Iemand bekend met Blue Honey?

gullejerr

Experimenterende gebruiker
Na een zoektocht over diverse fora heb ik nou niet echt kunnen vinden wat ik zocht, dus vandaar mijn vraag.

Is er hier iemand bekend met het maken van "blue honey"?

Haha voel me inderdaad wel een klein beetje Captain Obvious hier nu. :grin: Kan zelf niet wachten om dit te proberen. Juiste verhoudingen heb je hier niet echt bij denk ik, aangezien ik niet weet hoeveel psilocybine er in je truffels/paddos zitten. Ik denk dat je er gewoon een flinke hoeveelheid in moet gooien. Als in echt een grote hoeveelheid. Dan kan je waarschijnlijk jaren met je potje honing doen zonder dat er echt afbraak is van de psilocybine en dan heb je maar een beetje nodig!

Laat weten hoe je experiment uit eindelijk is verlopen. Ik ben hartstikke benieuwd :grin: Denk dat ik het zelf ook wel is ga proberen. Dat ik hier nooit op ben gekomen zeg...

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Off topic maar wel leuk weetje:
Het verhaal gaat rond dat het christelijke geloof (al zijn ze het niet allemaal) ontstaan is door de paddestoel omdat deze in oude beelden/tekeningen veelal werd vereerd. De paddestoel werd vroeger ook in honing bewaard en vandaar komt dus ook de blue honey. Nu is het zo dat als dit niet goed werd bereid en er water in zat, er dus alcohol ontstond door fermentatie. Uiteindelijk heeft de alcohol de paddestoel vervangen in de kerk. Dit heeft er voor gezorgd dat er de pro-actieve ontdekking van god / het zijn, werd vervangen door het luisteren naar een verhaal en te accepteren als het woord van god. Erg interessant om de beginselen van religie terug te vinden in psychedelica.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Verhoudingen zou ik naar eigen wens doen, schrijf die wel goed op het label zodat je weet hoe sterk het is. Je moet het denk ik wel goed gaan roeren om te zorgen dat de psilocybine goed verdeeld is lijkt mij zo.

Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar lijkt me gewoon zoals alle andere recepten alleen dan wat lekkerder. Het effect wordt er niet anders door lijkt me.

Nou weet ik dat honing vaak gebruikt wordt ter conservering, maar heb toch mijn twijfels of dit echt jaren houdbaar is eerlijk gezegd. Verder lijkt het mij persoonlijk teveel moeite voor wat het oplevert.

Ps. Als ik je een tip mag geven voor je begin post, leg even uit wat het is. Nu moeten anderen dit gaan googelen namelijk.

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik heb ook even zitten googelen, het zou langer houdbaar moeten zijn verder geen eenduidig antwoord op de vraag wat het doet met de potentie. Lijkt me nogal veel moeite voor weinig voordelen. Het is bovendien lastiger doseren.

Let wel de meeste supermarkt honing in NL bestaat grotendeels uit toegevoegde suikers. Honing bij de imker halen is wel duurder maar bevat nog alle voedingsstoffen omdat die niet verhit is (als je goede hebt) boven de 40 graden. En is veeeeel lekkerder, heb er net zelf nog lekker van zitten snoepen voor mijn keelpijn. Rauwe danwel koudgeslingerde honing zou ook veel sterker nog de antibacteriële eigenschappen bezitten dan bewerkte honing. Dus is wat dat betreft denk ik gunstiger voor je paddenstoeltjes als je ze lang wil bewaren. Het nadeel is dan weer wel dat rauwe honing meestal stukken dikker is en dus niet zo best door te roeren.

gullejerr

Psychedelibee zei:
Verhoudingen zou ik naar eigen wens doen, schrijf die wel goed op het label zodat je weet hoe sterk het is. Je moet het denk ik wel goed gaan roeren om te zorgen dat de psilocybine goed verdeeld is lijkt mij zo.

Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar lijkt me gewoon zoals alle andere recepten alleen dan wat lekkerder. Het effect wordt er niet anders door lijkt me.

Nou weet ik dat honing vaak gebruikt wordt ter conservering, maar heb toch mijn twijfels of dit echt jaren houdbaar is eerlijk gezegd. Verder lijkt het mij persoonlijk teveel moeite voor wat het oplevert.

Ps. Als ik je een tip mag geven voor je begin post, leg even uit wat het is. Nu moeten anderen dit gaan googelen namelijk.

Excuus, ik had dit inderdaad iets beter kunnen toelichten. Wellicht begin ik binnekort met een proefpotje. Ik ga hier denk ik 5 gram gedroogd en vermalen paddo's in doen, en een theelepel of 10 honing. In principe zou je dan een halve gram paddo's ter theelepel honing binnen krijgen. Of heeft iemand een ander idee over de mengverhouding?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
gullejerr zei:
Excuus, ik had dit inderdaad iets beter kunnen toelichten. Wellicht begin ik binnekort met een proefpotje. Ik ga hier denk ik 5 gram gedroogd en vermalen paddo's in doen, en een theelepel of 10 honing. In principe zou je dan een halve gram paddo's ter theelepel honing binnen krijgen. Of heeft iemand een ander idee over de mengverhouding?
Maakt niet uit hoor, was meer een tip voor volgende posts/vragen.

Wat betreft de verhoudingen. De verhoudingen die jij voorstelt zijn denk ik ideaal om handig te kunnen doseren. Je kunt dan makkelijk een beetje varieren met de gewenste dosering. Afhankelijk van hoe je het wilt consumeren is het misschien weer niet geconcentreerd genoeg. Stel je wilt het in thee consumeren dan wordt je thee nu extreem zoet en zou het weer handiger zijn om 1 dosering per theelepel honing te hebben. Dus de juiste verhouding hangt denk ik vooral van je eigen wensen af.

gullejerr

Psychedelibee zei:
gullejerr zei:
Maakt niet uit hoor, was meer een tip voor volgende posts/vragen.

Wat betreft de verhoudingen. De verhoudingen die jij voorstelt zijn denk ik ideaal om handig te kunnen doseren. Je kunt dan makkelijk een beetje varieren met de gewenste dosering. Afhankelijk van hoe je het wilt consumeren is het misschien weer niet geconcentreerd genoeg. Stel je wilt het in thee consumeren dan wordt je thee nu extreem zoet en zou het weer handiger zijn om 1 dosering per theelepel honing te hebben. Dus de juiste verhouding hangt denk ik vooral van je eigen wensen af.

Ja precies, dus mischien eerder 5 gram gedroogd, op 2 theelepels honing. Hiermee kun je met 1 theelepeltje honing door je thee al best wel lekker gaan. Alleen denk ik dat ik voor deze verhouding wel heel veel paddopoeder door mn honing krijg. Ik ga er toch nog even over nadenken of het de moeite waard is, of dat ik ze gewoon lekker zo opknabbel.

Heb zojuist 13 gr gedroogde lightning teachers goed vergruist en door een pot 450 gr honing gedaan. Nu een paar maandjes wachten en dan maar even zien wat 't doet :grin:

Misschien dat ik er later nog wel wat meer bij ga doen.

Bovenaan