In de war

Hey mensen ik ga het kort houden, ik ben van plan in de nabije toekomst voor het eerst LSD te gebruiken. Dit door alle leuke verhalen die ik al heb gelezen en dat het je geest zou openen enz... Maar als ik dan begin te googelen vind ik altijd tegenstrijdige opinies. De ene zegt dat je het zeker eens gedaan moet hebben en het echt fantastisch is, wat ik wel wil geloven. Maar dan zijn er mensen die zeggen dat ze jaren na hun trip problemen hebben, mensen kennen die in hun trip vastzitten, enz... Dan begin ik toch terug te twijfelen... Ik kom er echt niet uit en maak mezelf paranoia met die negatieve opinies en weet niet wat ik wel moet geloven en wat niet... Help please :(

reverb

Bewuste gebruiker
Hoe oud ben je? Komen psychoses voor in je (nabije) familie, of heb je een psychose gehad of bijna gehad, dan kun je het beter laten staan.

Mijn conclusie: bij twijfel niet inhalen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
In je trip blijven hangen is een fabeltje, dat kan niet. Zoals Reverb zegt, als er psychotische klachten voorkomen in je familie kun je het beter niet doen. Verder, als je bang bent voor LSD neem het dan absoluut niet!

Neem het alleen als je er zin in hebt!

Nee niemand in mijn familie heeft last van psychose... Ik heb er ook echt wel zin in begrijp me niet verkeerd maar ik ben alleen bang om blijvende schade op te lopen... ow en ik ben 19 btw...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Je kunt niet blijven hangen in een trip en dat het zou worden opgeslagen in je ruggenmerg is ook een fabeltje :)

In dat geval zou ik me dus niet druk maken :grin:

Frenzel

Experimenterende gebruiker
Ze zeggen dat ik al 3x psychotisch ben geweest en ik weer psychotisch zal worden als ik drugs gebruik. Ook dat is een fabeltje.
Sommige lui ouwhoeren nou eenmaal graag over dingen waar ze niks van af weten. En nog erger dan dat.
Wat je vaak ziet is dat men bang is voor datgene wat men niet kent en van nature is ons aangeleerd dat te oordelen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Frenzel zei:
Ze zeggen dat ik al 3x psychotisch ben geweest en ik weer psychotisch zal worden als ik drugs gebruik.

Tsja dat komt ook niet nergens vandaan neem ik aan? Het lijkt me dat ze een aanleiding hebben om dat te zeggen?

Het is nooit een garantie dat je weer psychotisch wordt, maar de kans wordt wel steeds groter als je het vaker hebt meegemaakt. Het is in ieder geval te simpel om te zeggen dat het je nooit meer zal overkomen en dat drugs het niet triggert...

Frenzel

SmartieAndMe zei:
Frenzel zei:
Ze zeggen dat ik al 3x psychotisch ben geweest en ik weer psychotisch zal worden als ik drugs gebruik.

Tsja dat komt ook niet nergens vandaan neem ik aan? Het lijkt me dat ze een aanleiding hebben om dat te zeggen?

Het is nooit een garantie dat je weer psychotisch wordt, maar de kans wordt wel steeds groter als je het vaker hebt meegemaakt. Het is in ieder geval te simpel om te zeggen dat het je nooit meer zal overkomen en dat drugs het niet triggert...

Ik zeg altijd maar zo: schizophrenia is een ziekte die ze verzonnen hebben voor mensen die ze niet onder controle kunnen krijgen.
In werkelijkheid bestaat het niet, maar omdat ze niet weten wat ze met me aanmoeten plakken ze me toch maar dat label op om voor zichzelf zeker te stellen dat de macht bij hun blijft. Of zodat het voor de omgeving in ieder geval zo lijkt dat ze macht hebben.
Nadeel voor hun is echter dat ze dan niet meer kunnen zeggen hoe goed (en ook menselijk) drugs zijn en dus eigenlijk zichzelf hebben geoordeeld, want zeg nou zelf: of ik wel of niet echt psychotisch ben geweest verandert niets aan de heiligheid van drugs, evenals de negatieve kijk die zij daarop gevormd hebben.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind dat je een beetje overdreven luchtig over psychoses praat, als je het zelf meegemaakt hebt zou je moeten weten hoe heftig dat kan zijn. Simpelweg zeggen dat ze niet bestaan zou een beetje naïef zijn... Over schizofrenie weet ik verder niet veel dus daar ga ik geen oordeel over vellen, maar wat psychoses betreft kan ik helaas meepraten vanwege ervaringen heel dicht bij me.

Ik vind 'de macht over je krijgen door het label Schizofrenie te plakken' wel een heel hoog complottheorie-gehalte hebben. Ik kan er niet zo veel mee...

Frenzel

De hoog geleerden weten ook niet veel over schizofrenie. Maar ze weten wel dat ze bepaalde dingen in het geheim moeten doen, omdat ze in het openbaar namelijk hebben gezegd dat die dingen niet goed zijn (om over heilig nog maar eens te zwijgen).
Als de ene groep mensen gelooft dat iets goed is en de andere groep gelooft het tegengestelde, dan kun je toch weten dat er complotten zijn?
En laten we eerlijk wezen... complotten zijn duivels.
Van het begin af aan zijn middelen ter beschikking geweest voor mensen en als gelijken delen we die macht daarover.

Bovenaan