ik wil weg !!

vriendin

Newbie
hallo best forummers.

N.a.v. dit topic van 2009 viewtopic.php?f=19&t=23833

Mijn vriend gebruikt nog steeds, gaat er zelfs vandoor in de nacht, om zogenaamd "schuld" af te lossen bij een dealer. Komt dan thuis en is geen land mee te bezeilen. Schreewen dat ie verplicht moet afkicken helpt niet.. hij is niet verslaafd :confused: zegt ie. Ondanks het aangeven van mijn kant dat ik samen wil praten met hulpverleners, heeft ie daar geen behoefte aan. Hij weet hoe dat gaat...

Maar zo gaat het ook niet langer, we hebben nog een kind van 3 jaar. Ik wil haar beschermen om met een vader op te groeien die verslaafd is aan de heroïne. :confused:

Nu blijkt, na een gesprek met een familie-lid, dat mijn vriend voordat wij een relatie hadden enige malen in een afkickkliniek heeft gezeten. Hij is daar zelf weggegaan. Zijn ouders weten hiervan, diverse familieleden weten hiervan.. waarom hebben ze me niet gewaarschuwd :( Ik zou dan nooit, nooit in deze relatie zijn gesprongen. Het vertrouwen is weg.

Ik heb aangegeven dat ik zo niet verder wil leven, maar dan komen de bedreigingen. Ik steek je neer als je er met mijn dochter vandoor gaat. Begrijpt ie dan niet dat ik het beste wil voor haar :hearteyes:

Ik werk niet, breng geen inkomen binnen sinds 2010. Heb geen spaargeld, dat is allemaal op. Waar moet ik beginnen, heb al een gesprek gehad met de HA. Ik sta helemaal strak van de spanningen. Hij heeft me doorverwezen naar maatschappelijk werk. Het enige waar zij mee komen is met een "nood" oplossing en een verblijf in een opvanghuis voor mij en mijn dochter?!

Maar of dat nu een oplossing is met een kind van 3?

Wie kan mij raadgeven, mijn besluit om weg te gaan staat vast! Maar waar moet ik beginnen? O

Nog een paar feiten:
ik sta niet op het huurcontract - heb dus geen recht op deze woning
ik heb alleen gezag over onze dochter
5 woonjaren
geen inkomen - wel bereid om te gaan werken
Alle inboedel in huis is van mij - op een paar dingen na

Liefs een radeloze moeder

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hey Vriendin,

Wat ontzettend jammer dat het zo gelopen is! Je wilt weg dat is duidelijk ja, om je dochter te beschermen logische stap van je maar wel moeilijk. Heb je het er al met een goede vriendin of kennis over gehad? Een opvanghuis is natuurlijk niet wat je wilt en dan zit je nog met al je spullen. Is vast toch wel iemand die je helpen wil! Als een goede vriendin van mij in zo een situatie zit, zou ik zo snel helpen als ik kan. Kan je niet bij iemand anders waar je je goed voelt vertoeven even stoom uitblazen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

vriendin

Newbie
Hoi 25tolife,

Er zijn een aantal vriendinnen op de hoogte, vertel ze ook niet teveel. Is voor hen alleen maar een belasting, mocht mijn vriend hier achter komen kan die zooo doordraaien dat ie er alles aan doet om erachter te komen waar ik ben.

Opvanghuis is natuurlijk wel een stap op weg, om weg te komen van hier... uitkering aanvragen, rust !!! op zoek naar een woning samen met hen. Nadelen zijn er natuurlijk ook: geen contact met vriendinnen, familie of andere bekenden *voorlopig*

Eerdaags maar eens naar de woningbouw in een andere stad, om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Dank je wel voor je berichtje !!

Nksn

Newbie
Als ik een wat groter huis had was je welcome herken bepaalde dingen uit je verhaal bij een vriendin van mij met klein meisje en papa verslaafd aan de speed gelukkig is ze al bij hem weg ,aar staat er nu wel alleen voor heb der geholpen met der huisje schilderen minste wat ik kon doen en de vaders die kan het niks schelen nou eerlijk waar dan ben je in mijn ogen ook niks waarde wel je pik der in willen steken maar hard weglopen voor de gevolgen #geenwoordenvoor:(

aurora123

Experimenterende gebruiker
Wat een heftig verhaal zeg! Ik begrijp heel goed dat je weg wil en ik denk ook dat het belangrijk is om voor jezelf en je kleintje te kiezen. Heb je al eens overwogen om te gaan praten met een sociaal raadsvrouw of om bij het juridisch loket langs te gaan? Dat kost je niets en zij kunnen je uitgebreid voorlichten over je juridische mogelijkheden om weg te gaan en jullie samen veilig te houden. Ook kunnen ze vaak helpen met procedures rondom uitkeringen en de vrouwenopvang. Heel veel sterkte in ieder geval!

Wat een heftig verhaal! Ik zou je aanraden om eerst te kijken naar een baan en andere woonplek. Als je dit hebt gevonden kan je daar met je kindje een nieuwe start maken. Verder zou ik alle spullen in het huis die van jou zijn lekker met je mee nemen!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook kun je eens met UWV en de woningbouw praten. Ik denk dat UWV wel mogelijkheden bied voor een uitkering voorlopig, zodat je eerst alles op orde kunt krijgen voordat je aan het werk moet. De woningbouw geeft voor dit soort situaties voorrang op een woning, je kunt dus via de prioriteitsregeling waarschijnlijk snel een eigen huis krijgen. Uiteraard zul je dit wel aan de papa moeten vertellen, stiekem weggaan klinkt niet als een optie want waarschijnlijk komt dat alleen maar verkeerd aan.

Sterkte ermee!

Bovenaan