Ohusernames... zei:Een simpele google search levert dit op: http://www.zamnesia.nl/blog-blue-honey- ... elen--n661
Zelf niet bekend mee, dacht dat ik de meeste dingen onderhand wel kende. Misschien iets voor de toekomst.
Psychedelibee zei:Verhoudingen zou ik naar eigen wens doen, schrijf die wel goed op het label zodat je weet hoe sterk het is. Je moet het denk ik wel goed gaan roeren om te zorgen dat de psilocybine goed verdeeld is lijkt mij zo.
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar lijkt me gewoon zoals alle andere recepten alleen dan wat lekkerder. Het effect wordt er niet anders door lijkt me.
Nou weet ik dat honing vaak gebruikt wordt ter conservering, maar heb toch mijn twijfels of dit echt jaren houdbaar is eerlijk gezegd. Verder lijkt het mij persoonlijk teveel moeite voor wat het oplevert.
Ps. Als ik je een tip mag geven voor je begin post, leg even uit wat het is. Nu moeten anderen dit gaan googelen namelijk.
Maakt niet uit hoor, was meer een tip voor volgende posts/vragen.gullejerr zei:Excuus, ik had dit inderdaad iets beter kunnen toelichten. Wellicht begin ik binnekort met een proefpotje. Ik ga hier denk ik 5 gram gedroogd en vermalen paddo's in doen, en een theelepel of 10 honing. In principe zou je dan een halve gram paddo's ter theelepel honing binnen krijgen. Of heeft iemand een ander idee over de mengverhouding?
Psychedelibee zei:Maakt niet uit hoor, was meer een tip voor volgende posts/vragen.gullejerr zei:Excuus, ik had dit inderdaad iets beter kunnen toelichten. Wellicht begin ik binnekort met een proefpotje. Ik ga hier denk ik 5 gram gedroogd en vermalen paddo's in doen, en een theelepel of 10 honing. In principe zou je dan een halve gram paddo's ter theelepel honing binnen krijgen. Of heeft iemand een ander idee over de mengverhouding?
Wat betreft de verhoudingen. De verhoudingen die jij voorstelt zijn denk ik ideaal om handig te kunnen doseren. Je kunt dan makkelijk een beetje varieren met de gewenste dosering. Afhankelijk van hoe je het wilt consumeren is het misschien weer niet geconcentreerd genoeg. Stel je wilt het in thee consumeren dan wordt je thee nu extreem zoet en zou het weer handiger zijn om 1 dosering per theelepel honing te hebben. Dus de juiste verhouding hangt denk ik vooral van je eigen wensen af.