idd, zat me ook al suf te zoeken eerder deze avond of er toch vendors tussen zaten die dat als betaaloptie aanbieden, maar tevergeefs.
ik stuitte bij mijn zoektocht wel op een artikel uit 2019 over
een onderzoek van Brandpunt+ naar Tikkie als nieuwe betaalmethode voor RC vendors op de website van NPO3 tegen.
een RC vendor vertelde dat hij een jaar lang zonder problemen paypal als betaalmethode heeft kunnen aanbieden, tot een keer de naam van het stofje in de overschrijving vermeld stond. toen was het einde verhaal voor deze betaalmogelijkheid.
het kón helaas dus wel. 🙁
daarnaast was ik geïnteresseerd hoe PayPal dit het volgende op hun
Beleid inzake redelijk gebruik van PayPal:
U mag de PayPal-service niet gebruiken voor activiteiten die:
- wetten, verordeningen, bepalingen of voorschriften schenden.
- te maken hebben met transacties in verband met (a) drugs, steroïden, bepaalde gereguleerde stoffen of andere producten die de veiligheid van de consument in gevaar brengen, (b) aan verboden middelen verwante artikelen, (c) sigaretten, (d) items waarmee anderen worden gestimuleerd, worden aangezet, in staat worden gesteld of de opdracht krijgen om zich met een verboden activiteit bezig te houden, (e) gestolen goederen, inclusief digitale en virtuele goederen
met 'bepaalde gereguleerde stoffen' onder punt (a) ga ik er wel vanuit dat zij hiermee RC's bedoelen, haha 😆
al met al, gewoon gevalletje helaas pindaboter voor ons gedupeerde super zielige consumenten.
ik realiseer me nu ook dat ik het afgelopen uur obsessief bezig ben geweest met artikelen en statements van meerdere financiële dienstverleners over dit onderwerp te lezen, (maar daar doen we zoals altijd hiemoal niks mee!) nu ga ik weer een ander ding zoeken om me onnodig lang in te verdiepen. joe!
edit: ik weet niet of dmv hyperlinks verwijzen naar nieuwsartikelen en naar de juridische overeenkomsten van een financieel dienstverlener is toegestaan, excuses als dit niet zo is.