iets gelezen

SAMBALBIJ

Experimenterende gebruiker
Nu heb ik weer op internet dat buprehnorfine (suboxone) in Nederland nauwelijks word voor geschreven omdat het niet door de verzekering vergoed wordt?? Dit bericht was dus uit 2008(??)
Hoe zit dat hier bij de mensen die het gebruiken wordt het volledig vergoedt>? Want zelfs bij de benzos moet je geloof ik een eigen risico betalen ofzo?

Ik heb hier niet zoveel verstand van.

-Ik moet nu 2.5 maanden wachten op een opname bij de loods (dubbel D). En de loodds omdat het bij bouman wel eens een half jaar ofzo kon duren. Ik flip ervan dat de hulpverlening waar je baat bij hebt zoooooooo langzaam op gang komt.
DDDDDDDDDussssss ik heb gevraagd aan bouman of ze me buprenorfine kunnen voorschrijven en toen kreeg ik als antwoord ;;;;;:::::: we vinden het op dit moment onverantwoord omdat we dat bij jou liever tijdens de opname doen van die strekking dit omdat ik meerdere middelen wel eens gebruik.

Maar nu nog 2.5 maanden ZO doorgaan is dat dan wel verantwoord??? (ik ben dus een beginnend heroverslaafde, nu gebruik ik zon 9 maanden en pas de laatste 3/4maanden problematisch zeg maar) waarom mij geen bupe geven en het eerst nog 2.5 maand laten escaleren?
Ik ben nu dus op het punt dat ik mn gebruik niet meer kan betalen. Maar als ik alvast iets vervangends heb kan ik denk ik wel de heroinen vast wat uit mn leven gaan weren in aanloop naar de opnamer toe alwaar k dan met die bupe wil afbouwen. WAAROM DOEN ZE ZO MOEILIJK?? Mn volgende actie is dus een afspraak maken met mn psych en als dat niet lukt mn huisarts.

Waarom mij niet die bupe laten proberen ipv het maanden uit de hand laten lopen (want als ik het nu vergelijk met 2.5 maanden geleden ben ik nu 2x zo verslaafd)

Ik ben ook best wel uitgekeken op de H want die echte euforische werking krijg ik niet meer maakt niet uit hoeveel ik neem. Dus ik heb mn leuke tijd wel gehad zeg maar + ik ben niet zo blij met die randverschijnselen :afhankelijk zijn van dealers, geengeld hebben , verkeerde "vrienden"dat er over je geluld word etc.

Dus ik ben klaar voor bupe en ik krijg t niet ik was dus zeer pissed off op de hulpverlening, ik hoop dat ik meer geluk heb bij mn psych
Zijn er nog mensen met tips voor mij? Van harte welkom.

Als er hier typefouten in staan srry maar ik heb het grootste gedeelte blind getyppt want het scherm gaat heel de tijd omhoog zeg maar echt irritant

Goed ik ben het weer ff kwijt\

Groet sambalbij

r@r@

Wijs gebruiker
SAMBALBIJ zei:
Want zelfs bij de benzos moet je geloof ik een eigen risico betalen ofzo?

Benzo's ("Pammetjes") worden idd sinds kort niet langer (volledig) vergoed door de verzekeraars. Er is echter 1 uitzondering: als je gediagnostiseerd bent als psychiatrisch patiënt, wordt het wél volledig vergoed. Mijn man krijgt ze ook volledig vergoed (Oxazepam), maar dat terzijde...

Enne: Bupe slikken heeft enkel zin als je écht geen hero meer erbij gebruikt of wil gebruiken (zie vele andere berichten hieromtrent). Als je dat zeker weet, kan je na 6 uur (8 is beter) vanaf laatste bruin ermee beginnen. Heeft geen zin als je niet met hero kan/wil stoppen, omdat je anders voortdurend moet uitkijken dat je de Bupe niet te snel inneemt (gevolg: acute afkick!) én het effect van hero gaat toch bijna helemaal weg (het stoned zijn dus).

Misschien willen ze dat je eerst "bewijst" dat je geen hero meer wilt gebruiken?
De combi hero en Bupe gaat gewoon niet goed samen, kan zelfs gevaarlijk zijn en dat bedoelen ze denk ik met "risico vanwege polygebruik".

Je zou kunnen bewijzen dat je serieus bent in je "stopwens"door (heel kort!!!) aan de Meet te gaan, als overgang naar Bupe (vanaf 10-15 mg. Meet per dag, moet minimaal 24 uur tussen laatste Meet en overgang naar Bupe zitten, anders acute afkick!!!)

Huisarts al geprobeerd?

Suc6! :wave:

SAMBALBIJ

Hoi rara bedankt voor je reactie. ja ik wil dus serieus stoppen zonder bijgebruik.
De dealer neemt de telefoon niet op en ben nu dus sinds gisteravond er (nog)af.
Hebben jullie ook dat het de ene keer als je 1 dag zonder zit anders of minder zwaar of zwaarder is als de andere dag?
Natuurlijk probeer ik ervoor te zorgen dat ik mn dagelijkse portie heb maaarrrrrrr dat lukt dus ook weer niet altijd dat is ook mede een reden om eraf te willen maar wel graag met goed voelen.
Dit spul (vooral in het begin) het enige waar ik me goed bij voel schijnt het. Daarvoor heb ik echt wat af gezopen, geblowed en gebased. Maar goed voelen? Nee dat was er niet bij.

Groet van de op dit forum herrezen sambalbij bzzbzz

Sarori

Bewuste gebruiker
SAMBALBIJ zei:
Ik ben nu dus op het punt dat ik mn gebruik niet meer kan betalen. Maar als ik alvast iets vervangends heb kan ik denk ik wel de heroinen vast wat uit mn leven gaan weren in aanloop naar de opnamer toe alwaar k dan met die bupe wil afbouwen. WAAROM DOEN ZE ZO MOEILIJK??

Misschien wel door de manier waarop je het formuleert? R@R@ had het al over de gevaarlijke combi van bupe en hero. Als je bupe neemt en toch hero gebruikt kan dat heel gevaarlijk zijn, omdat je veel sneller een od te pakken hebt. Je receptoren zijn al door de bupe bezet en je wordt niet meer stoned van de hero. Dus gebruik je makkelijk nog wat méér, om toch nog wat effect te krijgen.

Je bent niet de eerste bij wie dit verkeerd uitgepakt heeft.

Als de verslavingsinstelling niet heel sterk het idee heeft dat het echt alleen bij bupe zal blijven dan beginnen ze er liever niet aan. Zeker niet in een ongecontroleerde setting, want dat is dan vragen om problemen.

Als ik jou was zou ik die komende 2,5 maand gebruiken om een ijzersterke motivatie op te bouwen zodat je sterk aan je opname begint en des te meer kans op succes hebt. Ga niet lopen rommelen, maar houdt je gebruik tot die tijd stabiel maar beperkt.

Zo, en nu zoem ik mijn bed in.....bbbzzzzz

SAMBALBIJ

ja maar ik was dus niet van plan om bij (haha!) te gebruiken.
Het is nu juist vrij onstabiel omdat ik het niet meer kan betalen, dealers komen niet opdagen, alles van waarde al verpatst, ik kan soms niet poffen etc. Dus ik zit liever stabiel aan een medicijn snappie.
maar ok je hebt wel een punt, ik denk dat ze dat ook bedoelen dan en ik wist het trouwens niet dat het zooo oppassen is met die combo (maar ik wil echt stoppen met bruin).
Ik bedoel dat mijn verslaving nog redelijk vers is wat bruin betreft en ik denk dat als ik nu stop het beter te doen is dan over 2.5 maand omdat ik nu ook vaker en meer gebruik dan 2.5 maand geleden.
Ben bang dat het in die tijd verder uit de hand gaat lopen.
Zolang ik mn dagelijks bruin heb VOEL ik me ieg wel stabiel maar tis de hele situatie he.

welterusten sarori mooie naam trouwens

gegroet :beer: :sunglasses: :xtc:

r@r@

Wijs gebruiker
SAMBALBIJ zei:
Het is nu juist vrij onstabiel omdat ik het niet meer kan betalen, dealers komen niet opdagen, alles van waarde al verpatst, ik kan soms niet poffen etc.

Hé Sambalbij,

Ik wilde mijn mond houden, maar dat ga ik lekker toch maar niet doen, want daar is een forum toch voor... :wink: .

De reden dat jij niet gebruikt nu, lijkt enkel/vooral voort te komen uit omstandigheden buiten jou om, nl. het feit of jouw dealer wel/niet bereikbaar is, of je wel/geen geld hebt etc.

Ik denk dat het pas zin heeft om aan Buprenorfine te gaan beginnen als de wil om te stoppen in JOU zit (insintrieke motivatie).

Eerlijk gezegd begijp ik dan wel waarom artsen jou (nu nog) geen Bupe willen voorschrijven.

Vraag jezelf af of je zelf echt WIL stoppen, of dat dat noodzaak is uit geldgebrek/beschikbaarheid dealertjes/niet (meer) kunnen poffen etc.

Suc6!

Groetjes, R@r@ :wave:

SAMBALBIJ

r@r@77 zei:
SAMBALBIJ zei:
Het is nu juist vrij onstabiel omdat ik het niet meer kan betalen, dealers komen niet opdagen, alles van waarde al verpatst, ik kan soms niet poffen etc.

Hé Sambalbij,

Ik wilde mijn mond houden, maar dat ga ik lekker toch maar niet doen, want daar is een forum toch voor... :wink: .

De reden dat jij niet gebruikt nu, lijkt enkel/vooral voort te komen uit omstandigheden buiten jou om, nl. het feit of jouw dealer wel/niet bereikbaar is, of je wel/geen geld hebt etc.

Ik denk dat het pas zin heeft om aan Buprenorfine te gaan beginnen als de wil om te stoppen in JOU zit (insintrieke motivatie).

Eerlijk gezegd begijp ik dan wel waarom artsen jou (nu nog) geen Bupe willen voorschrijven.

Vraag jezelf af of je zelf echt WIL stoppen, of dat dat noodzaak is uit geldgebrek/beschikbaarheid dealertjes/niet (meer) kunnen poffen etc.

Suc6!

Groetjes, R@r@ :wave:

Ja ik wil echt echt stoppen mn voornaamste motivatie is dat ik bang ben over 2.5 maanden dubbel zo verslaafd te zijn.

mn secundaire motivaties zijn: -ik heb niet meer zon effect als in het begin
- ik voel me niet prettig afhankelijk van dealers/medegebruikers en of ik wel of geen geld heb

-ik voel me niet goed zonder(meer een motivatie om te blijven gebruiken eigenlijk :stoned: )
-het is illegaal en waar ik woon zijn maar 2 dealers en het is duur

dus het is de onzekerheid als randverschijnsel maar mn reden om over te willen gaan op bupe is gewoon dat ik ermee wil stoppen en ook denk dat ik het kan (psychologisc, qua craving)

Maaar als ik nu 2,5 maanden zo door ga? dan weet ik het eigenlijk niet......

Zoals ik al zei alle advies is welkom en ja dit is inderdaad een forum, daar zijn die dingen voor :wink:

ik zie woensdag mn psych, ik laat wel weten hoe dat was; het voornaamste dat ik bang voor ben is dat hij het middel niet kent of dat hij het niet voor wilt schrijven. (ik zet nu dus wel al mn hoop op dat gesprek want anders stort het allemaal aardig in, ik ben er nu klaar voor, niks nog 2,5 maanden )
groetjes

SAMBALBIJ

Hallo,

Even in het kort; Ik ben bij mn psych geweest en hij had wel begrip voor de situatie en gaat kijken voor een opname om in te stellen op waarschijnlijk bupe. Daar kan ik nu een beetje naar toe leven, waarschijnlijk kan het binnen een week geregeld zijn en maandag moet ik bellen dan hoor ik meer.
Zoalang ik blijf gebruiken voel ik me psychisch aardig in balans en dat is vrij nieuw voor me, ik hoop dat dat met het stoppen dadelijk ook redelijk zo blijft.

tot schrijfs, sambalbijbalbijsambalbijbzzzzzzzzzzzzzzz :beer: :flushed: :grin: :) :wave:

Bovenaan