele rustige ritme van de slaappillen. (Iets wat ook voor je andere organen geldt natuurlijk, maar je hart krijgt wel de grootste klap en is voor het verdere verloop van je leven ook de belangrijkste op zo'n ogenblik!). Je lichaam raakt dan zo snel van het ene uiterste naar het andere, dat zelfs een complete hartstilstand als reactie niet uitgesloten is (deze combi werd o.a. Jimmy Hendrikx fataal en hij was/is zeker niet de enige)!!!!! Een andere fatale reactie kan zijn dat je te bewusteloos bent, en kan stikken in je eigen braaksel. Ik was godszijdank nog niet helemaal weg, en ook met anderen samen die nog iets voor me konden betekenen, maar ik besef dat ik geluk heb gehad.
Speed is feitelijk gewoon echt heel sterk spul en je hebt dus ook een belachelijk sterke dosis slaapmiddelen nodig om het gewenste slaapeffect te kunnen opwekken. Afhankelijk van hoe strak je nog staat, kan die dosis slaappillen soms dus wel meer dan 10 tot 25 keer de gebruikelijke dosis betekenen! Maar die enorme dosis voel je zelf niet zo aankomen, omdat de amfetamine dat overheerst. Wat niet wegneemt dat al die pillen hoe dan ook in je lichaam zitten, en je (toch al speedy) lichaam daarmee gaat reageren, met alle eventuele gevolgen van dien! Je neemt een behoorlijk groot risico, met een eventuele fatale afloop!
Zorg gewoon als je speed wilt nemen, dat je de volgende dag niet al te veel ingewikkelde verplichtingen hebt, want je moet er gewoon rekening mee houden dat je minstens een nachtje niet zal slapen. En dat moet je eigenlijk erbij accepteren, dus geen probleem vinden. Het zal niet altijd in je leefschema kunnen passen om een nacht over te slaan. Maar dan ligt die verantwoordelijkheid op dat moment bij jezelf en niet bij die slaapmiddelen. Die slapeloze bijwerking heeft speed nou eenmaal en moet je dan ook niet tegen gaan werken met pillen die ook weer hun eigen compleet tegenovergestelde bijwerkingen zullen hebben. Er is een reeele kans dat ze een tegenreactie met elkaar uitlokken die heel verkeerd voor je kan aflopen. Een jointje kan niet zo'n kwaad om bijvoorbeeld wat te ontspannen, maar werkt bij mij in iedergeval echt niet om ook daadwerkelijk in slaap te kunnen vallen. Ik ga er juist alleen maar extra van nadenken, maar die gedachtes vind ik tegenwoordig juist interessant, ik stel me er op in dat ik toch niet kan slapen en heb het erbij geaccepteerd. Je lichaam past zich - naarmate de speed begint uit te werken - hoe dan ook altijd geleidelijk vanzelf weer aan naar het normale (hartslag)niveau, je voelt dan ook vanzelf dat je echt moe gaat worden en kan gaan slapen. Maar wees je er van te voren van bewust dat het wel even tijd kost. Je hebt zelf in de hand hoeveel je neemt en dus ook hoe lang je (ongeveer) wakker zal blijven.
Afhankelijk van de hoeveelheid en sterkte van de speed die je hebt genomen (en uiteraard weegt je tolerantie ook weer mee als je het regelmatig gebruikt!), werkt een dosis - dus dat is een gemiddelde lijn of een normaal bommetje - ongeveer 6 uur lang. Snuif of slik je nog een dosis er bovenop, houd er dan rekening mee dat de werking van je speed zeer waarschijnlijk ook bijna dubbel zo lang door zal blijven gaan. Dit geldt uiteraard voor elke extra dosis die je er weer bij blijft nemen. Wees je daar gewoon van te voren bij elke dosis weer van bewust. Als je 's nachts gewoon in slaap wilt vallen, moet je er simpelweg dus niet te veel van nemen of wat vroeger op de dag beginnen.
Neem je toch een keer te veel, dan zijn er gelukkig wel een hele hoop dingen die je tijdens je speedtrip kunt doen om je slapeloosheid wat dragelijker te maken. Want dat is weer zo fijn van speed, zelfs je huis opruimen en dingen ordenen worden een waar feest!
Verder kun je je ook achter de pc uuuuurenlang vermaken (comments op dit forum achterlaten bijvoorbeeld.....) Ik heb zelf laatst bijvoorbeeld ontdekt dat ik het leuk vind om te gaan kleien!! Echt waar, klinkt raar, maar voor mij werkt dat kleien zelfs rustgevend op zo'n moment. Het is voor mij dus een bevordelijker alternatief, in de plaats van toch maar in bed te gaan liggen en gefrustreerd te raken over het feit ik maar niet in slaap val. Zolang de speed namelijk nog steeds zijn werk doet in je lichaam, maak je geen slaaphormoon aan. Amfetamine blokkeert dat namelijk. Ben zelfs van mening dat deze frustratie van het wakker liggen, het in slaap vallen alleen maar meer belemmert, omdat het een extra stress voor je is. En het leuke van knutselen vind ik, is dat je zo ook nog eens je huis opfleurt met zelfgemaakte (speed)kunstwerkjes. Zo staat mijn vensterbank inmiddels al vol met mijn fantasie "klei-monstertjes" die iedereen heel leuk vindt. Ik heb dus echt een nieuwe creatieve kant van mezelf ontdekt! Zorg er alleen wel voor dat je niet te veel lawaai maakt - kleien is een uitstekende stille bezigheid! - . in de meeste gevallen zal het toch nog steeds nacht zijn als je niet kunt slapen, dus je huis stofzuigen of timmeren is weer niet zo'n goed idee. Maar dingen als schrijven, tekenen, computeren en lezen weer wel. Televisie werkt weer niet zo goed bij mij met speed op, heb dan de neiging om te verstarren, maar misschien dat een ander onder invloed wel in staat is om een film te volgen. Ik moet in iedergeval wel echt actief met iets bezig zijn. Als ik zo bezig ben, merk ik niet eens hoe snel de tijd voorbij gaat en hoeveel uren ik inmiddels verder ben, want door de speed ga ik juist helemaal extra in mijn kleiwerk op. Voor ik het weet heb ik een heleboel leuke, nuttige dingen gedaan en voel ik plotseling gewoon die slaap! Zeker als je niet te veel andere verplichtingen hebt, is dit een uitstekende manier om je slapeloze nacht (en soms daaropvolgende dag) door te brengen. Heb je wel veel andere dingen voor de dag erna, neem dan gewoon echt weinig (of helemaal geen) speed, want van 1 extra snuifje meer, lig je vaak vele uren extra (en met spijt van dat ene lijntje dat je toch nog nam) wakker! Iets wat iedereen op dit forum volgens mij wel eens minstens een keer meegemaakt heeft en dus ook weet.
Veilige tips om na speedgebruik snel in slaap te vallen, zijn er volgens mij niet. Alleen een goed orgasme wil heel soms helpen, maar met speed op is de weg naar het orgasme toe meestalook wel weer een stukje langer dan je normaal gewend bent. En een hele nacht seksen of masturberen kan met speed op geweldig zijn als je er op ingesteld bent dat het een lange klus word, maar als je het gebruikt om op tijd te slapen kan het weer zo frustrerend zijn en dwangmatig worden zals je niet snel genoeg tot je hoogtepunt kan komen....
Ik wil hiermee dus gewoon goed duidelijk maken dat een combinatie van uppers en downers echt heel gevaarlijk is!!!! Het is lief en aardig om elkaar hiervoor tips te geven, maar deze tips kunnen mogelijk wel een fatale afloop hebben! Iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf weten, maar gezien mijn eigen ervaring en de dingen die ik achteraf heb nagezocht, geef ik liever tips hoe je het wakker zijn zo lang of zo kort mogelijk kunt houden voor je zelf en het plezierigst kan maken. Als je graag speed wilt nemen, maar ook graag nog een beetje wilt slapen wees je dan eerst bewust van de allerbelangrijkste eigenschap van speed: het houdt je wakker en alert. Zelfs al bij een klein beetje (zeker als je pas begint met gebruiken). Dat is een heerlijk gevoel, je kunt namelijk heel veel en heel lang leuke dingen doen, zonder dat je vermoeidheid voelt. Dat je daarbij natuurlijk wel het risico loopt om achteraf een flinke kater te krijgen (je put immers je reserves uit ) weet iedereen wel. Maar denken dat je dat risico op die kater verkleint doormiddel van het kunstmatig opwekken van je slaap - terwijl er in je lichaam op dat moment al een heel sterk totaal tegenovergesteld amfetamineproces plaatsvindt - betekent juist een nog grotere aanslag op je lichaam, met een zonodig nog groter risico voor je gezondheid! Wel op de kortere termijn in ieder geval!
Speedgebruik is sowieso nooit zonder risico's en heel ongezond voor je lichaam. Zeker bij langdurig en frequent gebruik worden die risico's bij bijna iedereen op langere termijn zichtbaar. Wees je juist daarom ook extra bewust van de overheersende eigenschappen van het spul, en laat je lichaam dat in eerste instantie op eigen houtje verwerken. Gezond is het gebruik dus nooit, maar alleen door je lichaam zelf de afvalstoffen te laten verwerken - en niet door tijdens die verwerking de boel in de war te schoppen met kalmerende middelen - maak je de kans op een plotselinge fatale afloop een stuk kleiner! Luister goed naar je lichaam, pas als die helemaal klaar is met de verwerking van je dosis speed, voel je ook dat je moe wordt en klaar bent om te gaan slapen. Die slaap komt uiteindelijk dus echt wel, maar is wel voor een groot deel afhankelijk van de dosis die je voor je zelf gekozen hebt! De kwaliteit van de speed speelt ook altijd een rol, begin dus met een beschaafde dosis, dan voel je zelf wel aan met wat voor speedsterkte je te maken hebt. Net zoals de grote van je kater ook altijd weer afhankelijk is van hoe ver je wel of niet bent gaan. Van een of twee lijntjes, en daarna zeer waarschijnlijk nog wat uurtjes slaap, ben je veel minder verrot, dan van heel veel speed met als gevolg soms een paar dagen geen slaap. Maar die keuze kun je zelf bepalen. Je moet wel sterk staan om de verleiding van meer te kunnen weerstaan (ik spreek ook uit vele jaren ervaring). Lukt mij ook niet altijd, maar het maakt me dan wel weer extra bewust van die wakkere eigenschap van pep. Ik ben achteraf meestal hartstikke brak, maar wel voldaan, omdat ik zoveel leuke dingen heb gedaan, nieuwe inzichten heb gevonden of iets moois heb gecreeerd. Ik luister de dagen daarna naar mijn lichaam, en als die aangeeft dat het nu te veel is geweest, dan blijf ik er een tijdje van af, totdat ik voel dat ik weer "opgeladen" ben!
Zo, dit is echt een lange tekst geworden maar ik heb het idee dat bij sommige mensen op dit forum niet echt duidelijk is, wat de risico's zijn van dergelijke combi's. Niet kunnen slapen is heel gaar, zeker als je andere bedoelingen had, maar het is mogelijk om daar zelf invloed op uit te oefenen. Blijf je toch langer wakker dan je wilde, hou je zelf dan bezig met dingetjes die je leuk vindt om te doen, slaappillen zijn echt riskant!. Dat niet kunnen slapen is nou eenmaal het risico van dit vak wat je gekozen hebt....