Ik weet het niet

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Mijn telefoon wil je reactie niet goed quoten, vandaar de puntjes, maar… huh?

Ik zou juist zeggen dat je pas truffels gaat nemen als je prettig in je vel zit, mentaal maar daarnaast ook fysiek. Dus kort na (een) speed(binge) lijkt dit me echt een heel slecht idee. Ik zou daar een serieus goeie tijd tussen houden, om eerst volledig te herstellen.

StraffeNeel

Badass junkie
Mijn telefoon wil je reactie niet goed quoten, vandaar de puntjes, maar… huh?

Ik zou juist zeggen dat je pas truffels gaat nemen als je prettig in je vel zit, mentaal maar daarnaast ook fysiek. Dus kort na (een) speed(binge) lijkt dit me echt een heel slecht idee. Ik zou daar een serieus goeie tijd tussen houden, om eerst volledig te herstellen.
Nadeel dat ik zelf ervaren heb met combineren van pep en truffels is dat je erg moe in je hoofd kunt worden. De trip is op zich al vermoeiend voor de hersentjes, maar daarbovenop niet slapen kan best pittig zijn. Daarbij ook zonde: enkel truffels is niet ongezond, dus dan toch pep is een soort van ik ben wezen fitnessen en via de Mac Donalds teruggereden 🥴.
Zoals hierboven ook al staat, zorg bij truffels dat je lekker in je vel zit en als het kan beter ook uitgerust (geldt eigenlijk voor alle leuke drugs).

OtherShore

Badass junkie
@StraffeNeel Ik heb moeite met wat je zegt in dit topic. Ik begrijp dat je een redelijk gebalanceerd leven leidt, maar je gebruikt elke week speed, in hoge doseringen, en dan sla je twee nachten over. Eigenlijk best extreem, zoals je zelf toegeeft. Maar je praat het wel goed. Is dat de juiste boodschap voor de TS die worstelt met problemen rondom speed gebruik? Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.

StraffeNeel

Badass junkie
@StraffeNeel Ik heb moeite met wat je zegt in dit topic. Ik begrijp dat je een redelijk gebalanceerd leven leidt, maar je gebruikt elke week speed, in hoge doseringen, en dan sla je twee nachten over. Eigenlijk best extreem, zoals je zelf toegeeft. Maar je praat het wel goed. Is dat de juiste boodschap voor de TS die worstelt met problemen rondom speed gebruik? Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.
Bijna elke week en meestal de tweede nacht gaan we rond een uur of twee/ drie slapen. Doseringen pep zijn meestal niet zo hoog. Één tot anderhalve gram met z'n tweeën voor zo'n sessie.
Ik worstel niet met problemen rondom speedgebruik. Wat voor mij geen probleem is, zal voor best veel anderen problematisch kunnen zijn.
Dus ja: het valt wel mee. Voor ons wegen de positieve effecten zwaarder dan de negatieve. Dat is een bewuste afweging die we maken.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Bijna elke week en meestal de tweede nacht gaan we rond een uur of twee/ drie slapen. Doseringen pep zijn meestal niet zo hoog. Één tot anderhalve gram met z'n tweeën voor zo'n sessie.
Ik worstel niet met problemen rondom speedgebruik. Wat voor mij geen probleem is, zal voor best veel anderen problematisch kunnen zijn.
Dus ja: het valt wel mee. Voor ons wegen de positieve effecten zwaarder dan de negatieve. Dat is een bewuste afweging die we maken.
Positieve effecten wegen bij grof gezegd een ras echte junk ook eigenlijk nog steeds zwaarder dan de negatieve.

Het veel of weinig gebruiken is ook voor ieder een andere hoeveelheid.
Als ik aan vrienden zou vragen of ze mn hoeveelheid gebruik misschien wat ongezond vinden zouden die zeggen oh nee joh valt best mee.

Zou ik dezelfde vraag aan een stel oude tantes vragen zouden ze waarschijnlijk achterover vallen van de schrik als je zegt dat je 5x per jaar een pilletje neemt en 3x per jaar een grammetje wegsnuift.

Dus @OtherShore heeft best een goed punt hier.
Moet zeggen dat we vaak allen wel weten dat als iemand wat wil gaan uitproberen dit vaak toch wel gaat doen en je dan misschien beter een zo goed mogelijk advies te geven alleen het ik raad het af omdat word toch ergens in het achterhoofd geplaatst op zon moment.

Zou hierin dan ook de TSer een advies geven waarbij je je twijfels hebt of het wel handig is.
Opletten dat je dit niet doet wanneer je net extreem hebt gebruikt en doorgehaald.
Dat je dan beter kan wachten tot je alweer een poosje rond je dagelijks minimum speed gebruik zit en je goed in je vel zit.
En een trip kan altijd slecht vallen.
Een advies en een ervaring over wat te doen als dit gebeurd is dan iets waar je wat meer aan hebt.
Ik neig wel echt door te slaan als het km drugs gaat, heb ook zo’n fase met ketamine gehad. Blowen heb ik nooit iets gevonden en xtc , dergelijke kon ik niet vaak achter elkaar doen door de heftige kater ( ook nooit 2 dagen achter elkaar gedaan ) Daarom was die speed even echt van wow ik kan het elke dag doen. Maar ga het nu sws verminderen, mocht ik het niet onder controle krijgen moet ik er wel echt wat mee
Bij dit bericht krijg ik het gevoel dat je naar iets op zoek bent wat je dagelijks kunt gebruiken maar geen negatieve gevolgen van hebt. Want als je het niet vaak achter elkaar kan doen is dit jammer om de kater en niet omdat het om andere reden beter zo min mogelijk gebruikt zou moeten worden. Heb heel wat jaren oud en nieuw daarvoor gebruikt.
Dan mocht ik ff een keer gek doen.
Als ik dan bij het 1e bericht zie dat het voor de 1e keer is en meteen al 6 dagen is doorgegaan dan lijkt me dat dit je toch al bezorgt moest maken.
9 xtc en miauw gedeeld is dit alsnog 4 een halve pil en een halve gram.
Dit is eigenlijk gewoon extreem en als ik dat zelf zou doen zou je me volgens mij trillend in de goot terugvinden.

ik zou lekker overal mee stoppen zolang je in hoeveelheden begint waar zelfs iemand die al jaren een dagelijkse verslaving ermee heeft moeite mee zou kunnen hebben.

Ik heb (toen gebruikte ik al dagelijks) speed doseringen gedaan van 0.20 per 24 uur. Maakte ik smorgens een paar kleine lijnen van maar uiteindelijk word het meer door je tolerantie of omdat je je rot voelt en dat weer niet wilt voelen.
Emotioneel / boos / verdriet en dergelijke zijn de 1e veranderingen die je dan nu ervaart maar zullen steeds meer dingen bij komen. Altijd wat vlak en afwezig zijn geen plezier meer uit dingen halen zeker niet als je niet gebruikt hebt waardoor je mogelijk steeds dieper zakt depressies
Psychozes gekke tics tand bederf tintelingen hartklachten je loopt met elke gram/pil een extra risico.

Ik zit momenteel op minimaal een half gram speed per dag. Soms meer maar eigenlijk nooit meer minder.
Sinds ik mn hoeveelheid naar dit niveau heb moeten brengen om er nog "profijt" van te hebben, heb ik meer last van:
Het super heet hebben en zweten soort opvliegers - oververhitting.
In mezelf gekeerd zijn het allemaal niet meer kunnen volgen.
Trillen benen en armen trillen eigenlijk altijd redelijk heftig. Ik kan savonds geen jointje meer dicht draaien of klein priegelwerkje zelfs een rits dichtdoen kost moeite op zon moment.
Ben vergeetachtig geworden.
Lijk af en toe wel dement.
Last van mn kaken omdat ik ze altijd en eeuwig op elkaar klem.
duizelig beetje gedesorienteerd zijn.
dit is nog maar klein stukje van de nagatieve gevolgen.

Wens je iig alle goeds toe voor de toekomst.

Hee allemaal, als ik eerlijk ben heb ik geen idee hoe ik dit bericht moet opstellen maar ik ga mijn best doen.

De afgelopen maanden heb ik lang in mijn hoofd gezeten dat ik heel graag speed wilde proberen.. er tegen gevochten omdat ik weet dat mijn vriend dat niet fijn vond en ritalin gedaan om te kijken of dat een goed alternatief was (Op basis van wat ik op het internet vond). Uiteindelijk mezelf er toch aan toegegeven om het te proberen en zo doende 5 gram speed besteld. Het was nat dus bleef er 2,4 gram ong. over. Ik vond het een leuke drug, uiteindelijk het tegen mijn vriend gezegd en na zelf 2 avonden te gebruiken (niet in de maten dat ik niet kon slapen behalve de eerste nacht want wist niet dat het echt zo een wakkerhouder was), heb ik het 2 dagen met mijn vriend samen gebruikt Plottwist (nog 2,5 gram gekocht) achteraf nog 2 dagen alleen. Ik heb elke avond gewoon geslapen en heb steeds pas genomen nadat ik had gegeten en at ook terwijl ik onder invloed was. Heb ook tijdens het gebruik uren op deze website gelezen en als ik iets voelde meteen opgezocht bv “speed tintelingen”. Bij elkaar heb ik het dus 6 dagen achter elkaar gedaan en heb niet echt een mentale dip, merk wel dat ik veel gevoeliger ben en sneller huil/boos wordt dan normaal. Lichamelijk heb ik pijn in mijn mond, voelt mijn lichaam heel zwaar als ik loop en heb ik moeite met ademhalen. Er is dus ong 5 gram doorheen gegaan in 6 dagen waarvan 2 dagen een jongen erbij van 190 en 81 kg.

Nu vraag ik mij af of ik gevaarlijk bezig ben? of dat dit te ver gaat of te veel is.
Heb vorig jaar heel veel verschillende drugs gebruikt en geprobeerd en kon toen altijd best wat hebben. Als ik iets doe kan ik het
wel extreem doen.
Bv een gram miauw en 9 xtc pillen erbij in een nacht (was wel met een vriendin gedeeld) opmaken.
Ik zou graag willen weten wat jullie hier over denken ? en hoe jullie met speed om gaan. Het is wel op nu!

( heb mijn best gedaan het fatsoenlijk op te stellen)
Bekijk bijlage 54511

StraffeNeel

Badass junkie
Ik dacht dat ik redelijk duidelijk had verwoord aan TS dat de weg van elke dag speed niet aan te raden is:
Na de twee nachten doen we weer eventjes (week of twee weken) rustig aan om ons lichaam te laten herstellen (vroeg naar bed, gezond eten en bewegen). Zes dagen achtereen is vragen om problemen op korte of wat langere termijn.
Wat jij schetst aan gebruik gaat je problemen opleveren als je daarmee doorgaat.
@Paardenstaart, ik heb er te weinig rekening mee gehouden dat anderen meer verslavingsgevoelig kunnen zijn dan dat ik ben. Wat ik in mijn manier van omgang met pep schets kan jij waarschijnlijk niet omdat je onhoudbare cravings krijgt.
Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.
Hier gingen twee discussies door elkaar lopen, mijn gebruik en het gebruik van TS.
Veel of weinig gebruik; veel, weinig of geen cravings; dagelijks , wekelijks of maandelijks; lust naar de drugs en bijbehorend gevoel of juist naar de diepgaande gesprekken en seks waarbij het gevoel dat de drugs geeft van marginaal belang is.
Het is dus heel lastig om de situatie van de ene te projecteren op de ander. Daar heb ik en wellicht ook @OtherShore wat weinig bij stilgestaan. Waarbij mijn berichten in deze context (lees dit topic) wat misplaatst zijn.
@Paardenstaart, ik hoop dat je jezelf er niet teveel aan hebt gestoord en excuses daarvoor.

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ik dacht dat ik redelijk duidelijk had verwoord aan TS dat de weg van elke dag speed niet aan te raden is:

@Paardenstaart, ik heb er te weinig rekening mee gehouden dat anderen meer verslavingsgevoelig kunnen zijn dan dat ik ben. Wat ik in mijn manier van omgang met pep schets kan jij waarschijnlijk niet omdat je onhoudbare cravings krijgt.

Hier gingen twee discussies door elkaar lopen, mijn gebruik en het gebruik van TS.

Veel of weinig gebruik; veel, weinig of geen cravings; dagelijks , wekelijks of maandelijks; lust naar de drugs en bijbehorend gevoel of juist naar de diepgaande gesprekken en seks waarbij het gevoel dat de drugs geeft van marginaal belang is.
Het is dus heel lastig om de situatie van de ene te projecteren op de ander. Daar heb ik en wellicht ook @OtherShore wat weinig bij stilgestaan. Waarbij mijn berichten in deze context (lees dit topic) wat misplaatst zijn.
@Paardenstaart, ik hoop dat je jezelf er niet teveel aan hebt gestoord en excuses daarvoor.
Goed dat je dit bericht hebt gemaakt.
We staan soms er te weinig bij stil en delen uit eigen ervaring of andere informatie die we tot waarheid hebben gemaakt maar soms toch niet klopt maar dus wel hebt gedeeld.
Zie het vaker hoor en het zijn ook meestal goed bedoelde adviezen maar zeker als je niet heel stabiel in het leven staat en issues hebt ook weer anders gelezen/ begrepen worden als iemand die al jaren een heel nuchter en gezond/ gelukkig leven heeft.
Verslavingsgevoeligheid is afhankelijk van veel factoren maar het begint toch meestal hetzelfde je voelde je toen je iets gebruikte wel fantastisch dus wilt het morgen weer en gevolg is toekomstgeneuzel. En je wilt morgen weer.
@StraffeNeel je geeft al aan je bent zonder ook een gelukkig mens dit maakt natuurlijk dat hoewel je de euforie en de geilheid het leuker maken maar het niet erg is om dit dan weer een week of zoveel niet te doen want je bent zo ook happy.

Ik probeer altijd te helpen maar zal ongetwijfeld ook vast wel stomme adviezen hebben gegeven.
De vrager moet beseffen dat hij/zij het ook maar gewoon aan mensen vraagt die iets vertellen over eigen of eigen vriendengroep hebben en niet van iemand die er een hele studie in heeft gevolgd.
Dus blijf veel lezen en zoeken naar juiste informatie. En voor de antwoorders: wees voorzichtig vertel je uit ervaring of heb je de informatie uit een artikel dan kun je verwijzen naar de bron om het misschien wat duidelijker te maken wat deze informatie precies is.

Vertellen dat je al 2 jaar bijv elke vrijdag 2 pillen slikt en daar nog nooit een negatief effect van heb gehad kan ik lezen als ow zie zon hoeveelheid kan dus prima al die gegooglede gevaren lijsten is natuurlijk bij een hoger gebruik. Maar helaas is die hele lijst waar je op moet passen en nog veel meer ook met sommige of misschien wel alle punten die je al vanaf 1e keer kunt ervaren/krijgen.

OtherShore

Badass junkie
Bedankt voor de nuancering @StraffeNeel Ik durf in het algemeen wel te zeggen dat elke week speed gebruiken te veel is. Hoe schadelijk dat precies is, is lastig te zeggen (en een discussie voor een andere keer).

Ik kan me in principe voorstellen dat iemand die elke week speed gebruikt toch een vol en redelijk gezond leven kan leiden. Maar dat zijn uitzonderingen en voor @Paardenstaart lijkt wekelijks speed gebruik me niet de juiste weg, ook vanwege dingen die ze in andere topics gezegd heeft.

Paardenstaart

Experimenterende gebruiker
Positieve effecten wegen bij grof gezegd een ras echte junk ook eigenlijk nog steeds zwaarder dan de negatieve.

Als ik aan vrienden zou vragen of ze mn hoeveelheid gebruik misschien wat ongezond vinden zouden die zeggen oh nee joh valt best mee.

Zou ik dezelfde vraag aan een stel oude tantes vragen zouden ze waarschijnlijk achterover vallen van de schrik als je zegt dat je 5x per jaar een pilletje neemt en 3x per jaar een grammetje wegsnuift.

Dus @OtherShore heeft best een goed punt hier.
Moet zeggen dat we vaak allen wel weten dat als iemand wat wil gaan uitproberen dit vaak toch wel gaat doen en je dan misschien beter een zo goed mogelijk advies te geven alleen het ik raad het af omdat word toch ergens in het achterhoofd geplaatst op zon moment.

Zou hierin dan ook de TSer een advies geven waarbij je je twijfels hebt of het wel handig is.
Opletten dat je dit niet doet wanneer je net extreem hebt gebruikt en doorgehaald.
Dat je dan beter kan wachten tot je alweer een poosje rond je dagelijks minimum speed gebruik zit en je goed in je vel zit.
En een trip kan altijd slecht vallen.
Een advies en een ervaring over wat te doen als dit gebeurd is dan iets waar je wat meer aan hebt.

Bij dit bericht krijg ik het gevoel dat je naar iets op zoek bent wat je dagelijks kunt gebruiken maar geen negatieve gevolgen van hebt. Want als je het niet vaak achter elkaar kan doen is dit jammer om de kater en niet omdat het om andere reden beter zo min mogelijk gebruikt zou moeten worden. Heb heel wat jaren oud en nieuw daarvoor gebruikt.
Dan mocht ik ff een keer gek doen.
Als ik dan bij het 1e bericht zie dat het voor de 1e keer is en meteen al 6 dagen is doorgegaan dan lijkt me dat dit je toch al bezorgt moest maken.
9 xtc en miauw gedeeld is dit alsnog 4 een halve pil en een halve gram.
Dit is eigenlijk gewoon extreem en als ik dat zelf zou doen zou je me volgens mij trillend in de goot terugvinden.

ik zou lekker overal mee stoppen zolang je in hoeveelheden begint waar zelfs iemand die al jaren een dagelijkse verslaving ermee heeft moeite mee zou kunnen hebben.

Ik heb (toen gebruikte ik al dagelijks) speed doseringen gedaan van 0.20 per 24 uur. Maakte ik smorgens een paar kleine lijnen van maar uiteindelijk word het meer door je tolerantie of omdat je je rot voelt en dat weer niet wilt voelen.
Emotioneel / boos / verdriet en dergelijke zijn de 1e veranderingen die je dan nu ervaart maar zullen steeds meer dingen bij komen. Altijd wat vlak en afwezig zijn geen plezier meer uit dingen halen zeker niet als je niet gebruikt hebt waardoor je mogelijk steeds dieper zakt depressies
Psychozes gekke tics tand bederf tintelingen hartklachten je loopt met elke gram/pil een extra risico.

Ik zit momenteel op minimaal een half gram speed per dag. Soms meer maar eigenlijk nooit meer minder.
Sinds ik mn hoeveelheid naar dit niveau heb moeten brengen om er nog "profijt" van te hebben, heb ik meer last van:
Het super heet hebben en zweten soort opvliegers - oververhitting.
In mezelf gekeerd zijn het allemaal niet meer kunnen volgen.
Trillen benen en armen trillen eigenlijk altijd redelijk heftig. Ik kan savonds geen jointje meer dicht draaien of klein priegelwerkje zelfs een rits dichtdoen kost moeite op zon moment.
Ben vergeetachtig geworden.
Lijk af en toe wel dement.
Last van mn kaken omdat ik ze altijd en eeuwig op elkaar klem.
duizelig beetje gedesorienteerd zijn.
dit is nog maar klein stukje van de nagatieve gevolgen.

Wens je iig alle goeds toe voor de toekomst.
Ik weet niet wat ik moet zeggen…
Naast dat ik weet dat jij gelijk hebt

Paardenstaart

Ik heb me er niet aan gestoord en ben zeker bewust ervan wat verslaving met zich mee brengt.

Paardenstaart

Bedankt voor de nuancering @StraffeNeel Ik durf in het algemeen wel te zeggen dat elke week speed gebruiken te veel is. Hoe schadelijk dat precies is, is lastig te zeggen (en een discussie voor een andere keer).

Ik kan me in principe voorstellen dat iemand die elke week speed gebruikt toch een vol en redelijk gezond leven kan leiden. Maar dat zijn uitzonderingen en voor @Paardenstaart lijkt wekelijks speed gebruik me niet de juiste weg, ook vanwege dingen die ze in andere topics gezegd heeft.
Ik zal de speed met rust laten tot minimaal aankomend weekend. Dat is niet lang, dat weet ik. Heb genoeg kennis opgedaan om te beseffen dat ik dom bezig ben en dat het niet gezond voor me is en heb niks om mijn gebruik goed te praten. Hoop dat ik inzie wat ik waard ben of kan zodat ik het niet nodig denk te hebben. Ik zit gewoon in de knoop met mezelf nu

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Je doet het nog niet zo lang en het zal nu waarschijnlijk een stuk makkelijker gaan nog.
Misschien als je wat wilt gebruiken misschien eens de gemiddelde beginners hoeveelheden opzoeken.
Je hoeft niet altijd veel te nemen om veel effect te hebben dan zit je op een minder hoge dosis en toch de roes die je wilt.

Je kunt misschien ook langs de huisarts om eens te bespreken of die wat voor je kan betekenen.

• Like
Waarderingen: N3K0

Paardenstaart

Je doet het nog niet zo lang en het zal nu waarschijnlijk een stuk makkelijker gaan nog.
Misschien als je wat wilt gebruiken misschien eens de gemiddelde beginners hoeveelheden opzoeken.
Je hoeft niet altijd veel te nemen om veel effect te hebben dan zit je op een minder hoge dosis en toch de roes die je wilt.

Je kunt misschien ook langs de huisarts om eens te bespreken of die wat voor je kan betekenen.
Zijn die gemiddelde hoeveelheden nog van toepassing als ik al 4 jaar drugs gebruik? met soms pauzes, soms niet.

OtherShore

Badass junkie
Zijn die gemiddelde hoeveelheden nog van toepassing als ik al 4 jaar drugs gebruik?
Ja, in principe wel. Andere stimulerende middelen zorgen wel voor tolerantie voor speed, maar als je een week of twee overslaat gaat je tolerantie al weer bijna naar nul. En zelfs met tolerantie moet je eigenlijk niet 3 of 4 keer zoveel gebruiken als de gemiddelde dosis. Ook als je er niet veel meer van voelt kan het namelijk nog steeds schadelijk zijn.

Laatst bewerkt:

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Kan zijn dat je wel iets meer nodig zou hebben maar zoals othershore zegt geen 3 a 4x. Dan gebruik je echt te veel in te korte tijd. Heb echter niet eerder iemand 4 pillen zien wegwerken die niet al redelijk vaak gebruikt (elk weekend). Maar ook die op een gegeven moment 4 a 5 pillen nodig hadden als ze langer stopten ze aan 1 a 2 ook gewoon weer genoeg hadden.
speed ken ik ook mensen die periodes heel veel gebruiken de depressie maand noem ik m ook wel kunnen stoppen en nu niet meer of evenveel nodig hebben maar juist maar de helft gebruiken.

StraffeNeel

Badass junkie
Ik zit gewoon in de knoop met mezelf nu
Daar is speed in elk geval geen oplossing voor. Een trip op truffels met een ervaren tripsitter erbij kan je mischien wat inzichten geven die je kunt gebruiken bij het oplossen van die knoop.
Heb je iemand waarmee je jouw problemen kunt bespreken?
Als jouw problemen (regelmatig) leiden tot excessief gebruik zou ik sowieso even een gesprek met de huisarts houden (zoals @Sniffle88 ook aangeeft).

Sniffle88

Bewuste gebruiker
@Paardenstaart Ik ben hier ooit mee begonnen met microdosis is heel lang goed gegaan eigenlijk tot mn man croisants ging halen en niet meer terug kwam. Toen heb ik ff rot periode gehad drinken en veel speed. Ben in behandeling gegaan en met medicijnen 15mg mirtazapine of 25mg quetiapine om te slapen en 10mg oxazepam tabletten voor de heftige momentjes 1e 2 weken dagelijks toen 15tabletten per maand.
Toen mn behandeling plots stop gezet werd is het weer zelfmedicatie geworden en zo is het inmiddels een hoop aantal mg per dag.

Dus vandaar dat ik adviseerde om langs je huisarts te gaan. Die kunnen ook met iets wat verstandigere medicatie en misschien iemand waar je je hart kunt luchten hetzelfde bereiken als wat je nu met de poeders/pillen probeert.

Snap heel goed dat het moeilijk is hoor.
Wil je er een beetje voor behoeden nog verder in de knoop te komen.
Ik wens je heel veel sterkte.

Paardenstaart

@Paardenstaart Ik ben hier ooit mee begonnen met microdosis is heel lang goed gegaan eigenlijk tot mn man croisants ging halen en niet meer terug kwam. Toen heb ik ff rot periode gehad drinken en veel speed. Ben in behandeling gegaan en met medicijnen 15mg mirtazapine of 25mg quetiapine om te slapen en 10mg oxazepam tabletten voor de heftige momentjes 1e 2 weken dagelijks toen 15tabletten per maand.
Toen mn behandeling plots stop gezet werd is het weer zelfmedicatie geworden en zo is het inmiddels een hoop aantal mg per dag.

Dus vandaar dat ik adviseerde om langs je huisarts te gaan. Die kunnen ook met iets wat verstandigere medicatie en misschien iemand waar je je hart kunt luchten hetzelfde bereiken als wat je nu met de poeders/pillen probeert.

Snap heel goed dat het moeilijk is hoor.
Wil je er een beetje voor behoeden nog verder in de knoop te komen.
Ik wens je heel veel sterkte.
Hoe heb je dit besproken? Namen ze je serieus?

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ja met eerst mn huisarts over het niet aankunnen depri zijn en paniekaanvallen.
Kreeg oxazepam en temazapam van mijn huisarts en een afspraak bij een psycholoog.

Die heb ik pas verteld over mn drankmisbruik om me staande te houden.
Mn drugs nog niet.
Therapie voor trauma en emotietherapie
En zo naar passende medicatie gezocht.
Huisarts kan niet alles voorschrijven en sommige niet voor langere tijd oxazepam mocht een tijdje en daarna willen ze een goedkeuring uit de ggz.
Toen ik eenmaal naar de mirtazapine ging kon ik eindelijk eens gewoon slapen.
En toen ging het ook met ups en downs veel beter.
Tot ik na een incident in het ziekenhuis kwam daar kwam uit mn bloed test een uitslag drugs en drank die niet echt te ontkennen viel. Met hulp van de psycholoog met drinken gestopt.
De hulp stopte en geen medicatie dus ja toen werd het weer veel speed.
Maar sta op de wachtlijst weer.
Het is een lang proces.
Zoeken tot het klikt met een behandelaar duurde ook even.
Maar ook de huisarts heeft me echt wel geholpen in de tijd van wachtlijsten door wekelijks een 20minuten gesprek met me te hebben. Zet ze een dubbele afspraak in de agenda zodat je je verhaal kan doen.

Paardenstaart

Ja met eerst mn huisarts over het niet aankunnen depri zijn en paniekaanvallen.
Kreeg oxazepam en temazapam van mijn huisarts en een afspraak bij een psycholoog.

Die heb ik pas verteld over mn drankmisbruik om me staande te houden.
Mn drugs nog niet.
Therapie voor trauma en emotietherapie
En zo naar passende medicatie gezocht.
Huisarts kan niet alles voorschrijven en sommige niet voor langere tijd oxazepam mocht een tijdje en daarna willen ze een goedkeuring uit de ggz.
Toen ik eenmaal naar de mirtazapine ging kon ik eindelijk eens gewoon slapen.
En toen ging het ook met ups en downs veel beter.
Tot ik na een incident in het ziekenhuis kwam daar kwam uit mn bloed test een uitslag drugs en drank die niet echt te ontkennen viel. Met hulp van de psycholoog met drinken gestopt.
De hulp stopte en geen medicatie dus ja toen werd het weer veel speed.
Maar sta op de wachtlijst weer.
Het is een lang proces.
Zoeken tot het klikt met een behandelaar duurde ook even.
Maar ook de huisarts heeft me echt wel geholpen in de tijd van wachtlijsten door wekelijks een 20minuten gesprek met me te hebben. Zet ze een dubbele afspraak in de agenda zodat je je verhaal kan doen.
Ze zijn van uit de gemeente bezig om een psychiater voor mij te regelen (wachttijd van 9 maanden). Heeft het nut voor mij om nog naar de huisarts te gaan?

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Jazeker die kan in de tussentijd jou luisterend oor zijn of een praktijkondersteuner met je in contact brengen ook kan ze je kalmerende medicatie tijdelijk voorschrijven zodat je craving naar drugs minder worden.
Sommige huisartsen zijn er wel heel streng in want benzo's zijn ook verslavend. Maar alleen ff alles eruit gooien tot je aan de beurt bent zou misschien al helpen.

Paardenstaart

Jazeker die kan in de tussentijd jou luisterend oor zijn of een praktijkondersteuner met je in contact brengen ook kan ze je kalmerende medicatie tijdelijk voorschrijven zodat je craving naar drugs minder worden.
Sommige huisartsen zijn er wel heel streng in want benzo's zijn ook verslavend. Maar alleen ff alles eruit gooien tot je aan de beurt bent zou misschien al helpen.
Okee zal ik doen! Heel erg bedankt voor dit advies. Heb jij nu geen speed meer gebruikt?

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ja speed wel heb morgen weer een afspraak staan ook. Om weer ff te peilen wat we gaan doen in de wachttijd. Maar het drinken wat ik deed doe ik nog steeds niet. Als ik weer mega aan het shaken ben pakte ik eerst de fles nu als uitzondering een diazepam of oxazepam.

caninus

Bewuste gebruiker
Dat valt sowieso nogal mee. 2 kiezen eruit. Maar degene waar ik het mee samen doe, heeft in heel haar leven slechts 1x een gaatje gehad

caninus

Bewuste gebruiker
1 was trouwens een verstandskies. Dus slechts 1 kies eruit (dit heeft trouwens niets met mijn speedgebruik te maken)

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Hier wel bij de huisarts geweest heb weer medicatie maar ben wel van de wachtlijst gegooit super suf maar goed.

Wat je kan zeggen jah ik had gebeld voor een dubbele afspraak.
En gezegd dat ik door de aangekondigde scheiding overspannen was. Niet meer goed sliep en vaak trilde gewoon door alle stress van het onbekende wat op me afkwam.

Toen schreef ze temazepam en oxazepam voor en een verwijzing psycholoog.
En daar heb ik pas meer verteld.
En met de psycholoog gekeken of we het samen gingen proberen of bij bijv brijder melden.

Hopelijk heb je hier iets aan.

En goed zeg dat is al bijna een week.

Paardenstaart

Hier wel bij de huisarts geweest heb weer medicatie maar ben wel van de wachtlijst gegooit super suf maar goed.

Wat je kan zeggen jah ik had gebeld voor een dubbele afspraak.
En gezegd dat ik door de aangekondigde scheiding overspannen was. Niet meer goed sliep en vaak trilde gewoon door alle stress van het onbekende wat op me afkwam.

Toen schreef ze temazepam en oxazepam voor en een verwijzing psycholoog.
En daar heb ik pas meer verteld.
En met de psycholoog gekeken of we het samen gingen proberen of bij bijv brijder melden.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Denk dat zulke dingen/moeilijkheden waar je doorheen gaat door een huisarts goed te begrijpen zijn. Wist trouwens niet dat een huisarts dat mocht voorschrijven, ik dacht alleen een psychiater. Ik heb t met bepaalde mensen om mij heen het erover gehad dus ik neem volgende week naar de afspraak een vriendin mee als comfort :)
En goed zeg dat is al bijna een week.
Jaa doe mn best maar moet zondag en volgende week vroege ochtenden werken..
Ben totaal geen ochtend persoon dus dan wordt het een strijd 🥲

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Ja ze mogen best veel voorschrijven.
Ze weten alleen vaak te weinig van die kant van de zorg. Dus als je lange tijd bijv iets zou kunnen krijgen willen ze wel dat het goed op jou afgestemd is zodat je er ook baat bij hebt. En ze zijn daar niet gespecialiseerd genoeg voor.

Succes nog deze week.
Ik ben ook geen ochtend mens hoor. Ben er wel altijd vroeg uit maar kom moeilijk op gang.

Bovenaan