Iemand ervaring met de volgende soorten wiet?

Jixx

Bewuste gebruiker
Ik wil nog een aantal wiet soortjes graag proberen, deze ga ik hieronder benoemen.
Weet iemand de coffeeshop's waar de volgende soorten verkrijgbaar zijn?

Banana Kush: Ervaring, smaak?
Cannalope Haze: Ervaring, smaak?
Dr. Grinspoon: Ervaring, smaak?
Cali Orange Haze: Ervaring, smaak?
Arjan's Strawberry Haze: Ervaring, smaak?
Arjan's Ultra Haze #2: Ervaring, smaak?
Mango Haze: Ervaring, smaak?
G13: Ervaring, smaak?
Lamb's Breath: Ervaring, smaak?

Reacties van harte welkom!

mikoz

Bewuste gebruiker
Jixx zei:
Ik wil nog een aantal wiet soortjes graag proberen, deze ga ik hieronder benoemen.

Geen van alle soorten ooit gekocht of grootgebracht, maar ik kan je wel vertellen dat ze in veel shops ook zomaar een naam geven aan wiet, terwijl dit dan niet eens de echte naam van die bepaalde soort is. Daarom raad ik je aan: als je echt een of meerdere van deze soortjes wilt roken, kweek het dan zelf :) :stoned:

Jixx

Bewuste gebruiker
mikoz zei:
Jixx zei:

Geen van alle soorten ooit gekocht of grootgebracht, maar ik kan je wel vertellen dat ze in veel shops ook zomaar een naam geven aan wiet, terwijl dit dan niet eens de echte naam van die bepaalde soort is. Daarom raad ik je aan: als je echt een of meerdere van deze soortjes wilt roken, kweek het dan zelf :) :stoned:

Ik zou zo graag weer zelf willen kweken :hearteyes:
Maar door allerlei omstandigheden momenteel helaas niet mogelijk :(

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:

Dr. Grinspoon heb ik wel eens bij the Noon gekocht, een zo goed als pure sativa is het. De smaak was niet heel bijzonder, het effect lekker high. Maar heel bijzonder vond ik hem eerlijk gezegd niet, was echter behoorlijk prijzig.

Verder heb ik een van die Arjan's haze soortjes die je noemt een keer gekocht bij the Greenhouse, weet helaas niet meer zeker welke het was. Vond het eerlijk gezegd niks bijzonders, zowel de smaak als het effect vielen me tegen. Maar ik vind eerlijk gezegd alles bij the Greenhouse nogal tegenvallen. Het is allemaal flink gehypt omdat ze vaak de cannabis cup winnen, maar heb het idee dat ze speciaal voor de cup betere wiet kweken of de boel omkopen. Persoonlijk vind ik de Greenhouse een beetje een tourist trap.

De rest heb ik nog nooit geprobeerd dus daar kan ik helaas weinig over zeggen. Wel kan ik je zeggen dat zowel G13 en Lamb's Breath niet meer voor kunnen komen aangezien de moeder plant niet meer bestaat. Mocht je die ergens tegenkomen dan weet je dus zeker dat je voor de gek wordt gehouden. Wel heb ik meerdere kruizen met G13 geprobeerd, aangezien ze de genetica in leven hebben gehouden door G13 te kruizen met Haze. De dampkring verkoopt de G13 Haze en de boerenjongens de G13 Amnesia en de G13 Super Silver Haze. Alle drie zijn het zeer sterke overwegende Sativa soortjes. Met name de G13 Amnesia is een van mijn favorieten. Het zal je echter niet de echte G13 ervaring geven, want dat was een pure Indica. Maargoed een kruizing met G13 haze is eigenlijk altijd wel een garantie voor sterke genetica.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Jixx zei:

Dr. Grinspoon heb ik wel eens bij the Noon gekocht, een zo goed als pure sativa is het. De smaak was niet heel bijzonder, het effect lekker high. Maar heel bijzonder vond ik hem eerlijk gezegd niet, was echter behoorlijk prijzig.

Verder heb ik een van die Arjan's haze soortjes die je noemt een keer gekocht bij the Greenhouse, weet helaas niet meer zeker welke het was. Vond het eerlijk gezegd niks bijzonders, zowel de smaak als het effect vielen me tegen. Maar ik vind eerlijk gezegd alles bij the Greenhouse nogal tegenvallen. Het is allemaal flink gehypt omdat ze vaak de cannabis cup winnen, maar heb het idee dat ze speciaal voor de cup betere wiet kweken of de boel omkopen. Persoonlijk vind ik de Greenhouse een beetje een tourist trap.

De rest heb ik nog nooit geprobeerd dus daar kan ik helaas weinig over zeggen. Wel kan ik je zeggen dat zowel G13 en Lamb's Breath niet meer voor kunnen komen aangezien de moeder plant niet meer bestaat. Mocht je die ergens tegenkomen dan weet je dus zeker dat je voor de gek wordt gehouden. Wel heb ik meerdere kruizen met G13 geprobeerd, aangezien ze de genetica in leven hebben gehouden door G13 te kruizen met Haze. De dampkring verkoopt de G13 Haze en de boerenjongens de G13 Amnesia en de G13 Super Silver Haze. Alle drie zijn het zeer sterke overwegende Sativa soortjes. Met name de G13 Amnesia is een van mijn favorieten. Het zal je echter niet de echte G13 ervaring geven, want dat was een pure Indica. Maargoed een kruizing met G13 haze is eigenlijk altijd wel een garantie voor sterke genetica.

Bij the greenhouse ben ik nog nooit geweest, maar ik had wel plannen om deze coffeeshop eens te bezoeken. Wat spijtig om te horen dat het daar tegenvalt.

Dr. Grinspoon heb ik alleen op foto gezien, en ik vind het sowieso wel een aparte plant in verhouding met vele andere cannabis planten. Voornamelijk hoe de toppen bloeien. Ik zou haar best een keer van zaailing willen grootbrengen.

Amnesia Haze is een van mijn favoriete, maar de kruising met een G13 heb ik nog nooit geprobeerd. Helaas ben ik tot nu toe nog niks tegengekomen wat gekruist is met G13 in de coffeeshop's. Ben namelijk ook wel eens benieuwd naar de G13 Haze.

Betreft Lamb's Breath. Is deze soort ook niet als import te verkrijgen? Het is toch gewoon een landrace soort van Jamaica?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:
Bij the greenhouse ben ik nog nooit geweest, maar ik had wel plannen om deze coffeeshop eens te bezoeken. Wat spijtig om te horen dat het daar tegenvalt.
Je kunt natuurlijk zelf het best je eigen oordeel vellen, maar ken eigenlijk geen Amsterdammers die daar komen.

Dr. Grinspoon heb ik alleen op foto gezien, en ik vind het sowieso wel een aparte plant in verhouding met vele andere cannabis planten. Voornamelijk hoe de toppen bloeien. Ik zou haar best een keer van zaailing willen grootbrengen.
Het zijn hele aparte kleine topjes inderdaad. Toen ik het kocht dacht ik ook even dat ze me de restjes probeerde te verkopen, maar die verkoper verzekerde me dat dat zo hoorde en later heb ik er foto's van gezocht en dat klopte ook. Als je het tegenkomt is het wel leuk die eens te proberen, maar ik weet dat die bij the noon ook niet standaard op de kaart staat helaas.

Amnesia Haze is een van mijn favoriete, maar de kruising met een G13 heb ik nog nooit geprobeerd. Helaas ben ik tot nu toe nog niks tegengekomen wat gekruist is met G13 in de coffeeshop's. Ben namelijk ook wel eens benieuwd naar de G13 Haze.
Als amnesia haze je favoriet is raad ik je aan eens bij de boerenjongens langs te gaan in Amsterdam voor de Amnesia G13. Persoonlijk is dat mijn favoriet geworden, altijd sterk en goed gekruid van smaak. Ze hebben hem daar ook bijna altijd wel op de kaart staan trouwens.

Betreft Lamb's Breath. Is deze soort ook niet als import te verkrijgen? Het is toch gewoon een landrace soort van Jamaica?
Als het een landrace is is er wellicht nog hoop dat het nog bestaat. Enige probleem is dat veel landraces helaas aan het verdwijnen zijn omdat ze in veel landen met buitenlandse zaden zijn gaan werken ivm hogere opbrengst of betere kwaliteit.

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Dr. Grinspoon was vorig jaar een aantal maanden verkrijgbaar in de plaatselijke coffeeshop bij mij. Een sativa wiet is het. Ik heb er erg van genoten, lekker in de zon. Heerlijk high gevoeld en ik vond het persoonlijk een lekker frisse smaak. Dr grinspoon vond ik wel aan de dure kant maar ik vond het de prijs wel waard.

mikoz

Bewuste gebruiker
@JackHerrer Yoo, weet jij waar ik een fijne Jack Herrer kan halen in Gelderland? :stoned:

MeejheM

Badass junkie
pak gewoon mooie hash uit libanon, pakistan, marroko, afghanistan of iets dergelijks. laat goedkope shit lekker liggen. daarvan is met je neus, handen en ogen goed te zien en testen of het een beetje kwaliteit is, en ze bevatten een beter thc/cbd percentage is mijn mening.

als je echt een heel lijstje wiet neerzet valt niet te vergelijken met elkaar, tenzij je het rookt, en de ene haze is de andere niet, hetzelfde geld voor al je andere soorten. als je niet zelf de stekjes hebt gehaald van een fijne plant kun je toch weinig zeggen over het eindproduct.

mikoz

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
pak gewoon mooie hash uit libanon, pakistan, marroko, afghanistan of iets dergelijks. laat goedkope shit lekker liggen. daarvan is met je neus, handen en ogen goed te zien en testen of het een beetje kwaliteit is, en ze bevatten een beter thc/cbd percentage is mijn mening.

als je echt een heel lijstje wiet neerzet valt niet te vergelijken met elkaar, tenzij je het rookt, en de ene haze is de andere niet, hetzelfde geld voor al je andere soorten. als je niet zelf de stekjes hebt gehaald van een fijne plant kun je toch weinig zeggen over het eindproduct.
Nou, als je het koopt, bekijkt, er aan ruikt en het vervolgens het rookt.. kun je in mijn weten toch best veel zeggen over het eindproduct.

En wat versta jij onder 'goedkope shit'? Poep uit een 3e wereldland of wiet voor 8 - 12 euro de gram? Als het 2e namelijk het geval is: dit is wat ik meestal betaal en ik vind mijn wietjes meestal goed. Soms haal ik eens in een shop waar ik nooit ben geweest en kan het wel eens iets mindere wiet zijn, deze kan dan 12 euro kosten. Soms ontdek ik een wat lekkerder soortje. Deze kan ineens maar 8 euro kosten.

Het kan erg persoonsafhankelijk zijn welke wiet of hasj het lekkerst gevonden wordt. En zeker bij mensen die al een tijd blowen. Het staat ook los van de prijs welke soort het lekkerst gevonden wordt.

Jixx

Bewuste gebruiker
mikoz zei:
MeejheM zei:

Nou, als je het koopt, bekijkt, er aan ruikt en het vervolgens het rookt.. kun je in mijn weten toch best veel zeggen over het eindproduct.

En wat versta jij onder 'goedkope shit'? Poep uit een 3e wereldland of wiet voor 8 - 12 euro de gram? Als het 2e namelijk het geval is: dit is wat ik meestal betaal en ik vind mijn wietjes meestal goed. Soms haal ik eens in een shop waar ik nooit ben geweest en kan het wel eens iets mindere wiet zijn, deze kan dan 12 euro kosten. Soms ontdek ik een wat lekkerder soortje. Deze kan ineens maar 8 euro kosten.

Het kan erg persoonsafhankelijk zijn welke wiet of hasj het lekkerst gevonden wordt. En zeker bij mensen die al een tijd blowen. Het staat ook los van de prijs welke soort het lekkerst gevonden wordt.

Betreft de hasj: De meeste buitenlandse hasj soorten hebben inderdaad een betere thc/cbd ratio. Toch heb ik ergens gelezen dat de allerbeste hasj ergens hoog uit het Himalaya gebergte dacht ik soms in verband wordt gebracht met zelfmoord? En deze informatie komt van een coffeeshop zelf. Of het waar is? I don't know!

Ten delen moet ik ook Mikoz gelijk geven. In zoverre ik me kan herinneren is de wiet die in de coffeeshops ligt waar ik ze haal altijd wel waar voor het geld geweest. Inderdaad komt het ook wel eens voor dat je teveel betaald voor een soortje. Maar de ak-47 die ik voor 9 euro per gram krijg , vind ik ook een mooi wietje voor die prijs.

A'dam

Newbie
Jixx zei:

Banana Kush: Ervaring, smaak? Smaakt een beetje naar een ak47 met een lichte smaak, rookt als een wit wietje ( indica)
Cannalope Haze: Ervaring, smaak? Gewoon een haze smaak
Dr. Grinspoon: Ervaring, ken ik niet
Cali Orange Haze: Ervaring, vind ik smerig, smaakt een beetje als ny diesel
Arjan's Strawberry Haze: Ervaring, strawberry haze rookt lekker licht weg en smaakt naar strawberry ( ze doen pitjes in de stengel en binden die dicht
Arjan's Ultra Haze #2: Ervaring, ken ik niet,waarcshijnlijk alleen arjan
Mango Haze: een licht hazeje, minder scherp als silver of am
G13: Ervaring, g13 wietjes zijn wat duurder meestal, maar ook beter en sterker
Lamb's Breath: nope

Reacties van harte welkom![/
Hier in amsterdam, heb je die soorten bij boerejongens, Bij, 187, tweedekamer, greenhouse en nog een hier maar die ga je niet vinden als je niet uit adam komt.
Probeer maar alles uit zou ik zeggen, kijk wel of je weedje niet vochtig is... Ik accepteer dit niet en vraah dan of ze me willen oplichten ofzo. Succes gap!

Jixx

Bewuste gebruiker
A'dam zei:
Jixx zei:

Banana Kush: Ervaring, smaak? Smaakt een beetje naar een ak47 met een lichte smaak, rookt als een wit wietje ( indica)
Cannalope Haze: Ervaring, smaak? Gewoon een haze smaak
Dr. Grinspoon: Ervaring, ken ik niet
Cali Orange Haze: Ervaring, vind ik smerig, smaakt een beetje als ny diesel
Arjan's Strawberry Haze: Ervaring, strawberry haze rookt lekker licht weg en smaakt naar strawberry ( ze doen pitjes in de stengel en binden die dicht
Arjan's Ultra Haze #2: Ervaring, ken ik niet,waarcshijnlijk alleen arjan
Mango Haze: een licht hazeje, minder scherp als silver of am
G13: Ervaring, g13 wietjes zijn wat duurder meestal, maar ook beter en sterker
Lamb's Breath: nope

Reacties van harte welkom![/
Hier in amsterdam, heb je die soorten bij boerejongens, Bij, 187, tweedekamer, greenhouse en nog een hier maar die ga je niet vinden als je niet uit adam komt.
Probeer maar alles uit zou ik zeggen, kijk wel of je weedje niet vochtig is... Ik accepteer dit niet en vraah dan of ze me willen oplichten ofzo. Succes gap!

Thnx voor de uitgebreide informatie rondom deze soorten.

Dit maak de banana kush gelijk minder interessant voor mij. Ik had eigenlijk ook wel een vleugje banaan willen proeven.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de cannalope haze een licht frisse meloen smaak had, die ik ook terug proef in chocolope.

Als cali orange haze naar ny diesel smaakt hoef ik hem niet. Zelf snap ik niet wat mensen lekker vinden aan deze wiet? Maar goed, smaken verschillen! :wink:

Wat bedoel je met de strawberry haze en de pitjes in de stengel en dichtbinden?
Maar strawberry haze is het dus wel gelukt om een hint van aardbeien smaak te geven?

In de Krystalica vind ik de strawberry smaak tegenvallen. In strawberry kush idem...

Ik heb inmiddels 2 nieuwe soorten op het oog. G13 Amnesia en Ceres Hilton.

Bovenaan