Ik ben klaar

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hallo medeforumgenoten,

Bij deze wil ik even melden dat ik klaar ben met mijn drugsgebruik. Ik heb geproeft wat ik wilde proeven, ik heb gezien wat ik wilde zien en ik heb gehoord wat ik wilde horen.

Ik had gister Benzo Fury gebruikt en dat was de laatste van mijn rijtje voor nu. DMT wil ik ooit nog eens proberen, maar ik denk dat ik daar mentaal nog niet klaar voor ben. Dus ik houd het maar op een wijntje of een biertje, ik ga ook geheel stoppen met roken.

Ik hoop dat het allemaal lukt, ik houd jullie op de hoogte of het lukt of niet!

Ik zal jullie wel minder spreken, daarom wens ik jullie allemaal een leuke tijd op dit forum en ook daarnaast toe! En bedenk, gebruik met mate! :grin:

Groetjes,
Uwe mrflame

boenkeng

Bewuste gebruiker
Goed bezig, ik hoop dat je het ook echt volhoud en dat je niet de fout ingaat onder het genot van alcohol. Dat is namelijk een vaak voorgekomen fout :wink:

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
boenkeng zei:
Goed bezig, ik hoop dat je het ook echt volhoud en dat je niet de fout ingaat onder het genot van alcohol. Dat is namelijk een vaak voorgekomen fout :wink:
Dankje :) Goed dat je het zegt! Ik zal er op letten!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Goede instelling, jij gebruikt bewust drugs!

Ook veel sterkte/steun met stoppen met roken, maar met jou instelling zal dit wel goed te doen zijn.

Hou ons op de hoogte hoe het met je gaat, wel spijtig dat we wat minder van jou gaan horen...

Jij ook een leuke tijd gewenst meer daarbuiten dan op het forum wss :grin:

Ik hoor je nog wel meneer vlam...

groetjes

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
Goede instelling, jij gebruikt bewust drugs!

Ook veel sterkte/steun met stoppen met roken, maar met jou instelling zal dit wel goed te doen zijn.

Hou ons op de hoogte hoe het met je gaat, wel spijtig dat we wat minder van jou gaan horen...

Jij ook een leuke tijd gewenst meer daarbuiten dan op het forum wss :grin:

Ik hoor je nog wel meneer vlam...

groetjes

Ik probeerde sowieso op een zo bewust mogelijke manier te gebruiken, maar ik betrapte mezelf er op dat ik toch vaker gebruikte dan wat mijn plan voorheen was. Het zat mijn studie dn mijn sociale leven een beetje in de weg. Dus vandaar dat ik nu 'cold turkey' stop met bijna alles. :)

Ik zal wel in ieder geval weekelijks updates plaatsen of wanneer het mislukt.
En ik denk dat het stoppen met roken wel gaat lukken, ook tijdens het uitgaan!

Dankjewel! Ik ga jullie ook missen hoor :( Ik zal nog wel langskomen hoor! En ik zal mijn laatste reports ook nog even online knallen.

Yes! Toedeloe!

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed bezig! Wel jammer dat je dan wat minder hier zult zijn. Herkenbaar ook dat vaker gebruiken dan je oorspronkelijk van plan was, goed dat je er nu uitstapt en hoop dat je hebt genoten van je wonderlijke reizen! :grin:

Mag ik jouw topic gebruiken door ook even te melden dat ik gestopt ben? :wink:
Mijn vriend en ik gaan voor een eerste kindje. Al een tijdje aan het proberen (uiteraard niks gebruikt in de periode tussen eisprong en menstruatie), maar als je in de tussentijd drugs gebruikt is dat natuurlijk killing voor je vruchtbaarheid. Dus we zijn nu bijna 4 weken gestopt en hopelijk kunnen we er gewoon helemaal vanaf blijven. Wel lastig dat we nog wat dingetjes in huis hebben, XTC, 6-APB, methoxetamine, salvia... maar die gaan lekker achter slot en grendel. We weten waarvoor we het doen dus ik ga ervan uit dat het gewoon lukt overal vanaf te blijven! Zal hier nog wel gewoon blijven posten.

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
NiandraLades zei:
Goed bezig! Wel jammer dat je dan wat minder hier zult zijn. Herkenbaar ook dat vaker gebruiken dan je oorspronkelijk van plan was, goed dat je er nu uitstapt en hoop dat je hebt genoten van je wonderlijke reizen! :grin:

Mag ik jouw topic gebruiken door ook even te melden dat ik gestopt ben? :wink:
Mijn vriend en ik gaan voor een eerste kindje. Al een tijdje aan het proberen (uiteraard niks gebruikt in de periode tussen eisprong en menstruatie), maar als je in de tussentijd drugs gebruikt is dat natuurlijk killing voor je vruchtbaarheid. Dus we zijn nu bijna 4 weken gestopt en hopelijk kunnen we er gewoon helemaal vanaf blijven. Wel lastig dat we nog wat dingetjes in huis hebben, XTC, 6-APB, methoxetamine, salvia... maar die gaan lekker achter slot en grendel. We weten waarvoor we het doen dus ik ga ervan uit dat het gewoon lukt overal vanaf te blijven! Zal hier nog wel gewoon blijven posten.

Ja ach, dan wordt ik ook niet zo snel verleid :wink: Maar ik heb er zeker van genoten en heb bijna nooit spijt gehad van mijn gebruik.

En dat mag zeker :) Misschien is het leuk om dit forum te gebruiken om te melden als je van plan bent te stoppen! En ik vind het erg goed van je! Ik hoop ten zeerste dat je het volhoud!
En ik heb hetzelfde probleem, mijn doosje zit ook nogal gevuld. Ik heb dan ook wel wat dingen weggegeven gelukkig. Dat ben ik ook van plan met de rest te gaan doen. Ik ken mezelf te goed zeg maar, ik weet niet of ik die verleiding kan weerstaan :wink:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
NiandraLades zei:

Aaah leuk dat jullie voor een kindje gaan, grote stap in jullie leven...
Idd drugs zou ik dan ook achterwege laten, slim besluit.

Als jullie nou al 4 weken niets aangeraakt hebben komt dat wel helemaal goed zie ik zo!
Hou ons op de hoogte van de vooruitgang, sta al te popelen om je te feliciteren met je zwangerschap :grin:

grts

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
De eerste week zit er op. Het is wel bizar snel gegaan, maar ik heb wel goed nieuws!

Week 1 is gelukt, ik heb 5 sigaretten gerookt in totaal (tijdens het uitgaan) en heb geen andere vorm van drugs gebruikt naast alcohol. Wat me wel opviel, is dat ik opeens meer ben gaan drinken. Daar moet ik wat beter op letten volgende week.

Doelstellingen week 2: Geen sigaret meer roken en ook geen alcohol drinken. En natuurlijk geen andere drugs gebruiken.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SUPER man!

Ik duim voor je dat die 2e week ook zo verloopt, daar durf ik me hand voor in het vuur steken, komt helemaal goed!

ZET'M OP!

greets

Beste meneer Vlam,

ik ga hier geen blokje tekst vol lullen met de welbekende "je kan het", "het zal je lukken" blablabla.... Ben veel te realistisch ingesteld daarvoor... :) ik zal het dan ook bij deze korte zin houden :

"DENK STEEDS VOORUIT!"

naar mijn mening heb je daar ook effectief iets aan. Faal je eens, is dit geen ramp want je kijkt vooruit met dezelfde principes en waarden. dus falen bestaat niet, je blijft ervoor gaan!

Het is een toekomstige zin. wat wil duidelijk maken in jouw geval , zelfs al probeer je nog eens iets het is er weer een ervaring bij. GEEN tegenslag!
mensen zien drugs vaak als iets slechts...jammer maar dit is FOUT! drugs kunnen je leven upgraden zeg maar, nieuwe ervaringen, inzichten en zelfs nieuwe manieren om oude problemen op te lossen (of ermee leren om te gaan). een opiaatverslaving is hier ofcourse uit den boze, waarmee ik het volgende bedoel => zolang je het blijft zien als "ben benieuwd wat het dit keer zal geven" en niet als "dit heb ik nodig om te functioneren" zit je goed.

wa tjij wilde, was je horizon verruimen en je standaardbewuste keuzes in het leven een alternatief geven dan enkel maar the basic A B C options...

ik geloof in de kracht van drugs, net zozeer als jij erin gelooft! En dat doe je man, dat weet ik best :wink:

dus bij deze, de kans is groot dat je nog zal falen!!! je zal wel nog eens een sigaretj roken,pilletje nemen, lijntje snuiven...met of zonder alcohol. want je weet nu immers wat het allemaal inhoudt. Zolang je de grens maar kunt trekken tussen recreatief en "slaaf van" zit je safe!

ps: indien mijn stukje tekst weinig betekenis of inhoudof logica betreft, het spijt me maar heb al heel wat heerlijke streekbiertjes binnen :tongueout: en als je nooit geen slippertje meer maakt, ook petje af natuurlijk! groetjes

neurotoxin

Belezen gebruiker
Goed bezig! "Have a plan, and stick to it."

Als ik je even mag adviseren over stoppen met roken, dan wil ik je graag vertellen dat het 2-6 weken kost na je allerlaatste sigaret voordat de overmaat aan je nicotine receptoren hun muil houden. Elke keer als je er ook maar eentje opsteekt, dan begin je weer van voor af aan. Dus afbouwen in in feite zelf marteling. Nicotine pleisters en dergelijken zijn dan ook onzin!

Al ben je tachtig jaar gestopt met roken; de overmaat aan nicotine receptoren krimpen niet meer terug. Dus nooit meer in jouw hele leven er nog een opsteken als je echt, echt wilt stoppen.

Men zegt niet voor niets dat mensen die gestopt zijn met roken gewoon niet-rokende rokers zijn :)

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
SUPER man!

Ik duim voor je dat die 2e week ook zo verloopt, daar durf ik me hand voor in het vuur steken, komt helemaal goed!

ZET'M OP!

greets

Dankjewel! :grin: Ben terug van het uitgaan en heb niet gerookt en heb maar een paar biertjes gedronken. Dus heb goede hoop voor de aankomende week!

dafalganMan zei:
Beste meneer Vlam,

ik ga hier geen blokje tekst vol lullen met de welbekende "je kan het", "het zal je lukken" blablabla.... Ben veel te realistisch ingesteld daarvoor... :) ik zal het dan ook bij deze korte zin houden :

"DENK STEEDS VOORUIT!"

naar mijn mening heb je daar ook effectief iets aan. Faal je eens, is dit geen ramp want je kijkt vooruit met dezelfde principes en waarden. dus falen bestaat niet, je blijft ervoor gaan!

Het is een toekomstige zin. wat wil duidelijk maken in jouw geval , zelfs al probeer je nog eens iets het is er weer een ervaring bij. GEEN tegenslag!
mensen zien drugs vaak als iets slechts...jammer maar dit is FOUT! drugs kunnen je leven upgraden zeg maar, nieuwe ervaringen, inzichten en zelfs nieuwe manieren om oude problemen op te lossen (of ermee leren om te gaan). een opiaatverslaving is hier ofcourse uit den boze, waarmee ik het volgende bedoel => zolang je het blijft zien als "ben benieuwd wat het dit keer zal geven" en niet als "dit heb ik nodig om te functioneren" zit je goed.

wa tjij wilde, was je horizon verruimen en je standaardbewuste keuzes in het leven een alternatief geven dan enkel maar the basic A B C options...

ik geloof in de kracht van drugs, net zozeer als jij erin gelooft! En dat doe je man, dat weet ik best :wink:

dus bij deze, de kans is groot dat je nog zal falen!!! je zal wel nog eens een sigaretj roken,pilletje nemen, lijntje snuiven...met of zonder alcohol. want je weet nu immers wat het allemaal inhoudt. Zolang je de grens maar kunt trekken tussen recreatief en "slaaf van" zit je safe!

ps: indien mijn stukje tekst weinig betekenis of inhoudof logica betreft, het spijt me maar heb al heel wat heerlijke streekbiertjes binnen :tongueout: en als je nooit geen slippertje meer maakt, ook petje af natuurlijk! groetjes

Ik snap helemaal wat je bedoeld :wink: Maar helaas betrapte ik mezelf er op dat de 'grenzen' die ik zelf stelde, te vaak overschreden werden. Ik zei wel tegen mezelf: 'Dit feest ga je niets gebruiken.' Maar dan kwam het toch weer ergens op tafel en nam ik toch maar onder het mom 'Ah... deze keer kan nog wel, maar dit is echt de laatste keer.'

Daarom heb ik nu beslist om minimaal 3 maanden niets (naast alcohol) te gebruiken en 'cold turkey' te stoppen. En ik hoop dat me dit gaat lukken :) Tot nu toe gaat het redelijk.

neurotoxin zei:
Goed bezig! "Have a plan, and stick to it."

Als ik je even mag adviseren over stoppen met roken, dan wil ik je graag vertellen dat het 2-6 weken kost na je allerlaatste sigaret voordat de overmaat aan je nicotine receptoren hun muil houden. Elke keer als je er ook maar eentje opsteekt, dan begin je weer van voor af aan. Dus afbouwen in in feite zelf marteling. Nicotine pleisters en dergelijken zijn dan ook onzin!

Al ben je tachtig jaar gestopt met roken; de overmaat aan nicotine receptoren krimpen niet meer terug. Dus nooit meer in jouw hele leven er nog een opsteken als je echt, echt wilt stoppen.

Men zegt niet voor niets dat mensen die gestopt zijn met roken gewoon niet-rokende rokers zijn :)

Thanks! :grin:

Ah oke, thanks voor de nuttige informatie! Het lukt me tot nu toe wel redelijk, na mijn laatste post heb ik niet meer gerookt. En ik kom net terug van uitgaan waar bijna iedereen rookt, maar ik heb me er toch tegen verzet. Het zou wel een heel goed streven zijn, om echt nooit meer een sigaret aan de raken! Ik weet alleen niet of dat gaat lukken, maar ik ga het wel proberen! :)

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Het is al een tijdje geleden, daarom maar even een update. Ik heb niet meer gerookt sinds mijn laatste post :grin: En ik heb naast alcohol geen drugs gebruikt. Het lukt me bijna een maand, en ik heb er ook vrijwel geen moeite mee. Het gast me allemaal wel lukken :wink:

Ik zeg bij deze alvast: ik ga niet nooit meer drugs gebruiken, maar wel enorm gereduceerd en alleen op speciale momenten. :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
mrflame zei:
Ik zeg bij deze alvast: ik ga niet nooit meer drugs gebruiken, maar wel enorm gereduceerd en alleen op speciale momenten. :)

Das alvast een mooie instelling en een mooi voorbeeld voor anderen!
Het gaat je goed vlammetje!

zonnige grts

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
mrflame zei:

Das alvast een mooie instelling en een mooi voorbeeld voor anderen!
Het gaat je goed vlammetje!

zonnige grts

Dankje :) Ik hoop dat andere er ook iets mee kunnen. Ik heb zelf meegemaakt om op het randje te zitten van (voornamelijk geestelijke) afhankelijkheid, maar nu het me al een tijdje lukt er van af te blijven, lijkt het steeds makkelijker te gaan. Ik voel me ook veel fitter, ben minder chaotisch en twee keer zo producief :)

Ik ben van plan deze zomer nog 1 keer MDMA te gebruiken op een festival, want op ditzelfde festival had ik voor het eerst harddrugs gebruikt (MDMA). Dit was eigenlijk de mooiste drugservaring, dus ik zou het op een eensgelijke manier willen 'afsluiten.'

Dankjewel! Jij ook! :grin:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey mrflame, hoe gaat het nu? Nog steeds van de drugs en sigaretten afgebleven? :)

Hier gaat het nog niet helemaal goed. In april 1 keer gebruikt (XTC), in mei 2 keer (6-APB en methoxetamine) en deze maand 1 avond een half grammetje coke (gratis gekregen, dus ja wat doe je dan :P). Jammer, maar het is alwel een hele verbetering aangezien ik daarvoor vrijwel elk weekend gebruikte en nu max 2x per maand. We willen eind deze maand nog wel 1 keer XTC gebruiken op een festival (waar mijn vriend en ik elkaar 4 jaar geleden hebben ontmoet :hearteyes: ) en daarna zo min mogelijk. Stoppen was misschien wat te hoog gegrepen merk ik nu, dus daarom wil ik me nu vooral richten op afbouwen in plaats van gelijk stoppen.

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
NiandraLades zei:
Hey mrflame, hoe gaat het nu? Nog steeds van de drugs en sigaretten afgebleven? :)

Hier gaat het nog niet helemaal goed. In april 1 keer gebruikt (XTC), in mei 2 keer (6-APB en methoxetamine) en deze maand 1 avond een half grammetje coke (gratis gekregen, dus ja wat doe je dan :P). Jammer, maar het is alwel een hele verbetering aangezien ik daarvoor vrijwel elk weekend gebruikte en nu max 2x per maand. We willen eind deze maand nog wel 1 keer XTC gebruiken op een festival (waar mijn vriend en ik elkaar 4 jaar geleden hebben ontmoet :hearteyes: ) en daarna zo min mogelijk. Stoppen was misschien wat te hoog gegrepen merk ik nu, dus daarom wil ik me nu vooral richten op afbouwen in plaats van gelijk stoppen.

Hallo! :grin:

De sigaretten zijn gelukt! Ik heb geen sigaret meer aangeraakt, dat is wel iets waarover ik mezelf verbaas. Maar omdat er ook niet meer in huis gerookt wordt, lijkt de drang gewoon weg te zijn!
Echter zijn helaas de drugs een 'soort van' gelukt :( Ik ging vorige week uit met mensen van school, waar een paar wel zin hadden in XTC. Voor een paar zou het ook de eerste keer zijn. Dus ze vroegen mij of ik nog wat had liggen, dus ik zei: 'ja, hoor,' en ik nam al mijn pillen mee.
Dit was gunstig, want als ik alles zou uitdelen, dan zou het niet meer thuis liggen en zal ik dus minder verleid worden. Dus op het feest ze uitgedeeld, en ben zelf maar op de red bull gegaan. Dit ging een hele tijd goed, totdat ik op een gegeven moment een beetje jaloers werd op de gebruikers (met name degene die het voor het eerst namen).
En zo nam ik een kwartje. Hier voelde ik uiteraard niet veel van en het tweede kwartje volgde. Gelukkig was ik nog genoeg bij kennis mezelf te dwingen niet meer bij te pakken. Dit is het enige goede aan dit verhaal :wink:

Heb ik er spijt van? Ja/nee? Aan de ene kant ja, omdat ik me niet aan mijn eigen afspraken heb gehouden. Aan de andere kant nee, omdat ik me wel aan een grens heb gehouden en ik heb wel een leuke avond gehad. Had ik het ook leuk kunnen hebben gehad zonder de XTC? Ja dat denk ik wel, maar omdat vrijwel iedereen gebruikte was het wel leuk om op ongeveer hetzelfde niveau te zitten.
Daarnaast ben ik blij dat ik ook die avond niet heb gerookt. Ondanks dat ik nog best vaak in de rokersruimte te vinden was waar ik met mensen aan het praten was. En daarbij heb ik nu bijna geen drugs meer thuis liggen :grin:

Tsja Niandra, ik kenn het gevoel! Maar als je minderd, vind ik dat ook al heel goed van je! Cold turkey stoppen is volgens mij vrijwel onmogelijk, je gaat het altijd compenseren (ik drink wel wat meer de laatste tijd). Maar lukt je dit wel? Dan ben je wel een heldin(in)!!
In ieder geval succes ermeeee!!

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ik herken mijzelf hier in, je weet dat het makkelijk is te stoppen omdat je zelf niet zo'n zieke addict bent. Maar wanneer je zoiets tegen komt als dat uitgaan met mensen die het voor het eerst doen, dan zie je het soms door de vingers. Dat is het vervelende.

Veel succes verder nog! Ik ben ook bijna aan de beurt :rock:

Bovenaan